Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Parkovací brzda
Právě je ned 24. lis 2024 2:50:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 11:17:05 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Tak to je fajn, protože mám alespoň odůvodnění, že to není stejné jako když u manuálu zustanu na světlech stát se zařazenou jedničkou a poouze s vymáčknutou spojkou. Vždy mě to trápilo, že tím dávám spojce záhul a nutilo mě to k přeřazení na N u automatu.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 18:53:41 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Automat nemá spojku, takže nemáš co trápit. Síla se přenáší místo spojky hydrodynamickým měničem a na něm se nic neopotřebovává. Žádná lamela. Jen se zahřívá olej, ale to je normální, s tím se počítá. Když stojíš na brzdě pár sekund, tak se dokonce vyřadí a už nedochází ani k tomu zahřívání oleje. Olej skoro stojí. A když jedeš a ryhlost se stabilizuje, tak se měnič zamkne a taky se olej nepřehřívá. Zamčený měnič je mechanicky spojený na tvrdo. Prostě jezdi, na křižovatkách nevyřazuj a převodovka se postará sama. Máš Aisin a ty jsou na hodně dobrý úrovni. Jediný co pro převodovku můžeš udělat je měnit olej asi tak po 40.000 km. Ať si prodejce tvrdí co chce. Doživotní náplň neexistuje a olej v automatu je to nejchoulostivější na celý tý odolný převodovce. ;)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 21:35:31 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Díky za vysvětlení, neznal jsem popis jak to celé funguje, takže jsem klidnější. Ještě prosím o vysvětlení, zda je možné když chci stát na místě zvolit P a nechat běžet motor. Zda není třeba ho vypnout a nebo mít N a zabržděno. Když třeba v zimně čekám na kluka u vlaku.
Díky za vysvětlení.
A ještě jeden dotaz technického rázu. U převodovky tedy automatické, když se ohřeje motor tedy po ujetí cca 15 km začne špatně řadit. Ne tady u té C4 ale u Octavie co má žena. Rázy do převodovky, mezi řazení vysoké otáčky motoru. Co by mohlo být příčinou? Když je auto studené tak řadí super.
Nevíte o dobrém a hlavně kvalitním servisu na automat?
Díky

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 21:44:15 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
tak co se týká Octavie bude mít nejspíš DSG, tam není hydrodynamický měnič, ale je to dvojspojka.
DSG6 je s olejovou lázní a DSG7 je suchá dvojspojka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 21:45:27 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Omlouvám se že jsem to neuvedl, ale nemá to ještě DSG, je to ten starší tiptronic.
6ti stupňový.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 22:37:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ohledně Octávky neporadím, neznám, nezajímá mě. Jinak asi nejlepší servis je TADY.

U naší převodovky je přímo doporučeno používat "P". I za běhu motoru. Zamkne to diferenciál a nedá se to odtáhnout a neujede to. Není při tom potřeba použít parkovací brzdu, což je dobrý pro zimní provoz. Brzy můžou přimrznout, ale "P" nemůže. Jen si to nepoplést a nezkoušet to v myčce, která má vlastní posun aut. Tam je třeba zařadit "N", aby auto mohlo popojíždět i s vypnutým motorem.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Parkovací brzda
PříspěvekNapsal: stř 06. bře 2013 22:39:38 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Díky za tip i za vysvětlení.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz