Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - LPG C4GP pro rodinu s dětma na krátké pojížďky
Právě je sob 23. lis 2024 18:45:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 13:55:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Kdy byly brzdy dělané,jak dlouho po servise auto stálo?Nikdy není od věci sundat kolo a podívat se na brzdy zezadu.Já svého času koupil XP po servise včetně brzd a než jsem se rozkoukal.tak jsem měl vnitřní desky sjeté do špice.Celý servis spočíval v tom,že stříkli nějaké mazivo z pohledové strany na drážky brzdiče. :o U rozvodů je to o motor,on se žádný problém nekoná do té doby než praskne rozvodový řemen,ale pak už je pozdě. :twisted: K tomu může dojít z toho důvodu,že prolíná vodní pumpa a chladicí kapalina naruší strukturu řemene.Proto je dobrá,minimálně sundat kryt rozvodů a podívat se v jakém stavu je kladka,řemen a někde nerosí pumpa.A to přesto,že existují doklady o výměně,už jsem viděl pár průserů,kdy byla deklarována výměna rozvodů a nakonec se z toho vyklubala pouze výměna řemene,protože ona napínací kladka také něco stojí.
O rozvodech je něco tady: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic. ... F&start=30

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 14:05:18 
Offline

Registrován: stř 19. lis 2014 11:02:28
Příspěvky: 17
OK, trochu v tom pojezdím a až zjistím co ještě je potřeba, tak to nechám udělat naráz.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 15:06:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak já Tě samozřejmě nechci nijak děsit,ale zastávám názor,že je lepší prevence než za velké peníze řešit následky. :D Je samozřejmě každého věc jak se zařídí,já jen třeba moc nerozumím těm přestavbám na plyn. :P Obzvláště tehdy,když někdo napíše,že s autem bude "skákat" po městě,takže polovinu km najede stejně na benzín,než se motor ohřeje.Jedna dovolená u móře to pak asi moc nezachrání a když k pořizovací ceně přestavby připočtu častější výměny oleje,svíček atd. tak mi to nějak super výhodné nepřijde.Rozumím tomu,že si to pořídí někdo,kdo jezdí např.každý den do práce 50 km a za měsíc najezdí 2000 km,ale s ročním nájezdem 10-15 tis. včetně dovolené nevím.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 20:34:43 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Myslím že nějaký algoritmus na ty bazary už jsem tady vyčetl. Nebát se a chtít informace za prvé. Z domu obtelefonovat servisy co to jde podle servisky a podle techničáku a VIN zase kilometry pokud je to cz. No a na místě zkontrolovat jestli všechny body VIN a jiné poznávací znaky sedí a nejsou přeražené nebo jinak upravené. Na místě mrknout na co nejvíc věcí, lícování dílů i v interiéru, těsnění, zbytky barev tam kde nemají být, koroze na nosnících, prohlídka spodku, vůle v čepech, prosedlé sedačky - no prostě co nejvíc. Asi si udělám seznam podle kterýho půjdu, protože jinak se vždy na něco zapomene.
na co ještě pořád valím oči je ten chaotickej přepis.
Dále jsem zjistil, že jediná možnost jak se zbavit skrytých právních vad na autě (zástava, exekuce, lízačka ap.) je koupit auto v dražbě od exekutora.
To je v ČR jediný způsob jak zbavit auto jakýchkoliv právních závazků. Jiný další bezpečný způsob neexistuje a je to leda o tom, že tě majitel nechce natáhnout.
Jinak pomoc vítám a třebas vyberu auto někde z regionu, kde to máš poblíž a třebas to klapne, že mi to obhlídneš .-)

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 20:40:46 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Jinak ještě takto, já bych klidně koupil to auto i za 200.000 kdybych měl ale jistotu že bude OK.
Co se týče plynu vím jak to je teď, když budu skákat po městě tak klidně na benál to není problém, ale problém je teď když máme někam jet dál, tak nejedem, protože je to fůra peněz za benál. S plynem by to bylo za polovic a to bysme už frčeli, takže tak to je ta vize. A ano jsem ochoten do toho 25.000 nasypat, jen proto abych nemusel řešit, že nepojedeu, protože benál bude stát fůru peněz.
Z ekonomickýho hlediska tam ta návratnost jednoznačně je.
My dřív hodně jezdili vlakem, místo autem, ale to už letos skončilo, protože přibyl další prcek a to už je potom výprava jako kulový blesk, takže chceme auto, který bude jezdit za levno.
Jasně je to 2 tunový auto, ale na plyn by mohlo jezdit o něco málo levněji než teď forman na benál což je skvělé.

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 20:47:38 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Ten boční náraz je to problém? My to přijde dobrá cena za výměnu dvou dveří jedny přijdou na 2.500.
Ale asi chycenej prah už není nic dobrýho.
Za 90.000 mi to přijde férový, ale jestli to tady někdo dotáhne spraví a prodá za 180.000 tak to mám strach

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 21:19:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Na dovozovce bude těžko nějaký leasing,exekuce apod.takže tam bych se toho nebál.Navíc pokud je auto na leasing,tak je to vždy zapsáno v TP.V případě úvěru od leasingové společnosti je TP,stejně jako v případě leasingu deponován u leasingové společnosti.V případě úvěru od banky je to fuk,tam se jedná o běžný úvěr bez zástavy.Tohle lze navíc zjistit zcela zdarma na internetu.Jinak nejlépe ověřená auta v tomto směru mají áčkaři,ti si při výkupu telefonicky ověřují v registrech,jestli je auto cajk.Na samotném přepisu nic není,tak se zbytečně nestresuj. :D
Co se týče plynu,je mi jasná Tvá snaha ušetřit za palivo.Já pochopitelně netuším,jak daleko a často budete na výlety jezdit. :D Beru to podle sebe,že na nějaký výlet se dostanu tak jednou měsíčně. :D A když vezmu třeba cestu 2x ročně k dětem do Chebu,což je 350 km tam i zpět,tak mi ta úspora vychází 300,-Kč za jednu návštěvu a s tím umím žít. :idea: Pokud bych tam jezdil každý měsíc,tak je to 3.600,-Kč za rok,takže by se mi to vrátilo,kdy?Zbytek nájezdu je víceméně po městě nebo vedle do Německa,nákupy,cyklistika a lyžovačka,cesta do 50 km tam i zpět,takže úspora téměř žádná.Nu a jednou za rok Itálie,kde bych ušetřil cca 2500,-Kč.Takže když to vezmu kolem a dokola,ušetřil bych na palivu za stávajícího využití auta ročně max.4-5000 tisíc.Při ceně přestavby je u mě návratnost 4-5 let a to už auto mít nejspíš nebudu.Předevčírem jsme se o tomhle bavili s kolegy v práci a shodli jsme se na tom,že investice do plynu se vyplatí při nájezdu 20 tis.ročně.Tobě se vyplatí auto tak jako tak,protože jakmile začneš platit jízdenky za caparty,tak v případě auto bohatě v plusu.Nedávno přišla paní s tím,že si uděláme výlet do Prahy vlakem. :D Nakonec jsem jeli autem,protože to vyšlo nastejno,lépe řečeno vlakem dráž, protože jsem k tomu musel připočíst jízdenky za MHD nebo parkování u nádraží. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 21:29:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fiv píše:
Ten boční náraz je to problém? My to přijde dobrá cena za výměnu dvou dveří jedny přijdou na 2.500.
Ale asi chycenej prah už není nic dobrýho.
Za 90.000 mi to přijde férový, ale jestli to tady někdo dotáhne spraví a prodá za 180.000 tak to mám strach

Takhle podle fotky poznáš prd,to se musí vidět.Pokud nejsou hnuté sloupky,tak by to nebyl problém.Dveře se dají sehnat na vrakáči,záleží jakého seženeš lakýru a za kolik.Můj šemík chce za díl 2.500,-Kč.Zmáčklý práh zase takový problém není a šikovný klempíř to dovede vytáhnout,pokud to jde.Jak se do toho šáhne plamenem,tak je to naprd.Hele,když jsem sháněl to auto pro ségru,tak jsem to řešil i přes AAA,protože můj kolega tam má kamaráda.No,a z nabídky 10 aut jsme nenašli jediné,na kterém by s něco neopravovalo.Je ale samozřejmě rozdíl,zda to šlo do měkkých částí nebo nosných.Nejhorší rány jsou na rohy nebo tzv.na komoru, z boku na přední kolo.Tam se s největší pravděpodobností hraničící s jistotou objeví záhy problém s převodovkou,homokineťáky,řízením,pružinami atd.
Koukal jsem na ty fotky ještě jednou a ono to nevypadá tak hrůzostrašně.Jestli dobře vidím,tak nejdou vystřelené ani boční airbagy,takže auto mohlo klidně při nárazu stát nebo jelo pomalu.V každém případě do vypadá jako takové líznutí. :lol: Skla vypadají až na to u řidiče taky v pohodě.A pamatuj,cena je vyvolávací,nikoliv konečná :!: :mrgreen:
Akorát je to lán cesty,ale dá se to.
https://www.google.cz/maps/dir/P%C5%99e ... 860364!5i1

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 22:50:39 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Ono se to kryje ty problémy.
Chci říct problémy co nejsou s autama z dovozu jsou s autama u nás. Naopak problémy co nejsou u nás zase jsou z dovozovýma.
O co jde konkrétně?
Dovozový auta můžou mít problém s krádeží. Např. dovozce píše že auto dovezl z Německa. Prověříš si, že v německu kradený není. Ale je třeba kradený ve Španělsku, abys měl jistotu musel bys to prověřit ve všech státech EU. Dovozový auta můžou mít problém s kilometry. Při dovozu se legalizuje nový stav tachometru stočený o libovolný počet. Ano dělá se to.
Auto z CZ dnes prověřit km asi není problém, když máš techničák, krádež v ČR si taky můžeš zjistit. Lízačku taky dobře, ale co je zásadní, nezjistíš, že fáro týpek zastavil třeba sousedovi a to máš potom holt smůlu.
Neříkám, že to nutně musí nastat, ale fakt mne překvapuje, že takový obchody jsou u nás prostě o náhodě, není to právně pevně podchycené.
Co se týče toho LPG, abych to lépe viděl, řekl jsem si, že to rok budu jezdit na benzín a pak uvidím jakej mám nájezd a jak trpíme cenou za jízdu.
Ty argumenty beru, auto chci koupit s výhledem, že by mělo vydržet alespoň 12 let než se na nás nejstarší dcera vybodne a za 12 let ta návratnost tam bude.

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 23:42:31 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Míra je antiplynař, to je evidentní :D
V zimě se mě auto ohřívá do přepnutí do 2km a to jedu z kopce, takže spotřeba málo nebo nic. nebo než očistím okna a ometu sníh, pak to přepně hned. V létě do 500metrů. Olej standartně po 15tis. a obyč svíčky vydrží při dobrém seřízení taky cca 10-15tis. Lepší iridiové by měly vydržet 40-60tis.

Co se týče toho LPG, abych to lépe viděl, řekl jsem si, že to rok budu jezdit na benzín a pak uvidím jakej mám nájezd a jak trpíme cenou za jízdu.
A po roce zjistíš, že jsi mohl ušetřit na půlku zástavby. :D

Z vlastní zkušenosti vím, že když to neudělám hned, tak pak už asi nikdy. Naše druhé auto Punto takto dopadlo. Kdybych to udělal, tak jsem po třech letech měl zaplaceno a dnes mamča jezdila za 3,5L. Ale zase to nebolí tolik za těch 6 co jezdí v benzínu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 23. úno 2015 23:50:47 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
U mne dost záleží kolik do toho vrazím. Pokud bych do toho vrazil strop, tak za rok přijde vratka daně, která pokryje vestavbu LPG

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. úno 2015 2:10:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fiv:Kolego máš v tom hokej a zbytečně se stresuješ. :D Dovozce si může na internetu psát co chce,důležité je,že při koupi obdržíš jak čistopis TP,kde je napsáno odkud auto pochází+dostaneš původní TP ze země původu.Pokud by snad na tohle prodejce "zapoměl" tak auto nekupuj.Km se nestáčí při dovozu,ale klidně v zemi původu,proto je také dobré mít servisní knížku a případné faktury ze servisu.
Prověřit km u auta z CZ ,které nejezdilo pravidelně do servisu je stejně složité jako u toho dovozového. :D Nejsem právník,ale řekl bych,že nějaká zástava auta sousedovi je trošku z říše sci-fi a pokud soused nemá v rukou TP od auta,tak si s tím papírem může vytřít leda tak slzu z oka.
To s tím plynem zní rozumně,ale to že bys rád,aby Ti(vám) auto vydrželo 12 let je asi trošku zbožné přání.Tedy vzhledem k tomu,že zatím pokukuješ po autech 7-8 let starých.To by ses musel fakt "kousnout" a koupit něco tak do 3 let s minimálním nájezdem,o auto se perfektně starat a pak by to mohlo klapnout. :D
kuntík: Míra není vyloženě antiplynař ,byť uznávám,že mi tento pohon k srdci nijak nepřirostl a nic na něm nevidím. :D A nemysli si,že jsem o tom také neuvažoval,ale pak jsem vzal do ruky kalkulačku a spočítal si,že se mi to zkrátka nevyplatí,stejně jako jsem svého času zkoušel v XP,jaký efekt by mělo,pokud bych jezdil na E 85. ;) Proto mi přijde rozumný názor kolegy fiv,když říká,že si to odzkouší a uvidí,kolik že to vlastně najezdí. Je spousta lidí i zde na fóru,kteří LPG dali namontovat až po nějaké době.Ke svíčkám asi tolik,že se někde píše,že iridiové svíčky vydrží náběh km,který uvádíš je hezké.Ono se také u mého auta píše,že výměna svíček se provádí v 60 tis.km,ale já když je po těchto ujetých km vyndal,tak jsem málem upadl na záda a děkoval bohu,že kus svíčky neskončil ve válci a nezmrvil motor.A nějak jsi zapomněl na olej na olej.Že v motoru VTI je maximum pro olej při provozu na benzín cca 12 tis,pokud chceš,aby motor dlouho a bez problémů sloužil,se už ví.V případě plynu se velmi doporučuje tento interval ještě zkrátit o třetinu.Takže pokud se z fiva stane cestovatel z ročním náběhem 20 tis. a výše,tak proč ne.Tedy pokud si to z autem nakonec nerozmyslí a nebude radši chodit pěšky nebo využívat veřejnou dopravu. :D A nedělej ze mě nějakého plynobijce,byť musím říct,že jet za plynovkou je stejné jako strčit hlavu do komína od karmy. :lol: To pak naložím macíkovi 6000 ot/min a rychle před něj. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. úno 2015 14:12:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak takhle nějak si představuji ojeté auto: http://www.autocentral.cz/detail.htm?id=BVA5/036
Úplná servisní historie,poslední servis 7/2014,včetně možnosti ověření u dealera.
majitel zde: http://rejstrik.penize.cz/25678221-colortec-s-r-o
a zde: http://rejstrik.finance.cz/25678221-colortec-s-r-o/
tím se také možná vysvětluje pro francouzské auto. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. úno 2015 19:19:29 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Já zase dost čtu o tom, že u oleje se muže interval prodloužit. Nicméně jsem nenašel relevantní informaci proč zkrátit o třetinu. Držel bych se výměny tak jak se má a jak to dělají v zásadě všichni.
To auto je pěkný, ale asi exclusive, tedy měchy a tam nedá nádrž pod auto.
Něco o karmě je uplná hloupost, ledaže by si jezdil za Š120 s karbecem. :D A už si cítil před sebou ropáka ci zrovna vypaluje FAP? :D

http://www.gera.cz/informace-lpg-cng/dotazy
http://www.autolpg.cz/vyhody-lpg-4.html


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 24. úno 2015 21:10:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Tak ono dočíst se dá leccos,ale jde o to,komu budu věřit. :D Lidem,kteří se živí zástavbami LPG do aut nebo těm druhým,kteří se věnují konstrukci motorů a olejům a napíšou třeba tohle. " Při spalování LPG vznikají kyselé sloučeniny,které alkalickou rezervu oleje vyčerpávají rychleji než benzin. Takto znehodnocený olej již neplní ty funkce,které by měl ..."
a co se týče svíček třeba tohle.
" Např. při přestavbě motoru na LPG se musí upravit elektrodová vzdálenost(zmenšit),neboť směs LPG se vzduchem klade šíření jiskry daleko větší odpor než směs benzínu se vzduchem. U mého motoru v mondeu byla ideální hodnota cca 0,55 mm. Pak ale dochází k tomu,že než se auto přepne do LPG módu,tak na benzín se mu prostě nechce.Ale na plyn to letí jak střela :lol: "
Jinak to auto není žádný Exclusive,má to stejnou výbavu jako moje,ale je tam vidět i VIN,takže předseda by to zjistil přesněji. :D
A ty plynovka šáde asi nebyla neb měla na zádi takový šípovitý znak a nápis C4. :D A o ropácích ani nemluv,stačí dojet nějakého blbouna s čiplým motorem,ještěže máme na autě tu vnitřní cirkulaci vzduchu.Mně se ještě navíc po tom,co jsem zahodil cigarety zlepšil čich. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz