Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Tachometr a otáčkoměr - padlé ručičky
Právě je sob 30. lis 2024 1:07:45

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pon 30. led 2012 0:15:58 
Offline

Registrován: pon 02. lis 2009 0:09:29
Příspěvky: 39
Bydliště: Varnsdorf
Už delší dobu mám problém, že tch ukazuje jinak, než tmp. Už se to tu řešilo, že je padlá ručička tachometru. Včera jsem za jízdy trošku bouchnul do palubky nahoře nad budíkama a padla zase o kus níž, a s ní i otáčkoměr. Nevěřil jsem svým očím a tak jsem do toho eště párkrát jebnul. Ručičky jsou mi teď k ničemu. Je pravda, že od začátku mi to na volnoběh ukazovalo 0 otáček, ale je to muj první diesel, tak jsem to neřešil, že jsou prostě ty otáčky nízký. Teď vidim, že to už bylo asi posunutý. Stalo se to někomu i s tim otáčkoměrem?

_________________
C5 II 1.6 HDi FAP Break 2006
už ne Xantia 1.8i Break 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 03. úno 2012 22:47:04 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
otackomer ma taky isty pohon ako tacho, takze problem je rovnaky, rucicky sa pretacaju na oske

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 18:22:40 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Lobo píše:
Už delší dobu mám problém, že tch ukazuje jinak, než tmp. Už se to tu řešilo, že je padlá ručička tachometru. Včera jsem za jízdy trošku bouchnul do palubky nahoře nad budíkama a padla zase o kus níž, a s ní i otáčkoměr. Nevěřil jsem svým očím a tak jsem do toho eště párkrát jebnul. Ručičky jsou mi teď k ničemu. Je pravda, že od začátku mi to na volnoběh ukazovalo 0 otáček, ale je to muj první diesel, tak jsem to neřešil, že jsou prostě ty otáčky nízký. Teď vidim, že to už bylo asi posunutý. Stalo se to někomu i s tim otáčkoměrem?

Oprava je jednoduchá.
1) Vyndáš přístrojovku - vem 2 kreditky a zatlač je pod přístrojovku, do mezery mezi lesklým plastem a měkčeným plastem. V místě kde jsou na lesklém plastu takový tečky, jakoby od lisování. Použij trochu sílu a ucítíš, jak povolí zácvaky a přístrojovka se uvolní. Pak jde vyndat. Odpojíš jediný konektor vzadu a máš ji celou venku.
2) Rozpul přístrojovku - po obvodu jsou zoubky zapadlý do drážek, tak jeden po druhým podeber nožíkem a přístrojovka se rozdělí.
3) Připoj znova konektor, aby bylo vše funkční a polož si přístrojovku na volant tak, abys k ní měl snadný přístup.
4) Zapni na chvilku klíček, potom ho vypni a čekej asi 1 minutu. Pozoruj při tom ručičky. Až uslyšíš zavrčení a ručičky se pohnou, tak jsou zaparkovaný v poloze, kdy by měli ukazovat přesně na 0 u otáčkoměru a na první čárku u rychloměru. Pokud tak neukazují, stáhni je z hřídelky.
5) Použij silikon (malou kapku) do trubičky v ručičce a nasaď ji zpátky. Znova zapni a vypni klíček a počkej, až se zase ručičky zaparkujou. Zkoriguj polohu. Musíš ale ručičku zase stáhnout a přesadit o kousek, protože prostým pootočením bys nejspíš pohnul i hřídelkou a korekce by se nekonala. Opětovným zapnutím a vypnutím klíčku ověř polohu a opakuj to tak dlouho, až budeš přesně na čárce, případně na nule.
Pozor! Nepoužívat rychleschnoucí a sekundová lepidla. Nesundal bys ručičku z hřídelky pro případnou korekci.
6) Vše slož až budeš mít jistotu, že silikon dostatečně zatuhl a ručičky se nemůžou pohnout otřesama při skládání a montáži.
Vypadá to složitě, ale je to fakt jednoduchý. Už jsem to dělal na několika autech a poprvé taky jen podle takovýho jednoduchýho návodu. Tak držím palce.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 23:19:07 
Offline

Registrován: pon 02. lis 2009 0:09:29
Příspěvky: 39
Bydliště: Varnsdorf
Super návod. Až bude teplejš, pudu do toho. Mimochodem, mám dědu kousek vedle v Jílovým ;-)

_________________
C5 II 1.6 HDi FAP Break 2006
už ne Xantia 1.8i Break 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. úno 2012 15:57:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Tak ho pozdravuj a až k němu pojedeš na návštěvu, můžeš se ozvat a zajdeme na kafe. Jinak tě zvu k přihlášení se do klubu C5. Je tam super parta lidí. Právě se registrujeme na letní sraz, tak nezaváhej. Srazy jsou vždycky bezvadný. Mimo jiný se tam o opravách svýho korábu dozvíš víc, protože je to tam jen o C5. - C5 club

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. úno 2012 17:12:04 
Offline

Registrován: pon 02. lis 2009 0:09:29
Příspěvky: 39
Bydliště: Varnsdorf
V C5 klubu už jsem, ale tady jsem byl zvyklej už, když jsem měl Xantii. Tu opravu jsem tam četl, ale mám pocit, že nastavování ručiček se tam řešilo při 50 km/h na tempomatu, a to mi přišlo dost sebevražedný. Čekal jsem přesně na tu radu, kam maj ručky ukazovat při vypnutí. Otáčkoměr se tam snad neřešil vůbec. Ještě jsem se ptal, jestli se todle stalo někomu, kdo byl první majitel auta, páč v Citroenu mi říkali, že se to stává po přetáčení tacha (ale hlava mi to nebere).

_________________
C5 II 1.6 HDi FAP Break 2006
už ne Xantia 1.8i Break 1996


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 22. úno 2012 18:17:17 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Nikdy jsem tachometr nepřetáčel :D , takže nevím, jak se to dělá. Počítadlo je digitální, tak nevím, jestli je potřeba přístrojovku kvůli tomu rozebírat. Ale pokud jsou některé ručičky přetočené, myslím i dobíjení nebo teploměry, tak to ukazuje na neodborný zásah do přístrojovky. Ručička rychloměru je dost dlouhá a teda asi i dost těžká a připojení k osičce motorku je hodně křehký, takže bych věřil, že se to může stát i při jiných operacích, než je jen přetáčení. Třeba při vyndávání přístrojovky kvůli přístupu za ni, teda ke kabelům apod. Já osobně nemám tacho přetočený a stalo se mi to taky. Trubička na ručičce, do který vede hřídelka z motorku, byla podélně prasklá a tak nesvírala hřídelku dost pevně a pootočila se.
No, hlavně že ti návod pomůže.
PS: Tak jsem zjišťoval a zjistil jsem, že k umazání km se musí přístrojovka otevřít, připojit se přímo na chip a musí se otevřít BSI a umazat to i tam. Takže - ANO, ručičku můžou pochroumat stahovači km.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz