Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Baterie
Právě je sob 30. lis 2024 3:26:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Baterie
PříspěvekNapsal: úte 03. pro 2013 20:59:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Zdravím, mám dva dotazy ohledně baterie. Když jsem si před pár měsíci cvičně odpojoval baterku, tak jsem si všiml, že z jejího boku vede směrem do podlahy průhledná hadička. Nikdy jsem něco takového u žádného auta neviděl. Zajímalo by mě, jestli to tam je z důvodu nějakého odvětrávání, protože je baterka v interieru, nebo když bych měnil baterku, můžu koupit jakoukoli?
Druhý dotaz, který s tím je spojený, jak zamknu auto (zadní dveře) pokud si vezmu baterku domu nabít?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: úte 03. pro 2013 21:31:35 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
1) Ta hadička je skutečně odvětrání baterie. Přeci nechceš, aby plyny z baterie zůstaly v interieru auta. Do picass by se měly používat baterie bezúdržbové - gelové (kvůli úniku elektrolitu).
2) Zadní dveře, bez baterie, zamkneš těžko. Podle mého názoru to chce náhradní baterku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: stř 04. pro 2013 17:46:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
proc mam takove tuseni ze presne tenhle problem se tu resil minulej rok v zime ??

to je tak tezke si k tomu foru na hodinku sednou a pouzit bud tlacitko HLEDAT nebo postupne projit celou kategorii jestli to tady nebylo uz reseno ??

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 05. pro 2013 0:41:26 
Offline

Registrován: čtv 06. led 2011 19:21:54
Příspěvky: 82
Návod,jak zamknout je třeba tady:
http://www.xsara.cz/phpbb3/viewtopic.php?f=57&t=8904

_________________
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v. 1998 ,nyní Xsara Picasso 2,0HDi r.v.2001

www.xsara.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 11:11:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Díky, udělal jsem to tak, že jsem si zamknul tlačítkem na palubce a po vyndání jsem ji dal na sedačku spolujezdce a pak přelezl dopředu a následně ven.
Ale řeším teď jiný problém, baterku jsem tam měl podle všeho původní ještě s FR popisky
Obrázek
ale když jsem ji chtěl dobít (a dolít destilku) tak jsem narazil na problém, že tam jsou zátky, které nejdou vyšroubovat:
Obrázek
Při nabíjení jsem zvyklý nechávat všechny zátky otevřené kvůli výparům, ale tady to nejde. Myslíte, že budou stačit ty 2 malé dírky po stranách pro odvětrávání? (nerad bych měl baterku po celé kuchyni)
A ještě jeden dotaz bych měl, jeden dotaz. Vzhledem k tomu, že tam je baterka pravděpodobně ještě původní, tak jsem se rozhodl, že koupím novou (než začne opravdu zima) ale nevím, jestli mají všechny baterky ty malé dírky pro připojení hadičky na odvětrávání?
Navíc nevím přesně jakou tam mám vybrat? Podle toho co je na štítku 12V L2 400/640 A (EN) někde doporučují 60Ah, ale třeba na autokelly pro 2.0 HDi byla minimálně 70Ah.
Obrázek


Naposledy upravil Zelych dne čtv 02. led 2014 12:56:15, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 11:43:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
jdou jen je potreba trochu zabrat
hold to neni stavene na klasicky velky krizak jak sme zvykli

tyhle spujty jsou vlastne stavene na to aby sly jen zasroubovat

nektere je nemaji zajdi do prodejny a koukni se

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 12:12:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Díky za odpověď, tak já to ještě zkusím. Právě, že jsou dělané tak, že jdou jen utáhnout a to ještě nějakým spešl nástavcem.
Baterku si asi objednám z netu, ale návštěvě obchodu se asi nevyhnu.
Jen ještě pořádně nevím jakou koupit? Nevím jakou kapacitu (v manuálu o tom není ani čárka) a taky váhám, jestli má cenu připlácet třeba za Vartu, nebo jestli stejnou službu odvede i no-name baterka?
Ale zase pokud tam ta varta, co jsem dneska vyndal, byla v autě od roku 2002 tak opravdu vydržela dlouho! Na druhou stranu, auto je dovezené z teplé Itálie a pak v čechách bylo garážováno a až já ho nechávám stát venku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 12:18:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
baterie se snad ani na eshopu koupit nedaji nebo jo??

vzdyt to je nebezpecny material

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 12:33:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Myslím, že dají - zkus si třeba ZDE kliknout na Koupit a pak si jen vybereš dopravu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 13:03:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Samozřejmě že se dají koupit na e-shopech. Ale doprava bývá dražší - kolem 300,- Kč právě proto, že je to nebezpečný materiál. Ale PPL to přiveze, mám to vyzkoušený. Ceny na e-shopech jsou ale o tolik lepší, že se to i tak vyplatí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 15:03:55 
Offline

Registrován: čtv 06. led 2011 19:21:54
Příspěvky: 82
Určitě bych šel do kvalitnější značky. No-name většinou odejde dříve (Ale můžeš klidně narazit na lepší kousek,který vydrží. Což nepopírám.)
Loni jsem měnil taky baterku. Měl jsem totožnou,co jsi tam měl ty. A dával jsem šedesátku Bosch a je dobrá. A co se týče připojení té odvětrávací hadičky,tak ta ten vývod na ní má taky.

_________________
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v. 1998 ,nyní Xsara Picasso 2,0HDi r.v.2001

www.xsara.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 15:28:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Podle konfigurátoru na stránkách Varty Doporučují pro 2.0HDi 70-77Ah.
Jen se teď rozmýšlím mezi VARTA Black dynamic 70Ah a silnější VARTA Professional Starter 74Ah.
Kastlik na baterku má rozměry 28(27,5)x18cm (těch 28 je pod zůžením pro hadičku, které zabere 0.5cm) vyška mé původní baterky byla 19cm. Takže by se tam větěší baterka s rozměry 278x175x190 měla vejít.
Jinak jsem koukal, že původní baterka byla vyrobená 10.12.2001 takže si myslím, že po nějakých 12 letech má nárok na výměnu! :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 16:35:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Myslím, že už se to tady kdysi probíralo. To, že baterka nemá mít výrazně větší kapacitu, než doporučil výrobce auta. Ono se totiž může stát, že při určitým způsobu používání auta se nestihne vysoká kapacita dostatečně nabít. Je známo, že po jednom nastartování je třeba ujet přibližně 10km pro opětovný nabití baterie. Když někomu auto hůř chytá, třeba v zimě se startuje 2x nebo i víckrát, tak se vybíjí víc a potřebuje těch km ujet víc. No a když má baterka hodně vysokou kapacitu, tak sice dokáže víckrát nastartovat, ale tím větší množství tý šťávy se po velkým vybití musí do ní zase vrátit. A když někdo jezdí jen kolem komína a ještě dělá každý kolečko zastávku na kafe s opětovným startováním, tak se potom baterka nedokáže nabít do syta nikdy. Zvlášť ne tehdy, když má auto od výrobce slabší alternátor na nabíjení slabších baterií. A vybitá baterie stárne několikanásobně rychleji než nabitá. No a koupit si novou baterii a každých 14 dnů ji strkat na nabíječku, to by se asi nikomu nelíbilo.
Jasně že rozdíl mezi 60A a 70A asi nebude žádná velká chyba, ale víc už bych tam nedával. A tvrzení prodejců baterií, že např. motor 2.0 HDi "žádá" silnější baterku, to bych bral s hodně velkou rezervou. Ten motor tu baterku kromě startu v podstatě vůbec nepotřebuje, tak nechápu spojitost. Spíš jde o vybavení auta elektronikou a elektrospotřebičema než o objem motoru. Když někomu auto mává zrcátkama jako ratlík ocasem, jen co se majitel objeví na parkovišti, zahraje mu při odemknutí serenádu a rozsvítí lampiony kolem i uvnitř auta ještě před nastartováním, tak takový auto by mělo mít baterie 2. :D

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 17:16:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
sice to bylo facko LPG ale priklad:
Alternator Magneton 50A
baterie starline 72Ah

na podzim se nabila baterie, bezne se jezdilo do prace 12km. obcas delsi jizda po nakupech a malokdy bylo potreba v zime znovu nabijet baterii
baterie ve voze vydrzela asi 6 let

takze nase moderni vozy maji altiky o vykonech presahujici 70A (nekteri i 90A, 120A) tak to zvladne dobit i mnohem vetsi baterii nez byla puvodne ve voze nainstalovana

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Baterie
PříspěvekNapsal: čtv 02. led 2014 19:06:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ono nejspíš nejde jen o výkon altíku. Baterie by se měla dobíjet asi desetinou kapacity, takže ten altík to asi dá vždycky, ale jen v případě, že nekrmí ještě spoustu jiných spotřebičů. U mýho auta v zimě po startu nastupuje výhřev zadního okna a zrcátek, ofuk předního okna, 900W topný těleso zabudovaný v klimatizaci (originál z výroby), motor hydrauliky a serva (to jen chvilkově), světla, vyhřívání sedaček no a spousta počítačů, který taky nejedou na solár. Takže než dojedu do práce, tak mám spotřebu elektriky jako 15 fáček. :D Některým řidičům ještě přibyde 4x1000W muzika. :roll:
Osobní zkušenosti s montáží silnější baterie do auta nemám, protože se vždycky snažím dát autu to, co mu dal výrobce.
Můj alternátor má 180A.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz