Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Řemenice na klice HDi
Právě je úte 26. lis 2024 22:29:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 8:53:17 
Offline

Registrován: stř 06. led 2010 15:57:59
Příspěvky: 7
Ahoj všem

Nepotřebuju poradit, ale spíš jen píšu varování.
Před 5ti dny se manželce na Xsaře Picasso 2.0 HDi roztrhl drážkový řemen. Známý ji dotáhl domů a já jsem začal zjišťovat škody. Resumé je takové: Zničila se 4 roky stará řemenice na klice (ta s tím gumovým tlumením rázů) a vzala s sebou řemen, obě napínací kladky a servo. Teď jsem mluvil s mechošem a bez použití orig. dílů to vyjde +/- na 15 tis. Davejte si na tu sviňskou řemenici bacha. Měnil jsem ji před 4 roky a myslel jsem, že mi vydrží už napořád. Prý jí ale dává na frak kompresor klimy, tak kdo má klimu a bude dělat rozvody, nebo třeba jen měnit řemen, tak zafinancujte i tento díl, ať předejdete zbytečným vysokým výdajům. Teď jdu makat, ať na tu opravu vydělám... :(

_________________
Xsara Picasso 2.0 HDi - 2001
Yamaha FZS 600 - 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: čtv 24. črc 2014 13:36:38 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Řemenici mi mechanik měnil před 4mi roky. Je z druhovýroby a nemá ten gumový tlumič. Podle jeho slov se už nebude muset měnit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: pát 25. črc 2014 0:49:49 
Offline

Registrován: čtv 06. led 2011 19:21:54
Příspěvky: 82
Řemenici jsem měnil asi před dvěma lety. Letos na začátku roku se začala projevovat znova. Takže kamarád mechanik to díky dvouleté záruce vzal do reklamačky a dostali jsme novou. Obě značka Febi. A nová... po necelých 5000km a cca 4 měsících se stalo toto:
Obrázek
Následkem oddělení té tlumící části bylo toto:
Obrázek
Rozmlátilo to kryt a vletělo do rozvodů. To co je vidět na fotce,je zbytek rozvoďáku. Naštěstí oprava se vyřešila v rámci reklamace. Dnes to je týden,kdy po čtyřech týdnech řešení opět jezdíme.

_________________
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v. 1998 ,nyní Xsara Picasso 2,0HDi r.v.2001

www.xsara.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: pát 25. črc 2014 6:35:50 
Offline

Registrován: stř 06. led 2010 15:57:59
Příspěvky: 7
Řešením tedy je řemenici měnit pravidelně v dvouletém intervalu, aby možný závažný problém zaplatil výrobce řemenice. Dnes nebo zítra ráno bych měl mít auto taky opravené, tak dám pak echo jak to dopadlo...

_________________
Xsara Picasso 2.0 HDi - 2001
Yamaha FZS 600 - 1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: pát 25. črc 2014 9:46:50 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Když jsem si nechával v Citroenu (Jičín) měnit rozvody, taky jsem byl (po telefonu) upozorněn na řemenici, že by bylo dobré ji vyměnit - od středu prý byla vidět "vytékající" rez. Že může vydržet měsíc, nebo rok. Vzhledem k tomu, že tam pravděpodobně byla původní, tak jsem svolil k její výměně.
Když jsem auto přebíral, tak mi ji ukazovali, mě jako laikovi přišla jen trochu špinavá, ale jinak OK a litoval jsem vyhozených asi 4 tisíc.
Teď když čtu a vidím fotky v předchozích příspěvcích, tak jsem rád, že jsem ji nechal vyměnit!
Jen pro zajímavost, na kolik vyšla výměna a na kolik způsobené škody?


Naposledy upravil Zelych dne pát 25. črc 2014 23:43:55, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: pát 25. črc 2014 23:31:30 
Offline

Registrován: čtv 06. led 2011 19:21:54
Příspěvky: 82
Kamarád udělal "bubáka" a povedlo se mu dohodnout kompletní opravu hlavy. Tyhle HDi to mají naštěstí dobře udělané,že při potkání se zlomí "koníček". Takže to nenadělá tolik škody. Potkané to bylo ta tři. Ale mechanikovi se povedlo dohodnout kompletní opravu hlavy. Plus nové rozvody,pomocný řemen,včetně kladek. A samozřejmě nové náplně. Plus práce 25 hodin. No,tvé 4 tisíce nejsou ani desetinou,kolik stálo na faktuře. :shock:
Co je bohuže nejhorší,že hlava motoru nejde vyndat,když je motor v autě a tak musí celý ven. Spodem. Takže musí dolů také celá přední náprava.

_________________
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v. 1998 ,nyní Xsara Picasso 2,0HDi r.v.2001

www.xsara.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: ned 27. črc 2014 11:35:55 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 19:19:05
Příspěvky: 40
Ahoj! Mám podobný veselý příběh z natáčení. Včera jsem jel z trasu Hradec Králové - Podhájska (jižní Slovensko) a zpět.Jeli jsme tam přes Brno pro nějaké věci, vyzvedli jsme v Podhájské rodiče, kterém jsem měl cestou zpět vyložit v Mor.Třebové. Celá trasa cca 900km. Už asi před měsícem mi začal pískat drážkovaný řemen, jen jsem to podle tohohle fóra ošulil namazáním tekutým mýdlem. Fatální chyba. Včera ráno, než jsem vyrazil, se pískání na chvilinku ozvalo znova. Mávnul jsem rukou a jel. Cesta do Brna ok, z Brna do Podhájské ok. Naložili jsme rodiče a hurá do Mor.Třebové. Na dálnici za Nitrou se ozval v pravém podběhu zvuk, jako když projedu kamínkama, pak pííííp, rozsvítila se kontrolka nabíjení a pravá část displeje mi oznámila, že se nenabíjí..... Okamžitě přestala fachčit klima a volant byl těžkej jak ve vejtřasce. V tu ránu mi bylo jasné vo co go. Řemen je fuč. Ale auto jelo, na dálnici nebylo kde zastavit. Tak jsem to risknul, baterka je po předchozí jízdě nabitá, svícení mám denní, tak jsem povypínal vše elektrické a frčel dál. Dle mého kalkulu by mohla baterka vydržet až někam na Moravu. Jem jsem se bál, aby se auto neuvařilo, když se netočí pumpa. Světe div se, dojeli jsme až do Prostějova, cca 60km od první předpokládané zastávky. Tam kompletně zhasl displej, auto omluvně zapípalo, ale dovezlo nás až k benzině na Brněnské ulici. Tak otevřu kapotu, na první pohled žádné škody, ani z toho nic neteklo. Zavolal jsem bratrancovi do Třebové, ten mi přivezl jinou baterku. Auto naskočilo a dojeli jsme. Musel jsem u rodičů zústat přes noc, svoji baterku jsem dal na nabíječku a ráno odjel domů do HK. Během týdne se chystám udělat kompletní prohlídku a opravu. Tak doufám, že budu mít kliku a bude to jen řemen. Zajímavé je, že se motor nepřehříval, i když jsme občas jeli do hustejch stoupáků, a to ve čtyřech a s plným kufrem.

_________________
Citroen C8 3.0.i V6 24V automat 2003 boží kára
Peugeot 206 2.0 HDi 2001 téměř Ferrari


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: ned 27. črc 2014 12:51:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
vodni pumpa je na remenu vackoveho hridele, tobe odesel jen remen prislusenstvi
altik, klima, servo

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řemenice na klice HDi
PříspěvekNapsal: ned 27. črc 2014 16:58:06 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 19:19:05
Příspěvky: 40
Ajo, máš recht, vodní pumpa je součást rozvoďáku. Vzpomenout si na to hned, byla by ta adrenalinová jízda jednodušší. :)

_________________
Citroen C8 3.0.i V6 24V automat 2003 boží kára
Peugeot 206 2.0 HDi 2001 téměř Ferrari


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz