Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Cuká, hulí, nepravidelný běh -2,1 TD Lucas
Právě je čtv 28. bře 2024 13:03:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 25. dub 2012 18:05:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak už mám cherpadlo doma... Jdu montérovat.

Nakonec to čerpadlem, vypadá to, bylo. Na té vačce nahoře je nějaký čep zašroubovaný do prstýnku (vačka). Je to divné, ale ten čep se vykurvil závit, vypadl, vyštípl část z otvoru ve vačce. Daly se nové díly, vyplázl jsem 5 kaprů za práci, přetěsnění, díly a seřízení.

Až zamontuji a vyzkouším, uvidíme, jestli to je pravda a dám vědět, jestli Shnilou Mladou rozchrochtám. :-) Cinknu pak taky kámošovi do Citroënu, jestli by mi to píchnul na Lexii. :-)

EDIT: Tak čerpadlo čerpadluje, sice ještě cítím lehké škubání, ale to se snad vychytá, přičítám to ještě malinko zavzdušněnému systému či ne úplně seštelované poloze čerpadla (dal jsem to dle mnou narýsované rysky správně, ale musím se dohodnout s někým, kdo má diag, aby se předvstřik sešteloval dle diag. Doufám, že se to už nevye-e, takováhle oprava za 5 tisíc je celkem dobrá, v "autorizovaných" servisech si fakt řeknou tuhle částku jen za kontrolu a vsadím se, že by vyměnili všechno možný a pak si naúčtovali těch 30 tisíc. Jak říkám, zatím jsem spokojen. Pokud by chtěl někdo kontakt na pána, tak poskytnu, myslím, že bude rád za kšeft.

Doufám, že už to bude fungovat jak má a že za 14 dní nebudu mít auto zas nepojízdný na 3 týdny. Můžu se pustit do centrálu v zadních dveřích. :-)

EDIT2: Čerpadlo seřízeno. Sice to ještě lehce škube při částečném zatížení, ale silentbloky už asi nejsou nejnovější.

Jinak, taky jsem zaslepil podtlak ovládání EGR (sání vyčistím později, až bude více času) a ten motor pod dva tisíce má krouťáku na rozdávání. :-) To se mi líbí.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27. dub 2012 9:13:02 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Tak to fakt za tyhle peníze nemá chybu a sám bys ty díly těžko sháněl.Ale řeknu ti že by mě nenapadlo,že se tohle může stát.EGR klidně zaslep vložkou přímo u sání,tam se zbytečně cpe drahocenný vzduch :D Tak je zase čas na hraní a snad se brzy setkáme u témat jako je PP, nebo tempomat,atd. ;) Zase o zkušenost víc,ať ti to jezdí.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 27. dub 2012 16:40:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Děkuji. :-)

Zaslepím, až budu čistit to sání. :-)

A jak říkám, pokud má někdo taky problém s čerpadlem, poskytnu kontakt na pána. Akorát tedy říkal, že elektriku už nedělá, ale po mechanické stránce není problém. :-)

Něco jsem o tom četl, že se to někomu stalo (buď ve starém foru nebo na peugeot forech), ale tomu se prý rozsvítila kontrolka motoru.

Také doufám, že se tam brzy setkáme a že taky třeba přispěji radou. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 8:03:37 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak jsem asi v prdeli... Motor, když je studený a při nízkých ranních teplotách začal jít nepravidelně (takové nepravidelné "poškubávání" v rozmezí cca 50 ot./min). Když jsem to napojil na Lexii (bohužel za tepla, resp. motor byl studený, ale asi neprochladl tak jako když stojí celou noc), tak v chybovém hlášení mi to napsalo snímač polohy vačky (dočasná závada) a poloha vačky (dočasná závada). Takže se domnívám, že odchází tato součástka v čerpadle, jelikož 2,1 TD nikde jinde snímač vačky nemá.

Je ale divné, že při koukání na Live hodnoty a test akčních členů je vše v pořádku. Ale opět, za tepla. Korekce čerpadla je do 2 procent (což mi přijde v pořádku), předvstřik je dle live hodnot taky v normě...

Jen abych se připravil, co tyto součástky stojí?

Tak už jsem na to asi přišel... Rozhovor o LUCASech v Merglech:

Kód:
http://www.autopart.cz/generate_page.php3?page_id=7663


Zvláštní, k levným čerpačkám pro mizernou naftu zásadně nejezdím. Od té doby, co jsem auto koupil (a hlavně po opravě Lucasu), tak střídám Agip, Shell a OMV a to tam ještě cpu přes zimu VIF aditivum zimní diesel kvůli biosložkám... Naftový filtr dělám s olejem (naposledy v říjnu, cca před 5500 km).

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 9:40:31 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Radši se neptej.Nový snímač vačky stojí prý něco kolem 12 000 kačen.Korekce 2 stupně je naprosto v pořádku.Nevěš hlavu,nejdřív uděláme trouble shooting,tedy půjdeme po možných příčinách.Jestli test akčních členů jde v poho,tedy všechno cvaká jak má,půjde to snad levněji :) .Test korekce jsi dělal přes "nastavení čerpadla"?
V podstatě je to stejný problém,se kterým jsi to koupil,tedy problém na stejném snímači.Zkontroluj čerpadlo na únik nafty a to hlavně zepředu čerpadla.Konkrétně kolem té velké šestihranné matky,která má uprostřed hlavu šrobu na desítku klíč.



Tenhle přeplašený článek jsem kdysi taky četl.Jestli tě to uklidní,celé léto jsem jezdil na rostliňák ;)
Kvalita nafty je široký pojem.Mluvil bych spíš o kvalitě pal. filtru.Ale dokud to maže a teče a neobsahuje vodu,písek a antikorové špony(trocha nadsázky) ,nic čerpadlu nehrozí.Tahle historka se používá na strašení nic netušících majitelů a možná jako vysvětlení,když v servisu neví co tomu je.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 10:08:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Naftový filtr nepoužívám sračkovitý, cpu jen MANN (a v podstatě všechny filtry - vč. olejového a vzduchového). Filtrony, Starline apod. mi u těchto "životně" důležitých součástek nesmí za žádnou cenu do auta (jinde jsem ochoten na čas přimhouřit oko (např. z důvodu rychlé nedostupnosti kvalitnějších dílů) a pak to preventivně vyměnit za něco kvalitnějšího). Korekci čerpadla jsem zjišťoval jak přes live hodnoty (při jízdě - do cca 2 tisíc ot. se korekce pohybovala mezi 1 - 1,5 %, přes dva tisíce tam bylo okolo 2 procent (tolerance+- 0,1%)), tak i přes test akčních členů, kdy je třeba motor vytočit do 3000 ot. Jediné, co bylo divné, tak když jsem tento test provedl, tak i při puštění plynu mi nechtěly klesnout otáčky a musel jsem motor chcípnout a znovu nastartovat. Pak už nebyl problém. Podruhé to neudělalo. Při normální jízdě byl úhel předvstřiku dobrý, v podrobnostech závady to psalo, že to chce úhel 0,4° při cca 800ot./min a závada byla zjištěna s nastavením 4,3°.

Únik zkontroluji, ale nezdálo se, že by tam něco teklo (a navíc bylo před rokem a 20 tisíc km přetěsňované)... Na druhou stranu je fakt, že jsem už nekoukal, jestli mi neběhají z naftového filtru bublinky, protože motor, ať stojí auto do kopce nebo z kopce, tak startuje na brnk (i s tímto problémem), takže pochybuji, že by tam byly bublinky a tedy padala nafta.

Špony v naftovém filtru ještě zkontroluji, ale před létem jsem čistil těleso palivového filtru i nádrž od špon, co zůstaly po prvním problému s Lucasem (byly před filtrem, takže nemohly čerpadlu ublížit). Ještě se do toho ale podívám.

Dnes ráno opět mírně kolísaly otáčky...

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Naposledy upravil michal88 dne pát 22. bře 2013 10:17:23, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 10:16:53 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Při testu na nastavení čerpadla se motor vytočí na 3000ot. a pak je třeba klepnout do brzd. peálu,ot.spadnou na volnoběh a lze odečítat hodnoty.Na plyn nemusíš vůbec šlápnout,po spuštění testu se auto vytočí samo.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 10:32:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Jeee, to jsem vůl... :-) Tak provedu test znovu. Ale nevím kdy, snad dnes odpoledne, o víkendu se na auto tutově nedostanu... :-(

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 10:52:35 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Nestresuj se :) Taky jsem to vyčetl,je lepší,když to člověk nemusí vědět :D Napíše to snímač,protože se ECU nezdají hodnoty,ale bývá to způsobeno tím,že čerpadlo z nějakého důvodu vačku na požadovanou hodnotu prostě nedostane,nejlépe vzduchem.Může tam být malá netěsnost,celkem to tomu nasvědčuje,protože se to projeví až po delším stání.Jestliže se to pak samo spraví a nepíše to závadu jako trvalou,půjde to snad lehce odstranit.Že to dobře chytá není divné,protože komora tohoto snímače je nejvyšší bod na čeroadle.I když se tam udělá bublina,tak rozdělovací hřídel zůstane zalitá naftou.Tohle "zakopávání" motoru lze i nasimulovat testem na snímání vačky.ECU v rychlých intervalech mění nastavení předvsřiku.To se stane i když je právě v komoře pístu pro nastavení bublina.ECU zaznamená jinou hodnotu,než požaduje,protože díky přítomnosti vzduchu to včas nenastaví.Jak se to pak snaží dohnat,nažene tam větší ovládací množství,což vyžene vzduch a polohu tak pro změnu přestřelí.Po chvíli v chodu se to srovná a normálně funguje.Po delším stání se pak celý proces opakuje.Pokud se nemýlím a je to skutečně tak jak říkám,zachrání tě O-kroužky běžně dostupné v korunových hodnotách a bez demontáže čerpadla.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 11:37:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak bohužel (nebo bohudík?), čerpadlo je suché... Měl jsem ale pocit, že mi tam z naftového filtru prolítla bublina... :-( Takže opět budu bádat, kde je problém...

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 12:04:35 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
No jo,tak těžko říct.Když mi nestartoval break,zavzdušňovalo se to pod snímačem mezi trubkami.Byl taky suchý,jenom provozně umaštěný,ale kapku to neudělalo.Tak bádej bádej,po snímači jako takovém bych šel až naposled.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 14:15:28 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Tak mám taky o zábavu postaráno.Automat chcípá-naprogramovaná poloha rotoru 34 , skutečná poloha rotoru 84.Tak uvidíme :)

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 22. bře 2013 20:25:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Koukám, zbavím se Lucase a půjdu do vysněné 3.0 V6 rovnou v plné... :D

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23. bře 2013 9:36:06 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Nuže,co k tomu říct... :D
To jsem měl udělat za svobodna,abych se s tím aspoň povozil.Dneska už bych to neutáhnul na náklady.Stejně bych se to bál pustit přes 2 500 ot. ,a PP bych měl přelepený černou izolací :lol: Takže k čemu to...
Střednější cestou k výkonu za rozumnou cenu je 2.5TD,čipneš na 160 koní a už se k té vysněné V6 aspoň blížíš :)
A teď trochu reálněji.Dneska to dělat asi nebudu,protože navzdory datu v kalendáři je venku velmi nepřívětivo,ale jak to půjde,tak čerpadlo ven a uvidíme.Včera jsem ho aspoň umyl,tak se dneska kouknu,jak moc čisté zůstalo.Čerpadlo drží naprogramované hodnoty bez problémů,ovšem přelomem jedné sekundy si ECU vzpomene hodnotu o víc jak polovinu nižší,než doposud,auto se mírně roztočí a zdechne.Pak nechce chytit,jako by to bylo zavzdušněno a po napumpování balonkem zase chytne...
Bylo to přetěsněno před cca dvěma lety,ovšem rok to stálo a ta těch pár projížděk,které jsem s tím udělal se to o hodně zhoršilo.Takže prostě pacint bude muset na operační stůl.Nijak mě to netlačí,protože mám ještě jedno auto.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 23. bře 2013 11:23:01 
Offline

Registrován: úte 26. črc 2011 21:16:05
Příspěvky: 193
Koukni na tohle,pokud jsi to ještě nepročetl.


http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=79526

Je to velmi zajímavé a "comm" i ostatní si s tím celkem vyhráli.Jsou tam zajímavé fotky,například osazení aktuatorů na čerpadle.Krom toho i hodnoty měřené na konektoru čerpadla,podle toho snadno zjistíš stav snímačů.

_________________
Citroën XM 2.1TD 98'-pořád je co dělat,než bude Exclusive...
Citroen C5 Break 2.0 HDi/100Kw 05' -full ,není bohužel co dodělávat
Citroen BX,velmi zajímavé vozidlo v provedení 4x4 ,zase bude co ladit :-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 59 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz