Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ?
Právě je ned 24. lis 2024 4:38:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Servisní interval C4P benzin 1,6 VTI ?
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 15:04:39 
Offline

Registrován: úte 15. úno 2011 6:48:35
Příspěvky: 15
:?: Mám 13 měsíců a 14000 km C4P 1,6 VTI. V servisní knížce (asi jednotné pro všechny typy Citroenů) nemůžu najít servisní interval ani interval výměny oleje. Tuším, že při prodeji mi řekli 20000 km a nevím jestli 1 nebo 2 roky. Zavolal jsem do servisu, a samozřejmě mě hned pozvali s odhadem ceny cca 6,7 tis. Je to nutné, nebo můžu počkat do 20000km? Díky za odpovědi. :?:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 13. led 2012 15:14:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
tohle je hodne omylane tema, ale zpravidla plati 30 tisic nebo 2 roky (bezny provoz) 20 tisic nebo 1 rok (ztizeny provoz)
tohle se jedna klasickeho 1,6 motoru > u VTi bych to snizil na 20 a 15 tis km

prohlidky se provadi podle toho co nastane driv jestli km nebo roky pokud se nebojis nechej si vymenit oleje nekde u klasickeho mechanika, razitko ti da tak jako tak a vyjde te to na MAX 2 tisice Kc

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 16. led 2012 16:33:15 
Offline

Registrován: úte 15. úno 2011 6:48:35
Příspěvky: 15
Díky za info,
víš to přesně. Bohužel v servisní knížce mám lhůty pro kdejaký typ a motor, ale pro C4P 1,6 VTI tam není. Ptal jsem se, protože mě svítí symbol servisu "klíč" při 13000 km a 13 měsících stáří auta. Koupil jsem předváděčku (najeto 200 km) a teď mi prodejce říkal, že u předváděčky nastavují intervaly 1 rok.
A, mnozí jistě víte, já dosud ne, že symbol servisu - klíč ukazuje dle nestavení jen proběhlé km a stáří auta. Já jsem myslel, že i nějakou diagnostikovanou závadu, no jo, laik moc dumal ;) .


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15. kvě 2012 21:59:03 
Offline

Registrován: úte 15. kvě 2012 21:24:30
Příspěvky: 11
max1 píše:
:?: Mám 13 měsíců a 14000 km C4P 1,6 VTI. V servisní knížce (asi jednotné pro všechny typy Citroenů) nemůžu najít servisní interval ani interval výměny oleje. Tuším, že při prodeji mi řekli 20000 km a nevím jestli 1 nebo 2 roky. Zavolal jsem do servisu, a samozřejmě mě hned pozvali s odhadem ceny cca 6,7 tis. Je to nutné, nebo můžu počkat do 20000km? Díky za odpovědi. :?:


Můžu se Tě zeptat jak jsi spokojen s benzínovou verzí u C4 Picassa? Nevím zda koupit benzínový nebo diesel motor. Děkuji


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 16. kvě 2012 13:31:08 
Offline

Registrován: pon 20. úno 2012 12:37:39
Příspěvky: 56
mám stejný vůz tak si dovolím reagoavat:
jede svižně od cca 3000ot výše, jinak je to těžkopádnější vůz - něco taky váží že. Já jezdím za 7,8l/100km dle PP, realita je někde kolem 8,2. Při 90km/h cca 6,5l/100, Dálnice 130km/h cca 8,5l
6. rychlostní stupeň opravdu velmi! chybí. Motor je na dálnici slyšet, i když tlumení je solidní a zvuk není přímo rušivý - každý to vnímá trochu jinak. Protože ale najezdím do 12000km za rok, rozhodl jsem se pro tuto variantu a koupil nový vůz v benzínu. Pohodové rodinné auto.
Spolehlivost ať hodnotí ti, kteří mají najeto 100000km a víc.
Pro diesel bych se asi rozhodl, pokud bych jezdil od 15000/rok a víc. Nikdy jsem v HDi nejel, ale čtu o komfortnějším řazení, tichém chodu a samozřejmě nižší spotřebě.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 4:37:18 
Offline

Registrován: úte 15. úno 2011 6:48:35
Příspěvky: 15
Lépe než suly bych to nenapsal. Jezdím cca 15000km/rok, o dieselu bych uvažoval při více km ročně (20-25t km).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 8:35:44 
Offline

Registrován: úte 15. kvě 2012 21:24:30
Příspěvky: 11
max1 píše:
Lépe než suly bych to nenapsal. Jezdím cca 15000km/rok, o dieselu bych uvažoval při více km ročně (20-25t km).


Právě, že já jsem na hranici, jezdím 15.000 ročně, proto to řeším zda diesel nebo benzín.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 10:18:42 
Offline

Registrován: pon 20. úno 2012 12:37:39
Příspěvky: 56
Tak to už bych se jen rozhodl podle režimu jaký jezdíš. Pokud je to každoddení popojíždění se studeným motorem na krátké cesty, tak bych se držel toho benzínu. Nafťák vem, pokud jsou trasy alespoň 20km, kdy se ti auto zahřeje a můžeš profitovat z nižší spotřeby. Při tvém menším ročním nájezdu nebudeš mít tak vysoké náklady na údržbu naftového motoru.
A rozhodně se projeď v obou a rozhodneš se rychle ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. kvě 2012 10:28:31 
Offline

Registrován: úte 15. kvě 2012 21:24:30
Příspěvky: 11
Jezdím do kanceláře 13 km a delší trasy dělám jen občas (Praha, Brno atd.) na dovolené jen občas. Takže asi volba motoru je jasná. Teď se ještě rozhodnout zda koupit krátkou verzi nebo dlouhou.


Naposledy upravil Havlicek.Lukas dne čtv 17. kvě 2012 17:56:32, celkově upraveno 1
citace > http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=148&t=3067


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 04. srp 2012 1:05:39 
Offline

Registrován: sob 04. srp 2012 0:44:12
Příspěvky: 18
Zdravím, mám krátce C4GP 1.6 VTi a také jsem velmi řešil zda 1.6 VTi nebo 1.6 HDi.
Pro HDi 1.6 hovoří jednoznačně větší krouticí moment!!! a spotřeba, dále 6-rychlostní převodovka. Trochu jsem u HDi měl obavy z vyšších nákladů na běžnou údržbu, natož případnou poruchu, jejichž opravy jsou výrazně dražší než u benzínu. Nevím tyto obavy nedokáži relevantně vyhodnotit, třeba jsou liché.

Nakonec jsem se rozhodl pro VTi z čistě ekonomických důvodů, najezdím cca 10-12 tis.km/rok. Vzal jsem kalkulačku, vzal v úvahu rozdíl ve spotřebě (cca 2,5 l/100), ceny benzínu i nafty jsou cca stejné, rozdíl ceny při nákupu (60.000 Kč), dražší havarijní pojištění, a v neposlední řadě i úrok z případně uspořených peněz, pokud je místo do nafty strčím do banky na cca 2,5% úrok.
Návratnost dieselu mi vyšla při cca 10.000 km/rok až za cca 8-9 let !!!

Zajímavější mi připadá doplnit VTi o LPG. Náklady ve výši cca 30.000 Kč se splatí při stejném nájezdu za cca 3 roky. Ale nevím zda se mám obávat problémů s opotřebením sedel ventilů. Snad by být neměly, ale auto je nové a kvůli záruce nemám na přestavbu LPG zatím odvahu. Také zrušení rezervního kola je trochu psychologický boj, za posledních 12 let jsem potřeboval jen jednou...ale...

_________________
C4GP 1.6 VTi, 2012, 7,4 l/100 (celková skutečná za poslední 2 roky)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 06. srp 2012 0:06:52 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Pokud vím, tak se i do motoru VTI montuje LPG již z výroby, stejně jako u starších 1.8i, nebo 2.0i. Ale týká se to zřejmě jen vozů na západ od našeho bananistánu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 07. srp 2012 9:43:26 
Offline

Registrován: sob 04. srp 2012 0:44:12
Příspěvky: 18
Ano, vím že Citroen montuje LPG přímo z výroby, zejména pro NL trh, odkud se pak ojetá dovážejí k nám. Ale nikdo neví, zda ve výrobě nepoužívají pro tento typ jiné díly v motoru (odolnější ventily, sedla). Protože LPG má oproti benzínu jinou teplotu hoření. Pokud to takto odlišují, pak dodatečné namontování LPG může být opravdu riskantní z důvodu vyššího opotřebení.

_________________
C4GP 1.6 VTi, 2012, 7,4 l/100 (celková skutečná za poslední 2 roky)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. srp 2012 12:09:40 
Offline

Registrován: čtv 19. črc 2012 14:41:23
Příspěvky: 546
Já osobně si myslím, že nic spešl na motoru nebude, nicméně pokud chceš mít jistotu, tak asi jedině napsat přímo frantíkům, páč pochybuju, že to českej prodejce bude vědět. Další věcí by bylo se zeptat nějakého zkušeného plynaře, které motory jsou v pohodě a kde by mohl být problém. V zásadě jde jen o ty ventily a sedla, Co mám informace, tak měkká sedal mají někteří japonci a třeba Ford. Jiank u motoru, kde by mohl být problém se přidává přimazávání Flashlube, nebo některé typy LPG umí přívstřik benzínu právě kvůli dochlazování. Obecně platí, že při LPG by se měli častěji kontrolovat a seřizovat ventilové vůle. Můžeš třeba zkusit konzultaci u pana Čadka, třeba na jeho foru http://www.autolpg.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2012 13:34:19 
Offline

Registrován: ned 12. srp 2012 13:17:30
Příspěvky: 1
ja mam 1,6 VTI a nechal som to prerobiť na LPG. Zatiaľ všetko funguje OK. Nemusel som pridávať žiadne flashtube. Šlape to ako hodinky. Zatiaľ spokojnosť. Prestavba je schvalená podľa europskej normy E115.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz