Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Chování BMP6
Právě je stř 27. lis 2024 19:17:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 9:34:28 
Offline

Registrován: pát 14. zář 2012 14:29:17
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha - východ
Možná se pletu, ale tipnul bych si, že při jízdě z kopce na rychlost se spolehlivěji "nakrmí" posilovač brzd než když jedete na neutrál. Tuším u Renaultu byla nedávno svolávačka, která řešila nějaký související problém, že při delší jízdě z kopce na neutrál mohla vypadnout funkce posilovače brzd.

_________________
2012 C4 Picasso 1.6VTi Selection+ (předchozí auta: Ford Focus, VW Golf)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 10:20:02 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Asi bych vycházel z toho, že ředit N a nebo na něco jiného by se mělo jen se stojícím vozem a přes sešlápnutou brzu a to se asi když vyřadím při jízdě s kopce a dole nevím co je, nepovede. A vyřadit a pak dole kde bych třeba púotřeboval 3 zastavit do úplného klidu a pak zařadit A je trochu blbost a tak tam kopnout A za jízdy asi není moc dobré.
Jinak pro spořílky co si myslí že cokoliv ušetří tak je skutečně vyšší spotřeba při N než při jízdě z kopce s rychlostí a navíc se opotřebovávají brzdy a další věci. Jediná okolnost pro N při jízdě z kopce by hovořila pro a to je topení. Bydlím pod Ještědem a dřív jsme bydlel na druhé straně Liberce a v obou případech jsem ráno jel cca 8-10 minut z kopce (podle hustoty provozu a stavu na silnici). A v tu dobu se auto ani trochu neohřálo. Takže jsem řadil N (ale u manuálu)

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 11:07:50 
Offline

Registrován: stř 02. pro 2009 12:35:03
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha východ
s klasickym automatem bych neradil do N, pac to pak asi nemaze, ale s BMP6 klido. I kdyz nezastavim a hodim tam A, tak spolehlive zvoli prislusny rychlostni stupen dle rychlosti auta.

_________________
Peugeot 107 1.4HDi 53k r.v. 6/2009
Citroen C4 Grand Picasso 2.0i 143k BMP6 r.v. 12/2006 - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 16:59:02 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Nuže, dobrá.

Taky často brzdím motorem a vím, že v takovém režimu jízdy auto nežere nic. Ale všimněte si, jaký musí být kopec, aby auto brzdilo motorem (nic nežralo) a přitom nezpomalovalo. Celkem prudký. Protože pokud zpomaluje, musím to pak dohnat plynem se spotřebou třeba 10l. V tom úsporu nevidím. Záleží na kopci, jaké má klesání a jakou rychlost vozidla potřebuji na jeho konci. Když pojedu s tempomatem z kopce a okamžitá spotřeba klesne na asi 2,5 l/100 km, pak vyřazuji, protože auto na neutrál z takového kopce nezpomaluje ani nezrychluje a bere asi 0,4 l/100 km při 90 km/h. Pokud je kopec prudší, nechám tam kvalt, a to i třeba nižší (záleží na tom, jak moc potřebuji, aby auto brzdilo).
Neutrál řadím i třeba půl kilometru před obcí v závislosti na terénu. Opět nevidím úsporu v tom, že pojedu pod plynem a 100m před obcí nechám auto zpomalit motorem.
S dieselovým Picassem v manuálu jsem jezdil kolem 5l a nemyslím si, že bych si řazením neutrálu kazil spotřebu. ;)

Jinak mám známého s C5 s automatem a ten běžně vyřazuje a ještě se nesetkal s problémem s převodovkou.

Já ale o poloautomatu ještě moc nevím a nechci něco pokazit. I pro mě je zdraví převodovky cennější než půl litru na průměrné spotřebě. Ještě jsem tam za jízdy neutrál nedal.

Předem děkuji za pochopení mé matematiky a fyziky.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 17:15:08 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Radku. S BMP mam ted 280 tisic. Nikdy nevyrazuji a BMP brzdi motorem vyrazne mene nez AT. Jak uz jsme spolu debatovali, jezdim zasadne na tempomat a s BMP se dovedu dostat na silnici prvni tridy pod pet litru. To vyrazne slabsi brzdeni motorem jde poznat i na destickach. BMP 126 tisic, AT zatim 255 tisic.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 17:56:46 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Ahoj, Petře.

O brzdy se nebojím. Když jsem prodával minulé Picasso, mělo v 80000 km brzdy zánovní. Hodně jsem brzdil motorem. Neutrál jsem používal jen na dojezd a jízdu z kopce.

Ale dvoulitr brzdí motorem ještě trochu víc než 1,6 HDi, a tak ještě častěji musím motor držet pod plynem, než jak jsem byl zvyklý.

A musím ti dát za pravdum že s BMP tempomat používám častěji.

Taky mě napadá, že moje vysoká spotřeba může být způsobená ještě něčím jiným, i když žádné chybové hlášení jsem nezaznamenal. Moc si totiž neumím představit, jak se s tímto motorem dostávám na 5l meziměsto. Mám 5,5 - 6 l při klidné jízdě (s 1,6 Hdi kolem 4,5 l). A ve městě žere aspoň o 2 litry víc než moje stará 1,6 HDi.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 9:48:25 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Pánové vaši spotřebu bych chtěl mít. Já se pod 7,8 nedostanu a ve městě jezdím spíš za 9. Ale to u automatu je asi obvyklé. Ale asi dělám něco špatně. Půjdu někam na kurz jak jezdit s naftou. Protože předtím jsem měl vždy benzíny. A tam spotřeba v pohodě. A když jsem prodal P807 tak nový majitel s ním jezdí o dva litry méně než jsem jezdil já.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 10:07:14 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Tak to sme dvaja!!!!! ;)
Minuly rok na dovolenke som namotal cca 4500 km, priemerna spotreba bola 6,5 (len dialnice a cesty 1 triedy, velmi malo jazd po meste). Teraz jazdim viac v meste, a priemernu spotrebu mam 8,5.
Petr Šimral jazdi za 6,6, lebo asi viac toho namota mimo mesta.
To je dan za to pohodlie, hydrodynamicky menic vypita si svoje...... :(

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 10:23:06 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
No jo, ale já to ani na dálce nedostanu pod 8 litrů. Asi je chyba mezi sedačkou a volantem.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 10:41:36 
Offline

Registrován: stř 26. kvě 2010 22:51:18
Příspěvky: 292
Skus dat auto na diagnostiku, pozri v akom stave je FAP filter, ci nemas nejaku chybu na cidlach.
Ak na dialnici chodis 140-150, tak ta spotreba viac-menej realna. Ja som isiel max. 130, priemerna rychlost za celu dovolenku bola 70 km, kufor bol plny, dvaja dospeli a jedno dieta....
Este jedu vec som si vsimol..., ak jazdim v manualnom rezime, tak ta spotreba je o nieco mensia ( len v meste), aj ten hydromenic ma iny zaber, lebo prevodovka hadze priamo rychlostne stupne bez planetarnych prevodov, aspon mam taky pocit.

_________________
Citroen C4 Grand Picasso ,2.0 HDI, AT, Exclusive.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 11:16:10 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Na diagnostice to bylo, ale jak píšeš spotřeba vzhledem k rychlostem je tedy reálná. 130 jedu málokdy na dálnici většinou 140 a v Německu kolem 180, takže to je asi v pořádku. Držet to na 130 nedokážu.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 13:08:09 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
Tak to se Michale není čemu divit :D . Spotřeba je přímo úměrná rychlosti a akceleraci. Pokud pojedeš v klidu a nebudeš to honit, před obcí nebo sjezdem z dálnice místo brždění pedálem dobržďovat motorem a jezdit na tempomat...to by v tom byl čert, aby Ti to nekleslo...spotřeba :lol: :lol: . Pokud Ti to nejde, musíš se smířit se spotřebou, jaká je :cry: .

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: čtv 17. led 2013 13:20:20 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Já to tušil, že to bude spíš v řidiči než ve stroji. Takový je život, někdy se přiměju k tomu abych takto se choval, ale jindy to neřeším a jedu podle potřeby a ne spotřeby. Měl jsem vždy benzíny a tam jsem řešil spotřebu aby byla co nejnižší a od všech nafťáků jsem slyšel jak jezdí za pět a tak jsem byl překvapený že tomu tak u mě není, ale asi to je tou rychlostí.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: sob 19. led 2013 20:04:16 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Tak co se tyka spotreby, ja jezdim na hodinky. Kdyz je cas, jedu i po dalnici 95 kmh. Spotreba u AT v tomto rezimunje pod 6, u BMP pod 5,5. Kdyz specham, tak jezdim za 7 - 8. Ve mestech se moc nevyskytuji.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 22. led 2013 23:11:01 
Offline

Registrován: úte 22. led 2013 22:09:07
Příspěvky: 3
Ahojky. Koupil jsem 2.0 HDi s převodovkou BMP6. S řazením nemám vůbec problém, ale při záběru a nebo při brždění motorem jde z převodovky podivné a hlasité hučení, které přechází skoro v jekot. Auto má teprve 60000 km. Já najezdil teprve pár tisíc a to hučení se stupňuje. Mechanik mi řekl, že to asi bude ložisko v převodovce. Máte s tím nějakou zkušenost? Auto nehoním a spotřeba 7,5 litrů. Zatím díky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz