Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Chování BMP6
Právě je sob 23. lis 2024 23:31:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 18. dub 2013 11:27:25 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
To může být na zajímavou diskuzi :-)
Zámek hydroměniče převodovky mi snad je jasný a teoreticky by od určité rychlosti u moderních AT měl být přens motor-náprava fixován, tj. bez ztráty na měniči právě zámkem u většiny řadících stupňů, dříve to byl jenom OD (poslední stupeň) a od vyšších rychlostí. Brždění motorem by tedy mělo být 1:1 stejně účinné, jako s nesešlápnutou spojkou (?) Rozdíl je u těch nižších rychlostí.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 18. dub 2013 12:43:37 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Ano. A to že to brzdí motorem líp si vykládám větším celkovým odporem převodovky proti tupé mechanice v BMP6.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: ned 21. dub 2013 22:00:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
BMP6 brzdí motorem stejně,jako klasický manuál,tudíš víc,než AT .
Lamela se setrvákem je seplá pořád,rozepne se až v cca 5km rychlosti.Tam není co k řešení chová se to stejně jak manuál,jen to místo levé hnáty ovládá elektrohydraulicky vypínané spojkové ložisko,jinak klasika el.ložisko > přítlačák > lamela > setrvák :idea:
Kdežto u AT se to pořád unáší v olej lázni,tam přece nejsou takové mechanické odpory ozub. kol,jak u BMP nebo MAN rychlostky.Princip těchto převodovek je stejný,jen ovládání je jiné ECU BMP6 vs ECU člověka u manuálu :lol:

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: ned 21. dub 2013 22:33:21 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Ona ta BMP6 má někdy tendenci z kopce si podřazovat jak u naložené Tatry 148mičky :lol: tudíž další brzdný + .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: ned 21. dub 2013 23:26:04 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Tak při sjíždění z kopce nestůjte na brzdě a nebude podřazovat.

Jinak pánové předřečníci. Kolik, že máte najeto s AT? Že tvrdíte tak kategoricky něco, co se u mě dlouhodobým výzkumem projevilo jako nepravda?

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: ned 21. dub 2013 23:29:49 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Kdežto u AT se to pořád unáší v olej lázni,tam přece nejsou takové mechanické odpory ozub. kol,jak u BMP nebo MAN rychlostky

Najděte si někde na webu, jak to vypadá. Koleček těch ozubených je tam stejně, k tomu je tam blokování měniče a měnič samotný.
Proč si myslíte, že má vozidlo s AT vyšší spotřebu?

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pon 22. dub 2013 21:49:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
Je mi 32 a cca 1 070 000km z toho ale většinu na autobusu manuál a asi 350 000 automat.
Stejný kopec,stejně naložen totožné Iveca Crossway a na AT o jednu polohu na retardéru víc.... :idea:

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pon 22. dub 2013 22:16:00 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
s tím brzděním motorem nevím....když u automatu pustíš brzdu tak auto jede...to mě vysvětli, jak teda může brzdit motor, když se to spíš rozjíždí :D
nikdy jsem AT neměl...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pon 22. dub 2013 22:31:13 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
ad kenedz: A má Crossway s AT výfukovku? To je pitomá otázka, zkusím to jinak. Autobusové manuální převodovky mají k brzdění retardér? Nebo se jedná o výfukovku? Pokud klasika je brzděna výfukovkou a automat retardérem, těžko lze porovnávat polohy na brzdě. Já porovnával jinak, jak už jsem popisoval. Na známém kopci je nastaveno na tempomatu 95 km/h. Naprosto stejné auto, stejně naložené jednou obludou, s AT má dole maximálně 96, s BMP6 103 - 105 km/h. Jedou - li v autě 4 osoby, AT jede 98, BMP6 112 km/h. V obou případech nebylo šlápnuto po celou dobu na brzdu.
ad kuntik: doporučuji si pustit na displeji ukazatel okamžité spotřeby a koukat se, co při jízdě z kopce výběhem ukazuje. Asi tam bude pro vás překvapení :lol:

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 23. dub 2013 22:25:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
Výfuková motorovka už se tam nepoužívá,ta byla na Liánách motor (LIAZ) :lol: Karosa C734 a na Renault Mihr Karosa C934 první kulaté...
Na Ivecu je odlehčovačka řešena na klaviatůře (zavírají se výfukové ventily) retardér Telma je od všech kulatých popelnic ;)
Když jsem měl BXo se 4HP automatem od ZF,taky se to rozjíždělo z kopce,tak nevím no.... :?
Třeba už Peťo tvoje BMPečko nemá takové tlaky,že se tak rozjíždí z kopce... :lol: :lol: :lol:

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 24. dub 2013 0:30:23 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Třeba už Peťo tvoje BMPečko nemá takové tlaky,že se tak rozjíždí z kopce...

Buď v klidu, celých šest let se to chová na zkušebním polygonu stejně.

Ostatně AT taky.
Km BMP6 - 285 tis.
Km AT - 275 tis.

Plně srovnatelná auta.

Na Ivecu je odlehčovačka řešena na klaviatůře (zavírají se výfukové ventily) retardér Telma je od všech kulatých popelnic

Já jsem mašinfíra, na mě s těma vašima popelnicema musíš pomaleji. Poslední zkušenost mám s C734 na vojně, od té doby jsem v tom neseděl.
Co mění ovládání výfukových ventilů na principu výfukovky? Pouze se to přesunulo jinam. Otázka zněla, jestli AT a klasická převodovka mají retardér, aby se dalaporovnávat brzdná účinnost.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 24. dub 2013 11:25:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
U nákladních se to nedá srovnávat , automat si při použití motorovky podřadí i o 3 rychlosti níže , aby byl dosažen 100% efekt . Používá se jak klapka ve výfuku např.už u Š-706 s kombinací řízení výfukových ventilů DEB např. dnes u DAF tato kombinace může mít výkon i 290KW .
Tato diskuze se asi zvrtla v pěkný flejm :roll: .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2013 10:21:14 
Offline

Registrován: čtv 25. dub 2013 9:57:21
Příspěvky: 2
kyslyk píše:
Zdravim, mam jeden problem s prevodovkou a nez vyrazim do servisu tak se chci zeptat zde jestli nema nekdo podobnou zkusenost. Zacalo to uz loni v lete. Kdyz bylo horko tak za jizdy auto prestalo podrazovat(radit rychlostni stupne smerem dolu). Bylo jedno jestli jsem stal na slunku nebo ve stinu, nebo celou noc v garazi, a bylo jedno jak dlouho to bylo, jestli hodinu nebo celej den, proste to odmitalo podrazovat. Vetsinou se to po 5-10km probralo a zacalo normalne radit. Samozrejme to nebylo tak ze by to vubec nepodradilo, auto je delany tak aby motor nechcipnul, takze kdyz otacky klesly na kritickou uroven tak to podradilo.


A pri rozjazde sám radí len po štvrtý stupeň? A z jednotky na dvojku tak, ako by si to človek predstavoval, teda neuveriteľne rýchlo? Mne to robí od narodenia, tiež hlavne v lete. Ráno ani nie, ale keď sa z autom hýbalo, teda po druhom naštartovaní áno, napríklad cestou z práce už hej. Tiež to po 5-20 km zmizne.

Je to asi ako keď radíš v režime M, tam tiež sám podraďuje až pri nižších otáčkach a na vyššie stupne rýchlejšie pracuje s plynom. Teda rýchlejšie uberie, preradí a zase pridá. Mnohí to zjednodušene nazývajú "rýchlejšie radí", ale táto prevodovka vždy radí veľmi rýchlo. Len tá práca s plynom je taká veľmi ladná krivka.

Servis ti asi nepomôže, mne pred mesiacom updatovali software. Prevodovka bez zmeny a 60 EUR v háji. Ja som to robil hlavne kvôli tomu, že pri väčšej záťaži (do kopca, plný plyn) zbytočne kĺže spojka pri radení 2-3-4, v režime A aj M. Tiež bez zmeny.

Ak ti na niečo prídu, budem rád, keď sem o tom napíšeš.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6 HDi 8V EGS6 Seduction 3/2011 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2013 18:53:21 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:47:07
Příspěvky: 23
Bydliště: Okres Šumperk
To dedo: zaradi to vsechny stupne, ne jen po ctvrty, jenze problem je zpatky na nizsi stupne, proste to podradi jen proto aby nechcipnul motor protoze jsou maly otacky, dam priklad, nemam nohu na plynu, zarazena rychlost 4, rychlost auta nejakych 35km/h, otacky 1000 mozna min, nevim presne, slapnu na plyn a misto aby podradil tak se to snazi roztahnout na ten ctvrty rychlostni stupen. No auto uz je v servisu, mam prodlouzenou zaruku, takze by za to nemely nic chtit, volali mi ze uz je to hotovy, prej prehraly software motoru a prevodovky a zda se ze je to dobry, tohle mi rekli po telefonu. zitra bych si pro to mel jet, ale jeste tam musim zavolat, menili zamek patych dveri, jenze ho museli objednavat a prej jestli se nekde neztrati tak si v patek muzu pro auto prijet. Jinak mam benzin a nevim jak radi diesel, jenom pro informaci kdyby to chtel nekto porovnavat se svym autem.

_________________
Grand C4 Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 25. dub 2013 21:43:02 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
slapnu na plyn a misto aby podradil tak se to snazi roztahnout na ten ctvrty rychlostni stupen.

Otázkou je, jak moc na ten plyn šlapete. Jestli málo, nemusí podřadit. Jestli na plno, tak je to samozřejmě chyba.

Ještě kontrolní otázka --> nepoužil jste chvíli před tímto jevem pádla k řazení? Na přepnutí ovládací páčky do polohy M se předpokládám ptát nemusím. A ještě mě něco napadlo --> procvakejte volič převodovky několikrát a kontrolujte na displeji, jestli opravdu displej ukazuje A v poloze A a jen číslo stupně v poloze M.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz