Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Olej 1,6 HDi
Právě je stř 27. lis 2024 10:56:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 03. bře 2015 21:34:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak on ten termín "doživotní náplň" je správný. Jakmile umře ta náplň, umře i zbytek. :lol:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 03. bře 2015 21:36:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No a právě proto budu měnit v autě příští týden všechny náplně,včetně serva,převodovky atd. :idea: ;)

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 03. bře 2015 22:16:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. bře 2015 21:03:52
Příspěvky: 17
Bydliště: Příbram, Praha
To jste se lidičky rozepsali, já s pár příspěvkama a najednou nevím jak a komu reagovat. Jsem tu novej. Vezmu to obecně :-)

Musím se však zasmát, firma TOTAL s Citroenem asi fakt moc nespolupracuje. Nyní se mi potvrdilo to co jsem již potvrdil Mikrovi.

1) Tak jsem dostal odpovědi z TOTALU CZ:
Otázka 1: Je uvedený 5W-40 B71 2296 (A3B4) sud shodný s QUARTZ INEO MC3 5W-40 (našel jsem na Vašich stánkách)?
ODPOVED: Ne, zřejmě není. S největší pravděpodobností se jedná o olej QUARTZ 9000 5W-40, který by bylo rovněž možno použít, pokud vozidlo neobsahuje číásticový filtr.

Schválně napíšu do Citroenu, ať mi napíšou jaký sudový mají namysli. Já tu 9000 mám v knížce jako doporučenou s FAP tam dávat :-) to je sranda.

2) Mohu poškodit motor tím, že jsem do něj UŽ dal QUARTZ INEO MC3 5W-40? Doporučujete ho co nejdříve vyměnit za 5W-30 anebo ho mohu bez problému po 15000 km, kdy plánuji výměnu?
ODPOVED: V tomto případě doporučuji přímou konzultaci v servisu CITROEN. Totiž pouze jen výrobce automobiu stanovuje typy motorových olejů a jejich servisní výměnné intervaly , olejářská firma firma k tomu oprávněna není.

To je spolupráce TOTAL a CITREON jak blázen. Takhle kdybych spolupracoval s partnery, tak už v práci asi nejsem.

Prozatím jsem zkouknul nějaké videa na youtube a prozatím jako laik zjišťuji, že pokud nejezdím na serevním pólu v -30 anebo v Kuwaitu v +45, tak je zcela fuk co tam za sysntetický olej naleju :-)

Tušíte někdo co by se mohlo skrývat pod: 5W-40 B71 2296 (A3B4) sud ? Podle čeho to zjistím, když TOTAL CZ to neví a Citreon mi tuto specifikaci napsal? :-) To je švanda ... po pár dnech budu o oleji vědět všechno a půjdu dělat přednášky do Autoškol :-).

_________________
C4 GP, r.v. 09, 1.6 HDi 110 FAP, BVM 5, Exclusive (kůže, navi, xenon, USB box, panorama, atp.) = 5,5 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 03. bře 2015 22:37:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nedělej z toho vědu. Je to hra o peníze. Citroen při výrobě auta potřebuje "nějaký" olej do prvovýroby - pokud možno laciný, aby vydělal. S někým - Totalem - se dohodne na ceně a ten mu ještě sleví, když bude jeho olej propagovat, nebo sleví ještě víc, když ho bude zákazníkům cpát jako jediný možný. Časem navíc do toho zasáhne někdo z venčí - EU - s nějakým předpisem a tak se kola pohnou a aby byli všichni spokojení, udělá se kompromis, nebo paskvil... Zákazník v tu chvíli nikoho nezajímá, jen jeho peníze. I v autorizovaných servisech Citroen dnes můžeš dostat olej jinej než TOTAL. A dokonce není vyloučený, že v sudu Total se najde nějaká jiná značka, se stejnou specifikací a požehnáním samotnýho Totalu. Když si někdo zaplatí ... I Totalu se někdy vyplatí nakoupit lacino z třetí strany, než draho vyrábět. Jako všude a každý zboží. A nebo to taky může být úplně jinak. Nemá cenu to řešit. Oni ti stejně přesně neodpoví, nebo taky můžou lhát a nic ti to nepřinese. Nalej tam to, co ti tady bylo doporučeno a užívej si ježdění.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 7:36:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
vojtabrozik píše:
To jste se lidičky rozepsali, já s pár příspěvkama a najednou nevím jak a komu reagovat. Jsem tu novej. Vezmu to obecně :-)

Musím se však zasmát, firma TOTAL s Citroenem asi fakt moc nespolupracuje. Nyní se mi potvrdilo to co jsem již potvrdil Mikrovi.

1) Tak jsem dostal odpovědi z TOTALU CZ:
Otázka 1: Je uvedený 5W-40 B71 2296 (A3B4) sud shodný s QUARTZ INEO MC3 5W-40 (našel jsem na Vašich stánkách)?
ODPOVED: Ne, zřejmě není. S největší pravděpodobností se jedná o olej QUARTZ 9000 5W-40, který by bylo rovněž možno použít, pokud vozidlo neobsahuje číásticový filtr.

Schválně napíšu do Citroenu, ať mi napíšou jaký sudový mají namysli. Já tu 9000 mám v knížce jako doporučenou s FAP tam dávat :-) to je sranda.

2) Mohu poškodit motor tím, že jsem do něj UŽ dal QUARTZ INEO MC3 5W-40? Doporučujete ho co nejdříve vyměnit za 5W-30 anebo ho mohu bez problému po 15000 km, kdy plánuji výměnu?
ODPOVED: V tomto případě doporučuji přímou konzultaci v servisu CITROEN. Totiž pouze jen výrobce automobiu stanovuje typy motorových olejů a jejich servisní výměnné intervaly , olejářská firma firma k tomu oprávněna není.
Citace:
Tohle ti v podstatě napíše každý výrobce olejů :D nedávno nějaký kolega psal na Total nebo Mobil,proč výrobce do benzínového motoru doporučuje olej, u kterého je uvedeno,že je pro naftové motory s FAP filtrem a dostalo se mu naprosto shodné odpovědi. :?

To je spolupráce TOTAL a CITREON jak blázen. Takhle kdybych spolupracoval s partnery, tak už v práci asi nejsem.

Prozatím jsem zkouknul nějaké videa na youtube a prozatím jako laik zjišťuji, že pokud nejezdím na serevním pólu v -30 anebo v Kuwaitu v +45, tak je zcela fuk co tam za sysntetický olej naleju :-)
Citace:
Zase tak jednoduché to není,ale pokud dáš do motoru kvalitní 5W-30 nebo 5W-40,tak budeš ty i motor v pohodě.Kvalitní myšleno normální olej a ne ekosračku. :twisted: Jinak na olej fóru jsou lidi,co dávají na zimu 5W-30 a na léto 10W-40,aby udělali motoru dobře. :P l

Tušíte někdo co by se mohlo skrývat pod: 5W-40 B71 2296 (A3B4) sud ? Podle čeho to zjistím, když TOTAL CZ to neví a Citreon mi tuto specifikaci napsal? :-) To je švanda ... po pár dnech budu o oleji vědět všechno a půjdu dělat přednášky do Autoškol :-).

Citace:
Tady se jedná určitě jedná o Total Quartz 9000 Energy 5W-40.Dokonce jsem pojal takové podezření,že tento olej dávají ve fabrice z prvovýroby vždy,protože problémy se zvýšenou spotřebou se objevují až po první výměně oleje.Tedy když je olej normální nahrazen omaštěnou vodou.Ono to má i svou logiku,kdo najede za 2 roky 30 tisíc?Takže spořivec tleská,jaké má bezúdržbové auto.Po 2 letech padne záruka,vymění se olej a začne veselice.Když spořivec pokračuje v doporučených 30 tis. intervalech,(dolévá olej každých 3-5 tis.) tak nejdéle ve 100 tis.má problém s vačkami a ještě dříve se zapečenými kroužky.To samé čeká uživatele,který na doporučení výrobce jezdí tzv.na pohodu(po městě na 5-ku :twisted: ),v bláhové naději,že se vejde do limitů spotřeby uvedené výrobcem.Nutno říci,že posledně jmenované se vztahuje spíše k motorům benzínovým,ale když se koukám na display dieselového služebního vozu,který mi napovídá,že mám ve 2500 ot/min zařadit vyšší rychlost(pak jsou otáčky na 1200),tak mě berou všichni čerti. :twisted: Takže jak píše Mikra,olej máš nový tak jezdi.Dle stylu jízdy a kilometrického proběhu ho vyměň,klidně i dřív a pak nalej dobrý neeko olej a budeš v pohodě ty i motor. :D Ani jsi se nezmínil kolik máš najeto?

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 12:43:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 01. bře 2015 21:03:52
Příspěvky: 17
Bydliště: Příbram, Praha
Ahoj, v rychlosti pisu z mobilu.

1) auto koupeno se stavem 143000 km nyni 151000 km. Posledni vymena v belgii ve 136000 km.

2) poctive menili, aspon podle faktur co 20000 km

3) kdo doporucuje 30000 km? V servisni knizce mam 15 nebo 20 max.

Cus

_________________
C4 GP, r.v. 09, 1.6 HDi 110 FAP, BVM 5, Exclusive (kůže, navi, xenon, USB box, panorama, atp.) = 5,5 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 13:29:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak máš asi ještě starší servisku,která ještě nepočítala s tím Ineo a proto tam máš také povolen 5W-40. :D Já mám už 2010,kde se uvádí 30 tis. a 5W-40 již nelze,tedy podle nich. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 13:33:25 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Míro, jenže ty máš benzín a tam je 30.000. Nafta měla 20.000.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 13:33:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
30k je výrobcem doporučeno u 2.0 a výš. 1.6 má těch 20k.
Končí zima, tak vyměň a nespoléhej na údaje v servisce. Kup Total Quartz 9000 5W40, třeba i ten Energy, ale ne INEO, vyměň i filtry - vzduch, olej, palivo, měl bys vyměnit i filtr klimatizace a vyčistit si ji - vydesinfikovat, nech si zkontrolovat těsnost a tlak v klimatizaci. To jsou standartní úkony po koupi auta, pokud věříš údajům o nájezdu. Pokud máš pochybnosti, měl bys ještě nechat udělat rozvody, vyměnit i chladící kapalinu a brzdovku. Pak už budeš mít o náplních přehled a budeš už měnit jen to, co je třeba.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 13:38:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak mě hned nebijte :D já měl ten dojem,že tu někdo psal,že jezdí na výměnu po 30 tis.,má najeto bambilón a je nadmíru spokojen.
Já bych jen doplnil,že bych asi nechal vyčistit olejovou vanu a pro sichr zkontroloval ten holendr k mazání turba,případně vyměnil ten šroub jak popisuje kolega zde: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... &start=210
je to až dole.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Naposledy upravil Miroslav Lengyel dne stř 04. bře 2015 13:48:21, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 13:44:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Jo, dobrej nápad. Na to jsem u 1.6 zapoměl. To je jejich největší slabina.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 15:31:41 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Z toho holendra treba to sitko rovno vyhodiť. Olej s filtrom meniť maximálne raz za 15000km. Palivový filter podľa toho kde tankuješ, ja som ho pre zicher menil po 30000km. Potom ešte odporúčam otčenáš a zdravas za auto každý večer ak jazdíš hlavne po meste, raz týždenne by mohlo stačiť ak dávaš len okresky a dialnice. Veľa šťastia!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 15:51:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Odstranění sítka nedoporučuju. Z nějakýho důvodu tam je a kdyby se něco nedopatřením dostalo do turba, nedopadlo by to dobře. Na dně vany zůstává bordel i po výměně oleje, kvůli nevhodný konstrukci vany/motoru. Lepší je sítko vyčistit, případně nahradit novým typem, který už se tolik nezanáší.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 16:53:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
Jak to myslíš nový typ sítka??
Zřejmě má větší díry. Proto se tolik nezanáší. :D

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: stř 04. bře 2015 17:09:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak větší otvory sítko mít nebude,spíše se přikláním k jinak umístěnému a většímu otvoru ve šroubu.Také je důležité,proč se to sítko nebo spíše čím,zanáší. :idea: Karbonem nebo šlemem?Obojí má přímou souvislost s včasnou výměnou oleje. ;) A ještě malý dovětek k olejovému filtru,je s podivem kolik lidí dokáže šetřit na tak důležité věci.Pokud někdo šetří na kabinovém fitru a rád dýchá všechen bordel co by jinak fitr zachytil,riskuje "pouze" nějaký katar horních cest dýchacích. :D Ovšem použitím levného olejového filtru si přímo koleduje o problémy s turbem,potažmo z motorem.Ono mají ty nečistoty,které má dobrý filtr zachytit tu vlastnost,že se na just šprajcnou v tom nejužším místě. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz