Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - FAP filter
Právě je pát 22. lis 2024 21:27:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 09. črc 2013 9:41:42 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj tak začernalá koncovka vífuku asi podle tvrzení citroen má být já byl včera u kolegi a ten mě přesvědčil že fap a regenerace mi funguje.A dokonce jsem to poprvé co to auto mám zjistil když regeneruje do této doby jsem to nikdy nezaregistroval. ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 09. črc 2013 11:19:26 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
To je blbost. Pokud všechno funguje jak má, ve výfuku téměř žádné saze nejsou (na pohled je výfuk zcela čistý). To, že probíhá regenerace, ještě neznamená, že to funguje dobře. Jsou lidi, co maji vykuchaný FAP a nepřeprogramovanou ŘJ a těm taky probíhá regenerace :)

Opravdu, koukni na jiná auta s FAPem. Těm co to opravdu funguje a vždycky fungovalo, budou mít koncovku čistou. Těm, co to nefunguje nebo v minulosti měli nějaký problém, že to nefungovalo, tak budou mít koncovku černou. Mně se třeba zanesl výfuk, když došlo aditivum. Vlastně dodnes nevím, zda to zase funguje korektně nebo ne, protože koncovka už je jednou černá.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 09. črc 2013 11:30:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Tak to jsem z toho blázen před výměnou fapu byla koncovka zcela čistá jak ty říkáš ale byl už dost zanesený teď jsem dal vyčištěný a koncovka trochu začernalá, co se týče kapaliny fyzicky i počítačově tam je dost a systém funguje jak má 8-) tak nevím ten můj kolega mi tvrdí že trochu sazí tam bude vždy. Ještě se chci tedy zeptat po kolika km má ten fap regenerovat správně ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: úte 09. črc 2013 11:59:09 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Mohu potvrdit, výfuk naprosto čistý a bez sazí, nic černého.
Teď je otázka zda vyčištění filtru nebylo k ničemu, nebo spíš ještě ke škodě. Třeba není funkční filtr jako takový. Někdo (nevím už kdo) psal že to čistil nějakou chemií (do něčeho namočil) a nikde není řečeno, že taková látka tam zůstane i po vyprání vodou (protože není chemicky vodou rozložitelná) a způsobuje odpudivost či nepřilnavost sazí které by měly být zachyceny.
Laický názor, berte to s rezervou.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 10. črc 2013 7:46:56 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 14:14:05
Příspěvky: 125
Se musím pousmát jak někteří ekologičti rádoby odborníci kritizují ty co chtějí mít svůj vůz spolehlivý s menší spotřebou, vyšším výkonem a to znamená dál FAP pryč, přehrát soft a jezdit bez problémů s tím že jim nevadí ničit přírodu vyplachováním či vymýváním toho svinstva nějakým jiným svinstvem s Fapu které stejně pomůže na pár tis. km a problémy jsou tady znova :D :D . Takže chcete li jezdit bez problémů a né se v tom furt vrtat je třeba udělat následující: fap pryč, přehrát soft, sundat vanu a odstranit ten zakarbonovaný sairajt co byl kdysi dříve olej, vyměnit tu zarostlou trubku chlazení turba co vede hned vedle fapu a degraduje se v ní, připéká olej a tím se turbo špatně chladí a v neposlední řadě nedávat na ti trubku to sítko co omezuje průchodnost oleje když je trošku zacpané od toho svinstva které se při výměně oleje nedostane ze spodu vany která je níže než odtoková výpusť oleje, změřit zda-li je potřebný tlak oleje do turba a použít před novým olejem nějaký řidčí proplachovací a to vše udělá vašemu vozu jenom dobře.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 10. črc 2013 8:57:44 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Mně zase dokáže rozesmát, když někdo dá takový komentář. Podotknu, že nesouhlasím s tím, že ten FAP někdo vyplachuje a veškerý sajrajt vyteče do kanálu. Z mého FAPu tento sajrajt rozhodně nepůjde. Koupím nový, cena je do 5500Kč což je v podstatě nižší cena než za FAPOFF. A nedělám si iluze, kde skončí ten vybitý obsah toho FAPu při jeho odstraňování metodou FAPoff, kde se vybije a vysepe ten keramicky obsah.

Dále, když necháš odstranit FAP, tak vypouštíš saze, které díky své malé velikosti mohou způsobit rakovinu a zamořují okolí.

NAVÍC, by mne zajímalo, zda při FAPoff je vypnut i systém aditivace a nebo to normálně jede dále a aditivum, ve kterém je cerin se rozpráší zase do okolí :) To takhle se alespoň zachytí v tom filtru.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 10. črc 2013 11:57:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
I Citroen nabízí koupi novýho FAPu, nebo renovovanýho. Renovovaný je taky jen vypraný. Ale čistěj to odborně se zachycením nebezpečnýho odpadu. Takže ANO pro domácí čištění FAPu, ale někde v čističce, kde je zajištěný zachytávání a neleje se to do kanalizace.
O opravdovým ekologickým přínosu FAPů se vedou diskuze od samýho začátku. Jeho odpůrci tvrděj, že díky FAPům mají motory větší spotřebu nafty a navíc se spotřebovává aditivum, výroba samotných filtrů je taky průmysl a ten je opět zátěží pro přírodu a třeba právě to neodborný čištění taky dávaj k příkladům, kdy má FAP údajně škodit. I kdyby na tom bylo něco pravdy, pro mě je každodenním důkazem jeho účinnosti jakákoliv cesta, kdy musím jet za nějakým nadautem staršího data narození, teda bez filtru. Takový ty super hyper nejlepší držáky, co si k nám vozej mladý kluci ze "západu". Když přijedem pod kopec a milá Audina na to šlápne, vypínám větrák topení a uskakuju před briketama, který tomu lítaj z vejfuku.
Ne každý je po odstranění FAPu spokojený. Pokud to není udělaný naprosto dokonale, tím myslím elektronickou část, tak brzy dojde k chybám a poruchám a mechanik s diagnostikou si neví rady. Přehrátí SW nepřichází v úvahu, protože by se tam zase nahrál ten pro motory s FAP a měřit na takhle upraveným autě nějaký hodnoty je dost těžký. Diagnostika většinou narazí na nějakou abnormalitu, třeba nestandartní tlaky na čidlech, který tam už třeba nejsou, nebo jsou před a za něčím, co už tam není a pod. Neodborný FAPOFF například neřeší právě aditivaci, nebo regeneraci... Nejde to jen tak vypnout. Musí se to většinou oblbnout. A po čase se to někde projeví. Netvrdím, že to nejde odFAPovat dokonale, ale kde vzít jistotu, že právě ta firma, kterou si najdu na netu, je laciná a dušuje se, že už takhle ošetřila tisíce aut a dává mi pseudo záruku, že nekecá a nepřipraví mi zklamání a potíže?
A pak je tu ještě legislativa, která pomalu vstupuje do hry. Chtějí odstavovat auta s FAPOFF a pokutovat to. Uvidíme, kdy k tomu dojde, ale v zahraničí už s tím začínaj a jsou prý schopní to zjistit i na silnici, ne jen na STK či emisích.
Takže za mě FAP ano a po skončení životnosti buď vyprat s ohledem na ekologii, nebo vyměnit.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 10. črc 2013 12:40:02 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Nemám rád řešení jakékoliv závady, tím že se něco vykuchá, odstraní a zaslepí či něco podobného. A už vůbec ne tam kde to způsobuje zdravotní problémy, obtěžování ostatních a poškozování životního prostředí.
Každý by si měl již dopředu specifikovat svoje možnosti a potřeby a podle toho vybírat.
Pokud vím, že jezdím hlavně po městě a nejbližší rychlostní komunikace je ode mně 80 km, tak si prostě musím koupit auto s benzínovým motorem a ne naftu, kde se motor správně neprohřeje a k regeneraci FAP filtru nedochází pravidelně při delší a rychlejší jízdě.
Pokud si kupuji auto, které má naježděno 150 a více tisíc km, tak musím počítat že do nedalekých investic bude patřit i výměna FAP filtru. A podle toho se opět rozhodovat. Pokud koupím nový a rozpočítám jeho cenu do v budoucnu najetých km, tak je to halířová položka a mám klid a žádné problémy, takže pokud chce člověk nejen se ke svému okolí chovat ohleduplně, ale i ušetřit tak žádné kuchání a odstrňování.
8 haléřů na km navíc předci nikoho nezabije.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: stř 10. črc 2013 19:52:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Tak dneska jsem koncovku zkontroloval a byla zase jako zrcadlo , jsem zastáncem, že pokud to tam je, tak to má být ,tak Fap odborně vyprán a je zase klid snad na těch dalších 150000km. Pokud bych mohl něco říci ohledně toho fapoff tak mi moc nedochází proč si tedy pořizujete tuto motorizaci proč si nepořídíte auto bez fap hned. Je pravda, že jsem se trochu teď z autem zadřel ale faktem je to že jsem to koupil a mělo to 135000km a počítal jsem s tím. ;) ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 11. črc 2013 20:34:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
regenerace FAP se oblbuje tak ze se do RJ nahraje verze bez FAP :twisted:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 11. črc 2013 21:17:55 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Jo, to je právě ten špatný způsob. Na autě toho je kvůli FAPu víc než jen program. A když se odstraní jen on, někde se to projeví. I některý součástky jsou pro verzi auta s FAP a bez něj odlišný. Nejlepší způsob, jak se zbavit FAPu je koupit auto, který bylo bez něj vyrobený.
Jinak neříkám, že není možný to odstranit dokonale a bez následků, ale není to jen tak jednoduchý, jak se to jeví a nesvěřil bych to jen tak někomu, kdo se na netu dušuje, že to má zmáknutý a ověřený. Obvykle ten, kdo to má dokonale zpracovaný na super krásných webových stránkách je dobrej právě tak jen na ten web a v dílně nerozezná šroubovák od vrtáku. Dobrej mechanik je tak žádanej, že z dílny vylejzá jen na spaní a na web nemá čas. :D

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 11. črc 2013 22:34:51 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
V dnešní době se prodává i nějaká verze bez fap? :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: čtv 11. črc 2013 22:40:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Pro některý země se dělaly bez FAP. Nevím jak C4, ale C5 byly i ve faceliftu. Nový v česku se asi koupit nedá.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 12. črc 2013 14:29:21 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Poldík, ja len cisto zo zvedavosti...ako sa to prejavilo na spotrebe. Ci znecistenie filtra ovplivnuje spotrebu ci frekvenciu regeneracii, alebo aj jedno aj druhe. A este mna zaujma ci ta vlozka FAP filtra je v celej dlzke tlmica, alebo len urcitu cast. Pitam sa preto, lebo napriklad niektori vapkovali filter z 2.0 HDI len s vodou, a ten je kapanek iny ako u 1,6. Ak je ta vlozka na celu dlzku tlmica, tak ja velice pochybujem, ze vapka bez chemie to zvladne....

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: FAP filter
PříspěvekNapsal: pát 12. črc 2013 14:45:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Odpovím za Poldíka.
S postupným ucpáváním FAPu se zkracuje interval mezi regeneracema. Pokud se už nedokáže zregenerovat, tak potom vyhodí hlášku. Během regenerace se vstřikuje skoro dvojnásobný množství paliva a tak je jasný, že pokud na jednu nádrž regeneruje 4x místo jednou, tak se to na celkový spotřebě trochu projeví. Přicpaný FAP taky snižuje výkon a tak je tendence víc šlapat na plyn, takže opět nárůst spotřeby.
Uvnitř tlumiče jsou 2 věci. Katalyzátor a FAP. To co se sundá z auta při vymývání je jen FAP. Katalyzátor zůstává na autě. Usazeniny sazí v podobě cerinu jsou nerozpustný a tou wapkou se uvolní tlakem a proudem vody se vyplachujou. Takže bez chemie to jde. Trvá to právě proto tak dlouho, než se podaří většinu dostat ven a nějaká domácí stříkačka na to nestačí. Nejlepší je horká profesionální wapka. Nikdy se nedosáhne dokonalýho vypláchnutí a proto už ani životnost FAPu není taková, jako u novýho, ale sníží se asi o 20%.
Rozdíl mezi FAPem 1.6 a 2.0 je ve velikosti a tvaru, keramická vložka uvnitř je stejný konstrukce. 1.6 má připojení šikmo a tak se to vyplachuje trochu hůř.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 337 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz