Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - zhasnutí motoru
Právě je stř 27. lis 2024 4:10:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: ned 10. črc 2011 10:28:46 
Offline

Registrován: ned 02. kvě 2010 23:01:51
Příspěvky: 6
1,6 HDI FAP: 30tis. km, měsíc po ukončení záruky. Obvykle při nízkých otáčkách motoru dojde ke změně zvuku motoru a následnému hlášení pollution system faulty, následně EPS faulty a hand brake faulty. Velmi často potom do několika sekund zhasne celý motor. Vystražné blinkry začnou blikat po zapnutí se spožděním ca. 10 sekund. Po novém nastartování vše opět funguje bez jakékoli signaliace závady. 2x již došlo k vysazení motoru i při větší rychlosti a otáčkách ca. 3000. Za poslední 3 měsíce se stav opakoval ca. 8x. V servisu nenašli nic, jen se domnívají, že by mohl být problém s alternátorem...
Měl někdo tuto sekvenci poruch i se zhasnutím motoru?

_________________
C4GP, 1,6HDi, r.v. 2009, manuál


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pon 11. črc 2011 12:02:08 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:30:44
Příspěvky: 34
Ahoj,já jsem tuto závadu měl na 1.8 benzín C4 Picasso.Přesně toto mi dělal motor při probíjení zapalovací lišty.Alternátor jen vyrábí elektriku,motor jím není nějak řízen,tak nechápu,proč tě krmí takovými bludy.Odkud jsi? Já ne speciální opravy posílám lidi do Ústí nad Orlicí k Petráčkovi.Má tam velice šikovného autoelektrikáře,fakt..U tebe to bude jednoznačně závada na cívce jednoho z válců.Nevím,jestli je to na liště,ale myslím si,že bude každá zvlášť.To totiž diagnostika neukáže přešně.Museli přeci vyčíst seznam závad.Ten si vždy nechám vytisknout.Určitě to bude závada na cívce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pon 11. črc 2011 16:10:54 
Offline

Registrován: stř 14. dub 2010 21:51:05
Příspěvky: 30
NA 1,6 HDI to asi cívka nebude.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: stř 03. dub 2013 19:45:07 
Offline

Registrován: úte 02. dub 2013 18:59:49
Příspěvky: 4
Jak jsi to vyřešil? Mám stejný problém a nikdo neví co s tím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pát 02. srp 2013 23:50:51 
Offline

Registrován: ned 02. kvě 2010 23:01:51
Příspěvky: 6
Fanda100 píše:
1,6 HDI FAP: 30tis. km, měsíc po ukončení záruky. Obvykle při nízkých otáčkách motoru dojde ke změně zvuku motoru a následnému hlášení pollution system faulty, následně EPS faulty a hand brake faulty. Velmi často potom do několika sekund zhasne celý motor. Vystražné blinkry začnou blikat po zapnutí se spožděním ca. 10 sekund. Po novém nastartování vše opět funguje bez jakékoli signaliace závady. 2x již došlo k vysazení motoru i při větší rychlosti a otáčkách ca. 3000. Za poslední 3 měsíce se stav opakoval ca. 8x. V servisu nenašli nic, jen se domnívají, že by mohl být problém s alternátorem...
Měl někdo tuto sekvenci poruch i se zhasnutím motoru?


2.8.2013: tak jsem byl v servisu, našli nějaký špatný elektromagnetický ventil řídící palivo (byl otevřený jinak, než měl naprogramováno). Výměna stála 4200,-. Motor má nyní kulatější zvuk (asi jako když natankujete kvalitnější naftu s vyšším cetanovým číslem). Po ujetí 3 km jsem měl ale chybu znovu, ESP faluty atd. Takže rychle zpět do servisu. Tam se nestačili divit - tentokrát z diagnostiky vyčetli všechny existující chyby - včetně těch, které u mého auta ani nemohou nastat (přerušení komunikace s počítačem řízení hybridního motoru - já mám ale 1,6Hdi, teplota počítače i motorku parkovací brzdy 1182 stupňů, ) atd. Zjišťovali to v centrále a tam je navedli na problém s kabelovým svazkem (asi někde přiskřípnutý?). Takže půjdu do servisu znovu a budou to hledat...

22.8.2013: opět po náštěvě servisu, dle rady z centrály hledali závadu na kabelech pod baterií a někde dál, druhý den našli nějaký kabel s poškozenou izolací (2 dráty), zaizolování, nicméně problém přetrvává. Naposledy jsem nastartoval, přidal plyn a tím to zdechlo. Předevčírem jsem ujel se studeným motorem 20 metrů a taky vysadil motor. Když znovu nastartuju, tak ujedu klidně 100 km bez problému... Takže hledání dál...

9.10.2013: Zatím stále nic nového, nemám čas znovu s tím jet do servisu. Vysazení motoru je již několikrát za den. Nejčastěji začne vynechávat (cuká za jízdy), po několika sekundách zdechne. Nově - 2x opět sám naskočil (nechal jsem zařazenou rychlost a setrvačností jel). Jinak se začíná často objevovat okamžité zdechnutí po nastartování, kdy motor naskočí a hned vysadí (Anti pollution system faulty) nebo jen otočím klíčkem ve spínací skří'nce a dostanu Parking brake faulty...

10.12.2013: Problémy se strartováním - stačí otočit klíčkem v zapalování a už naskočí hláška Anti pollution...., nebo Parking break faulty. Klidně 3x po sobě. Následně motor naskočí a okamžitě zhasne. Na 6-10 pokus to nakonec naskočí a půl dne zase jede... Někdy vysadí i při předjíždění, což je velmi "humorné...", nově - občas při vysazení za jízdy i naskočí a jede dál. Problém při startování se projevuje již každý den. Servis konzultoval závadu ve Francii, tam doporučují výměnu BSM jednotky.

18.12.2013: BSM jednotka vyměněna (před výměnou nemohli to auto ani nastartovat, aby s ním odjeli z parkoviště do servisu). BSM je patrně zkratka pro Body Switch Modul, což je blok pod baterií, kde vedou kabelové svazky. Přes otvory v horním dílu je vidět 9 relátek Tyco patrně na plošném spoji. Tento modul není rozebíratelný a tudíž ani opravitelný - relé i horní díl krabičky jsou zality v černé hmotě, která je rozlita po celé desce plošných spojů ca. do poloviny výšky relátek. Cena BSM modulu ca. 1900,- + diagnostika + práce, celkem 3300,-. Když se na to podívám zpětně, tak špatné kontaktování v relé (opálené kontakty, závada se objeví, při dalším startu zase mizí atd.) je jediným logickým vysvětlením pro daný typ poruchy. Nyní již s tím jezdím 4 dny, zatím žádný problém. Před výměnou se závada projevovala vícekrát denně...
Takže - vyřešeno....(do té doby než odejde některé další relé v jiném modulu, tento modul určitě není jediný...).

_________________
C4GP, 1,6HDi, r.v. 2009, manuál


Naposledy upravil Fanda100 dne ned 22. pro 2013 13:16:00, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: sob 03. srp 2013 7:31:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. bře 2013 16:48:25
Příspěvky: 80
Bydliště: Trnava, SK
tak toto robí auto aj mne tak som zvedavý ako dopadneš, daj sem potom prosím ťa ako si nakoniec dopadol

_________________
C4P 1,6HDi 80kW r.v.2009 5st. manuál
Peugeot 306 Norwest 1,6 65kW r.v.1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: čtv 08. srp 2013 20:35:40 
Offline

Registrován: čtv 08. srp 2013 20:03:57
Příspěvky: 1
Fanda100 píše:
Fanda100 píše:
1,6 HDI FAP: 30tis. km, měsíc po ukončení záruky. Obvykle při nízkých otáčkách motoru dojde ke změně zvuku motoru a následnému hlášení pollution system faulty, následně EPS faulty a hand brake faulty. Velmi často potom do několika sekund zhasne celý motor. Vystražné blinkry začnou blikat po zapnutí se spožděním ca. 10 sekund. Po novém nastartování vše opět funguje bez jakékoli signaliace závady. 2x již došlo k vysazení motoru i při větší rychlosti a otáčkách ca. 3000. Za poslední 3 měsíce se stav opakoval ca. 8x. V servisu nenašli nic, jen se domnívají, že by mohl být problém s alternátorem...
Měl někdo tuto sekvenci poruch i se zhasnutím motoru?


2.8.2013: tak jsem byl v servisu, našli nějaký špatný elektromagnetický ventil řídící palivo (byl otevřený jinak, než měl naprogramováno). Výměna stála 4200,-. Motor má nyní kulatější zvuk (asi jako když natankujete kvalitnější naftu s vyšším cetanovým číslem). Po ujetí 3 km jsem měl ale chybu znovu, ESP faluty atd. Takže rychle zpět do servisu. Tam se nestačili divit - tentokrát z diagnostiky vyčetli všechny existující chyby - včetně těch, které u mého auta ani nemohou nastat (přerušení komunikace s počítačem řízení hybridního motoru - já mám ale 1,6Hdi, teplota počítače i motorku parkovací brzdy 1182 stupňů, ) atd. Zjišťovali to v centrále a tam je navedli na problém s kabelovým svazkem (asi někde přiskřípnutý?). Takže půjdu do servisu znovu a budou to hledat...


8.8.2013: Zdravím spolutrpitele. Mám stejnou závadu, nepravidelně se objevující, při včasné reakci na nepravidelný chod motoru a přidušený zvuk výfuku, lze někdy včesným přidáním plynu zrušit závadu. Poslední hláška z logu - otevřená cirkulace regulačního ventilu tlaku paliva.? - Má za následek uplné vypnutí chodu motoru v důsledku impulzu od teplotního čidla zřejmě přehřátím eger ventilu, následkem zaseklé, nebo neřízené škrtící klapky (kabeláž, nebo vada elektro pro klapku ). Možnost eliminace závady přidáním plynu a nulový výskyt závady při plynule vyšší rychlosti na dálnici, mi přijde spíš jako mechanický problém na klapce eger ventilu, při více hodinové jízdě se závada neprojevuje. Opravdu mě zajímá co tuto závadu způsobuje. Kam se poděli "zlaté české ručičky" ?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: čtv 28. srp 2014 22:06:08 
Offline

Registrován: sob 31. bře 2012 19:48:41
Příspěvky: 35
Tak po 3/4 roce opět před 14 dny začalo opět to samé . Hláška anti pollution system faulty. Nechal jsem opět jako kdysi vyměnit naftový filtr, který mi minule snad vyřešil příčinu. Po výměně filtru auto jelo fakt krásně, tichoučké, neřechtalo, prostě skoro jako nabenzín. Říkal jsem si, že je opět po problému. Jenže když jsem dnes vyrazil , tak opět to samé. Auto píplo, zobrazilo servis, ESP a Pečko. Při prvním zobrazení ale auto mohlo jet dát, bez jakékoli ztráty výkonu. Pro jistotu jsem vypl jsem motor, nastartoval, ujel asi 5km a opět to samé s tím, že auto už nejelo. Když jsem chtěl nastartovat, tak chytlo asi na 2vteřiny a poté samo chcýplo. za minutu znovu nastartuji a opět jedu dál. Už vím, že asi budu muset do servisu na diagnostiku protože za 14 dní nás má autíčko zavést do Švédska, kde bych rád v klidu prožil dovolenou, ale s tím co to dělá, nevim, nevim. Nemá někdo opět nové rady či jakékoli zkušenosti, které by napomohly k opravě ? Kdysi mi tuto hlášku auto vyhodilo v době, když jsem měnil podpálenouměděnou podložku pod čtvrtým vstřikovačem, kdy vstřikovač po odpojení zjistí úbytek tlaku paliva, ale myslím si, že teď je to jiný případ.....možná. díky za radu. ( auto 1.6Hdi, robot, najeto 173000 km )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pát 29. srp 2014 10:05:58 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Stejný problém potkal i mne před cca měsícem. Jel jsem domů z dovolené s plně naloženým autem a celou rodinou. Na dálnici při konstantní rychlosti cca 115km/h začalo auto jemně škubat. Zmínil jsem se ženě, zda to cítí taky a ona, že to jsou ty předěly na dálnici mezi jednotlivými bloky. Já řekl, že to nedělá noru-dolů, ale vpřed-vzad. No ujeli jsme ješě asi 500m a motor úplně zhasl. Hláška "Antipollution fault". Motor nešel hned natočit. Po cca 5 minutách motor naskočil. Tak jsem se rozjel a motor při přidání zase zdechl. Takhle se to opakovalo asi 3x. Pak se mi podařilo sjet z dálnice a ujet ještě 20km směrem k domovu. Zbývalo asi ještě 15km, když motor pak zdech a už pak zdechal i po nastartování.
Tak jsem domů dojel na laně. Druhý den auto naskočilo jakoby nic. Připojil jsem diagnostiku a vyčetl chybu z předešlého dne - chyba P0192 - FUEL PRESSURE SENSOR VOLTAGE TOO LOW. Problém mně stejně jako ostatním co měli tento problém projevoval jen na zahřátém autě. Tak jsem vola do servisu a domluvil jsem se na servis. V domluvený den vyrazil. Dojel jsem asi do 1/2 cesty když motor opět zdechl a já dojel zase na laně (cesto u přejezdu se zlomil zajišťovací kolik na laně a to zamířilo přímo pod kolo, kde se lano přervalo, takže jsme ještě museli převazovat druhé lano).

V servisu na mou žádost provedli výplach nádrže - najeto skutečných 193.000km. V nádrži bordel a podle vyjádření v servisu sací koš bych značně zanesený, nicméně ani toto prý problém nevyřešilo. Oni prý pak diagnostikovali ještě vadný konektor čidla snímače tlaku v railu a tento konektor (né čidlo) opravili - vyměnili. Od té doby jsem již nejezdil za horkého počasí a chyba se již neobjevila. Zatím teda jezdím a daoufám a čas ukáže, zda to bylo ono. Ne že bych servisu nevěřil, ale po tom co jsem četl od jihých se stejným problémem, tak většina z nich, po servisním zásahu taky ujela nějaký ten tisíc km a závada se objevila znovu.

Nicméně do servisu mířím v pondělí znovu a to z toho důvodu, že od jejich posledního zásahu mi při zařazení zpátečky a jízdě vzad smrdí spaliny v autě a předvčerem jsem si navíc všiml, že kromě toho mi auto zvenku smrdí naftou. Tak jsem klekl a koukl pod auto, a zjistil, že mi navíc teče nafta od někud z nádrže a celá nádrž je jedna velká ekologická havárie.

A to mne čeká příští týden STK :(

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pát 29. srp 2014 12:22:31 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 14:14:05
Příspěvky: 125
bych se nebál říci že vše kolem 80kw hdi od psa je jedna velká tragédie


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pát 29. srp 2014 19:47:20 
Offline

Registrován: sob 31. bře 2012 19:48:41
Příspěvky: 35
Tak to je fakt nemilé, co se ti dále přihodilo. To ti udělal ten tažný šroub ?
Podle mě, už to tady někdo, někde psal, že ty spaliny, které jsou občas cítít, jsou že špatného, nedobře zatěsněného FAP filtru. Ale to asi nebude tvůj případ. K tomu čidlu snímače tlaku, ten se prosím tě nachází kde ? díky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: sob 30. srp 2014 7:18:50 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ale ne, sroub neudelal nic. Praskl plastovy kolik, ktery je soucasti lana a ten volny konec vletel pod kolo. Ale to, ze mi tece nafta zdrbali v servisu. Po vycisteni nadrze bud spatne nasadili hadicky nebo spise spatne nasadili tesneni kolem plovaku. Protoze enormne to zacalo tect, az jsem natankoval do plna (podotykam, ze jen do prvniho cvaknuti pistole, takze to neni preplnene). Ony ty spaliny primarne nejdou z motoroveho prostoru, protoze to bych je mel i pri stani na miste. To jsem zazil, kdyz foukal vstrik. Spise steka nafta z nadrze na vyfuk.

FRP senzor je vzadu za motorem, musis sundat cele saci potrubi, idealne i vzduchovy filtr, naftovy filtr a myslim i EGR ventil.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: stř 03. srp 2016 19:56:34 
Offline

Registrován: stř 03. srp 2016 19:38:27
Příspěvky: 1
Ahoj,
1.6 HDi, motor 9HZ
měl jsem přes rok ten samý problém. Auto náhodně chcíplo, za jízdy, na volnoběh, zcela náhodně. Na displeji diskotéka - antipollution system faulty, parking brake faulty, service atd. Někdy 2 denně, někdy měsíc nic. Bylo nutné vyndat klíček a poté šlo znovu nastartovat. Ale potom počítač mlčel.. Při připojení přes ELM+Torque auto zcela bez chyb..?! V Citroenu nic neřekli, dělali mi něco jiného a podle mě kecali, že to prohlédli, klasika. Sehnal jsem tedy kontakt na specialistu na Francouze, připojil Lexii a hle - auto plné chyb. Všechny typu: ztráta komunikace s řídící jednotkou motoru, s jednotkou parkovací brzdy, s ABS atd. Log byl taky už zcela plný.
Závěr - (asi) vadný BSM modul. Propojuje totiž mezi sebou tyto systémy, je to takový vícevrstvý tišťák s konktory, relátky atd. zalitý v černém asfaltu či co to je. Neopravitelné. Pro povrzení nutno dovézt auto v "zaseklém" stavu. Cena nového 2200,- (jen), neřešil jsem a nechal vyměnit. Od té doby musím zaklepat. Auto i subjektivně trošku líp jede.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: zhasnutí motoru
PříspěvekNapsal: pát 05. srp 2016 5:07:07 
Offline

Registrován: pon 01. zář 2014 20:20:47
Příspěvky: 7
Bydliště: Praha 10
Měl jsem to samé. výměna čidla tlaku paliva pomohla prý odchází dost často

_________________
C4GP 1,6HDi 80kW r.v.2008 5st. manuál


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz