Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Tempomat u HDi
Právě je úte 26. lis 2024 14:45:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: čtv 03. bře 2011 21:18:40 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 7:33:50
Příspěvky: 86
Bydliště: Holetín
znovu bych otevřel tohle téma pro nováčky, kteří nevědí o diskuzi na starém fóru. Nedávno jsem to opět řešil, hledal verzi páčky atd... Nejlevnější páčku jsem objevil na Evasiona (1350,- Kč) a pro ty, kteří by našli přípravu je snadné dát orig páčku pro Xantii (cca 1750,- Kč) a jako orig díl je nejdražší právě na popisovaný typ z P406, která v replikách zmizela a v Peugeotu stojí cca 2200,- Kč. Evas a P406 se liší konektorem (barvy drátů jsou shodné).
odkaz na staré forum http://www.citroeny.cz/forumxxx/viewtop ... t=tempomat


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: ned 13. bře 2011 10:21:12 
Offline

Registrován: ned 13. bře 2011 10:14:51
Příspěvky: 1
Taky uvažuji o tempomatu jenže mám auto r.v. 99 a číslo ř.j. prostřední trojčíslí je 001 což bude asi problém. Co všechno obnáší výměna ř.j. z novějšího auta?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 10:37:58 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
Místo páčky lze použít jakákoliv univerzální páčka, jsou to jen prachsprosté spínače nebo rozpínače. Na starém foru jsem dával fotky i mých vyrobených 4 spínačo/rozspínačů, když jsem to testoval a chodilo to taky, pak jde jen o estetickou stránku.

Co se týče jednotky, do toho bych se nepouštěl, to se u tak starýho auta už nevyplatí.

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: úte 22. bře 2011 23:37:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
:ugeek: Xantiak je jednička ;)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: ned 15. kvě 2011 9:47:55 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 7:33:50
Příspěvky: 86
Bydliště: Holetín
pela píše:
Taky uvažuji o tempomatu jenže mám auto r.v. 99 a číslo ř.j. prostřední trojčíslí je 001 což bude asi problém. Co všechno obnáší výměna ř.j. z novějšího auta?

musíš mít řj z novějšího auta a nejlépe XANTIE a vyměníš do nové řj čip s imobilizerem, čímž ti nová bude bez problémů fungovat ve tvém autě, ale původní tím zničíš, nebo varianta 2 u nové řj nechat zrušit imobilizer aby fungovala v jakémkoliv autě a stará je rezervní a stále funkční. Jde o to, jestli budeš ochotný investovat řádově tisíce do starého auta kvůli úpravě jednotky


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: pon 25. črc 2011 11:52:23 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 16:28:39
Příspěvky: 57
Bydliště: Olomouc
K tempomatu ještě jeden poznatek. Před dovolenou, jelikož mi začal opět blbnout druhý spínač v brzdovém pedálu a tím pádem i blbl tempomat a diag hlásila koherenci (nesoulad) berzdových spínačů jsem ho ufikl a předělal na relé, které je trvalé seplé a je napojené na brzdové světla a jakmile se rozsvítí, tak to rozepně relátko, což je signál do ECU o tom, že se brzdí, aby vypnul, mám s tím najeto přes 5 tisíc km kombinace dálnice, okresky, město a chodí to zatím velmi spolehlivě a relé to stíhá přepínat velmi rychle, čili ani diag nehlásí žádnou koherenci pedálů. Relé jsem použil klasické velké autorelé a přidělal jsem patici pod pojistky v kabině. To jen pro ty, kdo by se do toho pouštěli a neví jak spolehlivě vyřešit signál do ECU od brzdy.

_________________
** Xantia 2.0HDi 80kW LUCIFER **
Obrázek
********* Obrázek *********
Diag - Lexia3/PeugeotPlanet2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: úte 09. srp 2011 15:05:47 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
To vyhodnocovani "koherence" v ECU je nejake divne a IMHO velmi haklive. Ani muj jednotranzistorovy invertor se mu casto nelibi. Az se nastvu, tak to predelam taky na rele jako Xantik.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: úte 09. srp 2011 19:10:35 
Offline

Registrován: pát 12. bře 2010 22:03:58
Příspěvky: 12
Bydliště: Kladno
No já to mám přes relé hned od začátku co jsem to montoval do auta a to už nějaký pátek bude,přesněji 2 roky.
Tempomat používám neustále,takže by se nějaká "koherence" už projevila.

Vlastně jedna závada byla ale to bylo opačně že tempomat po sešlápnutí brzdy nechtěl vypnout.
Jenže to nemělo se zapojením nic společného.
Praskl jazýček kontaktu

Obrázek

_________________
Citroen XII 2.0 Hdi 80kW narozená 2001
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: stř 26. pro 2012 13:11:36 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Ahoj všichni.Chtěl bych se jen pro zajímavost zeptat,co tedy udělá Hdi,když např. selže spínač na spojce?Když jsem dodělal tempomat do 2.1TD,byl jsem samozřejmě nažhaven to vyzkoušet,a tak jsem to zapojil natvrdo.K mému překvapení tempomat vypadne okamžitě po sešlápnutí brzdy,nebo spojky,aniž by bylo napájení do ECU přerušeno a dá se zpětně aktivovat na poslední navolenou rychlost.Díky za odpověď.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: sob 29. pro 2012 11:52:16 
Offline

Registrován: pát 12. bře 2010 22:03:58
Příspěvky: 12
Bydliště: Kladno
ahoj, tim bez preruseni myslis bez vypinace (tlacitka),nebo neco jinyho?
To zapinaci tlacitko ktere tam je slouzi hlavne k eliminaci nechteneho zapnuti tempomatu. Jinak to co popisujes s deaktivaci pomoci brzdy nebo spojky.je normalni,takhle to ma fungovat.
kdyz by se ti rozbil vypinac na spojce nebo brzde tak by to mohlo byt nebezpecny. nebo mozna ne tak nebezpecny jako v pripade rozbiteho kontaktu na brzde kdy ti furt bude auto mit snahu zrychlovat a cim vic budes brzdit tim vic bude pridavat. pokud se rozbije u spojky tak by se stalo "jen" to ze v pripade seslapnuti spojky ti vyleti otacky jak se bude auto snazit udrzet rychlost.
tedy alespon to je muj nazor

P.S. omluvam se za chybejici diakritiku

_________________
Citroen XII 2.0 Hdi 80kW narozená 2001
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Tempomat u HDi
PříspěvekNapsal: čtv 03. led 2013 18:41:31 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Mám na mysli "rozpínače",právě na spojce a brzdě.To znamená,že při sešlápnutí brzdy,nebo spojky je přerušeno napájení tempomatu v ECU a tím dojde k jeho deaktivaci,ale ne vypnutí(jako při vypnutí tlačítkem).Tempomat po této deaktivaci znovu na pokyn páčkou akceleruje na uloženou rychlost.Protože jsem tyto rozpínače na pedálech neměl,tak jsem jejich konektory přemostil na stálé sepnutí,takže při sešlápnutí jednoho nebo druhého pedálu k mechanickému rozpojení napájení ECU nedošlo.V tomto případě ECU vůbec neví,že šlapeš na brzdu nebo spojku.I při tomto"tvrdém" zapojení ECU reaguje a ve zlomku sekundy tempomat okamžitě deaktivuje a po pokynu páčkou znovu akceleruje na uloženou rychlost.To znamená,že uživatel tempomatu v autě,kam si to nedodělal sám a neví ani jak systém funguje,vůbec disfunkci rozpínačů napájení na pedálech nepozná a jezdí vesele dál.Respektive nepozná stálé sepnutí,při stálém rozepnutí tempomat samozřejmě vůbec nefunguje.Nepoznám to ani já,protože systém reaguje stejně,jakoby tam byly.Není to tedy vůbec nebezpečné.Jen mě zajímalo,jestli to takto funguje i u HDi?Zaujalo mě,jak píšeš výše,že ti to u HDi zapínalo i prasklým kontaktem na brzdě a následně nedeaktivovalo,pak je to samozřejmě nebezpečné,ale není mi jasné jak to tedy funguje?Podle tohoto nezáleží během zapínání tempomatu na funkčnosti rozpínačů pedálů?Pokud by to tak bylo,tak po selhání spojkového rozpínače se ti auto roztočí a potká.To je oproti 2.1TD ve vývoji tak pět kroků zpět...

EDIT:Omlouvám se,špatně jsem četl.Je jasné že ti tempomat zapíná,zapojení přes relátko je při prasklém spínači brzdových světel také "tvrdé zapojení".Dále je to ale stejný případ,jako jsem popsal během svého pokusu.Při sešlápnutí brzdy se okamžitě deaktivuje a v případě spojky otáčky vyletí cca o 100 a pak spadnou na volnoběh.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz