Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Nový majitel C4 - pár všetečných dotazů
Právě je stř 20. lis 2024 13:33:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 03. úno 2013 19:24:32 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak se opět vracím k problémům, které mi způsobuje voda kapající na kabely v motorovém prostoru (viz. můj příspěvek výše z 31.1.2013). Zkoumal jsem, kde ta voda "cestuje".
Takže voda, která se nasbírá ve "žlabu" pod stěrači, stéká na koncích toho žlabu jakoby dovnitř blatníků (žlutá šipka) - viz obr.

Obrázek

Uvnitř blatníků teče voda žlábkem a měla by asi teoreticky vytékat na konci toho žlábku do prostoru blatníku a dolů na zem. Bohužel žlábek je navařen na nosníku, na kterém je upevněno přední světlo a další věci. Voda, která vytéká na konci žlábku a měla by stékat dolů do blatníku, však vlivem vzlínavosti teče dál po tom nosníku a pak z toho nosníku odkapává přímo na ty kabely a do motorového prostoru. A to na obou stranách motoru. Na obrázku je označen ten nosník, po kterém voda stéká do motoru.

Obrázek

Když si vezmete pořádnou baterku a podíváte se do mezery mezi nosníkem a světlem ve směru žluté šipky, tak ve vzdálenosti cca 15 cm uvidíte vyústění toho žlábku pro odvod vody. Vypadá to tam asi nějak takhle (fotku se mi nepodařilo udělat):

Obrázek

Když voda vytéká ze žlábku, tak by měla téci dolů do prostoru blatníku (čárkovaná šipka SPRÁVNĚ), ale bohužel vlivem vzlínavosti teče dále po nosníku (čárkovana šipka ŠPATNĚ). Obrázek není úplně přesný, ale tak nějak to tam je. Když do žlabu pod stěrači nalijete trochu vody a budete se dívat tou mezerou mezi světlem a nosníkem na ten konec žlábku, tak krásně uvidíte, jak z něj vytéká voda a pokračuje dále po nosníku a pak teče na kabely do motoru.

Uvažoval jsem, jak vodě zabránit, aby se dostala na nosník, a jak vodu donutit, aby stékala dolů do blatníku. Ideální řešení by asi bylo utěsnit/zaslepit ústí toho žlábku, kterým voda teče. Jelikož mezi žlábkem a stěnou blatníku je mezera, tak když by byl konec žlábku zaslepený, tak by voda tekla pěkně do blatníku. Uvažoval jsem, že bych konec žlábku ucpal silikonovým tmelem. Problém ale je, že se k tomu konci žlábku nejde pořádně dostat, je hodně hluboko v té škvíře mězi nosníkem a světlem. Kdyby se oddělalo světlo, tak bude přístup lepší a ten silikon bych tam asi dostal.
Tak jsem hledal návod, jak vymontovat světlo - něco jsem našel na Youtube. Světlo drží v kastli 3 šrouby a jeden z nich je dole pod světlem. K tomu spodnímu šroubu se lze dostat po vyndání "lišty" na blatníku - viz obr. (žlutá šipka označuje tu lištu):

Obrázek

Lišta je v blatníku nacvaknuta na cca 10 "packách", k těm packám je víceméně přístup i zevnitř z motorového prostoru, ale ať jsem zkoušel co jsem zkoušel, tak se mi nepodařilo ty packy uvolnit a lištu vyndat - ono by stačilo lištu na konci jen kousek odklopit a přes otvor pod lištou ten spodní šroub na světle povolit.

Takže jsem se nakonec na demontáž světla vykašlal a konec žlábku jsem se pokusil ucpat tzv. montážní pěnou, kterou používají např. zedníci při zazdívání oken apod. Je to prostě sprej, ze spreje se trubičkou vytlačí pěna, ta se "nafoukne" a vyplní daný prostor. Koupil jsem si pěnu, která funguje i v mrazu, protože moc teplo není.

Nechám pěnu do zítřka vytvrdit a pak zkusím, zda to má nějaký efekt. Samozřejmě napíšu, jak to dopadlo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03. úno 2013 22:27:33 
Offline

Registrován: ned 05. úno 2012 15:03:22
Příspěvky: 54
Jak to tak pročítám tak bude motorový prostor kompletně utěsněný:) A co tak voda která projde chladičem a vykondenzuje se na kapotě a jiných dílech a nebo taky vzdušná vlkost která kondenzuje na dílech změnou teploty atd. Než ucpávat výtoky a mezery tak bych té vodě udělal jinou barieru přímo u problematického místa.

_________________
CITROEN C4 COUPÉ VTR

CITROEN C4 Grand Picasso 2.0hdi bmp6 exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 03. úno 2013 23:30:24 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak myslím, že motorový prostor je i přes mé utěsňovací snahy pořád dost větraný, takže nějaké kondenzace apod. jsou v pohodě. Co se týká "výtoků", tak žádné jsem neucpával - pouze jsem nasměroval vodu tam kam má téct.
Co myslíš tou "bariérou přímo u problematického místa"? Myslíš jako aby se ta voda vůbec nedostávala dovnitř?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 0:07:29 
Offline

Registrován: ned 05. úno 2012 15:03:22
Příspěvky: 54
barierou myslím třeba nějaké vodotěsné pouzdro daného místa či kontaktu

_________________
CITROEN C4 COUPÉ VTR

CITROEN C4 Grand Picasso 2.0hdi bmp6 exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 1:29:08 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No to je dost problém. Ta "odpadová" voda teče hlavně na el. kabely, je to spoj asi 3 kabelových svazků a navíc je tam na karoserii zemnící bod. Tudíž tohle místo se dost špatně něčím zakrývá. Provizorně jsem to zakryl igelitem, pomohlo to, závady se přestaly objevovat, ale je to opravdu provizorium. Podle mne je lepší, když se tam ta voda vůbec nedostane - což se snad podařilo tím zaslepením konců odpadních žlábků - uvidím zítra až to otestuju flaškou vody.
Ta voda nejen že tekla na kabely, ale samozřejmě i na plechové díly rámu a tak hrozí koroze.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 17:42:42 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem dnes otestoval, jak se mi podařilo utěsnit ten odtokový žlábek a donutit vodu, aby netekla na kabely, ale stékala do prostoru blatníku. Na utěsnění jsem použil montážní pěnu (viz. výše). No výsledek nic moc. Na pravé straně (při pohledu zepředu) se to celkem podařilo, voda stéká do blatníku a neteče na kabely, ale když do žlabu pod stěrači naliju vody trochu více a proud je silnější, tak se přece jen trošku vody dostane po tom nosníku nad ty kabely. Na levé straně cca polovina vody stéká do blatníku a polovina vody teče dál na kabely. Tudíž utěsnění se moc nepovedlo. Problém vidím v tom, že do toho místa, kde by se to mělo utěsnit, se nejde pořádně dostat a tak nelze utěsnění provést kvalitně.
Tak mne napadlo, že úplně ideální by bylo sundat blatníky a pak bych se asi dostal přímo na ty odtokové žlábky. To už by pak byla jiná práce. Musím mrknout, jak se dají blatníky sundat.
Dělal už to někdo? Tož hoďte sem popis.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 18:01:01 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Něco ohledně demontáže předního blatníku jsem našel v technické dokumentaci.

Obrázek

Podle tohoto obrázku by měl blatník držet na 4 šroubech. Je to tak? Nebo je to jinak? Není tak ještě nějaký zádrhel?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 18:53:43 
Offline

Registrován: ned 05. úno 2012 15:03:22
Příspěvky: 54
Tak ješte se mi zdá že před demontáží blatníku musíš demontovat nárazník a nebo ho odchlipnout v držáku který je mezi blatníkem a nárazníkem, drží na takových plastových očkách na držáku (rády praskaj). Ještě mě napadlo co takhle vyvýšit hranu nosníku?

_________________
CITROEN C4 COUPÉ VTR

CITROEN C4 Grand Picasso 2.0hdi bmp6 exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 19:35:58 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
To, že blatník bude ještě držet někde na předním nárazníku, mne také napadlo. Neví někdo, jak přesně je to tam spojené?

Co se týká vyvýšení hrany nosníku, tak to asi moc nepomůže, protože ta voda teče v podstatě po spodní hraně nosníku, prostě po té hraně vzlíná a pak v určitém místě začne z hrany odkapávat přímo na ty kabely (na tom obrázku jsem to nakreslil trošku nepovedeně). Možná by bylo řešení dát na začátek té hrany zespodu nějaký "odkap" - prostě tam na tu spodní hranu nosníku nějak přichytit třeba provázek, který povede do prostoru blatníku a vody se o ten provázek "zarazí" a bude po provázku stékat dolů do blatníku. Ale asi by to nebylo úplně stoprocentní - část vody by tekla po nosníku dále. Průtok po té hraně by musel být úplně přerušený.

Teď mne napadlo - kdyby se vzalo třeba kolečko z plastu, průměr cca 15-20 mm, do půlky by se nařízlo a nasadilo by se zespodu na tu hranu nosníku (napříč hranou) a teprve na to kolečko by se dospod přivázal ten provázek, který by pak vodu odváděl do blatníku, tak by to mohlo celkem fungovat, protože průtok vody po té spodní hraně by byl tím kolečkem úplně přerušený a vody by byla donucena stékat dolů po provázku. Kolečko by se na hranu ještě přilepilo nějakým silikonovým tmelem apod. - tím by se zabránilo upadnutí kolečka a dokonale by se utěsnila spára mezi kolečkem a nosníkem. To by mohlo fungovat.

Místo provázku by se spíše mohl použít silnější drát - ten by se dal příslušně natvarovat, aby vedl vodu tam kde je třeba.

Asi to vyzkouším, furt asi jednodušší, než dávat dolů celý blatník.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 04. úno 2013 20:53:40 
Offline

Registrován: ned 05. úno 2012 15:03:22
Příspěvky: 54
Místa označena červenou tečkou jsou místa uchycení blatníku ke kastli. A modrý díl je ten držák je to tam jakoby očko které je na nárazniku zahačené o ten držák který má trny mělo by to tam jít vidět


Přílohy:
Citroen_C4_2004_az_2010.jpg [57.9 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
CITROEN C4 COUPÉ VTR

CITROEN C4 Grand Picasso 2.0hdi bmp6 exclusive
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. úno 2013 0:47:23 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Dík za informace. Jak bude trochu počasí, tak na to mrknu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 05. úno 2013 18:27:10 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem dnes zkusil vyřešit kapání vody na kabely odvedením vody tam kam (asi) patří - tedy do prostoru blatníku. Na nosník, po kterém voda stéká na kabely, jsem dal napříč "přepážku" s prodlouženým spodkem, po kterém voda může stékat dolů do blatníku.

Obrázek

Černě je vyznačen profil toho nosníku. Červeně je nakreslena ta "přepážka", která zarazí tok vody po nosníku a vodu odvede po tom prodlouženém ocasu dolů do prostoru blatníku. Přepážku jsem udělal ze staré karimatky - je to taková poloměkká pěna cca 7 mm silná. Drážku pro nasazení na nosník jsem "vypálil" očkem pistolové pájky (horkým drátem by to také šlo). Nasazená přepážka na nosníku je vidět tady:

Obrázek

Je to pohled na nosník za pravým předním světlem (při pohledu zepředu). Přepážka je tady ještě přidržována černou trubičkou - zřejmě je to bovden pro otevírání kapoty.

Pak jsem testoval. Do žlabu pod stěrače jsem nalil vodu a sledoval jsem, co se bude dít. Voda krásně tekla do prostoru blatníku a po nosníku neteklo zprvu nic. Po čase ale trošičku vody začalo přece jen pronikat po nosníku mezerou mezi nosníkem a tou přepážkou. Přičítám to tomu, že mezera pro nosník, kterou jsem v přepážce vypálil pistolovou pájkou, byla širší, než síla nosníku (t.j. 2 mm). Přepážka tedy na nosník nedoléhá úplně těsně. Každopádně by to asi chtělo ještě trošku nějakého silikonového tmelu, kterým by se mezírka utěsnila.

Pak je tady ještě jedna věc. Voda sice stéká do prostoru blatníku a pak na zem, ale pořád teče na kovové díly rámu a karosérie, nějaký šroub atd., což není zrovna to pravé ořechové. V konečném výsledku by to chtělo tu vodu odvést někudy jinudy, ať na kovové části vůbec neteče. Možná by šlo na konec toho žlábku, kterým voda zprvu teče, nasadit nějakou hadici a ta by vodu pěkně odvedla kde je třeba. V tom případě to ale chce sundat blatník a pořádně to tam prozkoumat, co by se s odtokem vody dalo dělat.

Koukal jsem, jak je ten blatník v reálu uchycen. Nahoře pod kapotou jsou 2 šrouby, tuším nějaké TORX - to by nebyl problém. Akorát mají pod hlavami nějakou divnou snad "pojistnou" podložku - netuším co s ní. Když otevřu dveře, tak jsou vidět další dva šrouby, které jsou přístupné. Nahoře na blatníku v místě pod oknem by měl být další šroub, ale je asi schovaný pod trojúhelníkovým plastem v místě, jak začíná boční okno. Netušíte někdo, jak se dá ten trojúhelníkový plast oddělat?

Tož poraďte někdo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2013 23:56:44 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Takže jsem našel další "slabé" místo na kapotě, kde se dovnitř do motoru dostává voda.
Když teď na podzim začaly plískanice a vlhko, tak mi opět začal palubní počítač hlásit poruchy automatické převodovky, tempomatu atd. atp. Jelikož mám ten výše uvedený problém se zatékáním vody po žebru pod blatníkem vyřešen, tak jsem si říkal, kde zase někde na nějaké kabely teče voda. Jednou takhle trochu zasněžilo, pak to začalo tát. Na kapotě byl rozbředlý sníh. Když jsem otevřel kapotu, tak koukám, že kabely po levé straně baterky jsou nějaké mokré. Tož zvednu hlavu - a co nevidím. Kolem trysky předního ostřikovače vesele zatékala voda a kapala na kabely. Prostě opět jeden konstruktérský skvost soudruhů z Francie.
Takže jak utěsnit tu trysku ostřikovače v kapotě? Prozatím jsem to nastříkal sprejem NANOPROTECH AUTO ELEKTRIC (viz. http://www.citroeny.cz/forum/search.php?keywords=nanoprotech&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Hledat ), je to super věcička. Zdá se, že to prosakování vody víceméně přestalo. Jezdím s tím "utěsněním" teď 3 dny a poruchy nikde. Takže snad to bude OK. Nastříkal jsem i ty postižené kabely. Ale pro jistotu ještě koupím nějaký silikon a pořádně to zatěsním.
Akorát mám dotaz - jak se vyndají ty trysky ostřikovačů u C4? Když jsem na to zevnitř koukal, tak jsem nabyl dojmu, že musím sundat hadičku, pak stisknout pacičky, které jsou na trysce a pak by se měla dát tryska vyndat směrem nahoru. je to tak nějak?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. pro 2013 6:25:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7380
Bydliště: Kolín
melo by to jit i bez sundani hadicky

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. pro 2013 10:36:41 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Dík za info. Takže jen stisknout pacičky a vysunout nahoru? Mi to totiž trošku připadá, jako by ta hadička byla nasunuta až pod ty pacičky, takže by je vlastně ani nešlo stisknout. Ale díval jsem se na to jenom tak zběžně, prozkoumám to pořádně.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 110 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz