Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Jak se projevuje špatný EGR ventil?
Právě je sob 30. lis 2024 6:09:07

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak se projevuje špatný EGR ventil?
PříspěvekNapsal: pon 29. črc 2013 16:18:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Zdravím, auto jsem koupil se zaslepeným EGR ventilem (nevím proč?) Nedalo mi to, a dneska jsem ventil odslepil a hadičku zapojil zpátky (nemám rád, když tam něco kvůli něčemu je, a je to odpojené, když to tam má být)
S autem pojedu až večír, tak se chci zeptat, na co se mám připravit, že by mi to mohlo dělat za paseku, kdyby byl EGR nefunkční a já ho připojil zpátky?
Mám trochu takový blbý dotaz, k čemu tam vlastně prakticky slouží? Dočetl jsem se, že má připouštět ohřáté spaliny zpátky do sání, ale k čemu to je v praxi dobré?
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. črc 2013 17:26:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
snizeni emisi
pokud to je spatne nepojede to ale budes mit auto ekologictejsi

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 29. črc 2013 20:57:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Tak jsem auto krátce projel (asi 5km po městě) a zdá se mi, že to jelo lehčeji. Je možné, že se jedná o "placebo efekt"
Každopádně žádná kontrola nesvitila. Jen když jsem připojil Torque a nastavil si aby ukazoval vše co mělo v názvu EGR, tak to neukazovalo nic (ale turbo taky ne)
Nevím, jestli to je problém v Torque, nebo ELMu případně jestli opravdu je něco špatně v autě?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. srp 2013 23:01:44 
Offline

Registrován: čtv 06. led 2011 19:21:54
Příspěvky: 82
Promiň,ale tyhle hračky ti k EGR ukážou tak velký kulový. EGR je dvoulitru ještě klasický podltakový. Takže moc snímačů na něm nehledej.
Pokud je v pořádku,tak to pojede podobně,jako se zaslepeným. Jen se bude zasírat sání a to poznáš později. Osobně jsem EGR zaslepoval na 1,9TD,tam to bylo docela dost znát. u současného HDi ho mám newchaný. Zatím nezlobí,tak o něm nevím a neřeším ho. :D

_________________
Dříve: Xsara Break 1,9TD r.v. 1998 ,nyní Xsara Picasso 2,0HDi r.v.2001

www.xsara.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. srp 2013 14:08:34 
Offline

Registrován: stř 31. bře 2010 14:20:32
Příspěvky: 123
Ja keď som si nechal urobiť EGR off, tak ma týpek upozornil, že keď pôjdem na STK bude treba späť napichnúť konektor do EGR inák to technik na STK zmerčí a auto neprejde. Ďalej povedal, že sa môže stať, že EGR po spojazdnení môže byť zasratý a keď ho spojazdním tesne pred STK, trebalo by na autíčko opatrne aby sa sajrajt neuvolnil a nestrhlo ho do valcov. Najlepšie predtým vyčistiť pre istotu. Alebo ísť na STK k niekomu známemu, nech to nejako zakamufluje.
Inak keď som videl parohy po stotisíc km ako sú zadrbané, skoro ma trafilo. Dizel je treba vytáčať, EGR ináč do nejakých +-2000 ot prisáva spaliny do sania, tie sa tam lepia a vytvoria krustu. Potom to človek vytočí na obmedzovač po dlhej dobe, ulomí sa tá krusta a narobí šarapatu - také tvrdé kúsky sa odlúpnu a môžu si ich ventily zaklepať do sediel. Toto presne sa mi stalo, priamo na STK.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. zář 2013 19:44:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Docela děsivé!
Dneska jsem si ventil raději zase zaslepil, svých nedopadl stejně. Jen jsem si už nebyl úplně jistý, která z hadice to byla? Odpojil a zaslepil jsem tu při pohledu zepředu na pravé straně ventilu. Poe vývodem bylo napsané OUT. Jen si tak říkám, jestli když jsem ucpal díru, ze které má něco vycházet, jestli se nebude někde tlačit to co do ventilu vstupuje?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 13. říj 2018 19:29:37 
Offline

Registrován: pon 22. říj 2012 21:31:01
Příspěvky: 5
EGR mam zaslepene uz 50000 km a funguje v pohode. Ziadna kontrolka neotravuje. Cele EGR je podvod na znizenie zivotnosti motora.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz