Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Chování BMP6
Právě je sob 23. lis 2024 23:18:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 8:43:36 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Nechám svou BMP6 prověřit servisem, nevím, jestli se chová správně. Při rozjezdu do kopce na jedničku necuká, ale když pomalu couvu, třeba i po rovině, na malý plyn, tak cuká. Co si o tom mám myslet. V servisu mi řekli, že možná bude stačit nová inicializace převodovky, ale chci se radši ještě zeptat tady, protože v Citroenu jsou schopni mi vyměnit cokoli, aniž by to bylo nutné.

Technik v Citroenu mi taky řekl, že při řazení neutrálu u BMP6 za jízdy nic nehrozí. Pajšl převodovky je jak u manuální a serva a elektronika si s tím poradí.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pát 12. dub 2013 22:35:19 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
Radek píše:
Nechám svou BMP6 prověřit servisem, nevím, jestli se chová správně. Při rozjezdu do kopce na jedničku necuká, ale když pomalu couvu, třeba i po rovině, na malý plyn, tak cuká. Co si o tom mám myslet. V servisu mi řekli, že možná bude stačit nová inicializace převodovky, ale chci se radši ještě zeptat tady, protože v Citroenu jsou schopni mi vyměnit cokoli, aniž by to bylo nutné.

Technik v Citroenu mi taky řekl, že při řazení neutrálu u BMP6 za jízdy nic nehrozí. Pajšl převodovky je jak u manuální a serva a elektronika si s tím poradí.


http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php?f=10&t=3729

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: sob 13. dub 2013 13:54:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Mám nyní s BMP6 cca najeto 400km . A nový poznatek je ten , že jakmile se teploty přehouply přes +5 a výše , tak je i přeřazení z 1 na 2 tišší a ostatní řazení je neregistrovatelné .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pon 15. dub 2013 22:24:16 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
K neutrálu - je to francouzský auto, takže za jízdy můžete s páčkou kvedlat na N i R, nic špatnýho se nestane, zkoušel jsem to.
Na N normálně vyřadí na neutrál a při přepnutí zpět na A se zařadí odpovídající stupeň dle rychlosti, případně 1 se spojkou, pokud stojím. Nikdy jsem nezaznamenal nějaký pod-, nebo přetáčení, cuknutí, apod., vždy naprosto plynule. Když to dám omylem na R tak to je za jízdy jako N, prostě to ignoruje a ani to nějak neřve.

Neutrál je tedy jako neutrál u manuálu a pokud tam je kvalt (A/M), tak to motorem brzdí jako manuál, tj. znatelně víc, než klasický automat. Je znát, když zastavuje a vymáčkne spojku, klasický automat to nedělá, ten plynule jede od okamžiku vypnutí overdrive.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 16. dub 2013 17:20:40 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:47:07
Příspěvky: 23
Bydliště: Okres Šumperk
Zdravim, mam jeden problem s prevodovkou a nez vyrazim do servisu tak se chci zeptat zde jestli nema nekdo podobnou zkusenost. Zacalo to uz loni v lete. Kdyz bylo horko tak za jizdy auto prestalo podrazovat(radit rychlostni stupne smerem dolu). Bylo jedno jestli jsem stal na slunku nebo ve stinu, nebo celou noc v garazi, a bylo jedno jak dlouho to bylo, jestli hodinu nebo celej den, proste to odmitalo podrazovat. Vetsinou se to po 5-10km probralo a zacalo normalne radit. Samozrejme to nebylo tak ze by to vubec nepodradilo, auto je delany tak aby motor nechcipnul, takze kdyz otacky klesly na kritickou uroven tak to podradilo. Jenze kdyz prijizdite na krizovatku a jedete nejakych 25km/h a auto ma zarazenou trojku a chcete rychle vyrazit tak je celkem slusne liny. Prisla zima a auto zacalo radit normalne. Ted prisly dva teplny dny, vcera bylo vsechno OK, dnes uz to zase blblo. Tak by me zajimalo jestli nekdo nevi cim to muze byt. Jen pro infomaci, auto mam 3,5 roku a ma najeto nejakych 20 000km.

_________________
Grand C4 Picasso 1,6THP 16V BMP6 Dynamique


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 16. dub 2013 18:20:35 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Ad Baloo: je to presne obracene nez pisete. Auto s klasickym automatem brzdi motorem vyrazne vice nez auto s BMP6. Da se to dolozit treba vydrzi brzdovych desticek u stejneho ridice. BMP 6 --> 120 tisic, AT --> 270 tisic.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 9:51:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
No já bych se spíše po osebních zkušenostech přikláněl k názoru "Balooo" . A Kyslyk , na převodovce by mělo být teplotní čidlo , podle kterého se pak ŘJ rozhoduje jak bude řadit , při studeném agregátu (motor,převodovka) později a jak se zahřeje tak dříve . Diagnostika by měla napovědět více .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 14:54:27 
Offline

Registrován: sob 10. črc 2010 18:24:55
Příspěvky: 50
Petr Šimral píše:
Ad Baloo: je to presne obracene nez pisete. Auto s klasickym automatem brzdi motorem vyrazne vice nez auto s BMP6. Da se to dolozit treba vydrzi brzdovych desticek u stejneho ridice. BMP 6 --> 120 tisic, AT --> 270 tisic.

A to posuzujete pouze podle opotřebení destiček, nebo o tom něco víte? Protože jestli to je pravda, tak jsem já a mnoho dalších lidí naprosto špatně pochopil funkci hydrodynamického měniče a moje předchozí auto s tiptronicem bylo od začátku rozbité. To nemluvím o klasickém obstarožním US automatickém tříkvaltu be OD, který motorem nebrzdil vůbec.

_________________
Grand C4 Picasso 1.6HDI BMP6 Obrázek jako s hnojem


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 16:35:38 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Ad Baloo:
a) jsem v tomto oboru teoreticky vzdelan, byt jsem orientovan na vyssi vykony.
b) s BMP 6 mam najeto 285 tisic.
c) s AT mam najeto 272 tisic.
d) porovnanim na stejne ceste za stejnych podminek pri pustenem tempomatu pri plnem brzdeni motorem BMP6 jede o 7 km rychleji nez vozidlo s AT.
e) zkusebnimi useky jsou na silnici cislo 6 useky Olsova Vrata - Karlovy Vary a tzv. Libkovicky kopec u Lubenceve smeru KV - Praha.
f) na zaklade bodu a) - e) si dovolim tvrdit, ze vas subjektivni pocit neni pravdepodobne podepren dlouhodobou zkusenosti s obema typy prevodovek a provozem za naprosto stejnych podminek. To opotrebeni desticek byl pouze doplnujici argument.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 17:55:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
Robotizovaná převodovka je spřažená s motorem spojkou . A ta spojka má dvouhmotový setrvačník , který je přímo nevhodný k brždění motorem . V návodu Škoda je upozornění , v důsledku neuposlechnutí jsme jich několik měnili ;) .

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 19:17:24 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jasně, tím se automobilky jistí, aby případné náklady opravy nešly na ni, ale na uživatele. U té dvouhmoty záleží, jak se k ní kdo chová. Pozvolné brzdění ji ničí přibližně stejně jako pozvolné rozjíždění. Když někdo pouští spojku jako prase, tak setrvačník oddělá svými raketovými rozjezdy. Další problém je podtáčení motoru. Dovolím si tvrdit, že tyto věci ničí dvoumhotu daleko víc než pozvolné brždění motorem.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 21:13:52 
Offline

Registrován: stř 17. dub 2013 21:01:02
Příspěvky: 3
Chtel sem zeptat ohledne robota BMP6,jestli se vam stava kdyz jedu nekde zastavim a stojim delsi dobu dam neutral ale auto bezi po chvili dam automat a v ten moment mi v prevodovce bouchne nekdy vetsi rana nekdy mensi.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso BMP6, 1,6 HDi, 12\2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 22:17:25 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
nevím jestli je to normální, ale má to kde kdo, tohle mi občas dělá i u robota v puntu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 17. dub 2013 22:28:43 
Offline

Registrován: stř 17. dub 2013 21:01:02
Příspěvky: 3
Asi jo mam cca mesic vymenenou prevodovku a delalo mi to i pred i po vymene.Nedela to po kazde ale casto.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso BMP6, 1,6 HDi, 12\2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 18. dub 2013 0:05:54 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Ad Baloo: tak jsem já a mnoho dalších lidí naprosto špatně pochopil funkci hydrodynamického měniče

To ani ne. Spíše jste nepochopil princip moderní hydromechanické převodovky s blokováním :-) To nemá s měničem moc společného, obzvláště při brzdění motorem.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz