Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Tesnenie na kapote
Právě je sob 16. lis 2024 9:54:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 28. úno 2011 18:23:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7380
Bydliště: Kolín
vzdyt ty narazniky a kapoty musi byt stejne ne?

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 28. úno 2011 20:40:01 
Offline

Registrován: pon 24. kvě 2010 16:04:43
Příspěvky: 43
Bydliště: cz
No stejné nejsou jak už jsem se dočet někde tady dřív :D . Děkuji za info,akorát to teda asi nejde.Fakt každej kus a díl originál.. :roll:

_________________
Obrázek
[/url]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:04:55 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak to tady trošku oživím.

Mám C4 1,6 16V 80kW rok 2006. Na kapotě to přední těsnění nemám a tudíž je motor zašvihaný, dostává se dovnitř voda atd. atp. Když na kapotu kouknu, tak tam mám v místě, kde by těsnění mělo být, 3 díry na každé straně - tudíž tam asi to těsnění půjde namontovat. Ale když kouknu na fotky toho těsnění, které tady ve vlákně jsou, tak mám tu kapotu trošku jinou - nemám uprostřed ten hrb, kapota je rovná. Tudíž tam asi to těsnění nebude pasovat.

Kdys se podívám do "citroen service", tak na obrázku kapoty sice to těsnění je nakreslené (položka 12?), ale v seznamu dílů není položka 12 vůbec uvedena - takže se na mého Citroena asi vůbec nemontuje a nejde vůbec koupit - což je ovšem bordel.

Obrázek

Pátral jsem po eshopech a nikde jsem na to těsnění na moji C4 nenarazil.

Tak se ptám - nezkoušel jste někdo to těsnění něčím nahradit? Třeba hrubým molitanem? Vezmu "nudli" molitanu, průřez cca 10x10 cm (PS - může některý šťastný majitel těsnění změřit výšku toho těsnění a dát to sem? - ať zvolím správnou výšku molitanu) a ten molitan nalepím ne na kapotu, ale na ten plast, který kryje zepředu motor. Jako ideální lepidlo se mi jeví široká oboustranná lepící páska (2 pruhy vedle sebe). Molitan bych nalepil co nejvíce dopředu - ať je co nejdále od tepla motoru a ať kryje co největší prostor. Výška molitanu asi nebude nijak kritická, molitan je měkký a při zavření kapoty se poddá. Je pravdou, že se může nacucat vodou, která bude zepředu pronikat, ale asi by se ten molitan dal zepředu něčím naimpregnovat (uzavřít póry) - třeba nějakým lepidlem apod. Mám takový dojem, že existují i hmoty podobné molitanu, které ale mají uzavřené póry a tudíž vodu nenacucnou - je ale otázka, zda budou také tak poddajné jako molitan - aby se při zavření kapoty pod kapotou pěkně "vytvarovaly".

Druhá možnost, která mne napadla. Koupit nějakou měkkou gumovou (plastovou) hadici o průměru cca 10 cm (záleží, jak je vysoké to origo těsnění). Hadici podélně rozříznout - vzniknou 2 "okapové žlaby". Na okraj té hadice přidělat v příslušných roztečích origo příchytky (ty by se snad měly dát sehnat), kterými drží to origo těsnění v kapotě. Pak se ta půlka hadice nacvakne do kapoty místo toho těsnění - nacvakne se tak, aby "vyboulení" té hadice směřovalo do motoru. Prostě ta hadice bude fungovat jako lopata buldozeru - bude zachytávat bordel, který se dostane pod kapotu, a ten bordel po hadici steče dolů na ten plast kryjící předek motorového prostoru a nedostane se do motoru. Skica napoví, jak to myslím.

Obrázek

Nějak mne ale nenapadá, jaká hadice by se dala použít.

Tož co vy na to? Máte nějaký jiný nápad? Už jste něco realizovali?
Tož sem s tím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 20:24:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7380
Bydliště: Kolín
podle VIN cisla to tesneni nenajdes protoze se nemontuje, kdyz kouknes vseobecne myslim ze se tesneni deli na starou a novou tvar

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 21:23:50 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Nějak na "citroen service" nemůžu najít žádný všeobecný přehled ND. Vždycky to po mně chce, abych si vybral typ vozu, karoserii a motor - a tam pak už žádný starý a nový facelift není. Našel jsem pouze všeobecný přehled spojovacích dílů, ale nic víc. Tak nevím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 21. led 2013 21:35:57 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7380
Bydliště: Kolín
pak sew podivam, ale jde to odkliknout i bez motoru a vybavy

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 18:47:54 
Offline

Registrován: stř 25. led 2012 17:49:27
Příspěvky: 12
Zdravím.Výška toho těsnění je cca 4cm a je to takový neporezní molitan,hladký a tvárný,něco jako pěna,takže dobře tu škvíru utěsní,nesaje vodu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 19:57:36 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Dík za změření. Ještě pouvažuji, co tam dát místo toho klasického molitanu, ať to nesaje vodu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 20:11:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7380
Bydliště: Kolín
tak tam soupni original ne ??

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 21:17:03 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Šoupnul bych tam originál, ale furt se mi ještě nepodařilo zjistit, které těsnění na tu moji kapotu vlastně patří. Na žádném vrakovišti jsem je neobjevil, v žádném kšeftě tady v Ostravě je nemají, čuměli na mne vesměs jak puci co to po nich chci. Navíc origo mne bude stát cca 800-900 Kč, kus molitanu mám zadara. A výsledek bude myslím úplně stejný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 21:39:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7380
Bydliště: Kolín
cena tu je urcite taky nekde napsana i s objednavacima cislama do origo citroenu :D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: ned 27. led 2013 17:12:40 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem dneska realizoval samodomo těsnění kapoty.

Kolem světel jsem nalepil samolepící těsnění do dveří. Je to měkký pružný gumový "tunýlek", jedna strana se samolepící fólií je plochá, vrch je oblouček. Výška cca 7 mm (těsnění je určeno pro utěsnění mezery tuším 4-7 mm). Dá se běžně koupit. Gumu jsem nalepil přes světla až nahoru na plech - prostě po celé délce styku s kapotou. Styčné plochy, kde se těsnění bude lepit, je třeba očistit a odmastit. Obrázek napoví - je to ta hnědá "nudle" - viz. šipka:

Obrázek

Dále jsem dopředu na plastový kryt motoru nalepil oboustrannou lepící páskou pruhy molitanu. Molitan je vysoký 5,5 cm (takový jsem zrovna měl), ale je měkký tak se zmáčkne. Předpokládám, že když bude zmáčknutý, tak ani nebude sát vodu, která bude případně zepředu pronikat pod kapotu. Místo pro lepení je rovněž třeba odmastit. Viz. obrázek:

Obrázek

Otřel jsem motor a kapotu - všecko bylo zaprasené od soli a sajrajtu, který pronikal pod kapotu zepředu. Po opucování to vypadá takto:

Obrázek Obrázek

Pojezdím a časem se uvidí, zda je těsnění účinné a motorový prostor zůstane čistý. Příští týden se má oteplit, takže na cestách bude sračky dost. Pak sem dám fotky, jak bude motorový prostor vypadat za týden-dva.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: pon 28. led 2013 16:37:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:40:14
Příspěvky: 101
Pěkné, místo molitanu se mi osvědčilo tepelné těsnění trubek horké vody - nesaje vodu. Při rekonstrukcích panelákových jader se všude válí kousky jako odpad :-)
Obrázek Připevnil jsem to na kapotu pomocí el. pásků (děr je tam dost) nebo oboustrané pásky. Pozice je až za okem zámku, tím to mohlo zůstat v kuse. Při zavření si to sedlo na konec přepážky, k rantlu. Může být i vyšší, prostoru dost a na krajích se zmáčkne. Foto bohužel již neudělám. Nová C4 má již pěkné těsnění z výroby.;)

Snad jen naznačím, kde to bylo :-)
Obrázek

_________________
C4 N 1,6 HDi 82KW Tendance + komfort
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: úte 29. led 2013 0:23:29 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
O tomhle materiálu jsem také uvažoval (tuším se to jmenuje Mirelon), ale nevymyslel jsem způsob, jak to tam dobře přidělat. Ty stahovačky mne nenapadly. Uvidím co molitan, když tak zkusím ty trubky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tesnenie na kapote
PříspěvekNapsal: ned 03. úno 2013 15:17:23 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Takže po pár dnech ježdění v sajrajtu a za deště mohu konstatovat, že moje zatěsnění kapoty pomocí molitanu a gumového těsnění do dveří (viz. můj příspěvek výše ze dne 27.1.2013) je perfektní, kapota i vnitřek motoru jsou bez nečistot a soli.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz