Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Ventilátory chladiče se pořád točí
Právě je sob 30. lis 2024 18:44:18

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 08. dub 2013 19:23:05 
Offline

Registrován: pon 08. dub 2013 17:56:10
Příspěvky: 6
Zdravím všechny a prosím o pomoc.
Mám Berlingo r.v.2000, benzín 1,4 s klimatizací (klíma se ale nepoužívá). Je to ten nejstarší model.
Před týdnem se mi přestaly vypínat větráky chladiče. Jedou na nízkou rychlost, ikdyž je vytažený klíč ze zapalování. Musím odpojovat baterku, aby se nevybila. Nebo vytáhnout pojistku č. 25 (pojistková skříň pod volantem).
Po přečtení velkého množství diskusí na internetu jsem prověřil, že všechna relátka mezi ventilátory jsou funkční. Relátka můžete vidět zde:

http://i132.photobucket.com/albums/q23/ ... relays.jpg

Vytažením levého horního relátka (označené relais 1) nedojde k žádné změně. Po vyjmutí pravého horního relátka (označené relais 2) se oba větráky zastaví.

Problém je v tom, že relátko vpravo nahoře (označené relais 2) má na řídicím pinu neustále 12V. To znamená, že je stále vybuzeno a drží tak sepnutý kontakt přivádějící napájení k větráku.

Někde jsem našel toto schéma:
http://www.peugeotlogic.com/workshop/ws ... wspeed.jpg

Myslím si, že "Left fan relay" odpovídá předchozímu "relais 2" a protože je "changeover relay" defaultně v poloze spojující piny 4 a 3, je celá soustava neustále ve stavu Low Fan Speed.
Za všechno může buzení relátka relais 2.

Napadá někoho, čím by to mohlo být?
Předem děkuji.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 08. dub 2013 22:03:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 15:25:33
Příspěvky: 247
Bydliště: SK BB kraj
podla vin sa da najst presne tvoje zapojenie....no ak ti to sedi , tak sa zameraj na rj ventilatorov CONTROL UNIT je niekde pod lavym svetlom pri chladici , byva zeleny konektor....pripadne problem s cidlom teploty...ked ho na dobrom aute odpojis sahara fuka.....

_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS , KLIMA , TEMP ,PP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. dub 2013 7:28:32 
Offline

Registrován: ned 24. led 2010 19:13:38
Příspěvky: 27
Také si myslím,že bude vadné čidlo teploty.Ty relé jsou poze koncovým sepnutím na nějaký popud.Nebo je opravdu chladící kapalina hodně ohřátá,její dost?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. dub 2013 18:41:29 
Offline

Registrován: pon 08. dub 2013 17:56:10
Příspěvky: 6
Chladicí kapaliny je dost a auto se chladí bez problémů. Teplotou to určitě není. I ráno po mrazivé noci se po připojení baterky větráky okamžitě roztočí.
Zkoušel jsem odpojit čidlo teploty. Doufám, že je to to čidlo s hnědým konektorem (na fotkách označeno červenou šipkou). Jakmile jsem ho odpojil, oba větráky se rozjely na vysokou rychlost. To je správné chování, pokud se nemýlím.
Zkoušel jsem taky spojit piny kabelu od čidla, což neudělalo nic. Vetráky se pořád točily rychle.
Když jsem změřil odpor na pinech čidla, naměřil jsem asi 2 Ohmy. Motor byl tou dobou vlažný.
Máte někdo představu, jestli je to správná hodnota? Nebo jak mám poznat, jestli čidlo správně pracuje?

Děkuju všem za reakce.

Příloha:
Poznámka: Čidlo teploty
1.jpg [378.45 KiB]
Zatím nestaženo

Příloha:
Poznámka: Čidlo teploty
2.jpg [365.83 KiB]
Zatím nestaženo


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 09. dub 2013 20:53:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 15:25:33
Příspěvky: 247
Bydliště: SK BB kraj
ano po odpojeny sa ti to sprava ako ma....vyzera to na tu rj bitron , byva zatecena vodou.....alebo daky problem s kabelazou od klimy....ale vtedy ide len prava sahara na polovic. otacky.....cidlo teploty ma cca 500-600 ohm pri 90C a cca 5kohm studene...neviem ake mas mozno ho netreba prepojit , ale skus cez skusacku uzemnit...viem ze je to narocne..no vysleduj ,kde ti ide kabel z toho zopnuteho rele....nepisal si ci ti pasuje schema....

_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS , KLIMA , TEMP ,PP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. dub 2013 12:09:03 
Offline

Registrován: ned 24. led 2010 19:13:38
Příspěvky: 27
Tak si myslím,že je určitě v háji to čidlo.2 ohmy bere říd.jednotka jako špatné a pustí větráky.Většinou ty hodnoty bývají ve studeném stavu v k-Ohmech a s přibývající teplotou jdou dolů ,jak píše Vlado.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 10. dub 2013 17:48:05 
Offline

Registrován: pon 08. dub 2013 17:56:10
Příspěvky: 6
Ještě jednou jsem pro jistotu změřil odpory těch čidel. Předchozí hodnota byla zavádějící. Měřil jsem to pozdě večer a multimetr mi někdy kecá. Teď je to ale určitě změřeno správně:
Čidlo s hnědým konektorem má při provozní teplotě motoru odpor 2.6 kOhm.
Čidlo se zeleným konektorem má při provozní teplotě motoru odpor cca 320 Ohm.
Máte někdo představu o tom, které čidlo co ovládá?

Já si myslím, že čidlem to nebude. O víkendu se zkusím dostat k té řídicí jednotce pod levým světlem.

Ještě jedna otázka. Kladný řídicí pin relátek je neustále připojen ke 12V a k sepnutí relátka dojde tehdy, když řídicí jednotka připojí záporný řídicí pin relátka na zem? Je to tak?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 21:21:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
jeden je na budiky to bude pravdepodobne tech 320 ohmu
to druhe je pro RJ, hlasi teplotu motoru a podle toho ridi smes a dalsi veliciny.

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 15. dub 2013 11:38:51 
Offline

Registrován: pon 08. dub 2013 17:56:10
Příspěvky: 6
Tak jsem se chtěl přes víkend podívat na ten BITRON, ale zjistil jsem, že sice je pod levým světlem ale až v podběhu. Takže jsem se k němu zatím nedostal. Budu buď muset rozebrat podběh, nebo sundat nárazník.

Nicméně, zkoušel jsem ještě jeden test. Protože problém spočívá v tom, že relátko (viz "relais 2" na obrázku výše) je neustále buzeno k sepnutí, zaměřil jsem se na chování řídicích pinů relátek ("relais 1" a "relais 2") při připojené a odpojené baterce.
Zjistil jsem, že za všech okolností jsou negativní řídicí piny relátek natvrdo připojeny k zápornému pólu baterky. Z čehož usuzuji, že schéma, které jsem tady ukazoval dříve, asi nebude odpovídat mému autu. Protože má-li být mezi negativními řídicími póly relátek a zemí nějaká řídicí jednotka (jak ukazuje schéma), nezůstalo by po odpojení baterky tvrdé spojení mezi relátky a zemí.
Taky jsem zjistil, že když odpojím baterku, tak odpor mezi kladným řídicím pinem relátka "relais 1" a vodičem ke kladnému pólu baterky je několik kOhmů. Kděžto odpor mezi relátkem "relais 2" a kladným vodičem baterky je stále nula ohmů.
Zdá se tedy, že buzení relátka "relais 2" je za všech okolností neustále připojeno z jedné strany k + na baterce a z druhé strany k - na baterce.

Co si o tom myslíte? Mohl by být někde v nějakém konektoru zkrat?

A nedokázal by někdo podle mého VIN sehnat přesné elektrické schéma zapojení BITRONU, relátek, pojistek a větráků?

Předem děkuji za odpovědi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. kvě 2013 21:36:34 
Offline

Registrován: stř 08. kvě 2013 21:28:36
Příspěvky: 5
Dobrý večer.......mám tentýž problém se saharami u 1.8i a už si opravdu nevím rady ;) , mám demontovaný nárazník a kompletně rozebranou elektriku do sahar po svorkovnici vedle chladiče, veškerá oxidace vyčištěna akorám mě se u těch točících sahar vrací proud do palubní desky, zvuková signalizace u toho řve a navíc mi jemě prosvicijí kontrolky a ručička palivoměru se zvedá ;) :o


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 08. kvě 2013 21:42:10 
Offline

Registrován: pon 08. dub 2013 17:56:10
Příspěvky: 6
Rád bych poradil, ale bohužel nemůžu.
Můj problém s větráky se "vyřešil" sám. Prostě to přestalo blbnout a zase to funguje jak má. Bude to možná nějaká vlhkost u kontaktů, která se vytratila, jakmile venkovní teploty stouply.
Takže v autě mám teď skrytý problém, který nemůžu dál diagnostikovat, protože se momentálně neprojevuje. Asi mě to čeká zas na podzim.

Přeju hodně štěstí. A pokud se Vám podaří Váš problém vyřešit, napište tady o tom prosím krátké pojednání.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 09. kvě 2013 21:20:54 
Offline

Registrován: stř 08. kvě 2013 21:28:36
Příspěvky: 5
Příloha:
3695-prirucka-citron-berlingo-1.jpg [12.55 KiB]
Zatím nestaženo
Nevlastní prosím někdo příručku na opravu automobilu citroen berlingo "JAK NA TO"......... potřeboval bych kompletní elekroistalaci k vozu 1.8i....děkuji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. kvě 2013 15:08:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 22. říj 2009 15:25:33
Příspěvky: 247
Bydliště: SK BB kraj
uvedenu knihy vlastnym , bol som z nej nateseny ........no je dobra na mechanicke veci.....nieco rozobrat , premastit a poskladat......
co sa tyka elektriky vyzera to pekne az kym nezacnes nieco robit....potom zistis , ze je to take univerzalne....jedine servis box podla vin....

_________________
Peugeot Partner HDi 10/2001 , ABS , KLIMA , TEMP ,PP


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. kvě 2013 20:02:57 
Offline

Registrován: stř 08. kvě 2013 21:28:36
Příspěvky: 5
Mne by stačilo schéma na berlingo 1,8i s klimou........mám tam nějaký problém který mi vrací proud zpět do přístrojové desky po vytažení kličku a zároveň sepnutí sahar chladiče...........


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. kvě 2013 17:49:54 
Offline

Registrován: stř 08. kvě 2013 21:28:36
Příspěvky: 5
Tak problém s větráky vyřešen na vždy :mrgreen: sice jsem to nenafotil, ale po demontáži narazníku je vedle chladiče na straně řidiče svorkovnice. Ve svorkovnici zoxidovaný jeden kontakt a ten dělal celou tu neplechu, byl totálně KO.......káble jsem od onoho kontaktu přestřihl z obou stran a svorkovnici přemostil....vše je OK :idea: ;)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz