Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - ABS SYSTEM FAULTY
Právě je stř 27. lis 2024 0:41:40

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: čtv 20. pro 2012 23:55:36 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Zdravím.
Mám C4 1,6 16V 80kW, r.v. 2006
Najednou se mi začala objevovat hláška ABS SYSTEM FAULTY. Na fóru jsem k tomu moc nenašel, akorát že snad jde o vadné čidlo ABS na některém kole.
Tak se ptám znalců:
1/ Mohu s tou hláškou jezdit? Nehrozí selhání brzd?
2/ Dají se nějak zkontrolovat (nemyslím diagnostikou) ta čidla ABS na jednotlivých kolech? Co na nich může být vadného? Dá se to opravit nebo je nutno čidlo vyměnit?
Dík za každou radu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: pát 21. pro 2012 11:31:45 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
No, tak s největší pravděpodobností to asi budou čidla - ALE jisté to není. Nejlíp bys to zjistil na diagnostice.
Pokud je vadné čidlo, jezdit se s tím dá, auto pak funguje jako auto bez ABS, takže se ti mohou při brždění zablokovat kola.

Čidlo se opravit nedá, nemá to cenu. Ale to jsme zase u toho, že nemáš jistotu, zda je to čidlo. Takže, nevím jak je to u C4, ale předpokládám, že to bude všude stejné. Dělal jsem to u Xantie podle tohoto návodu, takže přikládám http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2005062902
Problém je, že ti neporadím zapojení pinů :( Snad někdo jiný.

No já měl tenkrát vadné 2 čidla, koupil jsem ja pak v Polsku na Allegru za cca 300Kč/ks. Měnil jsem to sám, ale byla to pakárna zvláště vzadu, kde to čidlo bylo zaoxidované v rameni a taky přístup ke konektoru byl až nad ramenem a bylo docela složité tak sundat závlačku a přepojit to.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 25. pro 2012 10:52:43 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:27:22
Příspěvky: 187
Jzdiť Môžeš akurat ti nebude ungovať ABS.
čo sa týka kontroly snímačou čisto len vizuálne , či nieje pretrhnuty,nalomeny,zničená špička snímača a pod.

_________________
c4 1.6Vti---luciferko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 25. pro 2012 13:02:59 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak jsem si koupil diagnostiku Lexia3/Diagbox. Někdy mezi svátky by mi měla přijít, tak jsem zvědav.
Nemáte někdo fotky, kde vlastně jsou na té C4 ta čidla ABS? Mi to připadá, že tam možná někde bude jen špatný kontakt, protože občas mi "vyskočí" chyba ABS a kontrolka na panelu, občas kontrolka zmizí a ABS funguje normálně. Jel jsem předevčírem cca 3-4 km po dost rozbité cestě, drncalo to, a za tu chvilku mi 2x chyba naskočila a zase zmizela. Prostě jako by byl někde špatný kontakt a těmi otřesy se uvolnil a zase "zapnul". Mrknul bych na konektory k těm čidlům, ale ať nemusím pátrat, kde vlastně co je, tak by fotky pomohly. Zkusím se také inspirovat fotkami z Xantie.

Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 25. pro 2012 15:39:20 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Konkrétně čidlo, bude na stejném místě. Čidlo je umístěno na každém kole nad takovým zubatým věncem. Čidlo se dá proměřit buď u jednotky ABS nebo po rozpojení kabelu, mezi jednotkou a kolem. Jednodušší je samozřejmě začít u té jednotky ABS, jen potřebuješ vědět, které PINy to jsou. Když toto nevíš, můžeš zkusit pak rozpojit ten kabel někde u kola. Samotné čidlo je na kabelu do 1m délky, takže když půjdeš "po kabelu", ten spojovací konektor najdeš. Tam rozpojíš a změříš odpor (jsou tam 2 dráty, takže tady si s piny nemusíš lámat hlavu :) ). Zpravidla by měl být na všech kolech odpor stejný - tedy ani by mezi nimi neměl být velký rozdíl, nicméně zcela mrtvé čidlo bude mít nulový odpor - tz. bude to přerušené.

Další problém, pokud je čidlo v pořádku, ale ABS hlásí chybu by mohl být problém s tím ozubením nad který je to čidlo umístěno. Ten zubatý věnec může být zanesený - očistit, mohou mu chybět zuby - to je hodně blbý a nebo jsem už viděl i to, že jej někdo měl roztržený, ale pochybuji, že by to u auta tvého ročníku byl ten případ.

Nejpravděporobnější je mrtvé čidlo. Na mém autě se to taky začalo sr*t postupně, nejprve sem tam zazlobilo, chvíli fungovalo, chvíli né, až jednoho dne zdechlo nadobro. Následovala výměna.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 25. pro 2012 23:18:24 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Dík za cenné rady. Jestli tomu dobře rozumím, tak to čidlo funguje tak, že ty zuby toho zubatého věnce prochází (jak se otáčí kolo) kolem toho čidla, ve kterém je cívka asi s magnetickým jádrem a průchodem zubu kolem toho čidla se v cívce naindukuje nějaké napětí - takže vlastně když se kolo točí, tak se v čidle vytváří pravidelné impulsy a ty pak vyhodnocuje jakási ABS jednotka. No a když se kolo přestane točit a zablokuje se, tak impulsy ustanou a jednotka ABS uvolní brzdu.
No jestli se pod auto vůbec dostanu, tak na to mrknu.
Vidím, že si budu muset pořídit nějaké nájezdové rampy, jelikož zvedák na celé auto by byl asi dost finančně náročný :( :lol:
Máte někdo zkušenosti s nějakými kupnými rampami? nebo jste si něco dělali?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 25. pro 2012 23:31:46 
Offline

Registrován: ned 12. úno 2012 16:16:37
Příspěvky: 1352
Bydliště: Frýdecko-Místecko
Ten věnec jde vidět hned jak sundáš kolo, alespoň na přední nápravě. Na zadní může být plechový štít, tak tam by to bylo až za ním, ale i tak by tam šlo nakouknout. Jen dobře zajistit auto :) (třeba špalky) a nespoléhat jen na zvedák - nikdy bych nestrčil hlavu do podběhu, kdybych to auto měl podepřené jen zvedákem ;)

Jinak ten sytém fungování ABS je tak, jak jsi napsal.

_________________
C4 Grand Picasso, r. 2017, 2,0BlueHDi 16V 110kw, Selection, 6st manuál ;)
Peugeot 308, r. 2010, 1,6HDI 8V 82kw, 6st manuál ;)
C4 Grand Picasso, r. 2008, 1,6HDI 16V 80kw, Exclusive, 5st manuál ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: čtv 27. pro 2012 21:44:06 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:27:22
Příspěvky: 187
vzadu je na ložisku mag. koliesko žiadne zúbky niesu :-)

_________________
c4 1.6Vti---luciferko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: pát 28. pro 2012 0:34:25 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Takže něco jako je snímač cyklokomputeru na jízdním kole?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: pát 28. pro 2012 18:55:49 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:27:22
Příspěvky: 187
no niečo podobne .tam robilo veľky problém ak sa čiastočky z brd usadzali na mag. pasik ABS treba prejst proste na to aute snímače

_________________
c4 1.6Vti---luciferko


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 1:45:11 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak mi přišla ta Lexia/Diagbox. Dneska jsem ji poprvé zkoušel naostro. No bude s tím ještě prácička - ten soft je dost "rozkošatělý", kdo se v tom má vyznat. Ale budu se snažit tím postupně prokousávat.

Co se týká toho problému ABS FAULTY, tak z těch zpráv o závadách jsem toho moc nevyčetl. Jde o to, že ten "denník závad" byl totálně plný a nějak jsem se v tom neorientoval, Takže jsem celý "denník závad" vymazal a zítra trochu pojezdím a uvidím - měly by tam naskočit jen ty aktuální chyby a snad pak najdu tu správnou kolonku, která se týká ABS.

Ale přece jen jsem jeden problém - nefunkční zadní parkovací asistent - identifikoval, diagnostika mi napsala, že levé čidlo blíže středu má zkrat. Takže už vím, kde mám šáhnout. Ještě se k tomu čidlu ale dostat, to zase bude porod.

Ještě k tomu ABS FAULTY - ta chyba se ukazuje nahodile, chvilku je vše OK, pak zas naskočí ABS FAULTY a sem tam mi počítač dokonce hlásí nefunkční tempomat (a tempomat se opravdu vypne) a ukáže se nápis SERVICE. Předpokládám, že tempomat také "pracuje" s čidly ABS, odvozuje z nich rychlost otáčení kola a tedy i rychlost jízdy a proto také při poruše čidla (čidel) ABS může vypadnout i tempomat. Uvažuji správně?

A ještě jsem přišel na jednu věc. Včera jsem jezdil v dešti. Dnes odpoledne, když jsem zkoušel tu Lexii, jsem otevřel kapotu motoru a co nevidím - na pravé straně (při pohledu zepředu - tedy před řidičem) je v motorovém prostoru voda - v místech mezi předním světlem, skříňkou s pojistkami a baterií. A docela dost vody. Marně dumám, kde se tam mohla dostat. Netušíte? Neměl někdo stejný problém? Napadlo mne, jestli ten problém ABS FAULTY případně problém s tempomatem nemůže být způsoben tou vodou v motoru. Ono ta voda je i na různých kabelech, konektorech apod, takže kdoví, co tam ta mrcha dělá za paseku. Ono ty problémy s ABS v teplém počasí nebyly.

Tož lidi poraďte.
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: ned 06. led 2013 1:49:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
tempomat spolupracuje se spinacem na spojce a brzde, takze vymen brzdovy spinac

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 14:57:33 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No jo, ale z čeho "bere" tempomat rychlost? Tempomat musí nějak rychlost kontrolovat a čidlo ABS by pro to mohlo být ideální. Spínač na brzdě snad jen říká tempomatu, že se má vypnout, nebo ne?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: úte 08. led 2013 20:05:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
z cidla rychlosti na prevodovce

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ABS SYSTEM FAULTY
PříspěvekNapsal: ned 20. led 2013 12:45:39 
Offline

Registrován: sob 11. srp 2012 21:24:57
Příspěvky: 4
Nevím jestli jsi už problém vyřešil, ale skúsím Ti poradit. Měl jsem tento problém taky, žádný servis mi nebyl ochoten pomoct- prí hoidně práce. diagnostika ukazovala, že je vše v pořádku. Pak jsem se zde zeptal a nějakej šikula mi poradil, abych vyměnil spínač brzdového pedálu. Najdeš jej v kabině vozu (přímo na brzdovém pedálu). Od té doby vše pracuje jak má. Cena org. spínače cca 300,-Kč. Čus


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz