Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Škubání GP 2.0HDi BMP (nikoliv jen při rozjezdu) - PLS HELP
Právě je ned 24. lis 2024 0:48:31

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 04. led 2012 19:58:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 05. srp 2011 10:15:33
Příspěvky: 61
Bydliště: Velká Dobrá u Kladna
děkuju za ten návod :mrgreen: jak budu mít chvilku (a olej) vyměním a dám vědět jak to šlo.... ;)

_________________
Citroen C4 Picasso 2.0 HDi BMP6 Exclusive - konečně pořádněj kočár :lol:
navigace RT3, vzuch. zadek, vyhřív. sedadla, ambinentní osvětlení, xenony....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2012 20:23:53 
Offline

Registrován: ned 08. lis 2009 14:23:37
Příspěvky: 16
Ahoj všichni, chci se Vás všech zeptat kde je u 1,6HDi 80kW ukryt ten EGR ventil. Před pár dny to vyhodilo hlášku chyby EGR ventilu a mám v plánu ho "očůrat". Jen nevím kde přesně ho najdu a co u tohohle motoru všechno musím udělat abych to udělal dobře a jednotka nepoznala že je mimo provoz. U starého Saxa jsem jen odpojit konektor a dobrý, ale tohle je už vysoká škola.

Takže KDE HO NAJDU?? (třeba i obrázek jestli by nebyl)
a CO VŠECHNO PŘESNĚ UDĚLAT ABY TO JEDNOTKA NEPOZNALA???

Díky za věcnou odpověď B.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 12. bře 2012 22:12:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
Tak ,,,EGR,,, je na zadní straně motoru,hrozný přístup pokud ti už vyhodil jednou hlášku odstavit se potom už nedá jednotka ho bere jako vadný a i po smazání v diag. se po nějakém čase zase načte je potřeba buď vyčistit ale je to prej na chvilku a chyba je tam zas /což by mohl byt tvůj případ pokud ho chceš zaslepit/ ALE NA TOMTO MODELU SE NEDOPORUČUJE PRACUJE TO TOTIŽ SPOLEČNĚ S FAP A ZADĚLÁŠ SI NA PROBLÉM DALŠÍ DALEKO DRAŽŠÍ/a nebo jeho kompletní výměna za nový jako u mně.
odkaz kde jsem to popisoval: viewtopic.php?f=10&t=1428
...foto motoru ze zadu přidávám,je to taková kulatá potvora na levé straně.
OPRAVENO: jj dík já to blbě popsal.


Přílohy:
Sestava EGR.jpg [135.94 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Tepelný výměík EGR
Clazení EGR.jpg [145.66 KiB]
Zatím nestaženo
Motor 1,6 HDi.jpg [184.61 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Naposledy upravil j.pajinek dne úte 13. bře 2012 23:32:38, celkově upraveno 2
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 13. bře 2012 22:42:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
....to: j.pajinek ta druhá fotka není chlazení EGR,ale tepelný výměník,prochází skrz to voda přímo do topení,kterou ohřívají výfukové splodiny,aby ti to rychleji topilo ;)
EGR je problémový nesmysl hlavně kvůli emisím...

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012 8:26:27 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
EGR nejspíš bude ta černá válečková skříňka na 1. foto, na 3. vlevo na devíti hodinách. Odpovídá to tomu, k čemu se probojovala parta mojich renaulťáků zvrchu motoru (ne jako v servisu zespoda za 8 hodin práce, neb to mají v servisním postupu). Bylo to takový plastový nic o velikosti dřevěné špulky na nitě, které se přesně vešlo do toho černého válečku. Ale už jsou to skoro 3 roky a Němce mám za kopcem :lol: :lol: , takže se můžu i mýlit.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012 9:53:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...to javas... tak teď je jasné proč jsi jezdil na ten tvuj egr co ti nefungoval roky bez hlášky,,,ty tam máš starý tip který snad ani BSI moc nehlídá,,,až budeš mět tento model tak věř že EGR je to na obrázku č1.na pravé straně,,,je to ta velká kulatá potvora---jak uvádíš orientaci na třech hodinách. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 14. bře 2012 13:02:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 05. srp 2011 10:15:33
Příspěvky: 61
Bydliště: Velká Dobrá u Kladna
jen abych se trochu vrátil ke škubání spojky...pomohla mi výměna silentbloku pod motorem/převodovkou... Ne že by spojka přestala škubat, ale je to o 70% lepší...

_________________
Citroen C4 Picasso 2.0 HDi BMP6 Exclusive - konečně pořádněj kočár :lol:
navigace RT3, vzuch. zadek, vyhřív. sedadla, ambinentní osvětlení, xenony....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 17. bře 2012 0:06:49 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 10:57:32
Příspěvky: 244
Bydliště: Podještědí
to j. pajinek: EGR po celou dobu házel chybu, ale zůstal zaseknutý v takové poloze, kdy umožňoval běžnou jízdu...jinak motor je úplně stejný, vč. EGRu. Asi jsem měl štěstí dle tvrzení "mojich mechošů", protože jsem jeden z mála, který s vadným EGR jezdí. Není ani otevřený, ani uzavřený, když ho rozdělali, tak byl tak na 1/3 chodu a to mu asi stačí.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,6 HDi 80 kW, výbava Exclusive plus, reg. 1/2006 - posláno do světa
C4 GP 2,0 HDi 2007 Exclusive Top zlatá metalíza a skleněná střecha - umřelo na motor
C4 Grand Picasso 1,6 BlueHDi 8/2016


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2012 18:05:32 
Offline

Registrován: ned 08. lis 2009 14:23:37
Příspěvky: 16
Tak jsem po úmorné práci EGR vyndal ven. Abych k tomu mohl sundal jsem snad všechno v okolí (vzduch filtr, trubky vzduchu, palivový filtr). Pak už jsem na něj viděl....ale....... vyndaval jsem pouze EGR a to znamenalo sundat tu malou potvoru (spojku) mezi EGRem a tím válečkem na který je EGR připojen. POROD!!!!! musel jsem sundat i tapec a zvukovou izolaci se stěračema, abych se na to mohl pohodlně podívat zhora a tu potvoru vycvaknout.
K mému překvapení EGR zas tak moc zadělanej nebyl , ale i tak jsem ho prostříkal čistidlem na karbon a ten méně připečený bordel pustil celkem okamžitě, ale ikdyž jsem to rozebral tak jsem se nedostal do nitra EGR na tu dosedací plochu ventilu (přišla mi také trochu zadělaná). Kamarád mechanik mi poradil, abych ho (tu mechanickou část) nechal zaplavat na nějákou hodinku v obyčejnym konkoru. A světe div se ještě docela dost černoty jsem z toho vylil. Každopádně jsem to pak zkompletoval a autí mělo dle táty lepší odezvu a "lépe jelo".

Ovšem to po cca 100km auto jednou při jízdě škublo. V servise kde jsme to nechali dělat se snad vyměnilo všechno (turbo, vstřik, ŘJ, BSI jednotka, filtry, olej, váha vzduchu)celkem za 60 tisíc. Proto mě udivuje že i nadále to škubne...né sice každou druhou vteřinu, ale škubne. Ještě jsem našel dvě věci , ale nevím jestli to může souviset. Jedna z nich je nepřipojené čidlo na detekci vody v palivu (nebylo ve filtru) a druhá věc, která mě více znepokojuje je naprosto uvolněná trubice mazaní turba v obou imbusech. Vede odspodu za FAP filtrem kroucenou cestou k turbu. Koukal jsem že trubička je na obou koncech velice volná. Je pouze nalisovaná a nedá se zřejmě opravit (nova za 1200,-). Prý to vede olej k ložisku turba....a ptám se (ikdyž asi hloupě)....vadí to že je volná?? Může to s cukáním soouviset? Nemá někdo foto motoru zepředu, abych se podíval jak blbě se mi bude měnit?

Díky ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 06. dub 2012 22:53:30 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
...boha jak jsem rád že mám známého v Citroen servise a ten EGR dělal on,protože dávám za pravdu že ten kdo to nezná a neví jak na to tak je to drbačka hrozná,,,ale tapec dolů nedával-jak jsem psal jsou na to spešl kleště a těma to šlo v pohodě práce cca.1hodinka,,, :lol:

...čidlo vody v pal.filtru také nemám byť tam je drát ale při výměně filtru ho tam táké neměl a v popisu auta ho také nemám napsané,,,asi drát tam je z výroby ale není zapojen....možná je ale dal jsem tam co tam má byt---tím to škubnutí nebude.

...no ta trubka k mazání turba -- to je špatně ta musí pevně držet --- a divím se že to nemáš kolem mastné od oleje.A pozor pokud ti špatně maže turbo tak to škubání by to mohlo dělat.

...foto motoru zepředu bez FAPu přidávám.


Přílohy:
1,6HDi 80kw.jpg [175.88 KiB]
Zatím nestaženo
TURBO PRIPOJ OLEJE.png [136.89 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 10. kvě 2013 22:23:32 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Ahoj sice jsou to starší příspěvky ale teď budu řešit EGR ale ohledně té trubky na mazání turba ta má být tak volná, pokud nastartuješ tak je tam tlak a ten to utěsní .Byl jsem ujištěn moc s tím nekvrdlat je tam holendr který se tlakem utěsní.Asi budu muset ten EGR vyměnit pořád řeším ten hluk z turba mam nové a zvuk je stejný, podle mechanika se tam vrací tlak vzduchu. Jinak motor jde celkem v pohodě je sice asi trochu línější ale spotřeba na dálku 5,5l a ve městě do 6,0l na počítači je vše OK. Podle nich EGR už jsem udělal pokus vyměnil celý díl klapek- stejný, elektormagnet natáčení lopatek- stejný, tak ještě ten EGR :evil:

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. kvě 2013 0:02:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 22:21:35
Příspěvky: 128
Bydliště: Záboří
EGR by se měl po montáži reinicializovat :roll: diagnostikou, UCU si načte jeho nové odchylky,takže když ho vyměníš za nový bez diag,nemusí to jednoznačně znamenat výhru.Dával jsem ho tam na podzim,cukalo mi to :? cca 2h práce i s diag. stál mě asi 3500 origo ale na RHJ 2.0HDi

_________________
Xantia Activa TCT 190PS Lucifer 10.6.1996
C4 Grand Picasso 2.0HDi 164PS BMP6 Exclusive 7.8.2007,rot Burlat,kůže,paměť,výhřev,panorama,18'' Atacama,AFIL,Bi-xenon,Hifi Philips,Navteq,park asistent,Webasto


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. kvě 2013 10:08:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
Co se týče vyndání tak to nebude problém jen se chci zeptat na ten kroužek jak jste ho dostali od výměníku 8-) prý jsou na to nějeké kleště (origo. přípravek) Díky za rady

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. kvě 2013 19:43:36 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. říj 2010 20:32:08
Příspěvky: 1319
Poldík píše:
Co se týče vyndání tak to nebude problém jen se chci zeptat na ten kroužek jak jste ho dostali od výměníku 8-) prý jsou na to nějeké kleště (origo. přípravek) Díky za rady


Ano jsou na to spešl kleště co jsem vyděl při výměně u mne.Ale prej pokud je k tomu po odělání vrchního tapecu lepší přístup dá se to oddělat i jiným nářadím. ;)

_________________
Tesla Y Performens Bíla perleť - super auto.
Citroen C4 Grand Picasso 2014 Technospace 2-BlueHDi 150 EAT6 Šedá Shark 5.8l/100Km-prodej.
Citroen C4 Grand Picasso 2008 1,6 HDI 110k BMP6-Červená Lucifer-není.
Ford Mondeo Turnier Combi 2003 2L-Duratorq-není.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 11. kvě 2013 20:10:34 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:30:46
Příspěvky: 724
Bydliště: Sokolovsko
No já se budu snažit to dělat bez rozdělání tapecu a uvidím

_________________
Citroen C4 Picasso 12/2011 2.0 Hdi 150 koníků
Citroen C4 Picasso Grand 4/2008 1.6Hdi 110koníků- Prodáno
Citroen Xsara Picasso 2.0Hdi 2002-Prodáno
Citroen Xsara Combi 2.0Hdi 1999


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz