Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Automatická převodovka při přeřazení jakoby přibrzdí auto.
Právě je sob 23. lis 2024 17:29:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 1:17:27 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
Ahoj, jsem čerstvý majitel C4 Picasso Grand Exclusive 2.0 HDI 100kw, rv 2009, motor RHJ, Automatická převodovka, najeto 235tis

Měl bych pár otázek prosím.

1.) Pokaždé než automat přeřadí na vyšší stupeň, tak jakoby celé auto přibrzdí. Děje se to až do stupně 6. Ve vyšších rychlostech to již
není tak patrné. Mám dojem, že do kopce kdy je auto v zátěži je to znatelnější. Nevíte prosím čím to může být :

2.) Je možné měnit olej v převodovce? Četl jsem tu rozdílné názory, ale já bych se přiklonil k výměně.

3.) Rád bych auto měl v pořádku, měl bych si dát na něco speciálně pozor u tohoto modelu ?

4.) Doporučíte mi prosím někdo kvalitní servis Citroën v Praze a okolí ? Chci udělat kontrolu převodovky a oleje v ní a případně kontrolu vstřiků

Díky Lukáš

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 8:40:41 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
A mas opravdu automat nebo BMP6? Ptam se proto, ze si myslim, ze opravdovy automat se delal se 120Kw. 100kw se daval s BMP6, protoze ta prevodovka nebyla na 120kw stavena. Poznas to podle napisu u volice rychlosti. Bud tam mas RNAM nebo P-RNDM.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 9:25:06 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
HonzaC píše:
A mas opravdu automat nebo BMP6? Ptam se proto, ze si myslim, ze opravdovy automat se delal se 120Kw. 100kw se daval s BMP6, protoze ta prevodovka nebyla na 120kw stavena. Poznas to podle napisu u volice rychlosti. Bud tam mas RNAM nebo P-RNDM.



Mam 100kw a mam tam RNAM, nevim co je BMP6, vzdy jsem mel jen tiptroniky od VW a Audi. Takze netusim rozdil :)

update: tak koukam, ze jestli mam BMP6, tak je odpoved na snade a mohl by to byt problem v tom elektro-hydraulickem ustroji. Nekdo mi take rikal, ze by mohlo byt v prevodovce malo oleje ?

Zásadní rozdíl je ale uvnitř. Elektro-hydraulické (pilotované) ústrojí by mělo napomáhat hladké a rychlé změně stupňů Více na: http://www.autorevue.cz/citroen-c4-16-h ... n=copylink

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 10:08:56 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Takze mas robotizovanou BMP6.

BMP6 je defakto manualni prevodovka s mechanizmem/robotem, ktery macka a pousti spojku. Takze pokud ti auto zpomali, muze to byt rada veci. V prve rade je potreba zjistit, zda to dela RJ - blby soft a nebo se tak auto chova mimo pozadavek RJ.

Hele, k tomu zpomaleni dojde po tom co uz se auto jako by rozjizdi - tj. az po prerazeni? Nebo to zpomaluje uz pred prerazenim?

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 10:43:59 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
HonzaC píše:
Takze mas robotizovanou BMP6.

BMP6 je defakto manualni prevodovka s mechanizmem/robotem, ktery macka a pousti spojku. Takze pokud ti auto zpomali, muze to byt rada veci. V prve rade je potreba zjistit, zda to dela RJ - blby soft a nebo se tak auto chova mimo pozadavek RJ.

Hele, k tomu zpomaleni dojde po tom co uz se auto jako by rozjizdi - tj. az po prerazeni? Nebo to zpomaluje uz pred prerazenim?


Dekuji za vysvetleni. No ono se to tezko zjisti. Kazdopadne nejdrive naskoci na displayi vyssi stupen a pak se auto zpomali. Ja bych rekl ze kdyz nekoukam na display, auto se pri prezazeni a snizeni otacek zpomali, tudiz to dela tesne PO prerazeni

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 10:55:16 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
a jeste jsem vypozoroval, ze kdyz se pomalu rozjizdim, auto kopne pri prvnim stupni. sem tam se rozsviti Service a zase zhasne.

I pri couvani a pomalem popojizdeni to dost kope, jako bych rychle poustel spojku

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 11:55:22 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
S největší pravděpodobností budeš další adept na výměnu elehydr. ložiska. Nejlépe s celou spojkovou sadou. v tomto případě je nejvhodnější udělat diag BMP6. Někdy pomůže jen reinicializace pomocí diag, ale spíš to první.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 11:59:13 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Hele, ja vim, ze mas BMP6, ale ja na svem manualu resil taky kopani po prerazeni a nedky pokles vykonu po prerazeni - jak jsem zacal pridavat, motor nekdy nejprve jakoby zacal zrychlovat, pak polevil a pak az vyrazil - kdyz jsem se rozjizdel prudce, tak tak nekdy slo az do kopnuti.

A cela pricina byla v tom, ze byl nedovreny EGR - podle diagnostiky a cidel jo, ale fyzicky nebyl. A dusledky byly tyto: preradis, pridavas - Turbo se roztaci a zacina tlacit, jenze pak se ten zvyseny tlak pres spalovaci komoru a nedovreny EGR dostal zpet do sani - KDE zvedl tlak a na cidle tlaku za mezichladicem byl detekovan vetsi tlak nez pozadovany - a tak RJ dala povel ke snizeni tlaku z Turba (zmena polohy lopatek) - POLEVENI, jenze zase pres valce zpet do sani uz neslo toliko vzduchu - zase prilis velky pokles tlaku - povel RJ zvednout tlak v Turbu - opet zmena natoceni lopatek (tentokrate opacnym smerem), zvyseni tlaku - konecne vystrel kupredu nekdy s tim "kopancem".

Po vymene ovladaciho motorku EGR ventilu je problem pryc. Kdybys mel manual, tak bych si tipl, ze na tom budes stejne. Ale jelikoz mas BMP6 tak je to jedna z moznosti. Muze ti to delat i soft, nebo nejaka bota v ovladani robota.

Ja ten EGR otestoval tak, ze jsem jej vyndal, napojil na nej uriznutou dusi z kola a foukal. S dobrym EGRem, jsem tu dusi nafoukl, ona se sice za chvili vyfoukla, ale proste ten unik je minimalni. S tim vadnym se ta duse ani nenapnula. Co jsem do ni foukl, slo pres EGR okamzite ven.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 12:05:46 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
jestli mu to kope už při rozjezdu, nebo pocukává, jak se to nazve, tak spíš ta spojka. Do roku 2009 dávaly nevhodné ložisko a životnost podle způsobu provozu tak do 150tis.
může to být souběh třeba obou závad.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 14:58:26 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Vsak jo, jsem psal, ze kdyz ma BMP6, tak to muzou byt klidne veci kolem toho. JA BMP nemam, tak jsem jen napsal, ze by to co jsem mel ja mohla byt jen jedna z moznosti, kterych je vsak u toho BMP vice.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 15:05:23 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
kuntík píše:
S největší pravděpodobností budeš další adept na výměnu elehydr. ložiska. Nejlépe s celou spojkovou sadou. v tomto případě je nejvhodnější udělat diag BMP6. Někdy pomůže jen reinicializace pomocí diag, ale spíš to první.


Jak se prosím tě přesně jmenuje to "elehydr. ložisko" ?
Víš kolik stojí toto ložisku + spojková sada ?

Nemáš případně nějaký tip na dobrý citroen servis ?

Ptám se možná hloupě, ale vlastním Citroena pár dnů, nicméně bez tohoto kopání je to asi super auto a i když má najeto 235tis km, cítím se v něm skvěle :)
Moc děkuju

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 15:12:52 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
HonzaC píše:
Hele, ja vim, ze mas BMP6, ale ja na svem manualu resil taky kopani po prerazeni a nedky pokles vykonu po prerazeni - jak jsem zacal pridavat, motor nekdy nejprve jakoby zacal zrychlovat, pak polevil a pak az vyrazil - kdyz jsem se rozjizdel prudce, tak tak nekdy slo az do kopnuti.

A cela pricina byla v tom, ze byl nedovreny EGR - podle diagnostiky a cidel jo, ale fyzicky nebyl. A dusledky byly tyto: preradis, pridavas - Turbo se roztaci a zacina tlacit, jenze pak se ten zvyseny tlak pres spalovaci komoru a nedovreny EGR dostal zpet do sani - KDE zvedl tlak a na cidle tlaku za mezichladicem byl detekovan vetsi tlak nez pozadovany - a tak RJ dala povel ke snizeni tlaku z Turba (zmena polohy lopatek) - POLEVENI, jenze zase pres valce zpet do sani uz neslo toliko vzduchu - zase prilis velky pokles tlaku - povel RJ zvednout tlak v Turbu - opet zmena natoceni lopatek (tentokrate opacnym smerem), zvyseni tlaku - konecne vystrel kupredu nekdy s tim "kopancem".

Po vymene ovladaciho motorku EGR ventilu je problem pryc. Kdybys mel manual, tak bych si tipl, ze na tom budes stejne. Ale jelikoz mas BMP6 tak je to jedna z moznosti. Muze ti to delat i soft, nebo nejaka bota v ovladani robota.

Ja ten EGR otestoval tak, ze jsem jej vyndal, napojil na nej uriznutou dusi z kola a foukal. S dobrym EGRem, jsem tu dusi nafoukl, ona se sice za chvili vyfoukla, ale proste ten unik je minimalni. S tim vadnym se ta duse ani nenapnula. Co jsem do ni foukl, slo pres EGR okamzite ven.


Dekuju za popis, to zni docela zajimave. Prosel jsem si podobnou veci u Mercedes ML a musim rict ze to byla draha sranda. Zajimalo by mne, jestli je nejaky postup, v jakem poradi zacit veci kontrolovat. Trochu se bojim, ze v servisu zkousi jedno po druhem a opravdu me to jiz jednou stalo moc penez. Tak si rikam, jestli neni lepsi auto prodat, aby se opravy nevysplhaly na 60 tis apod.

Napadlo me take ze by pomohla vymena oleje v prevodovce, ale to je za cca 8.000 kc pocitam..

Kazdopadne dekuju za radu a nazor. Ted mi zbyva najit na doporuceni nejakeho opravare, nebo servis v Praze. Diky moc!

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 15:29:33 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Vymena oleje v prevodovce - zalezi co tim myslis. Pokud opravdu v prevodove skrini, tak je to v cene materialu za 400kc a tak max 1h prace. U BMP mate ale jeste olej v tom ovladaci te spojky (zasobnik tlaku oleje a ja nevim jak se to presne jmenuje) a tam ti musi rict ostatni kluci co maji BMP a jiz to menit nechali.

Jinak, ja nevim, asi bych hned nehazel flintu do zita. Asi bych zacal tim resetem prevodovky a ucenim BMP6 prevodovky a kontrolou mnozstvi oleje v tom "ovladacim" mechanizmu spojky. Mozna i kontrolou softwaru pro prevodovku. Pak by se videlo. Jinak preju hodne zdaru pri hledani sikovneho mechanika - a to myslim uprimne. Ja asi uz neznam nikoho komu bych dal bez obav auto do ruk. A proto se snazim delat si vse co dovedu sam.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 16:11:05 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
elektrohydraulické ložisko spojky, patrně pouze Citroen, cena cca 3500kč.
Spojková sada se dá sehnat takto http://www.autodily-cardo.cz/spojka/spo ... 600013600/
po výměně potřebuješ diag a naučit řadit, takže nejspíš Citroen, kterej si vezme za práci nejméně 10-12tis. + nějakej spotřebák.
Značkovej servis z mých zkušeností víceméně nic, spíš nic, než více. Práci ale odvedou, zaplatíš ranec.
první pomoc...zkus odpojit přes noc baterku, uvidíš jestli došlo v cukání ke změně, občas to pomuže. Než začneš startovat, nech dvě minuty zaplé zapalování.
druhá pomoc...jak jsem psal, pokusit se pomocí diag. udělat reinicializaci, případně náhrát nejnovější soft.
třetí pomoc znáš...

Já ted nechal za kontrolu a doplnění oleje do robota 3500. Třaba si naučtovali 300 za čistič brzd. Olej Tutela tam stojí dvojnásobek. :evil: a to jsem týden nejezdil, páč toto neudělají hned.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 23. čer 2015 16:18:16 
Offline

Registrován: úte 23. čer 2015 1:09:37
Příspěvky: 10
Dekuju, dnes zkusim pres noc baterii. Pak kdyztak tu diagnostiku..

Diky za popis a rady! dam vedet jak to dopadlo...

Jak tak koukam, tak to vypada na investici 20tis jak nic..

_________________
Citroën C4 Grand Picasso, Exclusive, rv 2009, 236tis km, BMP6, 2.0 HDI 100kw, nafta.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz