Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Brzdové destičky - výdrž, údržba
Právě je úte 26. lis 2024 23:22:25

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Brzdové destičky - výdrž, údržba
PříspěvekNapsal: čtv 26. črc 2012 11:39:32 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Tak mě napadlo, že toto tady ještě soustředěné nemáme.

Jakou máte dámy a pánové výdrž brzdových destiček?

U mě dnes zahynou při prohlídce 210 tis. zadní, přední ještě dostanou dalších 30 tis.

Každopádně na BMP6 to vydrželo:
Přední: 116 tis, 126 tis
Zadní: 165 tis, 45 tis, 4 tis!!!, 60 tis.
Jak vidíte, toto auto jezdí na zadní destičky, při 270 tis. jsem nechal vyměnit třmeny, tak snad bude klid.

AT zatím přední bez výměny --> 210 tis. km
Zadní: 210 tis.

Po zimě je potřeba vždy vyčistit brzdy, jinak to píská a zadek se hřeje. A přemýšlím, že bych po každých 180 ti tisících preventivně měnil třmeny na zadních brzdách.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. srp 2012 6:41:07 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
Já včera výměna zadních destiček na cca 135000 km. Ale hned zjištěn jiný problém, zarezlý pístek v brzdovém třmeni. Takže bude následovat výměna. Druhý byl zatuhlý, rozpohybován, ale půjdou na výměnu oba. Zjistilo se to při výměně brzdových destiček, kdy vnější byly úplně v pohodě, ale vnitřní byly vyholené na kov a začaly "zvonit". Takže zběžná kontrola brzdových destiček bez sundání kola je zcestná. Údajně se to u těchto vozidel stává...Jak říkal Forrest Run: "To bývá..." :D . Takže závěr pro ty, kteří po přečtení tohoto příspěvku se rozhodnou sundat zadní kola a zjistí nerovnoměrné opotřebování destiček, zajistěte si rozpohybování pístku v třmeni a pomocných tyček. Bohužel pístek běhá v hliníku...což hovoří samo za sebe.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. srp 2012 9:45:19 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Ano, je na to opravná sada. Pro zběžnou kontrolu je rozumné občas po delší plynulé lízdě šáhnout na zadní disky, nejlépe i kotouče. Disky musí být studené, kotouče by neměly překročit 40 stupnů. Jakmile je rozdíl v teplotě levá, pravá, je to problém. Nejčastěji to dělají třmeny. Uložení destiček je velmi natěsno, zanese se to bordelem a destičky neodlehnou a mírně přibrzďují. Na spotřebě to poznat nejde, ale na výdrži destiček velmi výrazně.

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. srp 2012 19:36:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
Já to řeším rovnou výměnou třmenů. Bylo mi nabídnuto repasem, 3 dny bez auta a cena cca 3500,- Kč za kus, nový na Autobenexu za 5008,-, se slevou odhadem 4300,-, rozdíl těch 1600,- Kč firma snese, zkrachovat bych neměl :D a práce na 2 hodiny max. Na práci při repasu mám záruku půl roku, na nový díl 2 roky.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. srp 2012 21:01:13 
Offline

Registrován: stř 14. dub 2010 21:51:05
Příspěvky: 30
Nevím proč, ale mě hlásili nutnost výměny destiček ,ale i kotoučů při 60t km. Na Octavii I to při stejném stylu jízdy byly po 60 destičky a po 120tkm s kotoučema.
Tak nevím, je to nějaký šmejd materiál......


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 01. srp 2012 22:32:18 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Záleží na jízdním stylu. Po prvních destičkách se zpravidla stočí, ale někdy už nemusí být co. U mě to jednou na stočení vyšlo, ale jednou nevyšlo. Byť proběh na destičky mám někde jinde.

Když jsem byl s prvním C4GP na prohlídce po 60ti tisících, tak se mě technik ptal, kde mi vyměňovali destičky. Nevěil, že tam jsou původní. No, dnes si už zvykli. :D

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. srp 2012 21:37:29 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
Bodejť by se Ti sjížděli, když létáš nízko nad zemí. Pro Tebe je vhodná vratiplachta, padák a kotva :D .

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 02. srp 2012 21:46:06 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
No dovol.

Kotvu, gumové lano, padák a modlitební knížku používám pouze pouze při jízdě na železničních tratích Kořenov - Tanvald a Papírny Větřní - Kájov :lol:

V autě jsem to ještě nepotřeboval. A to o mě zlé jazyky tvrdí, že na sněhu a ledu jezdím rychleji než v létě, protože prokluzují kola a nejde jet na tempomat :mrgreen:

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. lis 2012 18:55:03 
Offline

Registrován: sob 18. úno 2012 16:26:24
Příspěvky: 53
Bydliště: Stochov
Ahoj, nevíte někdo prosím vás náhodou jaká je minimální tloušťka brzdových kotoučů? Auto mám z druhé ruky, netuším kolik mají nakrouceno, naměřil jsem: 25/25,3 mm vpředu a 11/11,4 mm vzadu
Díky Z

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP6 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 03. lis 2012 20:54:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. kvě 2011 15:34:37
Příspěvky: 17
Pokusil jsem se ti to hodit rovnou z programu do pdf, tak na to mrkni (není to zrovna hitparáda, ale čitelné to je). Nevím co přesně máš za motor, tak jsem to vzal na
C4 PICASSO KOMBI PRO VOLNÝ ČAS 2.0 HDi 138 FAP

http://www.ulozto.cz/x9XQ3fw/brzdy-pdf

_________________
C4 Grand Picasso 2.0 16v , LPG, Tiptronic


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 04. lis 2012 11:53:56 
Offline

Registrován: sob 18. úno 2012 16:26:24
Příspěvky: 53
Bydliště: Stochov
Ahoj děkuji pěkně, je to přesně ono, jenom ještě musím změřit průměry kotoučů, to jsem netušil. Z

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP6 Exclusive


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. lis 2012 20:18:35 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Info o vydrzi: Na prohlídce 240 000 dostaly přední destičky ještě jednu šanci :-)

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 11. dub 2013 21:56:56 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 0:03:12
Příspěvky: 315
Musím vám s politováním oznámit, že dnes po nájezdu 270 221 km došlo k výměně předních brzdových destiček a kotoučů.
Čest jejich památce :D .

Teda, nikdy bych nevěřil, že mohou vydržet tolik, ale teď je mi líto, že těch 300 tisíc to už nevyšlo :(

_________________
Citroen C4 GP 2.0 HDi BMP 6 Exl v kůži 2007
Citroen C4 GP 2.0 HDi AT Exl v kůži 2010
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 FEEL 12/2017
Citroen C4 GP 2.0 HDi EAT 6 Technospace 2 Exl v kůži 1/2015 (pro manželku)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. říj 2013 19:25:29 
Offline

Registrován: úte 10. črc 2012 11:37:30
Příspěvky: 454
Začalo mi drhnout zadní kolo, asi ojeté destičky. Překvapilo mě že nemá C4 hlášení o opotřebovaných destičkách. Žil jsem v domnění, že je má.
Ale teď dotaz, měnit stačí jen desky a nebo i kotouče? Asi oboje, ale neporadíte prosím někdo jaké? V Autokelly mi řekli že se dělají dva rozměry, nějaké velké a malé. Protože hoch co mi to přehodí není plátce dph tak to chci koupit a nevím jaké. Nedá se to podle VIN zjistit?
Díky.

_________________
Citroen C4 GP r.v. 2008 2,0 HDI, 6st AT automat.
Peugeot 807 r.v. 07 2,0 HDI 2009-2012
Renault Grand Espace r.v. 06 2,0 HDI 2009
Škoda Felicia 1998
Renault Scenic 1,6 RT 1996-2009
Škoda Forman GLS 1990-97
Škoda 120 GLS 1981-90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 30. říj 2013 19:30:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
ty 2 druhy budou asi podle toho jaky vyrobce brzdoveho systemu je na vozu

podle VIN cisla jde zjistit cokoliv (hod mi ho do SZ ja ti napisu)

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 71 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz