Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - nafta a zima
Právě je úte 26. lis 2024 21:42:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 9:39:55 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2009 10:33:22
Příspěvky: 6
budulajs píše:
Pánové, jestlipak jste měli někdo problém při nynějších mrazech se ztuhlou naftou? Docela by mne zajímalo jak moc jsou na to naše autíčka háklivá.



Poprvé jsem ráno při - 21 musel dvakrát nažhavit a startovat, jinak do - 18 na první škrt jsem autí nahodil....úplně zlatý!!! Přidávám ale do nafty zimní a nebo letní aditiv, jedno víčko na 20 l nafty....a prý díky tomu mě přestala i zlobit palivová pumpa.... to sítko se probralo :) :P


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 9:44:48 
Offline

Registrován: úte 27. říj 2009 10:33:22
Příspěvky: 6
budulajs píše:
Pánové, jestlipak jste měli někdo problém při nynějších mrazech se ztuhlou naftou? Docela by mne zajímalo jak moc jsou na to naše autíčka háklivá.




...... a nafta NETUHNE !!!!!! :lol: Maximálně ti může zamrznout někde usazená voda, třeba na dně palivového filtru...... :twisted:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 15:48:40 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 22:03:39
Příspěvky: 76
nafta TUHNE přesněji není-li v ní aditivum (zimní nafta) vysráží se v ní ,,vločky,, parafinu a ty pak ucpou palivový fitr - proto jsou některé fitry vyhřívané. Pravdu ale máš v tom že voda v naftě je nepřítel číslo jedna.
Každopádně podle toho co mi ostatní na moji původní otázku odpověděli bych řekl, že obecně Picassa zásadní problémy se starty v mrazu nemají. Baterka+žhaviče+kvalitní nafta jsou ale nutností.

_________________
Xsara Picasso 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 19:50:10 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:13:17
Příspěvky: 8
Bydliště: Litovel
aditivum a v -18 na poprve. Když jsem si auto koupil tak jsem začal používat aditivum a po 2 měsících nouzový režim a servis - zjištěno ucpaný palivový systém naštěstí jen po filtr. a servis na to použil jste aditiva a ty to všechno rozpustily protože předemnou se nepouživala takže asi aditiva pracují a rozpouští nečistoty atd. a ted aditiva mám používat neustále.

_________________
Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2010 20:20:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
To je docela zajímavý doporučení servisu. Vždyť v servisní knížce k mému autu píšou na str. 8 "Doplňování kapalin" doslova toto - "POZOR: Používání všech aditiv do pohonných látek je zakázáno."
Samozřejmě aditiva dávám - VIF - a startuju zatím na jedničku, ale od servisu bych čekal souhru se servisní knížkou.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: pon 15. úno 2010 21:50:01 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:13:17
Příspěvky: 8
Bydliště: Litovel
neautorizovaný servis citroen a peguot

_________________
Citroën Xsara Picasso 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: úte 27. pro 2011 12:22:41 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Nazdyš, fešáci!
Parkujem vonku. Keď sú mínusové teploty pri štarte ráno, keď celú noc autíčko spinkalo, po otočení kľúčom prvých päť sekúnd je úplne nepravidelný zvuk od motora a ide biely dym z výfuku. Potom, po tých piatich sekundách sa krásne rovnomerne rozohrá štandardná dízlová filharmónia, aj ten biely čoud zmizne. Čo vy na to?
Motor 1,6HDi 92k.
Dal som do googlu biley dym z výfuku a vydesil som sa riadne - žhaviče a čo viac - vstreky! Voda v palivovom systéme!
Tankujem od Agipu Dieseltech, pridávam aditívum VIF. Sem-tam tanknem OMV alebo Shell. Ale to aditívum dávam do každej nádrže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 10:13:16 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Ten biely dym a trochu rozhádzaný chod (akoby vypadával jeden valec) pri rannom štarte prvých pár sekúnd máte tiež?

Predvčerom som odniesol večer auto do servisu, dohodli sme sa, že nastúpia k nemu ráno mechanici a naštartujú ho s napojeným počítačom za studena po celonočnom státí von a uvidia, čo sa bude diať. Ešte mi mali vymeniť tepelný štít výfuku, bol prasknutý. Včera poobede som šiel po auto a vraj sa chyba neukázala, že práve to naštartovali. Ja na nich pozerám - jak práve? Šak ste to mali štartovať po ránu za studena. Ale keď jeden z mechanikov auto dal už večer do vykúrenej dielne a auto si pripravil na výmenu toho tepelného štítu! Ale nech sa nebojím, auto stálo takú hodinku dve von pred predajňou, až potom ho štartovali a všetko je v poriadku. To snáď neni možné - šak som vám vravel, že mi to vykazuje problém len pri mínusových teplotách, keď auto stojí von zo desať hodín! A vy po celonočnom a poldňovom státí v dielni, kde je 20°C si myslíte, že naimitujete studený štart?! Veď práve preto som vám to auto doniesol už včera večer, sakra! Na kerú mater som chodil teraz autobusom! Vraj ale počítaču je jedno koľko je stupňov. To je aká kravina :!: .
Asi budem musieť zmeniť servis. Pruser je že mám záruku do 22.januára, chcem to dovtedy vyriešiť. Mal som štandardnú záruku 2 roky, ktorú som si predĺžil o rok za 300Eur, a vraj veci počas tejto predĺženej záruky musím servisovať len v tom servise, kde som tú záruku vybavoval. :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: sob 25. úno 2012 18:02:35 
Offline

Registrován: úte 17. lis 2009 23:02:50
Příspěvky: 19
eaglemartin píše:
No a zasa to iste, dnes rano bolo -13 a nic az na 10x som nastartoval, poradte co to moze byt?
baterku mam 74A, naftu shell s aditivom na zimu a poctivo 3x zhavim a nic!?


Vyměn palivový filtr a žhaviče,taky mě to dělalo,ze 4 žhavičů mi fungoval jen jeden,pak ok poněvač přestalo mrznout :D

_________________
Citroen Xsara Picasso 2.0 HDI r.v 2002 spotřeba 6,2l/100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: pát 30. srp 2013 23:23:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Zdravím, nevím jestli to tu už někde nebylo, ale našel jsem test aditiv a pak je ještě druhý test aditiv, který na ten první navazuje.
V tom druhém testu mě docela zarazilo, že u VIFu SDA (který byl v prvním testu jako nejlepší) byl už při -10 omezeně tekutý!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: sob 31. srp 2013 11:49:41 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Když si koupíš zimní VIF, tak to je na plechovce napsané, že se nemá vystavovat mrazu.
Já si při zimním tankování s sebou beru jen jednu dávku VIFu a zbytek nechávám doma.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: sob 31. srp 2013 11:53:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ale je to celkem paradox, ma to branit zamrznuti nafty ale samo to zamrza :-P

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: sob 31. srp 2013 13:37:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Jenže ono to nebrání zamrzání nafty. Nafta nezamrzá. V naftě se chladem oddělí parafin a shlukne se do "krystalků" no a ty potom neprojdou fitrem a ucpou ho. Po ohřátí na normální teplotu se zase rozpustí v naftě. No a VIF snižuje teplotu, při který se ty krystalky tvořej. Místo -22°C se začnou tvořit až na -30°C.
Jakmile je VIF studenej, začne houstnout a po nalití do ledový nádrže se nedokáže promíchat. Proto je lepší ho "teplý" neboli řídký lít do "teplý" nádrže. Nafta v nádrži se dokáže jízdou ohřát až na 50°C tím, jak se vrací zpátečkou od vstřiků. Na mým autě je dokonce chladič vracený nafty pod podlahou spolujezdce. Takže doporučení je nejdřív něco ujet, pak nalít řídký VIF a hned na to natankovat. Tak dojde k dobrýmu promíchání.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: pon 04. lis 2013 20:31:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Jen takový článek pro zajímavost: Potvrzeno, dražší nafta výkon nezvýší [Test naft 2013]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: nafta a zima
PříspěvekNapsal: úte 05. lis 2013 13:07:35 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
To, že prémiové nafty výkon nezvýší jsem taky zjistil. Je ale rozdíl v chodu motoru. Nejvíc se mi osvědčila lepší nafta od Luk oilu s přidáním VIFu, pak následuje Max Motion Diesel (OMV) a Verva Diesel (Benzina).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz