Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Na co si dát pozor při nákupu C6?
Právě je úte 26. lis 2024 1:04:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Na co si dát pozor při nákupu C6?
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 11:21:48 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Jedu si příští týden na Slovensko pro C6 2,2 HDI z roku 2007. Byl jsem se na to auto už podívat a všechno vypadá, že funguje. Tedy kromě prázdné klimatizace, ale slíbili, že ji nechají na vlastní náklady dotlakovat a prověřit.
Auto je vrácený leasing a kromě tří škrábanců na karoserii vypadá, jako nové...

Je něco, na co si dát u C6 obzvlášť pozor?

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 11:49:56 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Výrazný specifický problém C6 nemá. Jen ta tvoje volba je trochu mimo. Myslím tím, že s touhle motorizací jsou jen manuální převodovky. Nevím to ale přesně, může to být jinak. Druhá věc je, že kdybych kupoval C6, tak hlavně kvůli pohodlí. K tomu samozřejmě automat patří, ale hlavně k tomu patří podvozek se systémem Amvar. To je propracovaný systém ovládání tlumičů pro každé kolo zvlášť. A ten myslím u této motorizace taky není. 2.2 je myslím jen se systémem H3+ jako C5 a zadní náprava je jako u C5 III (X7). Takže v podstatě koupíš C5 v jiným kabátě a s jiným interierem. Mnohem míň praktickým interierem. Jo a myslím že 2.2 nemá ani vysouvací křídlo.
Já bych se poohlížel po 2.7. S touhle motorizací už můžeš mít C6 v kompletní výbavě se všema vymoženostma.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 12:26:37 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Děkuji za odpověď.
To, že je tam manuální převodovka mi vyhovuje. Nemám automaty moc rád. Vysouvací křídlo to má.

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 14:01:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Podstatný je ten Amvar. Bez toho bych C6 nekoupil. Leda hodně lacino a s vědomím, že to je C6 jenom jako. ;)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 10. čer 2012 20:56:01 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Amvar tam opravdu není.
Ale cena je skoro neodmítnutelná. Když to přepočítám z EUR na koruny tak to včetně všech poplatků, převozních značek a podobně vyjde na 192000,- Kč (plus - minus nějaká stovka podle aktuálního kurzu). To v roce 2004 (nebo 2005) už si to přesně nepamatuji mne stejně staré XM s podobným počtem ujetých kilometrů stálo o 40000,- víc.
Je to vrácený leasing a lízingovka se toho prostě potřebuje co nejrychleji zbavit. No a já zase potřebuji co nejrychleji auto protože u jednoho XM mi v půlce května odešla hydraulika a jak to tak vypadá, tak asi přijdu i o vymazlené XM 3,0 V6 24V Exclusive, protože z motoru se dnes začaly ozývat divné zvuky a vypadá to, že jsem ho asi přidřel a měnit u tohohle auta motor je hrozné.
Takže C6 bez zjevných poruch s doloženou servisní historií za necelých 200000,- je bomba. Ke všemu opravuji barák a víc peněz si teď stejně do auta nemůžu dovolit dát.
Proto jsem se ptal, jestli u C6 nebývají nějaké typické závady, které bych mohl přehlédnout. Citroeny znám, ale C6 jsem do této doby viděl jem občas projet okolo a nic o nich zatím nevím.

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 11. čer 2012 1:16:10 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Už jsem psal, že žádné specifické problémy C6 nemá. Jen si myslím, že budeš trochu zklamaný, když jsi do teď rajtoval s XM. Bez Amvaru ti bude C6 připadat tvrdá. Ona taky je tvrdší než XM. Ale to je daň za bezpečnost. Umí to jezdit mnohem rychleji a tak to musí taky víc držet v zatáčkách. Proto ta tvrdost. Amvar to dokáže změkčit a přitom je to bezpečnější, protože to je doslova aktivní pérování. Na každým kole jsou čidla a ne jako na tomhle, že je jedno čidlo pro každou nápravu. Těch 200t Kč může být zavádějící cena, protože musíš počítat s brzkou výměnou spojky, rozvodů, FAPu a možná i prvků nápravy, protože jejich životnost se počítá na 240t km a to už to auto asi bude brzy mít, pokud už nejsou překročený. Takže následná investice se může dostat i přes 50t Kč. To ale pořád ujde, pokud je to ostatní OK. Např. vstřiky nejdou repasovat, ale musí se koupit nový. A to bez pardonu vyjde na obrovskej balík.
A tý doložený servisní historii nevěř ani náhodou. Každej chce na tom autě něco vydělat a udělá pro to i nemožný. Pokud o to máš opravdu zájem, nechoď se na to koukat sám, ale s odborníkem přes C5 nebo C6 s diagnostikou. Ten dokáže tu servisní historii potvrdit a nebo zesměšnit. A taky pozná, v jakým stavu jsou třeba právě ty vstřiky, FAP a jiný drahý součástky a řekne ti, jaká bude nutná investice po koupi auta.
No přeju ti dobrý pořízení a šťastnou ruku. Auto je to krásný, nevšední a každej se za tebou bude ohlížet, až poplaveš kolem. :-)

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12. čer 2012 0:21:26 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Má to najeto snad nějakých cca 150000 km. To by u pět let starého auta mohlo odpovídat realitě. Žádného odborníka speciálně na C5 a C6 v Brně neznám... kromě obecně známého Pat&Mat. Ten ale se mnou těžko pojede obhlížet auto na Slovenkso.
Diagnostiku si sebou vezmu (Lexia) a uvidíme, co ukáže. Je to sice originální software od Citroenu, ale elektroinstalaci zvládá diagnostikovat jen velmi obecně. No uvidím, co nabídne u C6. Minimálně by to mělo zjistit oporavdový stav najetých kilometrů. Pokud bude souhlasit s uváděným údajem na displeji , pak s autem před prodejem nikdo snsd nemsnipulovsl.

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 12. čer 2012 10:27:25 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nepsal jsem, že máš sebou mít diagnostiku, ale odborníka s diagnostikou. To je obrovský rozdíl. Diagnostika sama neodhalí nic, jen napíše načtený údaje. Ten odborník z nich vyvodí závěry.
Kolik to má najeto, není až tak důležitý. Hlavní je to, v jakým to je stavu a jak to bylo udržovaný.
Ani jsi nenapsal, kde se to auto nachází a už víš, že s tebou nikdo nepojede. Odborníci jsou i na Slovači a třeba přímo v místě. Ptal jsi se Pat&Mata? Možná by si udělal výlet. Holt tě to třeba bude něco stát, ale může ti to ušetřit ranec peněz a starostí.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 15. čer 2012 20:33:48 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Takže hlásím, že nám v Česku přibyla další C6.
Dovezeno z Bratislavy, najeto 168000 km, černá metalíza... no a teď se uvidí... zatím všechno funguje. V pondělí měním brzové desky a kotouče. Říkali mi, že to 3 měsíce stálo ale myslím, že to muselo stát minimálně rok, protože na těch kotoučích je příšerná hloubková koroze. Jediná zatím viditelná větší závada je vymlácené ložisko na pravém předním kole (vyměním také v pondělí). Nechápu ale, jak k téhle závadě mohlo dojít. Jediné, co mě napadá, že to muselo dostat strašnou ránu na to kolo... přitom ale na ostatních dílech kolem není poznat nic, co by nasvědčovalo takové ráně. Běžné opotřebení se mi moc nezdá, protože na levé straně to není a u mých XM, které mají najeto jedna přes 300 tisíc a druhá skoro 300 tisíc jsou ložiska i po těch kilometrech skoro jako nová.
I bez systému Amvar to přes nerovnosti plave, jako na obláčku. Skoro bych řekl, že XM je o něco tvrdší. A úžasně se to pohupuje, něco podobného jsem kdysi dávno zažil v CX.

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20. čer 2012 9:13:02 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
Tak ona obecně hydraulika u poslední C5 (X7) je o dost měkčí oproti předchozí C5. O té by se dalo bez nadsázky říct, že to je nejtvrdší hydraulický Citroen. Proto i bez AMVARu bude C6 dost pohodlné auto. Svůj podíl na tom má samozřejmě i hmotnost auta, která je u C6 dost vysoká....
Faktem je ale to, že s AMVAREM je ten podvozek mnohem lepší, ale dává se jen pro V6 motorizace. Je obecně škoda že se AMVAR nedává i do C5. Tak ať ti to jezdí ;)

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 02. črc 2012 17:53:02 
Offline

Registrován: sob 12. kvě 2012 22:31:20
Příspěvky: 8
Bydliště: Praha
Ahoj Pánové,

Já mám na C6 nalítaných 275 000 za 3,5 roku.
K diagnostice: jestli je tam měněná zobrazovací jednotka (a to už teoreticky mohla být), tak se na diagnostice objevuje počet kilometrů, bez stavu, který zobrazovala původní jednotka (od data výměny se auto hlásí jako nové ... sice to nechápu, ale u mě to tak je)
Další překvapení byla jednotka Hands Free (9000), která shořela asi po 240 000 km a nová se chová jako by do toho auta nepatřila.
Teď mi odešel jeden ventilátor na chladiči (11 000).
Ložiska mám nová ca ve 200 000 i se silentbloky ... zatím to drží, ale mám dojem, že tam je daný poddimenzovaný materiál.
Na zbytek si nestěžuji.
Také Ti mohou zlobit EGR ventily. Jestli jezdil na levnou naftu, tak se poměrně rychle ucpávají (ca po 140 000 km, jeden á 12 a druhý tuším 15 000)

Jinak souhlasím s tím, co tu pánové píší.

Svezení luxus, po XM se mi nestýská a to jsem měl tři.

Zatím


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. črc 2012 3:56:24 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 0:57:34
Příspěvky: 9
Tak se ukázal další problém. Opotřebované hydraulické ložisko spojky. Kamarád automechanik si s tím hrál skoro dva dny. Ne s vlastní výměnou, ale s tím, jak opatrně všechno rozebrat, aby se dala vyndat převodovka. Já u toho asistoval jen jako podavač nářadí a držič přípravků a podobně. Když už to bylo rozebrané, tak jsme to vyměnili komplet včetně dvojhmotového setrvačníku, který měl většinu pružin rozpadenou. Samotná spojka s přítlačákem by sice vydržela ještě asi tak 100000 km, ale když už jsme to měli venku, tak jsme to dali nové všechno. Musím říct, že jsem původně nechápal, jak se to dá takhle odrovnat a připisoval jsem to tomu, že s autem muselo jezdit nějaké hovado, které neumělo řadit a používat spojku... jenže když jsem viděl, jak je to celé odfláknuté (např.: spojkové ložisko je z vylisovaného plechu místo aby bylo z masivního odlitku...), tak myslím, že je to asi snad záměr výrobce, aby se to zničilo velmi rychle. No teď už je snad do zbytku životnosti auta s touto věcí pokoj. Ještě pro jistotu vyměníme rozvody... aby byl klid.
Co jsem ale nepochopil je podivná informace diagnostiky při mazání dočasných závad. Píše to tam, že závady lze smazat max. 50x. A že už na tomto autě byly mazány 7x. No a co se tedy stane potom? To jako řídící jednotka přestane fungovat? Nechápu to, na mých předchozích autech se nic takového nevyskytovalo.

_________________
XM 3,0 V6 24V Exclusive, r.v.: 2000
C6 2,2 HDI Biturbo, r.v.: 2007


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 03. črc 2012 6:06:24 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
neni mysleno 50 zaznamu potom jedine prepsat uz ulozene :D

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31. črc 2015 11:35:45 
Offline

Registrován: stř 22. črc 2015 12:59:17
Příspěvky: 4
Bydliště: Sokolovsko
del42sa píše:
Tak ona obecně hydraulika u poslední C5 (X7) je o dost měkčí oproti předchozí C5. O té by se dalo bez nadsázky říct, že to je nejtvrdší hydraulický Citroen. Proto i bez AMVARu bude C6 dost pohodlné auto. Svůj podíl na tom má samozřejmě i hmotnost auta, která je u C6 dost vysoká....
Faktem je ale to, že s AMVAREM je ten podvozek mnohem lepší, ale dává se jen pro V6 motorizace. Je obecně škoda že se AMVAR nedává i do C5. Tak ať ti to jezdí ;)


Prosil bych o vysvětlení funkce nebo systému AMVAR. Mam v úmyslu si koupit C6 2,7 r.v. 12 měsíc 07 ík


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz