Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Hlaška "porucha dobíjania" počas jazdy
Právě je sob 23. lis 2024 19:08:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: čtv 11. zář 2014 20:50:36 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Pozdravujem všetkých machrov.
Včera sa mi počas jazdy po prejdení cca 120 km na objavila hláška "porucha dobíjania". Žiadnu zmenu jazných vlastností som nezaznamenal. Tempomat 105 km/h. Nedalo mi to a po cca 5 km som normálne zastavil na najbližšej benzínke a na parkovisku vypol kľúčik. A KONIEC. Už som nenaštartoval. Najprv ani ťuk, neskôr bolo počuť ťuknutie - asi v štartéri. (Baterka sa mi javila úplne OK - osvetlenie vnút. aj vonk. OK, pal. počítač OK - neviem či nie je niekde záložná bat., rádio išlo do ekon. módu!). Nakoľko som bol cca 60 km od domova, poprosil so kolegu o pomoc s odťahom. Kým prišiel (cca 40 min.) skúšal som kontrolovať poistky aj v interiéri, aj pri batérii, kontrola kabeláže okolo alternátora.... Po pol. hodinke, len tak zo zúfalstva opäť pokus o štart .... a úspešný ..... a bez akejkoľvek hlášky. Tak som volal kolegovi a ten že už je skoro pri mne. Tak po 5 min. volnobehu som vypol zapaľovanie a teraz už úplný koniec. Nasledoval odťah domov do servisu (origo Citroen).
Po skúsenostiach nemám veľmi dôveru s autoriz. servismi všeobecne, napriek tomu som ho tam nechal. No večer som už fabuloval: určite mi teraz vymenia polovicu motora kým chybu nájdu (ak vôbec). A dnes to už začalo - najprv telefón: treba novú baterku, potom zase repas štartéra (k alternátoru ešte nedošli). Ale vraj po výmene batérie naštartovali?! Potvrďte mi prosím či si myslím správne, že ak by tieto závady aj boli (čo si nemyslím), nemohlo ich za jazdy ohlásiť. Doteraz sa mi nestalo, žeby auto nenaštartovalo inak ako na 1.pokus. Podľa mňa batéria klesla pod normál pri ťahaní cca 1,5 hod. bez dobíjania, čo je logické. Repas štartéra - veď s ním naštartovali???
Moja verzia je taká, že odišiel alternátor, auto išlo na batériu a keď som zastavil bola akurát tesne pred KO. Po oddychu sa trochu oživila, čo vydalo na jedno naštartovanie (podobne v servise na novú batériu). Ale prečo sa neopakovala hláška o poruche dobíjania??. A dôležitá vec je - nepodarilo sa nám naštartovať ani na štartovacie káble. Ešte možno chyba niekde v kabeláži???????
Ešte spomeniem ku koncu ťahania hlášku "chyba ručnej brzdy" - bola samozrejme odbrzdená, ale to mohlo byť následkom brzdenia bez posilňovača (ťahanie cez horský prechod), alebo už nízke napätie v BSM a "blbé" hlášky.
Obávam sa pálky vo faktúre s neskorším opakovaním závady. Máte nejaké nápady, prípadne podobné skúsenosti? Najazdené 175 000 km.
Ďakujem

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. zář 2014 10:18:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Neříkám,že se musí jednat o totéž,ale nedávno jsem zažil podobnou skušenost se služebním autem.Začalo se rozsvěcet dobíjení a po ujetí pár kilometrů jsme stáli.Závada byla na baterii a usměrňovacím modulu alternátoru.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 12. zář 2014 18:29:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Baterku , bych asi odzkoušel tak , že zapnu světla = svítí ? tak je aku v pořádku .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13. zář 2014 7:34:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No to nám světla taky svítila,ale kapacita již na provoz auta nestačila.Nehledě na to,že řídící jednotka tohle pozná a odpojí spotřebiče od zdroje.Nám nejdříve vypadlo ABS,pak posilovač řízení,směrovky,ale auto ještě chvíli fungovalo.Po chvíli odpočinku šlo normálně nastartovat,ale za moment se vše opakovalo.Následoval odtah do servisu a výměna výše uvedeného.Ale jak říkám,může to být klidně něco jiného.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13. zář 2014 11:04:13 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Svojho času sa mi stalo niečo podobné - počas jazdy Economy mode - vyplo klimu a tak. Prvé čo ma napadlo - kúpil som novú baterku, vymenil, prešiel pár km a zas hláška. Nazad do servisu a diagnóza - na alternátore museli vymeniť nejakú kotvu. Netuším čo to je ale stálo to vtedy tuším okolo 2000korún. Potom auto šlapalo skvele ďalej.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13. zář 2014 11:08:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
diodovy mustek pravdepodobne - to je sestava 9 diod ktere usmernuji tech cca40V co dokaze altik vyrobit

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 16. zář 2014 12:17:30 
Offline

Registrován: čtv 08. bře 2012 0:04:36
Příspěvky: 69
Tak dnes prišla správa (ďalšia) zo servisu. Vraj sa jedná o závadu záporného kábla k akumulátoru. Cena 120€ + robota čo doteraz urobili + nabíjanie akumulátora, spolu 200€. Tak ma celkom pobavili.
Horšie je, že som ten kábel naozaj nenašiel lacnejšií (a to je alternatíva za orig., ale v Citroen servise). Nevie niekto o lacnejšej náhrade? Objednávací kód je 00005638SL - drahší - 203€, resp. 00005638VH - to je ten za 120€?
Táto suma za kábel sa mi naozaj zdá privysoká. Neviem aká je na ňom závada, ale ak sú to "iba" nejaké kontakty, tak je to naozaj drahé. Možno ich treba prečistiť a v servise sa s tým nikto s..ť nebude.

_________________
Citroen C4 GP Exclusive, 2.0 HDi 138HP, 16V, FAP, AT, r.v.2009, RT5, NaviDrive, 7,5l/100km


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz