Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - sedacky / väcsia postava
Právě je ned 24. lis 2024 1:19:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2013 20:58:02 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Nechci se přít, zase takový odborník nejsem, ale osobně si myslím, že motor je podstatně, ale podstatně jednodušší a závady tam vznikají velké. Například TURBO, EGR ventil a s tím spojené další součástky, vstřikovací trysky, oblíbený FAP filtr a podobě. U benzínu nictakového neznám. A životnost, myslím, že běžný benzín dneska přežije bez problémů životnost auta. Já na Renaultu v benzínu najezdil 340 tisíc a bez problémů. K čemu naftový motor který vydrží milion když auto dříve odejde celé. A sytiče už benzíny (aspoň cojá vímdlouho dlouho nemají.
Omlouvám se za off topic

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2013 21:05:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
No sytič jsem dal do uvozovek. Jasně, turbo a FAP, vstřiky. To všechno ale při běžný údržbě přežije 350.000 km (kromě FAP), ale FAP se dá za pár korun po 200.000 vyprat a zase vydrží dalších 150.000. Kolikrát az život vyměníš na benzíňáku výfuk? A kolik stojí? Na dieselu tě přežije. Dnešní benzín už taky má vstřiky, i když nepracujou s takovýma tlakama. Ale svíčky a cívky měníš na benzínu taky docela často a zadarmo to taky není. Spojka vydrží zhruba polovinu. Fakt se ty rozdíly s náklady stírají, když najedeš dost km. A když nejsi čuně a dáš autu co potřebuje.
Prostě ten motor na dieselu za život natočí zhruba polovinu otáček, co benzínový. Tak holt vydrží trochu dýl.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2013 21:15:33 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
OK, jak říkám nejsem odborník na auta a motory, posuzuji jen ze svých zkušeností. Do nedávna jen benzín a nikdy žádný problém a od doby kdy jsem musel jít do nafty tak něco neustále zatím jen čtu. Zaplať pánbůh že mě to ještě nepotkalo, ale když tu čtu a nejen tady co všechno se na naftě dá potkat, tak raději benzín.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2013 21:22:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Ty máš motor jeden z nejlepších, co kdy PSA vyplodilo. Ty se potíží neobávej. Dávej kvalitní naftu, přidávej VIF, měň správnej doporučenej olej nejdýl po 20.000km včetně všech filtrů, hlavně palivovýho a nemusíš se bát, že něco odejde.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2013 21:36:33 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Ale to mě vykládej že spojka vydrží polovinu (větší krouták a výraznější vibrace mají na životnost spojky znatelný vliv)...dyt se dneska dvouhmoty sypou u mnohých vozidel před 150tis.km a když klekne takovej setrvák, tak je jasný že se už mění i spojková sada. A to máš 25tis. a víc. Turbo mě odešlo na P406 dvoulitr po 250tis. Jinak přestavba LPG se vrátí cca při nájezdu 30-35tiskm. Svíce je položka do 400 stovek na 10tis.km a revize sou taky za 400. To je suma, která se mě mě vrátí v podobě LPG do 14 dní.
Jenom chci podotknout že nejsem vyhraněnej benzínař a ani naftař. Jako prof.šofér tankuju častěji tu naftu :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: ned 10. úno 2013 21:50:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak ne všecnhny HDi mají dvouhmotu, ale většina ano. Dá se pořídit kolem 17.000,- Kč. S tou životností je to tak, že ta spojka na naftě je mohutnější, bytelnější. Počítá se s tím krouťákem. Dvouhmota, pokud ji nedáváš sodu podtáčením a pozdním vyšlápnutím před zastavením apod., tak je právě pro vibrace dieselu konstruovaná a samotný vibrace ji nezničí. Když to nebude sada Starline. Ale benzín točí vyšší otáčky a častěji se řadí, tak ty spojky trochu víc trpí. A první odejde ložisko, právě kvůli řazení, a s ním měníš celou sadu. A 250.000 km na spojku je slušný a není to důvod k pláči. Ani u benzínu, ani u nafty. Ale znám diesely, který mají na spojce 350.000 km a jezdí.
A ještě dodám, že není diesel, jako diesel. Tohle všechno neplatí právě u 1.6 HDi od PSA/Ford. Tam jsou životnosti skoro poloviční.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: pon 11. úno 2013 10:54:51 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Ja kazdopadne koupi C4 GP mohu doporucit. Koupil jsem si dva dvoulitry, jeden s BMP, jeden s AT. S prvnim trochu problemy byly, ale nic proti predchozimu Peugeotu 806. Ostatne na druhem Citrousovi jsem prvni zarucni zavadu uplatnil ve 110 tisicich kilometrech, co vice si prat. Auta maji nyni najeto 286 a 257 tisic. Sedacky jsou naprosto v pohode, byt proti vam jsem se 181 cm prcek. Na udrzbu v tovarnim servisu je to asi drazsi, ale neprekracuji korunu na kilometr vcetne novych gum jaro / podzim a doplnovani i vymen fapu.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: sedacky / väcsia postava
PříspěvekNapsal: pon 11. úno 2013 11:41:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
To je pěkný příklad. I s gumama slušná cena nákladů na provoz bez paliva.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz