Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Skákající otáčky ventilatoru topení
Právě je úte 26. lis 2024 18:47:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 26. zář 2014 11:19:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Zdravím, mam takovy zvlastni problem s vetrakem topeni. Kdyz otocim klickem v zapalovani, tak se mi na klimatizaci zobrazi nastavena teplota (20) a AUTO, tlacitkem A/C klimu vypnu a naskoci ECO, takze se mi v ramci moznosti reguluje vse samo, vcetne plynul regulace otacek vetraku a smer foukani, jen mi nebezi kompresor klimatizace.
Tak tomu bylo az do te doby, kdy jsem si chtel nechat na diagnostice aktivovat changer. Lexia mi vyhodila nejake chyby a mimo jine i nejakou na klimatizaci. Pán mi vsechny vymazal a jelo s dal.
Ale od te doby, kdyz rano udelam postup, ktery popiuji na zacatku, tak se nejdriv vse tvari normalne, ale po chvili jizdy mi zacnou docela skakat otacky vetraku, chvili se toci rychle, pak na par vterin zpomali, pak zase zrychli, po nejake dobe zase zpomali a uz se ustali.
Prijde mi to, jako kdyz se zmenila charakteristika pro rizeni otacek z 8 stupňů (beru to podle dílků na ikoně vetraku) na nejake 3, nebo ze se zmenila hranicni hodnota pro zmenu otacek a tim, ze je teplota na hranici pro nizke a vysoke otacky, tak to takhle skace. Ale z e driv se otacky menili plynule!
Myslite, ze to muze mit spojitost s tou diagnostikou, nebo ze je nejaka chyba na vetraku a jen to je shoda okolnosti?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26. zář 2014 12:16:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nemas obylem zapnutej cudlik odmlzovani predniho okna ??

to je priznak teto funkce :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26. zář 2014 12:35:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Nemam, na displeji mi sviti jen silueta auta, teplota a ECO.
Kdybych mel zapnute odmlžování, tak by mi tam svitila oranžová kontrolka. I kdybych mel prasklou zarovku v oranzove kontrolce, tak pri zapnutem odmlžování se mi zapne klima (rozsviti se AUTO) a vetrak jde na max.
Ale je teda fakt, ze nevim jak dlolouho tento stav trvá? Vždycky jsem ho po par minutach vypinal ručné, takže nemohu rict, jestli se po nejake době sami nesniží.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 26. zář 2014 15:08:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Tak jsem si dneska cestou z práce v zácpě chvili s vetrakem hral a zjistil jsem ze zvysene otacky jsou tam spatně, protoze i kdyz ho ztlumim na 2 dilky tak pořád je slyset, jak fouka hodne a chvilema otacky klesly do normalu.
Ale je zajimave, ze i pri tech zvysenych otackach se dali regulovat, takze to neni, ze by byl nekde k motoru vetraku misto snizenych treba 8V dostalo plnych 12V. Jeste zajimavejsi je, ze problem prestane zhruba po 10 minutach jizdy...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 1:41:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Měl jsem blahé paměti podobný problém s ventilátorem,točil se jako blázen a nešlo ubrat.Na pravé straně od spolujezdce jsem demontoval tapecírunk,drží na 2 šroubcích a pod tím se objevil páskový vodič hodně podobný tomu,co bývá v počítačích apod.Uvolnil jsem tu spojku,konce vodiče vyčistil a bylo po problému.Svého času to bylo popsáno na starém fóru,ale v jakém vlákně to bylo si nepamatuji.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 8:25:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Diky za tip, kouknu na to!
Jeste me napadlo, ze jak jsem resil ten changer, ze jsem vyndaval radio a lezl jsem tou dirou po něm do utrob stredove konzole, tak jestli jsem treba nevytahl, nebo neposkodil nejaky dratek vedouci k ovladani klimatizace?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 13:32:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Jak se říká,nic není nemožné.A proč sis nesundal celý dekl,pak se krásně všude dostaneš. ;)
Ještě trošku z jiného soudku,úpravu zapojení spínací skříňky máš již hotovou?Jen se ptám,abys nebyl, někdy nemile překvapen.
http://citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.php?t=7697

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 14:55:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Jen jsem za rádio házel krabičku simulijici changer, nebylo potřeba sundavat celý středový panel ;-)
Spinačku upravenou mám, dokonce jsem sem dával i takový malý návod.
Jinak jsem dneska před jízdou pomačkal pojistky (i ty v motoru) a sahnul jsem dírou po radiu na konektor klimy a zjistil jsem, že jsem mel otevřený zámek konektoru. Každopádně problém se teď za celou dobu hodinu a půl trvající jízdy neprojevil! (ťuk ťuk na dřevo) :-)


Naposledy upravil Zelych dne sob 27. zář 2014 21:45:52, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 15:03:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No tak sláva,dobrá věc se podařila. :D Jinak kdyby Ti náhodou někdy začal pískat kabinový ventilátor,jako kdysi mně,tak dříve než se budeš pouštět do nějakých větších akcí,tak můžeš zkusit následující.Na ventilátoru,aspoň na tom mém,jsem ze zadní strany objevil šroubek. :idea: Vytočil jsem ho ven a do otvoru jsem napral WD-40 a bylo po pískání.Ventilátor mi pak fungoval bez problémů další 4 roky,pak jsem auto prodal.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. zář 2014 21:53:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
To pískání me rozcilovalo loni v zimě, kdyz bylo vlhké počasí, ale jen pri urcitych otackach a zpravidla kdyz jsem dobržďoval.
Zeptam se kde přesně ten vetrak je? Podle umistění kabinoveho filtru bych ho čekal nekde za schrankou pred spolujezdcem. Ale to loňské piskani mi prislo jako nekde v palubce předemnou za volantem.
K tomu tvemu tipu - kam přesně se to WéDéčko dostane? Aby nebyli mastne lopatky vetraku a nelepil se na ně bordel?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 28. zář 2014 6:27:52 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Mně to taky začalo dělat v zimě,pokoušel jsem se ventilátor vyndat ven,ale je to jako vyndavat ježka z klece. :roll: Při tom různém laborování jsem objevil ten šroubek,tak jsem zvolil uvedený postup.O tom jestli se něco zalepí nebo nateče jsem nepřemýšlel,protože jsem spíš počítal s tím,že to fungovat nebude a stejně nakonec ten ventilátor budu muset vysápat. Tehdy se ten ventilátor na fóru dost probíral a ve většině případů to dělala elektronická regulace přímo na ventilátoru.Já měl asi kliku,že jsem to udělal včas než odešla ta regulace,protože po tom prostříknutí,ventilátor fugoval dalších 45000km dál a pak už nevím.Popis vyjmutí ventilátoru je třeba zde:
http://citroeny.cz/forumxxx/viewtopic.p ... r+topen%ED

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. zář 2014 20:34:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Tak jsem to chvalil predcasne. Dneska mi to behem kratke jizdy zase parkrat udelalo :-(
Jeste abych to upresnil, tak ono mi rucne regulovat otacky jde, ale je to tak o 2-3 stupně rychlejší, než ukazujou dilky na displeji.
Zkousel jsem dneska sundat ten papundekl pred spolujezdcem, abych se podival na ten plochy kabel, ale zadny jsem tam nenasel, jen dno schranky. Mě jsem vyndany i panel klimy a do nej plochý kabel vedl, ale jinak vše vypadalo v pořádku.
Teď, když jsem jel za tmy, tak jsem zjistil, že mi nesviti tlacitka u klimy (nove žárovky jsem tam daval asi pred rokem), ale neviděl bych v tom primou spojitost. I když mě jestě napadlo, jestli nemuze byt problem v regulatoru na alternatoru? Kdysi u Formana mi taky praskali žárovky a problem byl pravě v regulatoru, kdy mi to pri nizkych otackach nedobijelo a pri vysokych prebijelo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. zář 2014 22:16:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Ne před,ale nalevo od spolujezdce nebo chcešli napravo od řadící páky směrem dolů k podlaze.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. zář 2014 18:07:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Díky za nasměrování, tam už to bylo na dráty hojnější! Ten mi plochý tam byl a je to ten samý co vede z panelu klimy, jen by mě zajímalo k čemu to vůbec vede? Přišlo mi to jako motorek ovládající klapky, nebo to byl konektor pro motor vetraku?
Každopádně ani lehké poškádlení kontaktů sroubovakem nepomohlo, ani na nich nebylo nic vidět, že by něco na nich bylo špatně. Navíc když jsem pak přišel po čase k autu a chtěl jet do práce, tak mě zaskočila hláška o aktivním economy módu! Takže někde byl nějaký nežádaný odběr!
Ještě někdo nějaké nápady, začínám být zoufalý, hlavně před zimou bych to chtěl mít dané dopořádku, abych se mohl za chladných dnu na topení spolehnout...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 30. zář 2014 18:46:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Asi odchází ty tranzistory v regulaci,takže aniž bych Tě chtěl děsit,budeš muset vysápat ten ventilátor ven. :roll:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.ph ... open%C3%AD
Jinak o rady a nápady není nouze. :idea:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.ph ... open%C3%AD
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.ph ... D&start=15

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz