Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Větrák topení
Právě je úte 26. lis 2024 20:02:58

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Větrák topení
PříspěvekNapsal: úte 31. led 2012 17:29:36 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Jedu, jedu z práce. Větrák je na poloze AUTO, fuk mám přepnutý v poloze vlevo-horní fuk do kabiny (není to na odfuk předního okna). A zničeho nic se zapla rychlost větráku na maximum. A jede to i když je motor vypnutý a jsou jen zaplé kontrolky (jakoby na tvrdo). Co to znamená? Shořelo to?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: čtv 02. úno 2012 23:49:30 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Obvykla zavada. S nejvetsi pravdepodobnosti (limitne se blizici 1.00) Ti shorel jeden ze dvou vykonovych tranzistoru v regulatoru proudu do vetraku. Regulator je v telese ventilatoru.

Puvodne tam jsou dva tranzistory FW26025A1 a bezne se nahrazuji typem MJ11015. U X2 po takove oprave bezi vetrak pomaleji :-( U X1 to je OK. Podle zkusenosti mistnich kolegu doporucuji pouzit u X2 2N6287. K mani u GM.
http://www.gme.cz/darlingtonovy-tranzis ... -p215-329/

Trandaky vymen oba, protoze jsou spojeny paralelne a je optimalni, kvuli rozlozeni zateze, aby mely oba stejne parametry.

U starych tranzistoru se museji odvrtat nytky a pak se vyletuji ven. Novy trandak se potre tepelne vodivou pastou (jako na procesor u PC) a prisroubuje se sroubky tusim M4. Teprve potom se pripajeji B a E.

Kaja
PS: bud tady nebo v paralelnim universu najdes urcite postup, jak se to dela.

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 1:16:35 
Offline

Registrován: sob 08. kvě 2010 19:17:37
Příspěvky: 399
Bydliště: Dřísy
Chlapci, chlapci.
O tomto tématu se na každém fóru popsalo spousta komentů.
Kdo hledá, najde docela lehce.
Můj poznatek:
Pokud odejdou tranzistory, je dobré vyměnit i uhlíky. Většinou už jsou taky na konci. Je potřeba sehnat co nejměkčí, jinak se vydře sběrač na rotoru a celý ventilátor je k .....

_________________
C5 2.2HDi,4HP20, kombi, Exclusive
C4 Grand Picasso 2.0Hdi AT Exclusive
Xsara Picasso 2.0HDi
C-Elysse 1.2Vti


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 11:48:11 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
zvolil jsem tuto opravu, http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002
Dal jsem tam tranzistory BDX66C no a ma max to běželo jen 3x jinak nic a ted už to neběží vůbec. Nový regulátor stojí 3700 bez daně, asi o tom začnu uvažovat :(


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 11:54:16 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Tak jsem objednal 2N6287 a zkusím druhý pokus :roll:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 12:56:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
No, nepíšeš, jestli máš X1 nebo X2 ... u X1 to může taky dělat spínačka, tam to jde natvrdo, dodělává se tam relátko ... taky už mnohokrát popsáno...
Jinak nover regulátor koupíš už od cca 1750,- i s DPH je to produkt č.: VA 698032 zadej si to např do zboží.cz ..a pod
Jak píše šéfík, prohlídni a popřípadě vyměň uhlíky ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 13:29:22 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Mám X2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 13:38:57 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Ale bojím se že se to teď nějak vyzkratovalo, když to nejede už vůbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 13:48:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Pročti si celá toto vlákno:
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=142

a tohle taky:
http://www.xantiaclub.cz/forum/viewtopic.php?f=2&t=183

je tam napsáno, co kde kdy máš naměřit a pod ...

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 05. úno 2012 15:06:09 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Tak jsem byl v autě to ještě zkouknout. Včera jsem to zapojoval za tmy, tak jestli náhodou. Vše bylo tak jak má, po nastartování to běželo jen na max otáčkách ale jen 2x , po 3. už nic. Přečetl jsem ty vlákna a jsem z toho ještě více vynervovanej. Pravda je ta že jsem dlouho pájel, takže se mohli odbouchnout tranzistory. A ventilátor se mi zdá že se točí s odporem, lehce drhne. Když bych to kupoval z vrakáče, dá se regulátor X2 zaměnit s X1? Mám klimu, ovladání je AUTO,VYPNUTO,1,2,3,4. Nemám na to abych chodil na parkoviště a měřil piny v -12°. Jsem z toho rozhozenej, koupim Favorita :oops:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 12. úno 2012 20:02:46 
Offline

Registrován: ned 15. lis 2009 22:35:05
Příspěvky: 44
Tak jsem se vytočil a koupil jsem komplet novej větrák, potřebuji totiž teď v zimě jezdit.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: ned 26. úno 2012 1:11:53 
Offline

Registrován: čtv 31. pro 2009 11:17:18
Příspěvky: 72
Bydliště: Dolní Domaslavice
Zdravím,trochu jiný dotaz:
Mám X1 rv.96 klima,bude pasovat rotor z ventilátoru bez klimatizace?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: pát 01. čer 2012 18:31:24 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Ahojky já mám ted trochu jiný problém,ventilátor mi někdy jde v poloze auto nebo manuál a pak nejde třeba pár dní nebo běží vypnuho a už nenaskočí.V poloze max.naběhne třeba až po nějakém čase.Motor je dobrý to jsem rozebral na silný dráty napětí jde.Nevím co s tím.Mám X2.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: pát 01. čer 2012 20:04:07 
Offline

Registrován: úte 17. dub 2012 19:29:49
Příspěvky: 4
zdenek.d: Ahoj kamaráde, měl jsem to samé, když jsem si ji dovezl. Rada je kámo jednoduchá, vyndej ventilátor a vyměň ty dva tranzistory a máš po problémech! Já to měl za 1 hodinu vyměněné. Je to legrace na pohodu práce!

Zde máš super odkaz! :idea:
http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2010030002


René


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Větrák topení
PříspěvekNapsal: pon 04. čer 2012 20:48:28 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Dík za radu koupím je GM electroniku a uvidíme.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz