Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - odstranenie fap filtra
Právě je stř 27. lis 2024 6:09:23

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: sob 30. bře 2013 17:10:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...má někdo s tím odkazem zkušenost?
...za tu cenu není co řešit,pokud to pojede jak má. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 16:50:37 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Možná to někoho nakopne:

Není tomu tak dlouho, co se v osobních vozech plošně objevily katalyzátory, které přispívají k čistšímu životnímu prostředí. Dnes se však do vozidel stále častěji dostávají tzv. filtry pevných částic, které "téměř" stoprocentně odstraňují z výfukových plynů karcinogenní pevné částice - saze. K zadržení nežádoucích pevných částic dochází pomocí "sítka". Stejně jako katalyzátor, i filtr snižuje výkon, jelikož se jedná o překážku ve výfukovém potrubí.

Řada motoristů si v poslední době "výhodně" koupila zánovní osobní vůz s dieselem pod kapotou, s malým kilometrovým nájezdem a celkově ve výborném technickém i vizuálním stavu. Přičteme-li k tomu nízkou spotřebu nafty, může být majitel spokojen. Bohužel počáteční nadčení většinou zkazí filtr pevných částic o kterém je dnes řeč. Většina majitelů moderních dieselových agregátů brzy spláče nad výdělkem. Ať vůz vybavený filtrem pevných částic koupili z ekologického přesvědčení či z pocitu něčeho navíc, brzdy přijde rozčarování (již po několika desítkách tisíc kilometrů). Vše většinou začne celkem nevině. Rozsvícením kontrolky v přístrojové kapličce, která signalizuje, že není něco v pořádku a musíte do servisu. U většiny aut se ještě navíc citelně sníží výkon. V lepším případě stačí drobný zásah servisního mechanika, který filtr pročistí. V horším je nutná jeho výměna. Při sdělení ceny nového filtru si většina majitelů sedne doslova na zadek (filtr může přijít i na 1/5 pořizovací ceny auta).

Filtr pevných částic a jeho označení:
anglický název = DPF -> Diesel Particle Filter,
francouzský název = FAP -> Filtre Anti Particules

Smrtonosné saze:
Malé částice sazí jsou tvořeny drobnými granulemi o průměru pouhých 50 nm (0,00005 mm) na kterých se usazují uhlovodíky (pocházejí z paliva a plastického maziva) jakož i voda a sírany, a tedy částice se výrazně zvětší a změní svůj tvar. Pro člověka jsou částice menší než 0,25 mm velmi nebezpečné. Projdou dýchacími cestami až hluboko do plic. Částice sazí o velikosti 100 až 10000 nm vyvolávají alergie a rakovinu.
Udává se, že správně fungující filtr pevných částic vypustí do ovzduší po ujetí 80.000 km méně než 100g sazí. Pokud jim není vybaven, jsou to zhruba 3 kilogramy!

Filtry pevných částic začal jako jeden z prvních používat koncern PSA. Jejich první filtr byl tvořen křemičitou sloučeninou, která vytváří porézní filtr podobný včelí plástvi. Po průchodu výfukových plynů se velké pevné částice zachytí. Filtr se tak postupně ucpává a výfukové plyny mají stále méně šancí „projít“. Aby se nemusel filtr čistit ručně, je před i za filtrem monitorován tlak. Je-li za filtrem pokles tlaku vyšší, spustí se tzv. regenerace, kterou není nic jiného než spálení sazí vyšší teplotou (550°C). Aby se pevné částice dodatečně spálily. je do motoru při regeneraci vstřikováno více paliva (regenerace probíhá automaticky v závislosti na množství usazených pevných částic, většinou v rozmezí 300 až 1000 km. Část nespálených uhlovodíků, které vzniknou při tomto dodatečném vstřiku, se spálí v oxidačním katalyzátoru na vstupu do filtru pevných částic, což zvýší teplotu o dalších sto stupňů. U motorů HDI koncernu PSA je hoření pevných částic podporováno aditivem, které se vstřikuje do paliva v nádrži. Kompletní obnova filtru trvá dvě minuty. Samotný filtr není bezúdržbový, a tak je po čase nutná jeho výměna. U první generace filtrů pevných částic je nutná výměna po 80.000 km a u druhé generace po 120.000 km. Navíc je nutné doplňovat aditivum podporující hoření sazí. Zajímavostí je, že některé motory (např. 3.0 TDI od Audi) zvládaly plnit emisní normu EURO 4 bez filtru pevných částic, stejně tak jako řada dalších.

Představme si ho jako katalyzátor oválného tvaru umístěný ve výfukové soustavě co nejblíže motoru. Samotný filtr tvoří voština z karbidu křemíku s přesazenými kanálky, jejichž stěny tvoří síto, kterým výfukové plyny projdou, ale saze se zachytí. Díky titěrné velikosti sazí musí být i otvory ve stěnách filtru velice jemné, díky čemuž vzniká proudícím plynům značný odpor. Jedná se vlastně o takovou ucpávku ve výfuku, díky které se zvyšují ztráty a klesá výkon pohonné jednotky. Aby motory vybavené filtry pevných částic nebyly méně výkonné, jsou naladěny na vyšší dodávky paliva čímž roste spotřeba nafty. Spotřeba paliva stoupá i při samotné regeneraci filtru, kdy jsou zachycené saze spalovány zvýšením teploty výfukových plynů (vyšší dávkou paliva). Také se tyto motory projevují slabší zátahem z nízkých otáček.

Při optimálním průběhu spalování vzniká v dieselovém agregátu voda a oxid uhličitý. Kromě toho emise obsahují malá množství oxidu uhelnatého, nespálených uhlovodíků, oxidů dusíku, oxidu siřičitého a částice sazí. Oproti tomu zážehový motor vyprodukuje až 200x méně částic než diesel.

Filtru pevných částic nesvědčí stejně jako katalyzátoru jízda se studeným motorem nebo časté jízdy po městě.

Motory s filtrem pevných částic (FAP) jsou dnes k dispozici pro celou modelovou řadu osobních vozů, kromě modelu 206+. Peugeot v současné době používá dvě generace filtrů:
SD991, (dříve značen jako S200) = první generace, (čtyřhranný tvar vstupních i výstupních kanálků).
OS2 = druhá generace - filtr se zvýšenou životností, (osmihranný tvar vstupních kanálků a čtyřhranný výstupních).

Jaká je životnost samotného filtru, popř. jak často je nutné dolévat aditiva?

Životnost současně používaných filtrů je dle provedení 180.000 nebo 210.000 km. Životnost je závislá na způsobu užívání vozidla, jízdě, kvalitě paliva, stavu motoru atd..
Interval kontroly stavu filtru je dle provedení 140.000 - 180.000km. Interval doplnění/ kontroly stavu aditiva každých 120 000km.

Na kolik přijde výměna filtru pevných částic, popř. kolik stojí pravidelné servisní prohlídky?

Cena filtrů závisí na generaci filtru, motoru a modelu vozu. Peugeot nabízí kromě nových filtrů FAP i filtry repasované. Například u Peugeot 406 restyl 2,0 HDi 110 přijde nový FAP na 13.000 Kč včetně DPH, repasovaný na 7.900 Kč včetně DPH. Aditivum pak stojí cca 4.000 Kč. Výměna filtru trvá zhruba 1 hodinu (sazba 500 Kč), ovšem dále je třeba doplnit
aditivum (0,5 hod) a pomocí diagnostiky provést konfiguraci. Kompletní výměna filtru včetně doplnění aditiva a diagnostiky tedy trvá asi 2 hodiny tedy 1.000 Kč, v optimálním případě. Někdy je nutné vůz projet, doplnit nádrž a zopakovat konfiguraci. Nutný čas tedy může dosáhnout až dvojnásobku.


Vyžaduje přítomnost filtru pevných částic speciální jízdní režim pro spálení usazenin?

Pro spálení usazenin je rozhodující teplota (alespoň 450°C). U moderních systému je regenerace filtru FAP provedena vždy, když ji umožňují podmínky. Probíhá takovým způsobem, že by ji řidič neměl vůbec zaznamenat. V případě dlouhodobé práce motoru na nízké nebo dokonce volnoběžné otáčky není regenerace účinná (teplota výfukových plynů není dostatečná), filtr se ucpe pevnými částicemi. To hrozí zejména při používání vozu pouze v městském provozu bez "protažení" po dálnici. Jednotka řízení motoru informuje jednotku BSI1. Protože hrozí nebezpečí ucpání filtru pevných částic, jednotka BSI1 na vícefunkční obrazovce zobrazí hlášení „Závada filtru pevných částic (přeplněný filtr)“. Cílem je přivést zákazníka k tomu, aby přizpůsobil jízdu pro usnadnění regenerace filtru pevných částic. Během 100 kilometrů následujících po zobrazení hlášení musí zákazník jet po dobu nejméně 3 minut rychlostí vyšší než 50 km/h, což by mělo vést ke zhasnutí hlášení. Nerespektování tohoto doporučení způsobí následující závadu: Filtr pevných částic ucpaný.

Tedy, doufám, že můj příspěvek nelze a nebude považován za zastánce odstranění FAP, ale naopak. Auto bez FAPu je pro mě obecné ohrožování okolí.


Přílohy:
saze.jpg [6.37 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Naposledy upravil MotoMoto dne úte 02. dub 2013 18:24:19, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: úte 02. dub 2013 17:54:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Bu bu bu. Strašidlo na scéně.
FAP se dá vyprat pomocí horký wapky. Někde, kde mají sběr nebezpečných odpadů. Myčky aut, autoservisy...
Dá se to pořídit za zhruba 1.000,- Kč. Aditivum se doplní za zhruba 3.000,- Kč, diagnostika je u slušnýho mechanika v ceně práce.
Takže za 5.000,- Kč i s komplikacema a dýškem budu mít zase na 100t až 150t km pokoj a nemusím se obávat, že po nástupu nový legislativy neprojdu nějakou kontrolou. Nebudu mít ani problémy s autem po nekvalitně a draho provedeným FAP OFF a ještě mi zbyde místo pro dobrý pocit, že za mým autem se dá krásně dýchat.
Každý strůjcem svýho štěstí. Ale bezohlednost k ostatním by se tolerovat neměla.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: ned 06. bře 2016 21:55:10 
Offline

Registrován: pát 05. úno 2016 10:06:08
Příspěvky: 29
Když ten filtr necháte vybrat tak na STK to budete řešit jak?

_________________
C4 Picasso rv. 2012 2.0 hdi 110kw 6s manuál výbava Exklusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: pon 07. bře 2016 22:16:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Jestli to bylo na mě, tak já nepsal vybrat, ale vyprat. Takže STK bude v pohodě. :P ;)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: úte 08. bře 2016 11:03:07 
Offline

Registrován: pát 05. úno 2016 10:06:08
Příspěvky: 29
Mikra píše:
Jestli to bylo na mě, tak já nepsal vybrat, ale vyprat. Takže STK bude v pohodě. :P ;)

Ne myslel jsem odstranit :D

_________________
C4 Picasso rv. 2012 2.0 hdi 110kw 6s manuál výbava Exklusive


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: úte 08. bře 2016 14:40:54 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Aj toto je alternativa pre 2.0HDI 100 KW, 136 PS

http://www.ebay.de/itm/DPF-FAP-Diesel-P ... SwxCxT2M7j

Alebo:


http://www.ebay.de/itm/DPF025-EEC-DPF-F ... SwNSxU8VLQ

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: ned 13. bře 2016 1:37:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Zdravím jelikož už mám Fap udělaný nemyslím si že je to až tak nákladný Fap zde na fóru za 6000,-Kč výměna tekutiny sehnání nového sáčku vrakač za 1500,-Kč a práce sám 8-) vynulovani Citroen gratis.Jinak jsem zvědaví jak s těmi prehranymi softiky to okecáte na emisích už jsem to viděl jak to funguje a nevím,nevím ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: pát 25. bře 2016 19:08:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 08. bře 2013 10:48:40
Příspěvky: 129
Bydliště: Frýdek-Místek
A dobře jím tak :lol:

_________________
Citroen C4 Picasso Grand 2,0Hdi r.v.2009 BMP6 tmavě modrá met.Obrázek
Opel Astra G 1.6 16v 4st. automat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: odstranenie fap filtra
PříspěvekNapsal: ned 27. bře 2016 9:32:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 12. srp 2012 11:14:10
Příspěvky: 527
Náhodou jsem koukal na tenhle díl, kde mluvili o novinkách na STK od roku 2016 a není to jenom focení...
Takže hodně štěstí na emisích všem, kdo si nechali FAP vymlatit...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz