Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - palivomer LZE
Právě je čtv 14. lis 2024 8:29:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 04. lis 2012 10:19:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
jo lexie3 s vlastnim kabelem

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 04. lis 2012 12:09:38 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak mi dneska opět došel benzín maje na palivoměru 2 čárky a dojezd cca 80-90 km.
Začíná mne to srá....
Můžete mi poradit, jak se dostanu k tomu plováku v nádrži, abych jej trošku zpracoval?
Díky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 04. lis 2012 12:21:02 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Dík za info.
Koukal jsem na to - je to ono? - http://www.obd2tool.fr/car-diagnostic-t ... 0-v23.html

Je otázka, zda to má cenu za ty prachy kupovat (když to koupím v Česku, tak je to už min. cca 2900 Kč). Kolikpak si asi bere značkový servis Citroenu za to, že mi tu diagnostiku udělá a nastaví mi třeba ten palivoměr?
Druhá věc - pokud v tom softu není kvalitní čeština (což konkrétně zrovna tady u toho výrobku bych dost pochyboval, že tam kvalitní čeština bude), tak my dříve narození budeme tápat. Rovněž asi člověk, který se v tom bude hrabat, musí mít trošku pojem, co vlastně dělá - aby se nestalo, že si tu řídící jednotku atd. tak rozhodím, že už s autem neodjedu.

Takže co radíš - koupit a vrtat se v tom nebo radši servis Citroen?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: ned 04. lis 2012 13:42:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
nejdriv radim zbytecne necitovat posledni prispevek

no cestina v tom programu je a existuji i novejsi verze otazka jestli ses pocitacove sikovnej

a osobne pokud se v tom chces vrtat kup si ji, pokud jenom obcas neco nekdy tak najit nejakeho borce v okoli ktery timto kabelem a programem disponuje

servis citroen je jen takovej tohle neumime, tohle nejde, atd. musime vymenit pulku auta protoze ....

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: pon 05. lis 2012 1:55:06 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
PC celkem žádný problém. Spíše je ale problém v tom, že mám na noťasu Win 7 a s těmi si lexie3 údajně nerozumí. Takže zkusím spíše pohledat v okolí někoho, kdo to má.
Pokud by to ale pod W7 šlapalo, tak bych asi zauvažoval. Když to má češtinu, tak to snad pochopím.
Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 1:12:23 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Ahoj lidi.
Poradí mi konečně někdo, jak se dostat k tomu plováku v nádrži na benzín? Ten nepřesný palivoměr mi už opravdu pije krev.

Mám takovou ideu, jak ten palivoměr nastavit.
- vymontuju plovák (tedy spíše celou jednotku s plovákem či jak to nazvat)
- vycucnu nádrž do sucha
- naliju zpět do nádrže dejme tomu 5 litrů benzínu
- plovák se pokusím patřičným přihnutím nastavit tak, aby mi palivoměr ukazoval právě "rezervu" - prostě právě začne blikat "benzinpumpa" na displeji - tzn., že mohu ujet ještě cca 50-80 km než mi dojde benzín. Tu hranici neblikání-blikání "benzinpumpy" bych testoval tak, že bych k těm 5 litrům v nádrži trošku přilil a pak zas trošku vycucnul (třeba 1/2 litru dolít a pak 1 litr vycucnout a pak zase 1/2 litru dolít) a sledoval bych, co ukazuje palivoměr a v kterém okamžiku začne blikat "benzinpumpa"

Je tento můj "myšlenkový pochod" k něčemu nebo je to úplná hovadina? Na co si dát při demontáži plováku a při manipulaci v benzínové nádrži pozor (samozřejmě kromě otevřeného ohně - tak blbý zase nejsem). Je tam třeba nějaké choulostivé těsnění, které je dobré mít alespoň jedno v rezervě?

Dík za rady.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 1:59:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
napad dobrej ale prakticky nerealnej, auto vypocitava mnozstvi individualne, takze s 0,5l si neporadi.
doporucuju vycuc nadrze cerpadlem a zmerit hodnotu v Ohmeh, tu nasledne lehce upravit ohnutim plovaku, pak dolit zminovane mnozstvi a overit stav, ve finale natankovat plnou a overit potreti

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 10:04:11 
Offline

Registrován: stř 01. srp 2012 20:34:11
Příspěvky: 59
Bydliště: SK Bratislava
podpisujem sa pod nazov temy...
130 km/h tempomat + 94 km/h tempomat:
- letne 205/50 R17 - priem. 7,2l/100km;
- zimne 195/65 R15 - priem. 6,5l/100 km;

udaje podla palubneho, realny dojazd rovnaky :mrgreen: ale aspon chvilu som mal radost

_________________
C4 1.6 VTi 88kW ´09


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 10:45:43 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No co se týká ukazatele množství paliva v nádrži (NIKOLIV DOJEZDU), tak předpokládám, že palubní počítač by snad měl zobrazit hodnotu (počet čárek, blikající "benzinpumpa" atd.) podle odporu, který je momentálně "na plováku" v nádrži - tzn., že by neměl nic přepočítávat, měla by tam být snad přímá úměra (= např. čím vyšší odpor tím více čárek palivoměru na displeji). Mi v podstatě jde o to, abych "na plováku" (jeho patřičným přihnutím) nastavil takový odpor, aby při změně množství paliva dejme tomu z 5,5 na 4,5 litru zažala blikat na displeji "benzinpumpa". Jestli mi při plné nádrži ukáže palivoměr všechny čárky nebo ne, to mne v podstatě nezajímá. Potřebuji pouze vědět, kdy mám zamířit k pumpě a dočepovat nádrž.

Logika by na druhou stranu říkala, že by se měl dát přes diagnostiku nastavit palubní počítač tak, aby dejme tomu při 5 litrech benzínu v nádrži a (nějakém, který tam zrovna je) odporu "na plováku" v nádrži, právě rozsvítil blikající "benzinpumpu". Ale to je pouze moje domněnka, za druhé by člověk musel mít diagnostiku (Lexii) a za třetí by musel vědět, kde a jak se to nastavuje.

Takže z toho pohledu se mi jeví jako jednodušší pohrát si s plovákem.

AKORÁT FURT NEVÍM, JAK SE K NĚMU DOSTAT. TOŽ DEJTE NĚKDO NĚJAKÝ NÁVOD, JAK SE TAM LEZE.

Dík.


Naposledy upravil Havlicek.Lukas dne úte 04. pro 2012 14:46:51, celkově upraveno 1
citace > http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=148&t=3067


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 14:54:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. říj 2009 8:14:15
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno, Slaný
Logické je to co píšeš.... Ale realita je v C4 jiná...

Měl jsem extrémě dlouhé trápení než jsem v C4 vychytal fiktivní úbytky benzínu při provozu na LPG...

Jak píše L.Havlíček, nastavit si plovák pomocí multimetru, protože jednotku nedonutíš aby ti ukazovala na displeji to co si zrovna na plováku nastavíš...

Tuším že musí hodnoty odpovídat 60Ohm - 360Ohm... (jen nevím která je prázdná a která plná)... Ale dost jsem se s tím vyvztekal...

Demontáž je jednoduchá, po zadní sedačkou odklopit víčko, odpojit konektor, odpojit hadice a vyšroubovat "modul" z nádrže.

_________________
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206 CC 2000, 2.0 16V 100kW

Bylo: Volvo S80 3,2 LPG, Škoda PickUp 1,9D, Citroen C4 1,6 LPG, Hyundai Accent 1,5 CRDi, Škoda Favorit 1,3 LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 14:57:47 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7379
Bydliště: Kolín
tak to vezmem jeste vic polopate :D

cerpadlo je pod zadni sedackou, je tam plechova krytka, ta se vyloupne a bude na tebe cucet cerna plastova matice na velkem bilem cerpadle
povoli se hadicky, odpoji se napajeni a matice se povoli, pod cerpadlem je sice guma ale pokud neni starim sezrana nic ji nebude

dale k tomu pocitani mnozstvi, aby rucicka(v tomto pripade digitalni ukazatel) pri kazdem prejeti nerovnosti nebo nakloneni vozu neposkakoval
vypocitava auto mnozstvi s malym spozdenim, z toho duvodu je v jednotce nastaveno ze pokud pri stojicim vozu ubyde na plovaku treba jenom 0,5 litru auto to nezaznamena

minimalni mnozstvi registrovane pri tankovani je cca 5-7 litru

diagnostikou se nastavuji krajni hodnoty plovaku + mnozstvi kdy ma zacit blikat hladove oko > dokonce to tu je uz popsane


pokud clovek nedisponuje diag musi plovak postupnym ohybanim nastavit tak jak jsou z tovarny hodnoty nastaveny 60 > 360 Ω
rozdil 300Ω rozdelis poctem carek a zjistis kolik je potreba na jednu carku

1 carka = 25Ω = 5 litru paliva

EDIT: task Tom byl rychlejsi
a jeste jedna vec pro objasneni
Citace:
Fáze činnosti u nejedoucího vozidla
15 s po vypnutí zapalování je změřena hladina paliva a zaregistrována do paměti.
Rovněž je zaregistrována hladina paliva zobrazená na sdruženém přístroji. Při opětném zapnutí zapalování je znovu změřena hladina paliva.
Jestliže je naměřená hodnota odlišná od hodnoty zaregistrované při posledním vypnutí zapalování, BSI1 z toho vyvodí, že došlo k načerpání paliva a je brán do úvahy nový objem paliva v nádrži.
Jestliže jsou obě hodnoty shodné, BSI1 příjme poslední hodnotu paliva zobrazenou na sdruženém přístroji.

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 15:14:53 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Chlapi dík za konkrétní informace. Zkusím to a uvidíme, jak to dopadne. Pak napíšu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 21:06:29 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
Tak mne ještě napadlo, jak by se snad dal ten plovák poštelovat.

Palubnímu počítači je asi jedno, jestli se plovák hýbe vlivem změny hladiny benzínu v nádrži a nebo jestli čerpadlo s plovákem vyndám z nádrže a budu s plovákem hýbat rukou.

Takže vyndám čerpadlo s plovákem z nádrže a připojím na "výstup" plováku ohmetr. Zapnu klíček na první polohu, aby se mi na displeji zobrazil palivoměr atd., pak budu pomaličku (aby palubní počítač stíhal reagovat) hýbat plovákem a sledovat, jak se mění údaj na palivoměru. Zároveň budu sledovat údaj na ohmetru. Teoreticky bych měl zjistit, při jakém odporu na plováku začne palivoměr zrovna ukazovat rezervu (blikající "benzinpumpu"). Pak naliju do nádrže dejme tomu 5 litrů benzínu (což bych bral jako nutnou rezervu na dojezd k pumpě), našroubuju zpět čerpadlo a trošku popojedu, aby palivoměr načetl nějakou hodnotu. Pokud palivoměr ukáže blbost, tak opět čerpadlo vyšroubuju, doliju trošku benzínu, abych měl v nádrži zase těch cca 5 litrů, patričně přihnu plovák a zopakuju celý postup - i když vlastně když čtu, jak se palivoměr chová po zastavení vozidla, tak bych měl nejprve při vyndaném čerpadle zapnout klíček, pohýbat s plovákem, ať si palubní počítač načte novou hodnotu, jelikož si bude myslet, že jsem načerpal benzín, a pak teprve zopakuju celý postup.. Myslím, že na pár pokusů bych se mohl dostat do stavu, kdy mi při snížení obsahu benzínu v nádrži na 5 litrů ukáže palivoměr blikající "benzinpumpu" = kmitej nasosat benzín.

Je tu ale jedna zásadní otázka - když čtu tohle:
Fáze činnosti u nejedoucího vozidla
15 s po vypnutí zapalování je změřena hladina paliva a zaregistrována do paměti.
Rovněž je zaregistrována hladina paliva zobrazená na sdruženém přístroji. Při opětném zapnutí zapalování je znovu změřena hladina paliva.
Jestliže je naměřená hodnota odlišná od hodnoty zaregistrované při posledním vypnutí zapalování, BSI1 z toho vyvodí, že došlo k načerpání paliva a je brán do úvahy nový objem paliva v nádrži.
Jestliže jsou obě hodnoty shodné, BSI1 příjme poslední hodnotu paliva zobrazenou na sdruženém přístroji.

- tak aby počítač načetl nové hodnoty, stačí zapnout zapalování (otočit klíček do první polohy) nebo musím opravdu na chvilku nastartovat?

Co vy na to? Myslíte, že to půjde?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 21:55:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 19. říj 2009 8:14:15
Příspěvky: 103
Bydliště: Kladno, Slaný
To je právě to co ti fungovat nebude...

Jakmile zapneš zapalování, tak už zobrazení na palivoměru přebírá řídící jednotka z výpočtu časů vstřiků a plovák už v podstatě nemá žádný vliv...

Plovák slouží jen aby:
15vteřin po vypnutí motoru zjistil stav v nádrži
a před zapnutím zapalování znovu odečte hodnotu aby zjistil zda jsi nenatankoval...

když jsou hodnoty shodné, zobrazí ti starou hodnotu, když zjistí natankování, zobrazí hodnotu z plováku a poté již opět plovák nepotřebuje do dalšího vypnutí motoru...

U mě stačilo zapínat zapalování, ale jednotka se nenechá oblbovat do nekonečna... nakonec jsem se dopracoval k blikajícímu palivoměru a musel jsem odpojit a připojit baterii aby se to zpamatovalo...

Alespoň takové byly moje poznatky...

_________________
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206 CC 2000, 2.0 16V 100kW

Bylo: Volvo S80 3,2 LPG, Škoda PickUp 1,9D, Citroen C4 1,6 LPG, Hyundai Accent 1,5 CRDi, Škoda Favorit 1,3 LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: palivomer LZE
PříspěvekNapsal: úte 04. pro 2012 23:24:55 
Offline

Registrován: pát 26. říj 2012 18:59:49
Příspěvky: 143
No jo, ale podle čeho potom palivoměr v průběhu dlouhé nepřerušené jízdy (třeba 150 km na jeden zátah) ukazuje množství paliva v nádrži? Počítač to nějak přepočítává z nějakých hodnot zcela nezávisle na poloze plováku v nádrži? Na polohu plováku vůbec nebere zřetel? To jako ten palivoměr neukazuje podle toho, jak plovák klesá s hladinou benzínu v nádrži? Tohle přece nemá žádnou logiku? Jestli to tak je, tak ti francouzi jsou opravdu na palici. Neřeknu, kdyby z kombinace různých parametrů palubní počítač vypočítával dojezd dojez (a asi to tak funguje), ale měl by vycházet vždy i z údaje plováku o výšce hladiny paliva v nádrži.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 126 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz