Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Chování BMP6
Právě je ned 24. lis 2024 1:54:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 18. pro 2012 15:59:50 
Offline

Registrován: čtv 17. pro 2009 18:45:20
Příspěvky: 136
Bydliště: Brno
Vlastnost jako u manuální, ale bez spojky. Já s tím vyjíždím mezi zaparkovanýma autama a mám v předu i vzadu snad 15cm a lza to i bez cukání. Cit s plynem. Ta spojka je tam cítit.

_________________
C4 Picasso, r. 2008, 1,6HDI, BMP6 prodán
C4 Picasso Technospace 2013, 1,6HDI exlusive, ETG 6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 18. pro 2012 17:08:52 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Já myslím, že když automat tak skutečný automat a ne robota. Měl jsem to půjčená a těžko bych si na to zvykal. Rozdíl oproti automatu velký. Proto jsem vybíral jen skutečný automat a věřte mi že to byl porod na několik nocí. Každý prodejce a azarník uvádí že tam je automat, ale teprve podle fotky volantu se člověk mohl přesvědčit jak to je doopravdy.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 18. pro 2012 22:55:58 
Offline

Registrován: úte 11. pro 2012 9:45:47
Příspěvky: 15
Rozjezd (zcela z klidu) mi přijde docela plynulý, ani do kopce to necouvá. Při přeřazování na vyšší rychlost je na rozdíl od klasického automatu patrná skoro sekundová prodleva - vypne spojku, zařadí, zapne spojku. Totéž při podřazování. Při rozvážné jízdě to není tak znát, ale cítit to jde vždy. Co mi vadí je, jak jsem psál dřív, popojíždění s malým plynem na jedničku. Dokud auto zcela nezastaví, zůstane spojka sepnutá a přidání nebo ubrání plynu způsobuje poměrně prudké změny rychlosti. Kdo je (jako já) zvyklý z klasického automatu při dojíždění kolony zcela sundat nohu z plynu, je odměněn prudkým zpomalením :cry:

_________________
Citroen C4 GP 1.6 eHDi BMP6 Airdream 2012 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 02. led 2013 12:50:23 
Offline

Registrován: stř 02. led 2013 11:34:43
Příspěvky: 1
AutodiagnostikaOL píše:
je to uplne stejne...ja v tom taky nevidim problem..je to srovnatelne s rucnim razenim
vyhoda BMP6 je ze je to manualni prevodovka jen lozisko na spojce je hold drazsi protoze je se snimacem,pomerne rychle se opotrebuje a nasledne se smete spojka,je to bohuzel bolest nicmene ty co se prodavaji ted jsou vylepsene (udajne)
to je veskery problem cukani BMP6



chcem sa opytat ako dlho vydrzi lozisko spojky, a kolko vyjde jeho vymena aj s pracou


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 02. led 2013 18:39:01 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
já auto koupil při 124tis a spojka s ložiskem v kopru. V servise cca 22tis. prej po slevě by teda dali 19tis. Ale mám dvoulitr benzín, tam není dvouhmota. počítám že sama o sobě stojí cca 15tis. To by ti ale přesněji řekli naftaři.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: stř 02. led 2013 21:45:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
:to Donmiso tady si to to prostuduj....

viewtopic.php?f=10&t=3729

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pon 14. led 2013 15:40:59 
Offline

Registrován: pon 14. led 2013 14:21:08
Příspěvky: 2
Dobrý den,
pokusím se shrnout zkušenosti s BMP6 (mám původní jak převodovku tak spojku a ložiska)

Tato převodovka je jistě osobnost, která má +/- ale lze se s ní naučit (a celkem bezbolestně) žít.
Aktuálně má auto najeto cca 150 tis. km. Koupil jsem ho s nájezdem 47 tis.

Spojka
- rozjezd je plynulý bez škubání. Platí to pro pomalý i svižný rozjezd. Nezáleží na zatížení. Jezdím sám ale i v sedmi s plnou velkou rakví na střeše.
- prokluz spojky - Při rychlém rozjezdu do většího kopce spojka občas při řazení 1-2-3-4 malinko proklouzne. To se ale běžně stane i s klasickou převodovkou. Jinak neprokluzuje Je potřeba trochu povolit plyn před řazením a je po prokluzu.

Režimy jízdy
- plný automat - při běžné jízdě a standardních provozních situacích plně vyhovuje. Manželka si automat nemůže vynachválit. Má prý čas věnovat se řízení. Od doby co s tim jezdím se o moc zlepšila. To ale může být i tím, že je z auta výborně vidět, ....Naprostou většinu kilometrů jezdíme na automat. Stačí se naučit pracovat s plynem a naslouchat řazení automatu a je vše v pohodě. Popisované snížení výkonu a jakoby pauza v tahu motoru, je podle mne způsobena tím, že v zájmu šetření spojky dojde pří větším sešlápnutí plynu k automatickému omezení výkonu. Zde stačí těsně před řazení malinko povolit plyn tak, aby automat ještě přeřadit. Omezení výkonu motoru není tak razantní, a celkově je rozjezd případně řazení plynulejší. když se ubere moc, tak si to automat rozmyslí a nepřeřadí.
- svižnější jízda - když je potřeba nebo mám náladu, tak si vezmu řazení do svých rukou přes pádla pod volantem. Pak je řazení stejné, jako u klasickéhé převodovky. Rychlost řazení je plně dostačující, jízda svižná a i s tímto autem se dá jed dost hodně svižně. Je pravda, že u klasické převodovky se tam dá rychlost "kopnout" rychlejim, ale to je spíše pro závodní jízdu.
- předjíždění - toto řeším zásadně ručním zásahem do automatu. Ten se asi na 20 sekund přepne do režimu manuál a automat nepřeředí. Pak se dá na trojka vytočit klidně přes 100 když je potřeba. Vyhnu se tak nechtěnému řazení automatu, když jsem v protisměru. Po 20 vteřinách se to samo přepne zase na automat je jede se dál.
- podřazení plynem - je zde možno podřadit o 1 nebo 2 stupně podle toho, jak moc se sešlápne plyn. Spolehnout se na tento styl podřazení je možno jen tehdy, když to má člověk dobře v noze. To mi asi potvdí i jiní řodiči. To moc nepoužívám.

Občas jsem vezl lidi, co mají klasický autonat. Jejich hodnocení bylo spíše pozitviní (rychlost i plynulost řazení). Dokonce mě občas podezírali, že řadím pádlama a ne automatem :)


Tolik mé zklušenosti a doporučení.


Pěkný den

Karel

_________________
Karel

C4 GP 2.0 HDi


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: pon 14. led 2013 19:03:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
Tak pod to se mohu podepsat, jediné co mi činí menší problémy, je to opravdu pomalé popojíždění. Jak tu už někdo psal, jet pomalu, opravdu pomalu není jednoduché samo si to přidává ubírá je to takové kodrcavé, ale fakt jen při minimální rychlosti. Také mám sem tam problém v zímě, vyjíždím do garáže na kopečku, a když se mi prosmekávají kola a najednou najedu do sucha tak občas spojka nestačí rozepnout a chcípne to (což není pro dvouhmotu setrváku moc dobrý). Běžně se chová a obsluhuji skoro shodně tak, jak psal Karel

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 10:20:49 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Souhlasím. S plynulostí a rychlostí řazení nemám problém. A taky jsem se záhy naučil pracovat s plynem při řazení a vše jde hladce.

V uživatelské příručce se píše, že se nemá řadit Neutrál "ani na malý okamžik", což se nedoporučuje ani u manuální převodovky, i když asi z jiných důvodů. Chci se ale zeptat proč? Co by se mohlo stát? Ten neutrál mi dost chybí hlavně kvůli spotřebě.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 11:47:26 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Já tedy nemohu souhlasit, každý, ale fakt každý s kým jsem mluvil, který měl možnost porovnat klasický a robotizovaný automat mi dal za pravdu. Takové ty věci co jsou zde popisovány u klasického automatu (kromě podřazení při razatním stisku plynu) vůbec nejsou potřeba. Je to takové náhražkové řešení a podepisuje se to nejen na motoru, ale i na dalších věcech (to nemám ze svojí hlavy, to je z recenzí odborníků). Prostě já bych to nechtěl.
Teď k neutrálu, dovolte mi se zeptat proč je třeba ho řadit? A speciálně proč k vůli spotřebě? To jako jet z kopce na neutrál? To je předci větší spotřeba než se zařazenou rychlostí.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 15:19:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 05. kvě 2011 10:16:50
Příspěvky: 260
Bydliště: Červený Kostelec
No ono snad ani nikdo tady nevychvaluje BMP nad klasický automat. Je jasné že AT je lepší řešení a BMP je automat pro chudé :-). Spíše se zde psalo, že se s tím nechá sžít a pak to prakticky bezproblémově funguje. Je fakt že s tím musí člověk počítat např. před předjížděním a podřadit pádlem dopředu. Má to své, ale nevím v tuto chvíli zda kdybych měl možnost volby zda bych volil manuál či BMP, řádné AT samo asi nej...S tím neutrálem asi tak,...s kopce dolů by se to sem tam hodilo, ale je pravda, že dnes už je to přežitek a když je zařazeno spotřeba je 0, bez kvaltu je spotřeba volnoběžná. Ale také by mne zajímalo proč se to nesmí, couvám do delší ulice z kopce a když mám zpátečku tak to po chvilce chytí spojka a zbrzdí se auto, musím to dohnat plynem i když bych jinak krásně dojel volnoběhem.

_________________
C4P 2 hnědá met, 1.6HDi 85kw, ETG6, r.v. 2013/11, INTENSIVE
bývalka a mazlík - C4GP ČERNÁ ONYX 1.6HDI BMP6, orig. Philips sound, světlý interier, r.v.2007


Naposledy upravil georgesandall dne úte 15. led 2013 15:24:50, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 15:23:11 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:01:06
Příspěvky: 197
Bydliště: Třebíčsko
Ano, neutrál řadím kvůli nižší spotřebě a chci si nechat svou pravdu aniž bych to dál a znovu rozebíral.

Pouze jsem chtěl znát rizika pří řazení neutrálu u BMP6.

Díky.

_________________
C4 GP, 2,0 Hdi Exclusive, BMP6, 2007, 5,8 l/100 km, dříve C4 GP 1,6 HDi SX manual, 2007 5,1 l/100 km
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 16:11:13 
Offline

Registrován: stř 02. pro 2009 12:35:03
Příspěvky: 207
Bydliště: Praha východ
Podle me zadna rizika nejsou. Je to normalni prevodovka jen roboticky ovladana.
Dokonce kdyz dlouho stojis napr. na semaforech, tak se sama prepne z A1 do N a ty pak musis znovu zvolit runce N a pak opet A.
Ja kdyz dobrzduju tak nechci aby mi to podrazovalo a casto volim N a jen dobrzdim.

Jinak jizda z kopce bez plynu se zarazenym prevodem vypina privod paliva -> brzdeni motorem. Pri neutralu se musi motor zasobovat palivem. Tedy dodavam, ze se tak rozhodne deje u benzinu. U nafty nevim.
Lehce si zkontroluj na palubnim pocitaci.

_________________
Peugeot 107 1.4HDi 53k r.v. 6/2009
Citroen C4 Grand Picasso 2.0i 143k BMP6 r.v. 12/2006 - prodáno


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 20:47:53 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...tak nevím proč se nesmí řadit ,,,N,,, za jízdy, já to teda nedělám a z kopce jsem i rád že auto brzdí motorem nemusím často šlapat na brzdu.Spotřeba je opravdu ,,, NULA ,,, a zastaví se přívod paliva.
U té převodovky jsem někde četl že při neutrálu a nižších otáčkách je míň mazaná --- tak asi aby nejela na sucho -- :roll: - .
Jediné co já dělám abych po ranním startu ulehčil motoru,,, že pokud auto nedám do garáže a zůstane mě na ulici z kopce dolů,tak nastartuji a kopec sjedu s neutrálem po hranici křižovatky kde stojím na stopce a potom zařadím ,,,A,,, rozjedu se. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chování BMP6
PříspěvekNapsal: úte 15. led 2013 23:00:28 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
Ono by se mohlo stát, že při jízdě na N převodovka nebude vědět, co má vzhledem k aktuální rychlosti zařadit. Jinak pokud se popojíždí třeba z kopce v koloně, kdy neustále zastavuješ a rozjíždíš se, N klidně zařaďt Když zastavíš a dáš poté A1 nebo 1, rozjíždíš se z klidové polohy jako při normálním rozjezdu. Prý se to nedoporučuje pouze při jízdě v rychlosti. Ono i z toho kopce, když dole zastavíš do nuly, by neměl být problém.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 93 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz