Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Olej 1,6 HDi
Právě je sob 23. lis 2024 21:59:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 12. črc 2014 12:34:50 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ok, beru, ale já se u všech svých aut držím doporučení výrobce. A auto mi olej nikdy nežrala. Je fakt - nidky jsem něměl VTi, které ten olej žere jen co sjede z linky. Co se ti Miro nelíbí na tom oleji 5W-30 do 1,6 Hdi ?

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 12. črc 2014 16:06:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Honzo tam nejde o to,že to je 5W30,ale o tu viskozitu HTHS.Samozřejmě netvrdím,že musí mít každý s HDI motorem problém s tímto olejem,hodně záleží na zacházení s vozem.On i Total vyrábí samozřejmě olej s normální viskozitou,takže to není apriori nic proti Totalu.Proto jsem dával odkaz na tu diskuzi na olejářské fórum,kde se o tom píše.Jinak já jsem založil na tohle téma(olej a vti) v sekci C3,protože tam kluci řešili stejný problém.Omlouvám se,ale musím končit,jsem na návštěvě v Chebu u dětí a vnoučat. :D

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 12. črc 2014 16:38:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
Zdravím, příspěji také. Používal jsem do letoška doporučený total. A v pohodě, nedolívám ani ň a vejdu se do půl mezi ryskami. Letos jsem nalil Shell helix ultra extra 5w30 doporučené specifikace. Jsem vyučený mechanik a nedokáži si to vysvětlit, to auto jede jako z praku. Je mi jasný že by takový rozdíl neměl být, ale je,...vyměněn byl ještě filtr vzduchu (nebyl nijak nadstardantně špinavý) a palivový. Najel jsem již 4000 tis od výměny a stále se divím jak jde auto za plynem. prostě si to nedokážu zdůvodnit.... tak. :shock: Mám najeto cca 120tis.

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: sob 12. črc 2014 17:41:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
To je jednoduché,jestli mě paměť neklame,tak Tebou zmiňovaný olej má právě normální viskozitu.Mrkni na d tu diskuzi na,tam najdeš vysvětlení.Na piksle ty údaje nenajdeš,musíš si stáhnout typový list.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 10:29:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. zář 2012 22:21:40
Příspěvky: 82
Bydliště: Třebíč
A definice "normální viskozity" ?

_________________
Renault Grand Scenic 1.5dCi / 2012
C4 GP 1.6Hdi/80kW DV6TED4 / 2008


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 11:41:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Příloha:
2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf [303.62 KiB]
763 krát

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 15:32:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
No bádal jsem trochu a tady je můj výsledek. bavíme se o total quartz ineo ecs a shell ultra extra vše 5w30. Total plní normu C2, Shell C2,C3,....v tech listech je viskozita při 150stC stejná ale ostatní se liší, včetně vis.indexu. V tomto má nejspíše Miroslav pravdu, Shell vzhledem k tomu, že plní i C3 a má i vyšší vis. index je řekl bych na horní hraně nískoviskozních olejů. I když oba dle některých prodejců plní normu PSA B71 2290. Můj subjektivní názor je že to prostě jede líp a objektivní, že mám spotřebu paliva o cca 0.3l/100km menší (což na druhou stranu popírá rychloběžnost oleje s vyšší viskozitou). Na foru Oleje.cz jsou popisy základních veličin aby se dalo pochopit o čem je řeč. Nepropaguji nějakou konkrétní značku, je to jen můj pocit po výměně oleje a změny jeho značky a parametrů. Každý výrobce aut má dvorního dodavatele oleje, kterého bude doporučovat i na výměny. U nás citroenů je to Total. Ale nikde není psáno že to musí být oleje této značky, zvláště pokud plní normu předepsanou konkrétní motorizaci, v mém případě PSA B71 2290. Je to na osobní zodpovědnosti každého jednotlivého soudruha :-) jak a co si tam naleje. Jsou borci, kteří do 1.6Hdi lijí 5W40, což podle mne je viskozitou uplně někde jinde a proto se tím kompenzuje požírání niskoviskoznějších olejů motorem, ale nemám zkušenost, takže nezatracuji, třeba to funguje. Já zatím nedolévám mezi výměnami vůbec, což je dle mého i signál dobré kondice motoru hlavně co se týká vůlí kliky, pístů a turba. I když někde jsem četl hodnoty spotřeby oleje 1l na 1000km, které považuje výrobce auta ještě jako akceptovatelné, (zde nemluvím konkrétně o citroenu). Nakonec bych nepodceňoval sítko na přívodu oleje k turbu. Je na holendru na bloku motoru a jeho zanesení spolehlivě odpraví turbo a případně i nové, pokud je sítko nebo trubka ucpané. Doporučuje se jeho vyjmutí, nebo výměna celé trubičky, kterážto může být také uvnitř zanesena.

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 17:07:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Na téma viskozity jsem vyhrabal ještě tento článek. http://motorove-oleje.eu/hths-viskozita
Jinak já jsem vrazil do svého stroje tento olej http://www.mobil1.de/produkte/esp-formu ... ionen#tabs
a motor si zatím spokojeně přede. Samozřejmě velice záleží na tom v jakém režimu motor pracuje. Jinak se znehodnocuje olej v autě s benzínovým motorem, který má 5-ti stupňovou převodovku, jinak v autě s dieselovým motorem s 6-ti stupňovou převodovkou. Jiné to bude u auta, které jezdí krátké vzdálenosti a motor se tak neohřívá a jiné u auta, když jedu na jeden zátah třeba 300 km a motor točí 4000 ot/min.
Když jsem zjišťoval na výše zmíněném fóru informace, tak nakonec mi bylo doporučeno vzhledem ke způsobu používání vozu měnit olej po max. 12000 km. Docela zajímavé je, že když jsem měl v autě lehkoběžný olej, který by měl zajistit úsporu paliva tak jsem měl spotřebu na trase UL - Cheb a zpět dle PP 7,6 l/100km a při užití oleje s normální viskozitou na té samé trase spotřebu 7,2 l/100km. :shock: A to jsem v prvním případě jel z autem tak, jak doporučuje výrobce na svých stránkách, tzn. žádné zbytečné vytáčení motoru atd. To je taky rada nad zlato, kterou snad ani nemá cenu komentovat. V druhém případě jsem točil motor tak, abych ho netahal při akceleraci někde od 2000 otáček.
U nafty dle mého skromného názoru dochází při krátkých jízdách k nedostatečnému prohřátí motoru a motor jede delší dobu na bohatší směs. Tím pádem dochází k rychlejšímu znehodnocení oleje, k zanesení motoru a příslušenství karbonem a následným problémům. Ano, 2.0 může být blbuvzdornější při tomto způsobu používání než 1.6, ale jednou dojde i na ni. Takže pokud někdo v autě "bydlí" a najezdí z autem za 3 roky 150-200 tis. km, tak může v pohodě měnit olej po 30 tis. Kdo si však pořídí naftu, aby ušetřil za pohonné hmoty a jezdí s autem do práce z práce, občas na nějaký výlet a jednou za rok k móři, tak by si měl sakra rozmyslet po jaké době olej vymění. :D Já nevím, ale výměna oleje i s filtrem vyjde cca na 2000,-Kč a to je asi poněkud méně než za turbodmychadlo. :D
P.S. A jinak do motoru HDI s FAP filtrem se zpočátku dával olej 5W40, diskuze na tohle téma je tady:
http://www.oleje.cz/forum/psa-1-6-hdi-f ... t5626.html

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 17:28:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
No popravdě, také by se mi líbilo tam mít 5W40, ale docela se bojím. Ale dle mého by byl vhodnější, bo teploty letní jsou někdy vyšší než na 5W30. A v zimě je 5W dostačující bohatě. Pročtu si téma z odkazu. Uvidíme. Jinak výměna do 15tis je samozřejmostí, už jen ta malá 3,5l náplň si to žádá a nájezd okolo 15tis/rok.
Tak jsem to pročetl, zajímavé, ale nakonec jsi také nalil Mobila 1 5W30, takže jsme na tom podobně, ten mobil je podle mne nej volba. Já zatím spokojenst, uvidíme jak dál. Jedu koncem srpna na Istrii tak se uvidí jak to pofrčí, ještě před tím vypreparuju to sítko. před příští výměnou vyčistím vanu, je tak divně dělaná, že tam zůstávají sračky. :-)
Jo a ještě je opravdu dobré jednou za čas auto trošku protáhnout (nemyslím točit to nesmyslně, ale pěkně třeba do kopce ho rozjíždět aby bylo pěkně v tahu) ohřeje se a vypálí fap a pak je to opravdu znát. Nebo když ho protáhnu po dálnici. když se to šudlá okolo komína se snahou o co největší úsporu tak se to nestíhá vypalovat a zanáší se. Je to podobné jako s olejem.

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: pon 14. črc 2014 18:40:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
No já tam chtěl fláknout tu 5W40 taky, ale pak jsem trošku vyměknul. :? Bylo mi totiž v autorizovaném servisu řečeno, že by mohlo dojít k rozhození časování ventilů. Byť z mého okolí nikomu nebylo jasné jak by k tomu mohlo dojít, nechtěl jsem před dovolenou v Itálii riskovat, tak jsem šel radši na to pomalu. :D Pokud by to papkalo olej dál, tak pak tam vrazím 5W40 nebo 0W40, ještě uvidím. V mém případě se ale bavíme o motoru 1.6 VTI s nájezdem 50000 km, takže každému kdo má nějaký problém se zvýšenou spotřebou oleje bych doporučil navštívit zmiňované olejářské fórum, kde vám určitě poradí ke konkrétnímu motoru nějaké vhodné řešení. Co se může osvědčit někomu zde na fóru nemusí být tím nejlepším řešením pro druhého. Těch proměnných je tam více. Zdar a ať vám to všem jezdí.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 0:22:15 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Teď mi pánové řekněte, proč nad tím tak hloubavě přemýšlíte?

To s tím autem jezdíte formuli jedna?

Nebo ho jinak dokážete zatížit na hranu možností?

Já jsem tedy úděsný kliďas, ale tak nějak si nedovedu představit, že bych až na výjimky auto opravdu zatížil na maximum. To se mi stalo asi jen jednou: Sokolov - Emmerich (holandské hranice) - 650 km, 4 hodiny, kde jsem točil dlouhodobě rychlosti 190 - 216 km/h.

S HDi 1,6 jsem najezdil cca 10 tisíc km jako s náhradním autem. Výkonově mi naprosto bez problémů postačovalo (zkušební úsek Krušovice - Řevničov na silnici číslo 6 K. Vary - Praha), spotřebově bylo stejné jako 2,0 HDi.

PS: Nepřicházejí problémy s auty hlavně proto, že se v nich pořád někdo hrabe?

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 6:07:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Petře důvod proč nad tím, tedy alespoň já, tak hloubám je jednoduchý. Právě proto, že jezdím klidně a ne jako s formulí mi přijde hodně zvláštní, aby auto mělo takovou spotřebu oleje jakou má. A to podotýkám, že ani u benzínu není 4000 ot. nic dramatického. Zrovna tak mi nepřijde normální, aby se při běžném používání cokoliv ucpávalo. Pokud tedy k těmto věcem dochází, tak je něco špatně. Teď samozřejmě nemluvím o autech, které mají najeto bůhvíkolik kilometrů a jsou bez servisní historie.

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 10:08:55 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Právě proto, že jezdím klidně a ne jako s formulí mi přijde hodně zvláštní, aby auto mělo takovou spotřebu oleje jakou má.

Já jsem asi fakt klikař.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 11:38:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ve spotřebě oleje se asi nedá srovnávat 2.0HDi s 1.6VTi.
Pokud se někde něco ucpává, tak je to především na 1.6HDi a to je právě jedna z konstrukčních nedokonalostí toho motoru. Na ostatních HDi se nic neucpává a mazání funguje dobře i s obyčejným olejem doporučeným výrobcem. Jen interval výměny je vhodný zkrátit z 30k na 20k, u 1.6 HDi na 10-15k a víc není třeba se tím zabývat. Nové oleje 5W30 INEO začal Citroen dávat do motorů až později, někdy kolem roku 2008. Všechny HDi motory dříve fungovaly i bez něj. Udělali to "kvůli ekologii", ale já pořád říkám, že když mi to olej nežere, tak jak bych mohl ucpávat FAP a znečišťovat okolí popelem? Ineo dávám a jakmile mi začne olej mizet, dám hustši 5W40 a o popel se starat nebudu. Údajného "rozhození časování ventilů" se nebojím, protože kdyby to opravdu hrozilo, musely by servisy svolat všechna auta, která dříve na garancích plnily olejem 5W40 a přešly na 5W30 na přeseřízení, nemluvě o tom, že by se časování rozházelo u všech aut, která začala být na olej žravější.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Olej 1,6 HDi
PříspěvekNapsal: úte 15. črc 2014 13:19:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. říj 2013 2:00:09
Příspěvky: 2663
Bydliště: Ústí nad Labem
Mikro,já nesrovnávám 2.0 naftu s mým benzínem,to by mě ani nenapadlo. :D Norma B 71 2290. Platí od roku 2009,jak se zjistit na stránkách PSA.Celý problém já vidím v tom "zázračném" ekologickém oleji,který se v benzínovém motoru při vyšších otáčkách rychle znehodnocuje a díky nízké viskozitě vniká do spalovacího prostoru,kde shoří společně s palivem.Nikdy jsem neměl tak černý výfuk jako u tohoto auta tak kde je potom ta ekologie?U nafty je to trošku jinak,tam se při krátkých jízdách olej znehodnocuje způsobem popsaným výše a potom dochází u té 1.6 k ucpání toho sítka a následně k usmrcení turba.Ono kdyby servisy fungovaly jak by měly,tak by na tohle nebezpečí měly zákazníka upozornit,jenže ony jsou samy v presu.Protože výrobce se prsí,jak se auto servisuje po 2 letech nebo 30000 tis. tak těžko půjdou proti výrobci.Jinak to rozhození ventilů se vztahovalo k mému vti. :D U mě zatím po tisíci km vše zalité sluncem,oleje je pořád stejně,motor je mnohem tišší a spotřeba paliva nižší. :mrgreen:

_________________
C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 2016..už je minulostí
C4 Picasso 1.6 VTI 2010 ....bylo
Xsara Picasso 1.6.16 V 2006
Xsara Picasso 1.6 i 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 225 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 15  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz