Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Grand Picasso - autoojetiny
Právě je ned 24. lis 2024 3:06:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: ned 03. bře 2013 22:06:20 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 8:55:23
Příspěvky: 20
Bydliště: Kozopupy
Zdravím, nemáta někdo doma autoojetiny číslo 8/2012. Je tam o Grand Picasso a jelikož se chystám jí koupit rád bych si to přečetl. Díky

_________________
Citroen Xsara 2.0HDI Exclusive - prodáno
Citroen C5 2.2HDI Break - současný
Citroen C4 GRAND PICASSO - chtěl bych brzy pořídit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: ned 03. bře 2013 22:19:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Můžeš si ho koupit TADY

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: pon 04. bře 2013 14:29:39 
Offline

Registrován: čtv 22. dub 2010 7:47:55
Příspěvky: 74
skus si pozriet recenzie vlastnikov tychto aut na www.moje.auto.cz, mne to dost pomohlo pri rozhodovani. hlavne tam boli uplne odlisne nazory na robotizovanu prevodovku v porovnani s testami "motoristickych novinarov", alebo si precitaj cele toto forum, dozvies sa viac ako z akehokolvek casopisu

_________________
Citroen Grand C4 Picasso 1,6 HDi, BMP6, Image, 2009
EX: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi Líder, 2010

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: pon 04. bře 2013 14:51:02 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Velký problém u recenzí vlastníků vozu, ale nejen vozu, je přílišné přikrášlování vlastní volby ve styly každá liška chválí svůj ocas.
Prostě málokdo řekne že udělal blbost a blbě koupil, nedejbože když si to třeba prosadil na rozdíl od názoru manželky. Pakdává ven jen to jak to jeho je super a bez problémů a nejlepší volba. Mnohdy aby sám sebe úřesvědčil, že tomu tak je.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: pon 04. bře 2013 17:37:20 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
tak jako vlastník BMP6 moc spokojenej nejsem. se klidně přiznám, že jsem čekal lepší chování. Neníé to špatná věc, ale je to u toho GP nějaký nedotáhnutý. Máme to ještě v Puntu a tam je to naprosto v cajku, takže jsem čekal že u jednou tak drahýho auta to bude stejný nebo lepší. Bohužel není...
A ještě konfort podvozku mě zklamal. Proti P406 je to šílenej kostitřas. :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: pon 04. bře 2013 21:24:16 
Offline

Registrován: čtv 22. dub 2010 7:47:55
Příspěvky: 74
Aj tak si myslim, ze vlastnik auta napise lepsiu recenziu ako niektori "profesionali". Ked som napriklad cital pred kupou auta tento test, ostal som dost vystraseny:

http://www.zavolantem.cz/testy-aut/citr ... -s-robotem

Léčba šokem
Chvíle šoku přichází při prvním rozjezdu. Nechávám volbu stupňů na automatu a nestačím se divit. Neznalý chování robota nesundám nohu z plynového pedálu. Následuje potrestání v podobně tvrdého škubnutí, zhruba půlsekundové prodlevy a dalšího záseku, který oznamuje nově zařazený stupeň. A tak to jde dál, dokud nedosáhnu kýžené šesté rychlosti. Otřesné! Takhle přeci jezdit nelze.
Volím proto manuální režim a doufám, že se mi podaří robota alespoň trochu zkrotit. Zrychluji, řadím a teátr se opakuje. Hlavy řidiče i spolujezdkyně putují setrvačností vpřed, z vedlejšího sedadla se navíc ozývá jemné hýknutí. Nechci se vzdát, jde přeci o francouzské auto a ty charakterizuje hlavně komfort cestování.
Po chvíli tréninku přicházím na jednoduché řešení. Představím si, že řídím klasickou manuální převodovku. Před řazením proto sundám nohu z plynu, vteřinu počkám a pak zas přidám. Heuréka! Už se jede lépe, bez nepříjemného cukání. Při každém řazení je ale jen třeba vysledovat správnou prodlevu. Začátečníkovi se stává, že rychlost přehození jednotlivých stupňů přecení a trefí se s plynem do mezery. Trestem mu je opět obhroublé škubnutí.
Další nedorozumění může nastat také při prudší akceleraci, nebo při stavění na semaforech. Robotizovaná převodovka totiž řidiči plně nedůvěřuje. Nenechá ho zajít do krajních situací a ještě před červeným polem otáčkoměru sama svévolně zařadí. A je jí jedno, že máte na voliči manuál. Smůla, neumíš řadit, udělám to za tebe! Často se tak stává, že řidič začínající s Picassem zařadí v podobné chvíli jako samostatný robot. Výsledkem je přehození rovnou o dva stupně, což je v některých situacích opravdu nepříjemné.

Věčná záhada
Tak si to shrňme. Na robotizovanou převodovku si u Picassa musíte zvyknout. Když už se s ní naučíte, zjistíte, že se vůz ovládá skoro stejně, jak s klasickým manuálem. Rozdíl je jenom v tom, že vám ruka nekmitá mezi volantem a řadící pákou vprostřed. Robot je také místy až příliš drzý a do volby stupňů svévolně zasahuje. Používat automatický režim je pak úplným sebemrskačstvím. Navíc, kombinovaná spotřeba, která má být u kratší verze 6,1 litru nafty na sto kilometrů, se kvůli zápasení s řazením vyšplhala k hodnotám těžšího Grandu na 7,5 litru.
Záhadou pro mě je, proč si tedy dal Citroën práci s robotizovanou převodovkou, když má k dispozici kvalitnější metody. Pokud chcete mít nad autem plnou moc, sáhněte po manuálu. Pro ty pohodlnější řidiče je připraven hladce jednající automat. A i ten vám dovolí korekce pádly pod volantem. Tak proč se trápíme s neposlušným robotem?


Skutocnost je podla mna uplne ina.

_________________
Citroen Grand C4 Picasso 1,6 HDi, BMP6, Image, 2009
EX: Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi Líder, 2010

Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: pon 04. bře 2013 21:32:36 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Je i není, já když jsem poprvé sedl do GP tak jsem vůbec nevěděl, že nějaký robot je a byl jsem zvyklý na klasický automat a proto jsem byl upřímně zděšený co to je za automat. Takže když o tom člově neví tak se mu to může tak zdát.
Ale u této recenze to píšící autor věděl do čeho jde. Navíc spíš o jeho neznalosti hovoří fakt že se pozastavuje nad opravou ručního řazení v případě extrémních případů, který stejně funguje i u automatů a i jiných značek.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 9:16:29 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 8:55:23
Příspěvky: 20
Bydliště: Kozopupy
Dekuji za reakce. Ono jde spíš o to, že jsme nikde pořádně nenašel uživatele s 1.8 16V s manuálem, který by se trochu rozepsal. Dlouhou dobu jsem byl zastáncem HDI. V Xsaře neskutečný a úsporný dělník v C5 mám 2.2HDI a taky plus mínus spokojenost, jen ta odezva na plynový pedál by mohla být rychlejší ( tchán má také 2.2HDI ale v automatu a po vykucháná FAP je to prý docela jiné auto ) FAP, to je to co mi nyní od dieslu odrazuje. Na mé C5 to dost často hází chyby a jelikož jezdíme spíše krátké vzdálenosti, tak toto řešení není pro nás. Diesel se mi už nevyplatí. Zatím jsem měl vždy auto a manuálem a asi zatím u toho chci zůstat. Jako bývalý rallye mechanik nemám rád, když mi do řízení kecá nějaká elektronika :) I když kdybych našel GP s 6ti stupňovým manuálem s HDI, tak abych si nechal vykuchat a vyřadit FAP a byl by klid, ale takové se nevyráběly pokud vím. Jaký je ten motor 1.8 16V?? Není to malé na tak velké auto??? Nechci s krabičkou závodit, ale cestovat s rodinou ( dve děti + 3 psi ) Má tu někdo tenhle motor v GP??? My jsme ještě v rodině žádný benzín z francie neměli :(

_________________
Citroen Xsara 2.0HDI Exclusive - prodáno
Citroen C5 2.2HDI Break - současný
Citroen C4 GRAND PICASSO - chtěl bych brzy pořídit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 9:53:03 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Jen poznámka,

GP Hdi se dělalo s 6ti stupňovým manuálem. Jen nevím jakou kubaturu jsi měl mysli, zda 2,0 nebo 1,6.
1,6 se s 6ti stupňovým manuálem dělala až s 8V provedením motoru 82KW, až od roku 2010 nebo 2011.
16V 1,6 (80KW) je 5ti stupeň v případě manuálu.
2,0hdi nevím, ale myslím si, že byly jen 6ti stupňem.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 11:21:11 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 8:55:23
Příspěvky: 20
Bydliště: Kozopupy
měl jsem na mysli GP a 2.0HDI s klasickým manuálem - to jsem ještě neviděl ...
o 1.6HDI a manuálem vím, ale to nechci
vždy když jsem narazil na GP 2.0HDI tak v tom byl robot :(

_________________
Citroen Xsara 2.0HDI Exclusive - prodáno
Citroen C5 2.2HDI Break - současný
Citroen C4 GRAND PICASSO - chtěl bych brzy pořídit


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 17:35:32 
Offline

Registrován: pon 14. úno 2011 14:32:25
Příspěvky: 147
Co se týká 2.0 HDI s 6°manuálem, tak je to záležitost posledních cca 2 let, předtím se to vůbec nedodávalo, u nás se to ani dnes moc nevidí, ale třeba v Německu ano:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... asrc=st|fs

Mám za to, že je to od faceliftu, kdy se ostré znaky změnily za zaoblené a přibyla denní světla.
To též začali dávat 6° manuál k 1,6 HDI, o změně z 16V na 8V se z vrozené skromnosti nezmińují :-))

_________________
C4GP 2010 Dynamique+ Sport paket 1,6HDI 5°manuál Modrá Kyanos


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 18:03:31 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Tak letem jsem se díval na nabídky prodejců a je jich tam plno, ale nových aut. Ojetiny s těmito parametry opravdu žádné nejsou.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Grand Picasso - autoojetiny
PříspěvekNapsal: úte 05. bře 2013 23:30:22 
Offline

Registrován: pon 14. úno 2011 14:32:25
Příspěvky: 147
co tady:

http://www3.citroen-exclusive.de/gebrau ... suche.html

_________________
C4GP 2010 Dynamique+ Sport paket 1,6HDI 5°manuál Modrá Kyanos


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz