Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - motor 1.6 hdi
Právě je úte 26. lis 2024 22:12:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: úte 06. srp 2013 18:02:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. bře 2011 17:59:47
Příspěvky: 16
Bydliště: Most.
Měl bych dotaz,poradil by mi někdo?mám xsara picasso 1.6 hdi,rv.2006,najeto zhruba 160 tis,stává se mi občas,většinou je to v tahu do kopce že se mi začne motor dusit,jako kdyby jel jen na tři válce,ale není to vždy,mám nové turbo,dělalo to už před výměnou,ale žádnou chybu to nepíše,nikde nic nenaskočí,poradíte někdo?děkuji.

_________________
Xsara Picaso 1,6 hdi r.v.2006 najeto 128000km.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: úte 06. srp 2013 19:03:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Mám sice jiný motor, ale tipoval bych to na nějaké nečistoty v palivových filtrech. Buď v motoru a nebo u podavaciho čerpadla. Při pomalé jízdě menší množství nafty přes zanesené sítko projde, ale když je jí potřeba vice (v tahu do kopce) tak už to nestačí...
Tuším, že se to tu (nebo na starém fóru) už řešilo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: úte 06. srp 2013 19:28:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. bře 2011 17:59:47
Příspěvky: 16
Bydliště: Most.
Zelych píše:
Mám sice jiný motor, ale tipoval bych to na nějaké nečistoty v palivových filtrech. Buď v motoru a nebo u podavaciho čerpadla. Při pomalé jízdě menší množství nafty přes zanesené sítko projde, ale když je jí potřeba vice (v tahu do kopce) tak už to nestačí...
Tuším, že se to tu (nebo na starém fóru) už řešilo.

Děkuji,ale palivový filtr jsem měnil,jaké a kde tam ještě něco na pročištění nebo výmenu je?Díky.

_________________
Xsara Picaso 1,6 hdi r.v.2006 najeto 128000km.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: úte 06. srp 2013 19:45:05 
Offline

Registrován: úte 03. lis 2009 9:22:51
Příspěvky: 207
To že jsi palivák vyměnil ještě neznamená že není opět zanesený. Záleží taky na tom kde tankuješ a jak tankuješ. Je známo že tankování po 200-300 Kč je to nejhorší co můžeš pro auto udělat.
A pokud Diag nepíše chybu neznamená to že je motor ve 100% stavu může propouštět některý vstřikovač v normálním režimu jízdy je vše OK ale v okamžiku kdy potřebuješ zabrat tak proto že některý vstřikovač nejede 100% tak se stane to že se motor zakucká. Chce to znova na DIAG a zkusit znova kompletní test a pak prohlídnout jak jsou na tom vstřikovače jestli není příliš velký rozdíl v hodnotách které se zobrazují.
A ještě jedna věc když pujdeš na DIAG tak to chce k někomu kdo s Lexií něco umí udělat a ne jen přečíst co Diag. napíše a smazat ty chyby bez toho aby se pokusil příjít na to proč tam ty chyby naskákali.

_________________
Peugeot 807 2 hdi 100 kw šesti forf FAP

Bylo :Berlingo 2.0 Hdi r.v. 2000 malej stěhovák
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: stř 07. srp 2013 16:16:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. bře 2011 17:59:47
Příspěvky: 16
Bydliště: Most.
Ještě bych rád doplnil,dělalo mi to před výměnou turba a dělá to stále,dělalo to i hned po výměně pal.filtru,ale všiml jsem si že turbo je zčásti zakouřené,když mi to blbne,je cítit v kabině smrad jako kdyby byl výfuk děravej,většinou to začne blbnout když to je v tahu a přejedu po nerovnostech,i po podřazení,dokud nejedu po rovině.
Na fotu je zakreslené turbo ve kterém místě je to očouzené.


Přílohy:
IMG_20130807_152803.jpg
IMG_20130807_152803.jpg [ 128.15 KiB | Zobrazeno 15142 krát ]

_________________
Xsara Picaso 1,6 hdi r.v.2006 najeto 128000km.
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2014 13:23:59 
Offline

Registrován: pon 07. dub 2014 10:41:26
Příspěvky: 1
Dobrý den, já mám stejný problém a proto by mi zajímalo na jakou závadu jste přišli?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: úte 08. dub 2014 18:50:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. dub 2012 6:20:19
Příspěvky: 21
Ahojte, mám rovnaký motor, a to očúdené mám tiež na tom istom mieste. Mal som dole aj fap filter, ale nenašiel som príčinu.budem rád keď niekto poradí.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 10:01:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 09. lis 2009 11:59:12
Příspěvky: 65
Bydliště: Praha 9
Tak mám taky 1,6ku hdi, ale očouzené to v žádném případě nemám. To je něco špatně. Pořádně to prohlídni, jestli máš správně nastrčenou tu gumovou hadici, co vede k turbu a jestli vše sedí jak má. Čudit by to určitě nemělo.

_________________
Xsara Picasso 1.6HDi, 80kW, 2005, plná výbava - prodán
Dříve Xantia break 1.9TDi 1996 nádherné houpáníčko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: pát 25. dub 2014 10:38:06 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jestli to dobře chápu, na fotce není nic s hadicí, ale je myšleno to, že trubka mazání turba je na konci černá. To je proto, že ona už netěsní na 100% a prollíná tam ve spoji olej. Myslím ve spoji té trubky, ne jejího napojení na turbo. Tam to určitě těsní.

Ta trubička turba totiž není pevná, alespoň ne když to auto má nalítáno 100.000km. Novou jsem v ruce neměl tak nevím, ale ta ojetá kromě toho že se kýve, tak jde i zatlačit i 1cm dovnitř do toho spoje. Když se motor točí a je tam tlak, trubka se pak normálně vrátí zpátky - vytáhne. Neměl jsem to rozřezané, ale snad je tam kuželové tesnění a tlak oleje to víceméně těsní. Kdo z toho má strach, může trubičku vyměnit.

Taky se mi to kýve a taky to tam mám černé, jen to není očouzené ale od oleje a na ten olej se chytá prach. A olej dieselu je hodně černý ;) Tož tak :)

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: pon 09. čer 2014 11:38:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. bře 2011 17:59:47
Příspěvky: 16
Bydliště: Most.
Ne ne, to nebude od turba, když mi to jako blbne, tak je i v kabině cítit výfukové splodiny, smrdí to jako by byl prasklý výfuk a šlo to do kabiny.

_________________
Xsara Picaso 1,6 hdi r.v.2006 najeto 128000km.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: motor 1.6 hdi
PříspěvekNapsal: pon 09. čer 2014 16:24:52 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Smrad do kabiny? - ok, pak to mohou být 2 věci.

1. máš špatně nasazen FAP/Katalyzátor - podle toho jestli máš FAP nebo ne
2. netěsní ti vstřiky

Ale vzhledem k tomu očouzení máš špatně nasazený FAP. Není tam žádné těsnění, musí se to dobře nasadit, aby si příruby na sebe sedly. Tomu i napovídá to, že máš nové turbo, takže to měl někdo dole.
A to že ti to smrdí jenom když to "blbne" si myslím bude hlavně během regenerace, kdy se zvedá teplota výfukových plynů a celkově se tam vstřikuje více nafty právě za účelem dohoření ve FAPu - takže v tu chvíli je to tzv. silnější.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz