Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Výměna jiné převodovky- teorie
Právě je stř 27. lis 2024 12:37:30

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2010 17:12:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Rád bych znal vaše názory ( ať už jízdně, tak třeba namáhání atd... ) , co by to dělalo, kdybych vyměnil převodovku za nějakou s kratšíma převodama- třeba z 1.4
Nejsem kdoví jak zkušený automechanik, takže se ptám zatím v rovině teorie.
Díky

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: úte 23. úno 2010 18:09:27 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 20:35:49
Příspěvky: 212
Bydliště: BRNO
Relaxcz píše:
Rád bych znal vaše názory ( ať už jízdně, tak třeba namáhání atd... ) , co by to dělalo, kdybych vyměnil převodovku za nějakou s kratšíma převodama- třeba z 1.4
Nejsem kdoví jak zkušený automechanik, takže se ptám zatím v rovině teorie.
Díky





Ani si neřekl kam a do čeho? To je pak těžké... :lol:

_________________
Velkoprostorová limuzína Citroen Berlingo 1.6 Hdi(66kW) -9/2006- Klidná jízda a mraky místa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: stř 24. úno 2010 19:21:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Jsem trochu zaskočen tímto dotazem... Myšleno do mého auta- viz podpis.

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: pát 26. úno 2010 22:05:40 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 20:35:49
Příspěvky: 212
Bydliště: BRNO
Relaxcz píše:
Jsem trochu zaskočen tímto dotazem... Myšleno do mého auta- viz podpis.



o.k. takže do 1.6 (110PS) dát z 1.4 (75PS) tak schválně co myslíš?

1. Převodovka cca 20tis nová (u staré nemáš nikdy jistotu, že se nevysere.
2. plus vydělání komplet celýho motoru ven (na půl dne práce) mechoš si veme tak 3,5tis
3. realita je taková, jaký to má přesný smysl- nikdo také neví jak dlouho vydrží převodovka,
která je stavěná na poloviční výkon. Patrně vydrží jen polovinu. Jo a co se týče motoru asi bude daleko vyšší spotřeba.
kvůli kratším převodům by se měla zvětšit i akcelerace.
4. Takže se rozhodni sám, jak uvážíš je na tobě, ale konečné rozhodnutí bude jen a jen na tobě.


;)

_________________
Velkoprostorová limuzína Citroen Berlingo 1.6 Hdi(66kW) -9/2006- Klidná jízda a mraky místa


Naposledy upravil cukrar dne pát 26. úno 2010 22:11:54, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: pát 26. úno 2010 22:11:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
a pocitate s tim ze ty motory uz nejsou stejne ze prevodovky maji jine uchyceni jak na strane spojky tak na strane silentbloku?

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: pát 26. úno 2010 22:39:22 
Offline

Registrován: úte 03. lis 2009 9:22:51
Příspěvky: 207
Když tak mě opravte ale podle mě se nechá sehnat i auto které má jinej stálej převodovej poměr a přitom by mělo stejnej motor jako ty.Já bych to řešil asi takhle že bych zprvu hledal toto než začít bastlit převodovku z jinýho motoru na svuj je to řekl bych dost technicky náročné.A ve finále je to asi i na zápis do TP a teda vyběhávat ty lejstra bych nechtěl.Tudíž zustal bych u teoretického dotazu.

_________________
Peugeot 807 2 hdi 100 kw šesti forf FAP

Bylo :Berlingo 2.0 Hdi r.v. 2000 malej stěhovák
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: ned 28. úno 2010 16:26:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:43:43
Příspěvky: 355
Bydliště: 471 27
Šlo mě hlavně o to, jaké to vyvolá reakce a vidím, že hodně negativní. Takže, názory znám a můžu říct, že je to blbej nápad. Ale kdyby to šlo, byl bych s autem spokojenější....

_________________
BERLINGO (B9) 2015- 1.6 BlueHDi 88kw E6 (DV6FC) 6kvalt MCE
BYLO- Berlingo (M59) 2006- 1.6/16v 80kW- ještě bez ABS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: ned 28. úno 2010 17:58:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 15:25:33
Příspěvky: 247
Bydliště: SK BB kraj
Napad to nie je zly ja som dlho riesil aspon na 5 znizit otacky .Pri 130 km som mam 2900 , a ked uz mame par dobrych ciest zacalo to ist do spotreby .Preto keby sa dali ine kolieska , z inej prevodovky , alebo vlastnej vyroby a mat tak 2500 tomu by som sa potesil .

_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS , KLIMA , TEMP ,PP


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: pon 01. bře 2010 16:24:29 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 1:03:55
Příspěvky: 320
kdysi jsem řešil podobný problém ale ne výměnu převodovky ale do mojí se dala udělat uprava a přidat tam jedno kolečko navíc. ale nevím jak je to s místem v současných či zda se to ještě dělá. tenkrát to bylo v 4stupnovém manuálu a chtěl jsem tam dát 5tý stupen ale i ta jsem to nikdy nerealizoval.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výměna jiné převodovky- teorie
PříspěvekNapsal: pon 01. bře 2010 22:54:00 
Offline

Registrován: ned 17. led 2010 0:29:49
Příspěvky: 83
Mělo to mít tedy za následek "oživení" auta, nebo snížení otáček? Předpokládám, že oživení, souhlasím, že u 1,6 je nepříjemná jednička, ale jinak nemám problém, když chci aby to jelo, točím pořád nad 3000 ot. a je po problému. A ono světe div se, kupodivu to ani moc víc nežere, protože právě benzinové šestnáctiventily si umí namíchat lepší směs vzduchu a benzínu při vyšších otáčkách.
Ještě jeden poznatek: mě se třeba líbí jezdits 1,6 50 na 3, to je absolutně perfektní, motor točí slabě nad 2000 ot., na 4 by to bylo většinou trápení (dle sklonu) a nenutí mě to jezdit rychlejc, to je třeba rozdíl s 1,4, kdy to točí na 3 ca 2500, na 4 sice míň, ale zase je to tišší a svádí to jezdit neúmyslně rychlejc ... .

_________________
Berlingo 1.6LPG


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz