Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Náklady na XM - kolik vás stojí provoz?
Právě je ned 24. lis 2024 21:30:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 10. led 2010 0:32:31 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 13:55:15
Příspěvky: 117
Bydliště: Ostrava
Oldo, tady bych si zase dovolil oponovat já.
Jsem přibližně ve tvém věku, sice přesně nevím, kolik je tvému a ani mým potomkům, ale vím, že si taky chodí do školy jak se jim zachce s výmluvou: "Fotřík, to je vejška" doplněné pohledem jednoznačně výmluvným.
1) Kdysi jsem si svá auta opečovával sám a to ze všech oborů -motor, plechy, elektrika- jen jak tak pátrám v chátrající paměti, nezkoušel jsem čalouníka.
V dobách mých motoristických počátků snad ani nebyla jiná možnost, v servisech nebylo dostatek lidí ani náhradních dílů -"zkuste se zeptat za týden"-, fušéři byli jen na doporučení přes známého, kvůli utajení a pro nás mládežníky za drahý peníz. To dnešní mladí snad ani nepochopí. Takže tehdy to byla nutnost, ale i dobrá škola. Jenže rozebrat Š-120, nebo XM bude asi trošku rozdíl. Ale od toho máme tohle konsílium.
2) Později přišlo období, kde mi došlo, že než obětovat šichtu a místo práce a výdělku dotáhnout do dílny auto a opravit si ho sám se zdála jako blbost. Dát auto profíkovi, který ví kam sáhnout a nemusí hledat a experimentovat, tudíž to má hotové oproti mne za chvilku, na díly má při svém obratu množstevní slevy a já si mezitím na to můžu vydělat ve svém oboru. Tak by to mělo být.
Jenže....!!!
3) Než jsem našel schopného mechanika, který svou práci zná a udělá ji poctivě, musel jsem jich hodně vystřídat a dva dokonce i zbít. Ale to bylo na Favorita, takže nic složitého. Do Citrónka jsem přes servisy vrazil tolik peněz, že už jsem ho chtěl zrušit a ještě mi nikde nikdo neudělal ani jednu opravu bez problému, nebo na poprvé, nebo aspoň dobře, abych si to nemusel dodělávat sám. Problém je v tom, že moc mechaniků to nechce dělat vůbec a z toho mála co zbylo už jsem zkusil fakt hodně a fakt hustý.
Takže se nechtěně pomalu vracím k bodu č1. Když prostě chci něco pořádně, musím si to udělat sám. V dnešní době si otevře živnost mechanika kdejaký vyřazený havíř a to jen na základě znalostí, co pochytil v hospodě. A pro úplnost, tuto zkušenost mám i se značkovými.
Takže fandím Mírovi i všem ostatním, kteří mají tu kuráž se do čehokoliv pustit.

_________________
Citroen XM 2,1td r.v.1990


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. led 2010 10:42:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 20:48:06
Příspěvky: 166
Bydliště: Vrbové
jj, musím súhlasiť s Chachar-om tiež som po kúpe xantie povedal, že to nie je AX a pôjde do servisu a keď išla z tretieho servisu ku mne do garáže, tak som si uvedomil, že to nemá ani cenu, niekedy na základe dobrých rád z internetu dokáže človek veľa aj sám.
A pritom nie som vôbec človek z tohoto oboru, robím s počítačmi, takže tak.

_________________
>> http://www.citroeny.sk <<
>> http://www.citroenklubpraha.eu <<
Súčasnosť: C5 2.0HDi '05, Xantia 2.0HDi 80kW '00, AMI6 Berline '64, 2CV6 Dolly '85, 2CV AZA '63
História: 2x AX 1,1, ZX 1,4, BX 1,8TD, Xantia 2.0HDi 66kW


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. led 2010 14:45:11 
Offline

Registrován: pát 23. říj 2009 20:20:53
Příspěvky: 26
Bydliště: Šumperk
Mluvíme asi shodně. Já ještě jednou připomenu, co jsem chtěl zdůraznit:
- dělat opravy tak, aby se k nim nemusel vracet
- mít seznam závad a řešit je tak aby ubývaly
- klidně i vlastníma rukama, taky jsem to dělal, i když jsem míval různé pocity z výsledků své práce, někdy radost, někdy pochybnost
- poctivých opravářů je málo, a ty 3 co znám, jsem našel teprve asi před 7 lety (auta mám od 18 let, tedy 34 let)
- když někdo někoho pochválí, tak hned zbystřím a zapamatuji si ho - např. Pat a Mat ja taky na "kladném seznamu".


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11. led 2010 23:21:35 
Offline

Registrován: stř 21. říj 2009 10:15:07
Příspěvky: 50
Bydliště: Praha 9
souhlasím s názorem,že lepší je si opravovat sám neb vím co dělám a když udělám špatně tak si vynadám do debilů a jdu to udělat znovu,jenže je tu právě to malý "jenže":To že před panelákem ležím pod autem a měním hadici od vody - nevadí,vyměnit destičky - žádný problém,přehazovat sedačky včetně tapeců - koukali na mě jak na blázna ale udělal jsem to,vyměnit zadní nárazník za "musketyra"-trochu pakárna ale taky šlo,ale pár doladění co bych ještě chtěl prostě na ulici fakt nedokážu.Teď mám v plánu výfuky na každou stranu ale autogen u paneláku a já pod autem,no to už by bylo asi docela drsný.Proto tiše závidím těm s vlastní garáží s dobrým zvedákem k tomu.A tak mi nezbývá než hledat slušnýho mechanika,kterej bude ochotnej za rozumnej peníz se tomu věnovat.A dávám za pravdu,že najít dneska někoho kdo umí a nemá výhrady na "francouze"to je docela problém.A i když se jedná "jenom" o úpravu výfuku,tak zatím každý odpověděl - jo citroen,no na to tu nic nemáme.Ani se nekoukli a už věděli,že to nepůjde.Zkrátka profíci :D Takže na jaře jdu hledat dál.

_________________
XM 2.5 TD,1997,polokůže,225/45x17 SUZUKA SILVER Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12. led 2010 13:33:40 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 15:10:14
Příspěvky: 74
Bydliště: Plzen
Medvede vzal si mi to primo z ust.jak stim panelakem s garazi i s mechanikama.me prijde ze na me blbe koukaj i v servisu citroen kdyz uz tam musim pro nakou vychytavku na xm.jo priject tam s c6 a v kravate tak by se pretrhli...

_________________
XM 2.5TD 1999 modry mauricius full naloz v cerne kuzi v musketieru/zenderu s chromovyma lemama a alu 225/45/17... :-D
Renault grant espace III s 3l V6 24v automat a krom kuze full naloz s Alu 215/50/17 ...Konecne poradnej rodinej kocar... :-D


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12. led 2010 16:58:19 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Klucí taky na tom nejsem nejlíp ale vim kam jet. Tchán má garáž a hlavně ještě barák kde je garáž s dírou. S tim tapecem si mi připoměl jak jsem vše vyndaval vedle paneláku a začínalo lej. Zlatej soused mi pujčil garáž než si přijel. Náklady radši nepočítám jelikož bych byl nas., že už za ty prachy nemam novější vozidlo. Každopádně mam v plánu pokud neprodám auto taky udělat dva výfuky. Měl jsem možnost koupit C8 a ten blb ji prodal a pak se zapíral.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 03. úno 2011 17:54:33 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 12:31:22
Příspěvky: 40
Bydliště: Praha
Našel jsem tento topic a nedalo mi to jsem vrazit celou finanční historii mého vozu. Dle mého úsudku je to k pláči.
Datum Km Typ Popis Cena Funkce
1. 05.07.2007 0 Jiný provozní náklad komplet oleje+ filtry. 8000.00 Změnit | Vymazat
2. 06.07.2007 162500 Oprava zadní koule dofuk a výměna LHM 1500.00 Změnit | Vymazat
3. 10.07.2007 162700 Jiný provozní náklad Pneumatiky letní Fulda + montáž 9500.00 Změnit | Vymazat
4. 20.07.2007 162000 Oprava výměna chladiče. 5000.00 Změnit | Vymazat
5. 10.08.2007 163000 Oprava kompletní výměna rozvodů a nové destičky 16500.00 Změnit | Vymazat
6. 20.09.2007 166000 Oprava vyndání motoru a jeho kompletní přetěsnění, výměna spojkové sady,gufer na klice, hydroštelů,termostatu, napínák na pohon. řemen. výměna oleje, filtrů, nemrz, kapaliny, oleje v převodovce. 37000.00 Změnit | Vymazat
7. 13.05.2008 180000 Oprava tekl protipadací zámek, výměna lhm za aeroshel fluid 41, výměna řemenice, výměna zadních brzdových kotoučů a destiček. Dofuk a výměna centrální koule. 18000.00 Změnit | Vymazat
8. 13.11.2008 190000 Oprava přední ložiska, čepy řízení, geometrie 9000.00 Změnit | Vymazat
9. 20.12.2008 195000 Jiný provozní náklad zimní gumy lehce jeté + montáž 2500.00 Změnit | Vymazat
10. 10.02.2009 210000 Oprava žhaviče, diagnostika, výfuk, 2500.00 Změnit | Vymazat
11. 15.06.2009 218000 Oprava technická prohlídka a emise. 2000.00 Změnit | Vymazat
12. 12.10.2009 221000 Oprava ložiska v ramenou, hydra, vejfuk, filtry, 3 nové
zadní koule, 12000.00 Změnit | Vymazat
13. 16.10.2009 221200 Oprava nové destičky, kotouče, lanovody, výměna oleje 7500.00 Změnit | Vymazat
14. 23.11.2009 224000 Oprava oprava original Alu disků na XM svépomocí materiál, základní barva, stříbrná barva, bezbarvý lak, brusné papíry, brousící kotoučky, krycí lepící páska. 1000.00 Změnit | Vymazat
15. 25.11.2009 224000 Oprava nákup bezbarvého laku 3x. 435.00 Změnit | Vymazat
16. 28.11.2009 224900 Oprava nová baterie Varta 74Ah 3105.00 Změnit | Vymazat
17. 31.03.2010 240000 Oprava nové letní gumy+práce 7500.00 Změnit | Vymazat
18. 12.05.2010 244500 Oprava výměna oleje,filtrů, doplnění a kontrola klimatizace. 2300.00 Změnit | Vymazat
19. 24.05.2010 246000 Úprava / vylepšení nové rozvody, řemeny, olej v převodovce, nástřik asfaltového sajrajtu na spodek vozu. 10000.00 Změnit | Vymazat
20. 20.08.2010 256000 Oprava výměna oleje, filtry-olej a vzducháč. 1100.00 Změnit | Vymazat
21. 01.10.2010 259000 Oprava nové destičky 2000.00 Změnit | Vymazat
22. 09.10.2010 259000 Oprava nové pneu goodyear ultra grip 7+ a nazutí na plecháče. 5800.00 Změnit | Vymazat
23. 28.11.2010 262000 Oprava výměna hydraulické kapaliny a vyčištění sítek + přehození z letních na zimní kola. Nový naftový filtr 1700.00 Změnit | Vymazat
24. 10.12.2010 265000 Výměna motorového oleje olejový filtr olej a filtry 1200.00 Změnit | Vymazat
25. 28.12.2010 266000 Jiný provozní náklad nový stěrač kapalina do ostřikovače 365.00 Změnit | Vymazat
26. 23.01.2011 269900 Oprava přetěsnění hydro. čerpadla. kladky pohonu a řemen. Antifreeze. Likvidace původního výfucku a opraveno jen rourami 11021.00 Změnit | Vymazat
27. 03.02.2011 271000 Oprava nový alternátor (teda repas) 3000.00 Změnit | Vymazat

Celkové provozní náklady: 181526.00 kč

_________________
Citroen XM 2.1TD rv.2000 lucas epic.-- Escort Qi45--G9 biče na fízly
Citroen BX 1.9D rv. 1991 historie.
Land Rover Discovery 2.5TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 04. úno 2011 0:19:44 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 0:49:18
Příspěvky: 59
Pánové,tak se taky přidám.Duben 2009 dovoz XM ze SRN z Citroenu,jasný původ,servis a km-117tis km.Hned udělány komplet rozvody,filtry,olej,výměna nějaké koule a přifouknutí-dohromady asi 10tis kč rozvody a 4tis kč hydraulika-nevím přesně,musel bych pohledat v účetnictví.Před přihlášením auta koupeno TZ a namontováno-1700kč.Ekopoplatek 3tis kč.V SRN koupeny staré orig ALU kola-1tis k a rozšiřovací podložky-800kč.Pak pravidelně po cca 13tis km výměny oleje. Závady: na cca 165tis km výměna hučícího ložiska v pravém předním kole-cca 3500kč.Víčko expanzky-200kč.Výměna zadních brzdových destiček-cca 1500kč.Nejsem si jistý,jestli se už měnili přední-cca 1500kč.Omlouvám se,že neznám přesné částky,ale to auto mě vydělává,takže mu dávám co je třeba a nejsou to náhradní díly Starline.A naštěstí nemusím počítat každou korunu,což s tím souvisí.Teď odešli stahovačky v obou předních oknech a sákne mi hydročerpadlo-obojí můžete nabídnout,koupím.Když to shrnu,tak nezapadám do vaší skupiny průserových XM.A myslím,že mu dávám zabrat.Mám najeto 178tkm,takže nějakých 60tkm převážně s podvalem-do němec prázdný(vlek 500kg),zpět plný(naloženo na vleku 1000-1600kg).Dával bych autu,co potřebuje,ale ono nic nepotřebuje....Jen mám jasno co s ním udělám,až si koupím jiné auto(4x4).Prostě si ho nechám,protože prodávat ho za pár kč nemá smysl.Takže já jsem spokojený majitel XM a vám všem přeju to samé.Zatím čau.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. úno 2011 13:22:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
rok je pryč ale zase zkouškové tak jsem to jen tak zhruba dodělal ... výsledek je 100 tisíc korun českých a to jsem toho opravdu mnoho zapomněl a vynechal. Třeba naftu jsem tam nepsal, jinak bych tam musel psát i rohliky co jsem snědl navíc protože jsem byl unavenej z práce na XM, akohol a podobně ...

http://is.muni.cz/www/324653/XM_udzba.xhtml

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Naposledy upravil miraxm dne úte 08. úno 2011 15:30:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 07. úno 2011 22:43:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
LebedaXM píše:
Našel jsem tento topic a nedalo mi to jsem vrazit celou finanční historii mého vozu. Dle mého úsudku je to k pláči.

2. 06.07.2007 162500
xxx
27. 03.02.2011 271000

Celkové provozní náklady: 181526.00 kč


Jestli vidím dobře, tak za cca necelé 4 roky a 100.000 km náklady 181.526Kč

to je docela síla, to je na Chocholouška :lol:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 11. úno 2011 21:40:30 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Koupe vozidla - 32.000
Gumy - 5000
plechace - zadara
Rozvody 7000
2x Olej - zadara
2x Filtrolej 300???
Vzduchac 200
Olej do automatu 2000
Baterka - 3000
Desky predek a kotouce 5000
Predni naprava 6000
Zadni Ramena 9000
Vymena rizeni - 1000
Spousta drobnych oprav - z vraku za 1000

Celkem 71800,-

Najeto 45000km

to zn i s koupi vozidla 1,60 za km, to de ne?

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 22:18:41 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 12:31:22
Příspěvky: 40
Bydliště: Praha
PATaMAT píše:
LebedaXM píše:
Našel jsem tento topic a nedalo mi to jsem vrazit celou finanční historii mého vozu. Dle mého úsudku je to k pláči.

2. 06.07.2007 162500
xxx
27. 03.02.2011 271000

Celkové provozní náklady: 181526.00 kč


Jestli vidím dobře, tak za cca necelé 4 roky a 100.000 km náklady 181.526Kč

to je docela síla, to je na Chocholouška :lol:



Už jsem s Chocholouškem mluvil a mám u něj zamluvený pokoj. :D No aspon mě těší fakt že i když do toho započtu nákupní cenu (+120 000kč=300 000kč) tak jsem na tom furt líp než kdejaký majitel Oktáfky v metli a na hlínách. Je výkonově srovnatelné, výbava taky, ani stopa po kchorozi a a vím co všechno na tom autě bylo měněné a jak dlouho to vydrží. A notabene ty peníze tam tekly celkem pomalu takže naštěstí náká extrém darda tam nebyla. Stejně kdybych ty peníze nenacpal do auta tak bych je prolil hrdlem nebo prožral. :D :D :D

_________________
Citroen XM 2.1TD rv.2000 lucas epic.-- Escort Qi45--G9 biče na fízly
Citroen BX 1.9D rv. 1991 historie.
Land Rover Discovery 2.5TD


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 22:27:55 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 19:36:11
Příspěvky: 96
XM V6 12v

koupě 208000km 10000.-
kotouče předek - 500.- stočení,desky 1000.-
P klobouk 1500.-
čepy předek 1500.-
brzdy zadek komplet 3000.-
výfuk zánovní 3500.- komplet
kola 1000.- zánovní gumy s alu
olej motor ,převodovka + filtry 3000.-
poloosy P,L 5000.-
zadní koule nové 2000?
přední dofuk z CX 500.-
lanovody 1500.-
řemeny 1500.-
nějaké drobnosti z jiných aut ...
spojka 7000.- ještě před výměnou =)
zásobníková koule 1400.-
Autorádio JVC 2200.-
kabely zap. 1200.-
svíčky champion

_________________
XM V6 Y4 Exclusive vega v kůži Savana - z filmu Byl jednou jeden polda II.
XM Y3 V6.12 Zender 1990 Pallas vínová met.
XM Y3 CT Turbo Kombi Exclusive 1993
XM V6.12 kombi Y4 Exclusive(savana,vše v el...)
CX 25 GTi Turbo 2 1987
CX 25 GTi Pallas


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 29. bře 2011 14:50:53 
Offline

Registrován: pon 28. bře 2011 9:53:22
Příspěvky: 3
Tohle jsem kdysi zkoušel taky, když jsem se cca po roce a půl dostal někam ke 100.000 Kč, nechal jsem toho, kazilo mi to požitek z jízdy (teda když to jelo) - navíc tehdy se studentskými příjmy jsem byl díky autu neustále švorc...

A teď už mě zase svrbí ruka, že nějaký ten třílitr v automatu by se mi do rozpočtu vešel :-))

_________________
dříve:
XM 2.0 CT SX Y4 1997, sociální výbava, zelená
C8 2.2 HDi Exclusive2004, plná výbava kromě kůže a střešního okna, stříbrná


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 02. dub 2011 13:07:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Tak postuju náklady za rok a čtvrt od založení tohoto vlákna, ta tabulka co jsem v prvním příspěvku postoval se pěkně rozrostla :)

Víceméně mám kliku že všechno jakžtakž funguje.

Náklady se prodražili tím že jsem nedobrzdil (výměna přední nárazník, PP blatník, maska, PP světlo) a technickou (brzdy a vyvaření jednoho plechu na zadku), nový pneumatiky a hydraulika u PaM (doporučuji - fakt se v tom vyzná, dvě koule jsem měl proražený a asi čtyři poloprázdný, takže to začlo konečně dělat to kvůli čemu jsem si to kupoval). :mrgreen:

Takže konečně ta tabulka:
http://ondrej.pavlicek.sweb.cz/xm_naklady.htm . Náklady na KM jsou i s koupí auta, pojistkou, prostě komplet (někdo tvrdí že je to nesmysl, já na si to nemyslím :) )


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz