Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - palivomer LZE
Právě je ned 24. lis 2024 23:30:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 22:51:32 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Každopádně asi nejprve mrknu přímo na ten plovák, jestli je OK, jestli se dobře hýbe, není poškozený atd. Pak budu měřit a nastavovat.
To bude maso, hlásí mrazy a nemaje garáž, tak se v tom budu hrabat venku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 23:05:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nejdriv to poradne projed a v aute si zatop, pak mas cca 1/2 hodinky na laborovani nez tam bude zase zima :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 07. led 2013 23:59:11 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Pravdu díš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 15:23:57 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem se chtěl pustit do toho plováku, ale koukám, že na tom víku s plovákem je konektor s kablíky - a teď jsem se zarazil - na kterých pinech mám měřit odpor plováku? Ať hledám jak hledám, tak jsem nikde nenašel zapojení toho konektoru. Poradí někdo?
Dík.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 18:59:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
slabsi plovak silnejsi cerpadlo

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 19:01:02 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem se nakonec na demontáž toho plováku vrhnul. Pro budoucí generace majitelů C4 zde dávám stručný názorný návod.
Nejprve je nutno odklopit zadní sedák na pravé straně - je třeba předkem sedáku silně trhnout nahoru, sedák se vycvakne z úchytu a pak jej vyklopíte dopředu. Pod ním je černé kulaté plastové víko, které kryje přístup k plováku a čerpadlu benzínové nádrže.

Obrázek

To černé víčko se vyloupne, stačí je podebrat v místě, kde ukazuje šipka a vypáčit je směrem nahoru.

Obrázek

Pod víčkem je pak vidět blok čerpadla s plovákem.

Obrázek

Jelikož jsem chtěl změřit odpor plováku při prázdné nádrži, tak jsem potřeboval vypustit z nádrže všecek benzín.
Nejprve jsem odpojil hadičku, kterou se přivádí benzín z nádrže do motoru. Hadička je na bloku čerpadla nasazená pomocí speciálního konektoru. Na čtyřhranném konci toho konektoru jsou z boku 2 bílé "pacičky", ty je třeba zatlačit a pak lze konektoru s hadičkou opatrně sundat z té trubičky, která jde z bloku čerpadla. Z hadičky vyteče trošku benzínu, nic tragického. Pak jsem na vývod z čerpadla nasadil kus hadičky, kterou jsem vrazil do kanystru. Dle rady na fóru jsem zapnul zapalování očekávaje, že se zapne čerpadlo a vycucne benzín z nádrže do kanystru. Bohužel čerpadlo jen chvilku zabralo a pak se vypnulo, přečerpalo tak 1/2 deci benzínu. Jasně - když nejede motor tak proč by čerpalo, že ano. Tož co teď? Jedna možnost by byla vypínat a zapínat zapalování a po troškách čerpat benzín - no ale to bych tím strávil tak 2 hodiny. Takže nezbývalo, než čerpadlo napojit na extra 12V akumulátor, který se mi naštěstí válí doma.
Tudíž je třeba odpojit konektor s dráty pro pohon čerpadla a snímání odporu plováku. Na levé straně na té černé plastové části konektoru je čtyřhranný nálitek a uvnitř toho nálitku jsou vidět dvě "pacičky", které jistí konektor proti vypadnutí. Ty pacičky je třeba tenkým šroubováčkem apod. trošku odtlačit směrem ven od těla konektoru a pak lze konektor z bloku čerpadla sundat.
A teď co kde připojit:

Obrázek

Tak jsem připojil akumulátor a vyčerpal benzín z nádrže až "do sucha" - i když ve skutečnosti tam trošku benzínu zůstalo. Ale čerpadlo už benzín nečerpalo.

Nyní je třeba odšroubovat černou plastovou matici, která je kolem toho bílého bloku čerpadla. No byl to porod, matice nechtěla povolit, nakonec jsem dal do dvou nálitků, které jsou na matici vidět, dva šroubováky, mezi ně kus klacku jako páku a pak se mi podařilo matici uvolnit. Má klasický závit, tudíž se povoluje směrem doleva. Bohužel jsem si tím trošku poškodil jeden ten nálitek, bude to chtít udělat si nějaký speciální nástroj pro povolování a utahování té matice. Už jej mám víceméně vymyšlený, jakmile jej zmáknu, tak sem dám fotky.
Pak už je možno celý blok čerpadla s plovákem vytáhnout z nádrže. Chce to trošku obratnosti, ten plovák je dost dlouhý. Pod blokem čerpadla je gumový těsnící kroužek, neztratit.

Obrázek
Obrázek

Pak jsem začal měřit odpor na plováku.
Když byl plovák úplně dole až na doraz (tedy teoreticky prázdná nádrž), tak jsem naměřil 349 ohmů.
Když byl plovák úplně nahoře na doraz (tedy teoreticky plná nádrž), tak jsem naměřil 50 ohmů.
Plovák chodil naprosto bez problémů, vše bylo čisté.

Takže jsem zase vše namontoval do nádrže. Poté jsem znovu změřil odpor na plováku. Teoreticky by měl být cca 349 ohmů (plovák úplně dole, v nádrži není benzín). Jaké bylo mé překvapení, když jsem naměřil 280 ohmů. Z toho usuzuji, že plovák je asi ohnutý, přesněji řečeno drát, na kterém je plovák, je trochu "narovnaný". Plovák sice sedí na dně nádrže, ale plovák by měl jít ještě kousek dolů, aby ukazoval oněch cca 349 ohmů, tudíž by se měl drát přihnout trochu nahoru.

Uvažuji správně? Nebo se na to vybodnout a oněch 280 ohmů zadat přes lexii do palubního počítače? Co ale pak s tou horní polohou, kterou jsem naměřil 50 ohmů, ale vzhledem k tomu, že drát plováku je trochu narovnaný, tak už když naplním nádrž tak ze 3/4 bude plovák na horním dorazu a palivoměr bude ukazovat plný počet čárek - bude tedy lhát.

Podle mého názoru by to asi chtělo při prázdné nádrži přihnout drát plováku tak, aby měl odpor oněch cca 349 ohmů - nebo spíše cca 340 ohmů, aby nebyl úplně na doraz, aby měl jakoby ještě maličkou rezervu - a tuto hodnotu zadat přes lexii do palubního počítače. Druhou hodnotu nastavit v palubním počítači na oněch 50 ohmů změřených při plováku nahoře na doraz - tedy jakoby při plné nádrži.

Takhle by to asi mělo být nejlepší.

Tož co na to odborníci?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 19:03:51 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
PS: Když kliknete na obrázek, aby se Vám zvětšil, tak pro návrat zpět na fórum musíte na klávesnici stisknout "Backspace".


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 19:07:03 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Havlicek.Lukas píše:
slabsi plovak silnejsi cerpadlo


Dík za reakci, už jsem na to taktéž přišel. Ale napadl mne ještě jeden dotaz - když bych náhodou připojil napětí pro napájení čerpadla opačně (prohodil bych plus a minus pól), nezlikviduji čerpadlo? Nebo se bude pouze točit naopak?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 19:12:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
jo plovak lehce ohni a pri poslednim dobrem pokusu bud to nechaj jak je nebo novou hodnotu nastav v lexii

mel sem pravdu ze rozdil plna/ prazdna je 300 Ohm takze pokud ti bude novej udaj treba 330 nastavis proste na druhem konci "jen" 30 a mas hotovo

naradi na to uz existuje je to na ten samej zpusob jak si to povoloval ty, 2 koliky do drazek a spojene s tyckou je to psote takovej velkej klic

ja osobne ja to vzdy povoluju sroubovakem a kladivkem, zachytim za hranu a poklepu :lol: :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 22:45:01 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Až bude čas, tak to tak nějak zkusím nastavit na ty krajní polohy (hodnoty odporů) naměřené na vymontovaném plováku. Ten klíč si udělám, nechtěl bych tu matici nějak fatálně poškodit, akorát asi neudělám kolíky dovnitř těch nálitků ale spíše použiju trubky, do kterých se celý nálitek "schová". Jeden ten nálitek už jsem trochu nalomil, tak ať jej úplně nezruším.
Ještě k té matici - zkoušeli jste to někdo něčím namazat, ať se to líp povoluje? Je to plast na plast a s některými mazadly by mohl být problém co se týká poškození toho plastu.

A ještě jedna věc trochu mimo toto vlákno - když jsem zkoušel vycucat nádrž pomocí zapínání a vypínání zapalování, tak jsem zjistil, že spínací skříňka se nějak viklá, prostě když do ní zastrčím klíček a klíčkem "zalomcuju" do boku, tak se celá spínací skříňka hýbe tak o 2-3 milimetry. Je to normální? Je nějak pružně uchycená? A nebo by se s tím mělo něco udělat? Zdá se mi to poněkud divné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 22:55:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
nedotahovat na krev :lol:

uz se to resilo nekde, nekomu se vykla nekomu ne, asi to bude stylem pouzivani :oops:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 13. led 2013 23:13:52 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem se dnes pustil do seštelování toho plováku v nádrži.

Minule jsem slíbil, že dodám fotky nářadí na povolování matice, která drží čerpadlo atd. v nádrži. Tak tady jsou:

Obrázek

Obrázek

Teď jak jsem postupoval při seštelování plováku a ukazatele stavu paliva.

Nejprve jsem vyčerpal benzín z nádrže - viz můj příspěvek o něco výše. Cucal jsem tak dlouho, až jelo čerpadlo naprázdno. Abych ale přesně nasimuloval stav, kdy při jízdě dojde benzín, tak jsem do nádrže vrátil cca 1 deci benzínu, nastartoval jsem a nechal motor běžet tak dlouho, až chcípnul, protože benzín došel.

Nyní jsem vyndal čerpadlo a pro jistotu ještě jedno změřil odpor plováku v krajních polohách (na doraz). Změřil jsem 349 ohmů a 50 ohmů. Nyní jsem plovák trošku přihnul, čerpadlo zase vrátil do nádrže a změřil odpor na plováku. Při tom měření odporu je nutno čerpadlo zatlačit do nádrže až na doraz (aby dosedlo na přírubu nádrže), protože čerpadlo v nádrži stojí na pružinách, které je tlačí nahoru. Takhle jsem to párkrát udělal, až jsem na plováku změřil odpor 348 ohmů (1 ohm jsem si nechal rezervu). Ještě bacha na jednu věc. Ten plovák se na drátu otáčí a je placatý, takže když náhodou v nádrži dosedne na hranu, tak ukazuje menší odpor než když dosedne naplocho - tak jak dosednout má. Takže je třeba pro jistotu měření několikrát opakovat a až mi plovák opakovaně při vyndání a "zandání" čerpadla do nádrže ukázal těch 348 ohmů, tak bylo hotovo.
Pak jsem vše smontoval a do nádrže nalil cca 6 litrů benzínu.

Další úkon byl nastavit patřičné hodnoty odporu v palubním počítači. Tož jsem připojil Lexii a hledal jsem, jak na to. Nakonec se mi to podařilo a nastavil jsem pro prázdnou nádrž 348 ohmů a pro plnou nádrž 50 ohmů.
Hranice, kdy má začít "blikat rezerva" je nastavena na 7 litrů.

Pak jsem nastartoval motor - a byl jsem mile překvapen - rezerva blikala (2 čárky a benzinpumpa).
Tož jsem dočepoval dalších 10 litrů benzínu (tedy v nádrži bylo celkem 16 litrů) a čekal, co bude ukazovat palivoměr. Ukázal 4 čárky, což by teoreticky odpovídá cca 16-20 litrům benzínu (12 čárek je 60 litrů). Po ujetí cca 10-15 km spadl palivoměr na 3 čárky. Takže to vypadá, že palivoměr je nastaven celkem dobře.
Uvidím při dalším provozu. Držte palce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 17:11:51 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem testoval nastavení palivoměru. Měl jsem v úmyslu vyjet nádrž až do sucha a sledovat, co při tom bude říkat palivoměr.
Zdá se, že ukazuje celkem OK. Když palivoměr "spadl" ze 3 čárek na 2 (tady v nádrži bylo asi 10 litrů), tak se prozatím nic nedělo. Až po ujetí cca dalších 30-40 km začaly ty 2 čárky blikat a rozsvítila se benzinpumpa - což je zhruba OK, protože rezerva by měla začít blikat při cca 7 litrech v nádrži Podotýkám, že jsem jezdil po městě, tedy vyšší spotřeba). Tak jsem jezdil dál, palivoměr spadnul na 1 čárku, ukazoval tuším dojezd kolem 60-70 km. Pak dojezd pomalu klesal a až při cca 40 km hodnota dojezdu zmizela a ukázaly se pouze 3 tenké vodorovné čárky vedle sebe.
Dotaz - ty 3 vodorovné tenké čárky vedle sebe místo dojezdu znamenají už asi opravdu krizovku a je nutno okamžitě čepovat? Při kolika km dojezdu vám ten dojezd zmizí a ukážou se pouze ty 3 tenké vodorovné čárky?
Chtěl jsem původně vyjet nádrž do sucha, ale neměl jsem odvahu, protože jsem jezdil po Ostravě a představa, že mi motor chcípne uprostřed rušné křižovatky nebyla moc lákavá. Někdy to ale udělám, protože jestliže mi ty 3 tenké vodorovné čárky vedle sebe naskočily zhruba při dojezdu 40 km, tak by to asi chtělo tu nádrž do sucha vyjet a zkontrolovat, jestli jsem ještě opravdu těch 40 km ujel. Pokud ne, tak by se pak dala ještě mírně poštelovat přes Lexii spodní hranice palivoměru, aby to vše líp sedělo.
Připadá mi, že palivoměr přece jen ukazuje trošku víc (větší dojezd) než by odpovídalo skutečnosti při úplném vyjetí nádrže. Přijde mi, že když se místo dojezdu 40 km ukázaly ty 3 tenké vodorovné čárky vedle se, tak bych už asi 40 km neujel.
Jak to vidíte vy ostatní?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 17:26:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
mene nez 30 km dojezd zacnou - - - pak uz by si mel fakt natankovat, ja jednou jel az mi zmizela i posledni carka palivomeru, cca 35 km od pomlcek

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: stř 16. led 2013 20:01:00 
Offline

Registrován: stř 30. lis 2011 14:30:18
Příspěvky: 341
Bydliště: střílky - Otrokovice
Ja jednou jel taky skoro do sucha ze uz sem nemel ani jednu carku ale dojel sem a to sem od hladoveho oka ujel cca 40km hodne kopce kde si to vzalo dost a kde to slo jel sem max tech 70 ale uz sem se fakt bal aby mi to nekde nezdechlo u cesty s prazdnou nádrží

_________________
citroen c4 vts 2.0 16v 130kw vts vybava exclusive
Další citroen c5 III 3.0 hdi tourer cerna perla nerra


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz