Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - nakup auta-zkusenosti
Právě je stř 27. lis 2024 4:08:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. čer 2015 9:24:29 
Offline

Registrován: pát 20. úno 2015 12:45:17
Příspěvky: 44
Hele ja mam novyho cactuse s robotizovanou manualni prevodovkou (jak oni upozornujou) a nestezuju si na ni. Kazdymu vyhovuje neco jinyho a dokonce mne potesilo kdyz jsem potreboval prudce zryhlit tak dokonce vhodne podradil. Ma sice i mouchy ale je to o zvyku (musel jsem trochu zmenit styl jizdy). A to skubani .. no mne prijde ze si to clovek uvedomuje protoze neradi manualne ale kdybych byl jako spolujezdec na aute s manualni prevodovkou zavrel bych oci a ridic by jel vic dynamicky tak bych to podle mne citil podobne.
A zase v servisu tvrdili ze pripadna oprava teto "automaticky" je zase levnejsi jak automatiky :)

_________________
Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi 92 ETG6 (SHINE)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. čer 2015 9:52:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 26. led 2014 12:55:19
Příspěvky: 49
clovek nesmi pocitat s tim, ze je to klasicky automat s hd menicem .. je to proste manual, u kteryho se jen nemusi pracovat se spojkou :)

take jsem s tim chvili bojoval, ale je to o zvyku, pri prerazovani to chce trosku ubrat a da se vyhnout i skubani.. nejvice znatelne to je pri razeni 1-2 ...

_________________
C4 GP7 1.6eHDI ETG, Exclusive+Paket Family Leather


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. čer 2015 16:50:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Sibin79 píše:
Aha, má chyba, omlouvám se. Pochopil jsem to tak, že jsi byl v servisu a že mají vítr z VTi. :oops: Jinak jakákoliv automat. převodovka je sice pohodlná, ale poruch, když je starší, je až až. Kór ta robotizovaná od PSA. Prý pěkný průšvih. To by mě opravdu zajímalo, zda doladili to škubání a přehřívání při mnoha rozjezdech do kopce a naprosto nevhodné řazení stupňů. Známý ji má v 5008 a je z ní něšťastný. Lepší stará dobrá klasika pokud možno s 6-ti kvaltem. Docela mi 6 u VTi chybí. Klidně by 6 na dálnici skousnul.

Já jsem naopak rád,že tam žádnou 6 nemám,co bych s ní dělal,jezdil 130 na 2500 ot/min? :shock: No ale fuj,3850 ot/min ve 130 km/h je akorát. :D Nedávno nám v práci pořídili(a naštěstí zase rychle dali pryč) Fiata Doblo s šestikvaltem.Že to má 6 ku jsem přišel úplně náhodou po 14 dnech a vůbec mi nechyběla.Použitelná byla,tak od 140 výš,jinak jsem musel neustále řadit. :twisted:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. čer 2015 18:37:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Asi jo, asi máš pravdu, ale motor je nad 3 tis. otáček dost hlučný. Ale to je asi úděl benzinů. Schválně bych to zkusil tam tu 6 dát... 8-)
Jinak k těm automatům. Chápu, že u nového auta převodovka problémy nejspíš nedělá, ale ten známý s 5008 ji má od roku 2010 a najeto 145 tis. Třeba už ji vyladili, ale on si s ní parádně užil. Vyskakovaly kvalty, když chtěl předjíždět, tak to podřazení dlouho trvalo a z 5 šla třeba rovnou na 3 a málem si rozbil obličej o volant, jak to strašně škublo. V 80 tis. nechal vyměnit olej a převodovku zkontrolovat. V servisu mu sdělili, že má načatou spojku a výměna bude cca za 13 - 15 tis. vč. práce a opět je potřeba výměna oleje. Vím, že je to o přístupu příslušného servisu, ale podotýkám, byl to nejmenovaný autorizovaný servis Peugeot, kde dokonce to auto kupoval. Málem mně vypadli obě oči, když na 110 tis. opravdu spojka odešla a on za opravu dal takový ranec. Snad okolo 16 tis.
Jak říkám, lepší je manuál a alespoň jednou cca za 200 tis. v něm také vyměnit ten "doživotní" olej.

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: čtv 04. čer 2015 19:06:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No jestli máš v motoru Ineo 5W-30,tak se nediv,že je motor hlučný. :D A pokud ano,neubývá ? :idea: Můj měl také takový kovový nepříjemný zvuk,ale po použití oleje místo pleťové vody,je to úplně něco jiného.Ne že bych ho neslyšel,ale je to jiné kafe.
viewtopic.php?f=146&t=8811&start=15 a to ten rušivý zvuk dělá nedovřené zadní okno.
Co se týče převodovky,tak jsem to popsal už také.Přesto,že jsem byl od výměny zrazován,že je to zbytečné,tak jsem to v 65 tis.udělal a řazení je o něčem jiném. ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pát 05. čer 2015 15:26:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
A to sis ten olej v převodovce měnil sám, nebo ho měnili v servisu. Kolik to stálo. Já než najedu 60 tis. tak uplyne řada let.

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: pát 05. čer 2015 18:28:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Olej jsem měnil u svého dvorního mechanika spolu s dalšími náplněmi,litr převoďáku vyjde kolem 200,-kč a náplň je tam 1.9l.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 10:43:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. lis 2014 18:23:51
Příspěvky: 103
Bydliště: Jičín
Já jelikož mám auto v záruce a v Citroenu nechtěli o jiném oleji než 5W-30 Ineo ani slyšet, nemám jinou volbu. Prosazoval jsem při výměně v 5 tis. Total Quartz 5W-40 9000, ale bohužel nemá v servisce pro tento motor "tečku", tak jsem nepochodil. Holt až za rok tam dám Quartz. Motor je s Ineo hlučný, než se po nastartování celý oběh promaže "pleťovou vodou", klepe to. Je to hnus velebnosti. A to víš, že ubývá. Při výměně byl nalit po vrchní rysku a teď je zhruba na polovině mezi ryskami min/max. Nevím, kolik ten úbytek přesně je, protože to měřidlo vymyslel nějaký jouda a moc tam nepoznám. To Ineo je drahé, cca 380 Kč litr u Citroenu a stojí za bačkoru. Prý nová generace s vylepšenou viskozitou a jiné nesmysly. Mě přijde, že to dělají schválně, aby vydělali a motor, aby moc nevydržel. Nový olej mi přišel jak slepičí vývar. Teče to jak voda a je to žluté jak chca..ky. Teď cca po dalších 3500 km je už hnědý a přepálený. Si tedy myslím já. Nechápu, proč motor 1,4 benzin tam tu tečku u Quartz 9000 má. To je to takový rozdíl?

_________________
Berlingo 1,5 eHDI, 74kW, r.v. 2020
Citroën C4 Picasso, 1,6 VTi 88kW, r.v. 2013
Ford C-Max, 1,6 TDCi 66kW, r.v. 2007 - bývalo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 11:25:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak jsem psal,měl jsem nedávno na tohle téma debatu s jedním človíčkem ze servisu Citroen.Oni už tak nějak potichu sami doporučují kolem 60 tis.nahradit tuhle sračičku normální 5W-40,ale nahlas to pochopitelně nikdo říct nemůže,protože musí držet firemní linii.Holt koho chleba jíš,toho píseň zpívej.Olej po nějaké době pochopitelně ztmavne,cože je dobře,protože dělá svou práci,tedy rozpouští usazeniny v motoru.Něco jiného je,když se začne přepalovat a že se tak děje,o tom žádná.Stačí pár kilometrů ve svižném tempu a pak otevřít nalévací víčko a uvidíš ten hulán.S tím jejich Ineem bych je poslal rychle do zádele,protože existují oleje a mnohem lepší,které normu PSA splňují rovněž a ten úbytek není tak velký.Já jsem dal na jednu výměnu(10 tis.) Mobil 1 ESP Formula 5W-30 http://www.mobiloil.de/Germany-German-L ... 5w30.aspxa bylo to sakra znát,ale přeci jen to při dálniční jízdě a při využívání celého rozsahu otáček nebylo to pravé ořechové.Teď je v motoru Mobil Super 3000 X1 W-40,který cca po 6-8 tis. vypustím a mám již připraven Mogul Racing 5W-40,který tam před dovolenou na jih dám.Uvidím jak dál,možná ještě vyzkouším Mobil 1 New Life 0W-40 nebo některý z olejů Millers Oils,což je sice trošku raketa,ale špičková kvalita.
Jenže hromada lidí si tyhle věci nenechá vymluvit,protože on to výrobce přece doporučuje,tak to musí být pravda.Takže aby nepřišli o záruku,slepě dodržují předepsaný olej,aby pak krátce po záruce sáhli do portmone a nechali si motor opravit nebo auto prodají,takže chudák majitel.Krásný článek na tohle téma vyšel včera na IDNES http://auto.idnes.cz/vymena-oleje-propl ... tomoto_fdv takže,kdo má chuť může si počíst,zejména ta diskuze je výživná.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 11:35:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Sibin79 píše:
... Nechápu, proč motor 1,4 benzin tam tu tečku u Quartz 9000 má. To je to takový rozdíl?

Protože INEO je určený pro motory s FAP, kvůli nízkýmu obsahu popela ve spalinách. Proto nechtějí do nových dieselů dávat nic jinýho. Benzíňáky FAP "zatím" nemají, tak tam "hlupáci" ten QUARTZ nechali, i když podle nich je horší, hůř maže a dřív degraduje. Na tom je vidět, jak dělají všechno pro zákazníka. Přece kdyby ten INEO byl tak dobrej, tak ho nacpou všude. Ale bohužel, stojí za starou bačkoru, tak ho teda kvůli tomu, aby eurokomisaři nebrblali, dají alespoň na ty diesely s FAP. Eurovlk se nažere a koza pojede dřív do servisu s oddělaným motorem.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 11:39:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Mirdo,malinko jsi se překoukl :D kolega se ptá,proč u 1.6 VTI není 5W-40 povolen,ale u 1.4 VTI ano. :idea: On se ale překoukl také,protože u 1.4 VTI není povolen rovněž,mohl se použít(dle výrobce)pouze u 1.4 16 V.
Budu se opakovat,ale PSA dnes už v podstatě nedoporučuje jiný olej než INEO včetně motorů benzínových z důvodu nízkých emisí(nízký odpor pohyblivých částí motoru)ovšem za cenu snížené životnosti těchto součástí.Ze stejného důvodu jsou záměrně větší vůle i tam,kde ještě před pár lety byla snaha o vůle co nejmenší,tedy ve spalovacím prostoru,takže se dnes dělají kratší písty,s menším počtem kroužků atd. zato se přidá turbo,které točí 300 tis.ot /min,takže nechť si každý položí otázku,jak dlouho asi takový motor vydrží. :idea:


Přílohy:
Oleje_pro_motory_řady_EP.docx [20.2 KiB]
644 krát

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 13:44:20 
Offline

Registrován: sob 17. led 2015 15:16:04
Příspěvky: 14
jednu věc nechápu...co mi brání po přivezení auta domů vypustit ten řídký olej, a dát tam ten který je v pořádku?? Filtr by byl nový a tak by se asi mohl nechat... no a pochybuju že při výměně na to někdo přijde= asi nebude problém se zárukou....jediné je, že budu mít ty náklady za olej.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 15:25:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Brání jim v tom výše napsané :arrow: Jenže hromada lidí si tyhle věci nenechá vymluvit,protože on to výrobce přece doporučuje,tak to musí být pravda. + neochota si o tom něco přečíst.Nu a pak také to,že spousta lidí,jezdících kolem komína,využívající otáčky motoru max.do 3000 ot/min přece žádné problémy s úbytkem oleje nemá.Na ty pak čekají problémy jiné,viz. různé dotazy na škubající motory a další libůstky.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 16:33:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No jo, no, fakt jsem se překoukl. Ale to není jedinej můj kiks. Párkrát mi ujely nohy, pohlaví jsem si taky měl raději vybrat to druhý a když se sudičky rozhodovaly, jestli budu bohatej a zdravej, nebo chudej a nemocnej, tak se u mě taky pěkně sekly. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nakup auta-zkusenosti
PříspěvekNapsal: sob 06. čer 2015 16:45:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ale tak si pořád nestěžuj,jsou lidi,co jsou na tom mnohem hůře. :D Ne každý si jezdí v C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz