Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - LPG C4GP pro rodinu s dětma na krátké pojížďky
Právě je stř 27. lis 2024 13:11:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 19:16:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak říkáte chlapi,mám v práci Rapida tam než najdu něco na volantu to je běs.Já jsem svině líná,co jezdí na tempomat i po městě,takže si v případě výměny za novou C4 budu muset vzít starý volant s sebou.Ségra měla z pevného volantu hrůzu a teď si taky chrochtá. :lol:
cncp: Každému co mu vyhovuje,já jsem s několika plynovkami taky jezdil a vůbec mě to neoslovilo.Taky mám své auto rád a takže bych mu tohle nikdy neudělal. :lol:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 20:47:54 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Ahoj díky za info, samože jsem to ještě neřídil,

teprve jsem ve fázi vybírání modelu a auta. Už na to čučím 2 měsíce a od Zafiry, přes grand scenika,VW tourana jsem se dostal k C4 GP zpět k Zafiře a znovu kolečko až zase zpět ke grand picassu, který jsem teďkonc vzal jako jedničku a snažím se zjistit co a jak.
Ten pevný střed mne zarazil nikde jsem se s tím ještě nesetkal, tak jsem byl zvědav jak si kdo na to rychle zvykl.
LPG chci protože teď autem nejezdíme - jsou to prachy(benzín), a když už budeme investovat do ojetiny, "tolik" peněz budeme chtít jezdit a jet i třeba do Chorvatska bez toho aniž bych kdovíjak řešil náklady na cestu (s Formanem si za hranice už netroufnu). LPG rozhodně ano, protože teď řešíme, že cesta stojí X peněz (forman jezdí za cca 2,8/km, v zimě ještě víc, když to bude s LPG tak se snad pod 2,-/km dostanem a bude to důvod někam vyrazit :-)
To auto s tím odkazem vypadá dobře, ale to je trochu za hranicí finančních možností. Chci ještě těch 30.000 na montáž plynu to znamená že za auto tak 170.000. Víc opravdu nedám leda až tak za rok. Peníze na něj budu mít v dubnu, takže není kam extra spěchat.
Dobré auto je podle mne takové, do kterého nebudu muset investovat dalších 20.000 v servisu(samože se může cokoliv vykadit, ale aspoň rámcově), nebude prorezivělé a interiér slušný po nekuřákovi. Samože mám strach - pro nás to jsou obrovské peníze a mediální masáž s podvodníkama mne deptá a nevím, jak se zorientovat v bazarech dobrých a nedobrých.
Jinak pochopil jsem správně že měchy má jen výbava exklusiv, motor v benzínu je buď atmo 1,6, nebo ten samej přeplňovanej?

Jsem z Přerova a kdyby měl někdo tip na nějakej GP tak budu rád, nebo na dobrej bazar v okolí

Děkuji za připomínky, rady, nápady

_________________
Škoda Forman 1992


Naposledy upravil fiv dne úte 27. led 2015 20:59:42, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 20:58:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. kvě 2014 20:26:03
Příspěvky: 332
Bydliště: Lovosice
Když jsi koukal na Scénika, tak jsi se alespoň pozastavil? Měl jsem Megane a Scenika vždy chtěl.
A hlavně dělá se 1,6 s originál plynem. Výbava u Renaultu bývá také dobrá.

_________________
Citroen C4 Picasso 1,6HDI, 80kW, r.v.2010, BMP6 "Stříbrňák"
GeoCacher :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 21:08:52 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Jo pozastavil.
ale odradila mne nespolehlivost elektroinstalace, zvlášť u aut jezdících po českých dálnicích.
Chaotické el. kolapsy za jízdy, stahování oken, nemožnost dostat se do auta ap.
Nevím jestli je to tak dramatické, ale u Citroenů jsem na to tak moc nenarazil

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 21:39:18 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Pokud chceš LPG tak 1.8, nebo 2.0i. Téměř totožné motory a na LPG je lze přestavět bez problémů. Není třeba ani přívstřik ani přímaz. Z NL lze pořídt již s LPG, nejčastěji Eurogas, systém je to kvalitní, ale dražší na udržbu, respektive náhradní díly. Je to směs více kvalitních systémů...reduktor LandiRenzo, vstřiky Keihin, filtr Prins, řídící jednotka je totožná jako Landi, ale mají v tom ten svůj soft Eurogas. Díky tomu horší dostupnost servisu.(Prostějov,HK co já vím) Dvoulitr jak už bylo psáno jenom s robotem, 1.8 pouze manuál 5ti kvalt. Nebo novější 1.6 VTI, tuším, že je to ale přímovstřik a tam už by měl být přívstřik benzínu kvůli dochlazovíní benzínových vstřikovačů, tady se už výhoda LPG trochu ztrácí. Pokud chceš LPG,tak na Exclusiva zapoměn, nedáš pod auto nádrž kvůli kompresoru. Robota nechceš, tak bych to viděl na tu 1.8 spíš. LPG pořídíš do 25tis, třeba Lovato, ale vybírej pečlivě montážní firmu. Já jezdím s LPG převážně město a příměsto se spotřebou 11l. Ted tankováno za 14,50Kč. :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 22:07:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fiv: Ten odkaz byl ale na diesela. :D Plyn,jak píše kolega do 1.8 nebo 2.0,ale to už jsou trošku starší auta.Novější pouze 1.6 VTI nebo přeplňovaná 1.6 a tam bych s s plynem zrovna nehrál. Názory na plyn jsou různé,od příznivců po odmítače. Pro mě taky není 170 litrů malý peníz,takže tomu rozumím. Já mám C4 Picasso s 1.6 VTI a při dnešních cenách jezdím teď v zimě za 2.20/km a to se s tím 2x nemažu. Nevím jak to má kolega kuntík s jeho autem,ale na více místech jsem se dočetl,že u aut jezdící dlouhodobě na plyn svítí kontrolka diagnostiky motoru,což vzhledem k nově připravovaným regulím provádění STK může být problém. :idea: Jaký budeš mít roční nájezd kilometrů,to je hodnota odd které by se mělo uvažovat při vybírání vhodného paliva.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 22:27:31 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Pokud chceš ušetřit 2tisíce na montáži někde u garážníka, tak pak svítí kontrolka. V Itálii, Holadsku či jiných zemích je to naprosto běžné palivo, Automobilky to montojí už z výroby. Citroen prodává auta z předpřípravou LPG pro některé trhy a tamní importér provádí montáž do fungl nového vozu. Viz to Holadsko. Na forech se o tom dá dočíst, ale kolik je to procent v porovnání s těma statisíci aut po celé Evropě. Stejně se píše o jiných závadách LPG se netýkajících....to by si člověk pak nekoupil žádné auto. Při současné ceně mě to vychází 1.50-1,60Kč


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 22:38:27 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
kuntík:

díky za info, koukám, že ty máš toho robota, jak se ti s tím jezdí? Já nevím nemám s tím zkušenost, četl jsem že to škube a při předjíždění problémy ap. Trochu bych z toho měl strach i při ojetině. S těma motora jsem trošku tápal všude jsem narážel jen na 1,6 atmo, nebo turbo uvažuju jen benzín, takže 1,8 a 2 jen starší verze. Co se týče LPG a varianta přímostřik s dochlazováním, tak to se asi nevyplatí to fakt teda poohlídnout se leda po starší 1,8.
Auto bude jezdit taky hodně město, děcka do školy školky ap, ale už chceme i vyrážet na výlety, které jsme si odepírali. Doteď jsme měli roční nájezd zcela směšných 4000 km/rok, ale s novou károu se chceme polepšit, přesto to víc jak 10.000 to určo nebude. Pokud bude jezdit za 2,2 tak je to 22.000 za rok pokud bude jezdit za 1,6 tak je to 16.000 + ev.servis navíc.

Miroslav Lengyel:
no to jsem si ani nevšim že to byl diesel :o koukám, že to máte krátkou C4, tak ten grand bude jezdit asi ještě dráž na řekněme tak 2,5, což není špatné na tu váhu.


Ještě ty motory - od kdy se začali dávat ty 1,6? Teď se koukám v bazarech, že ty 2008 mají ještě 1,8 VTi, tam není potřeba ten přímaz a přístřik a jsou k mání za dobrou cenu, ale nevím jestli 200.000 nalítaných km není fat moc.
Pak by to byla ale roční úspora cca 9.000 při 10.000 km a to už je podle mne důvod jít do plynu.

Po zvažování upřednostňuji koupi bez LPG s dodatečnou montáží (nová technologie, soft, záruka, seřízení, větší výběr v bazarech)

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 22:55:42 
Offline

Registrován: pon 19. bře 2012 22:55:27
Příspěvky: 134
fiv > zvaz aj auto z NL, kde sa to montuje od vyroby a auta su nato pripravene ako pisal kolega vyssie.
Je to kvalitny system a funguje dokonale. Ziadna svietiaca kontrolka pripadne sklbanie pri prepinani...
U mna spotreba dlhodobo kombinovana 9.1l LPG/100km, k tomu mesacne nadrz benzinu za 10-15E na starty. Realne som na 8Euro na 100km a to mame ovela drahsie paliva.
Napr teraz je LPG za 0.66E

_________________
C4GP 1.8i+LPG(92kW), r2008 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. led 2015 23:48:06 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
1.8 není VTI. VTI je novej motor s variabilním časováním ventilu vyvíjen společně BMW. Samozřejmě zase s tou 1,6 budeš jezdit tak o dva litry méně, taky se prodávají dost s LPG, ale chtělo by si to ověřit ten přívstřik benzínu, většinou je systém nastaven že na volnoběh se vtřikuje benzín apak podle zatížení třeba od tří tisíc otáček 20:80-50:50 třeba, ale to by ti řekl zkušenej plynař co je pro ten motor dobré. Robot...to je kapitola sama za sebe, je tady toho o něm dost. U staršího auta pokud nebyla měněna spojka tak s tím určitě počítej, nejčastěji tam odchází hydroložisko. Investice 16-20tis. U manuálu si myslím spojka vydrží víc a vymění ti ji každej servis bez diag pro inicializaci robota. S pojková sada cca 4.5tis.+ práce. Pokud se vysype samotnej robot, tak pak počítej nějakých 50tis. :roll: Vzhledem k tomu, že máš většinu km po městě na krátký vzdálenosti, tak raději bych volil ten benzín s lpg. U nafty máš zase jiné investice... Při spotřebě 9l benzínu a nájezdu 10tis.km a ceně současných 30kaček za litr, projedeš 27tis. u LPG se spotřebou 10l. a ceně 15kaček za litr budeš jezdit za 15tis. ročně. Pokud ceny zase porostou a je to jenom otázka času, tak se nůžky uspory budou rozevírat. Když bude cena 40 a 20kaček, tak už to není 12, ale 16tis. uspora. Cca za dva roky máš investici do zástavby zpět, pokud beru zastavbu třeba Lovato co stojí někde kolem 24tis. U auta počítej s tvrdším podvozkem :roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 0:08:36 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
kuntík:
Díky to jsou dobré informace,
Musím si prověřit ten přístřik, zadal jsem si poptávku na přestavbu LPG do C4 GP 1,6 VTI, tak to s nimi zkusím vykomunikovat, jestli tam dělají přístřik benzínu. Tomuto bych se radši vyhnul a šel bych raděi do staršího 1,8 nebo 2,0

AndyBe:

Pokud jezdíš kombinovaně za 9,1 LPG tak to je krása a dává mi to optimismus. Tato motorizace 1,8 v LPG by se mi líbila

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 0:16:06 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
zaleží kama a jakým stylem Andy jezdí :D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 8:10:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
fiv: Než zainvestuješ nemalý peníz do přestavby,tak vřele doporučuji pečlivě prolézt internet a pořádně si vše o LPG nastudovat.Zejména vhodnost přestavby auta na plyn,pokud již objelo 4x zeměkouli.Dobré je také pohledat zde na fóru,mně se třeba líbí,jak zde budou někteří kolegové vychvalovat do nebe LPG a v jiném vlákně láteří,že auto škube,jsou věčně v servisu atd.Hledání závad se pak odehrává systémem pokus omyl a tamhle někde psali,že pomůže tohle. Počíst si o bezproblémovém provozu LPG můžeš třeba zde: http://www.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=8155
Pokud je Tvým snem jezdit z hupcukem a jezdit s autem po servisech,tak smělě do toho.Já upřednostňuji provoz bezproblémový a proto jezdím na palivo pro motor určený,byť za vyšší cenu. :P Add.cena,kde máte pánové zaručeno,že ta cena plynu bude nadále taková? :shock:
Pokud má někdo představu,že si koupí auto,které váží 1.5 -2 t,jezdí na pneumatikách širokých 215 mm a bude jezdit za 6l,tak je hodně naivní. :D A propo,jakou spotřebu má ten Forman? Na Tvém místě bych skočil do co nejmladší 1.6 VTI a máš vystaráno.Dají se pořídit za slušný peníz i vzhledem k tomu,že díky doporučení výrobce mají vyšší spotřebu oleje a lidi se toho zbavují.Pokud se o problém začneš zajímat,tak žádný není a pouze jezdíš. ;) A ještě jedna rada,pokud se v autech moc neorientuješ,tak požádej nějakého mechanika,ať se jede na auto podívat s Tebou.Samozřejmě nikdo nemá rentgenové oči,ale jsou věci,které se dají vysledovat.Já jsem třeba minulé auto kupoval v největším autobazaru v Evropě a bez problémů.Pro nynější jsem jel 150 km a byl jsem tam dokonce 2x,jednou podívat a vyzkoušet,podruhé koupit.Pokud bys chtěl 1.8 16V,tak mrkni na tohle: http://www.sauto.cz/osobni/detail/citro ... oFrom=list
Je ale pouze 5 místné a na to u starších aut bacha :!: V případě odpočtu DPH a montáže přepážky se snižoval počet osob možných v autě přepravit a to i v případě demontáže přepážky.Počet míst k sezení je zapsán v TP i OTP.Po zrušení podmínky montáže přepážky tohle odpadlo,tuším že někdy v.r.2010.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 9:48:25 
Offline

Registrován: ned 25. led 2015 16:39:44
Příspěvky: 55
Miroslav Lengyel:

Jasně studuju to, jestli bude nutnost přívstřiku benzínu, tak do toho už nejdu, právě z důvodu spolehlivosti upřednostňuju novou přestavbu. Známej to má už na druhým autě LOVATO a absolutně v pohodě, teď v novým DUSTERU.
Odkaz na provoz LPG nastuduju.
Je jasný, že dvoutunový auto nebude jezdit za 6l, ale chci ty náklady na provoz snížit abysme s tím autem jezdili, když už do něj vrazíme takový prachy, který bych radši využil na splacení hypotéky.

Forman mi v zimě jezdí tak za 8 l a v létě tak za 6 L, kdyby ty náklady na provoz C4 Grand P v LPG byly stejné jak s formanem budu spokojený.

O tom problému s olejem v 1,6 VTi jsem četl - dávaj tam tu EKO sračku a dá se to pořešit jiným olejem.

Toho citrona v odkazu jsem měl v merku, ale nevím co ty kilometry. Zdá se mi to dost 200.000 km. Představoval bych si tak 150.000
Vím nedá se podle toho orientovat, důležitý je jak s tím kdo jezdil.
Jinak nemusím mít nutně 7mi místnou byť bych byl radši.

Studuju studuju, čím víc vím, tím vím míň :-(

Dík za rady, tipy odkazy

_________________
Škoda Forman 1992


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. led 2015 10:25:40 
Offline

Registrován: pon 19. bře 2012 22:55:27
Příspěvky: 134
kuntik > AndyBe jazdi uplne normalne:) 55/95/135. Neni som ziadny pretekar, ale ani slimak. Je pravda ze vacsinou v tom sedim sam a po okreskach +30% mesto, ale stane sa ze taham za sebou 1t, a vtedy to ide na 11-12l

_________________
C4GP 1.8i+LPG(92kW), r2008 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 196 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz