Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Problikávání světel, kouř z motoru a na volnoběh kňourání
Právě je čtv 28. lis 2024 17:56:08

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2009 19:44:49 
Offline

Registrován: úte 15. pro 2009 19:18:51
Příspěvky: 79
:|

Stala se mi taková podivná věc. Sednu do auta, nastartuju, rozsvítím a koukám - jednou za čas mi světla jakoby "bliknou". Ne že by pohasínaly, ale na chvíli se rozsvítěj o něco intenzivnějc, jen tak na čtvrt sekundy. Myslel sem, že se mi to jen zdá, jak sem rozespalej...tak sem se na to soustředil a...nezdá. Po pár kilometrech to ale přešlo, tak sem to v tu chvíli dál neřešil.

Večer zastavím u baráku a u pravýho světla vidím obláček bílýho kouře :| Otevřu kapotu, de to někde od čerpadla na LHMku, někde z těch míst. Smrdí to trochu spáleně, možná jako když LHMka teče na něco horkýho, nebo tak.

No a dneska sem s tím zase jel a asi se to zhoršuje. Zastavil sem u přechodu a...kua, co to tady bliká? Diskoška je až v sobotu. Aha, světla mi blikaj. A přístrojovka mi bliká. Ale už ne jako předtím, tentokrát se to plynule zesiluje, aby to zase plynule pohaslo...a za pár sekund zase. Z venku sem musel vypadat jak nějakej tunér :| Panel klimatizace z toho zdechnul, displej zčernal a bylo to "mrtvý", naštěstí po dalším nastartování začal fungovat zase normálně.

No nic, jedu dál, musím tu věc nějak dotáhnout domů. Další přechod, zastavuju, předek mi zahaluje známej bílej kouř a motor "houpe" otáčkama mezi 500-1000 :| Trochu sem prošláp plyn a otáčky se vrátily na normál a už to "nehoupalo". Bílej kouř už pak taky nebyl tak intenzivní. Jen to při volnoběhu začalo docela divně kňourat. Zní to normálně, jen na volnoběhu mi to mňouká. Jo a ručička otáčkoměru se pohybuje malinko cukavě, ale to už dýl a čert ví, jestli to má souvislost.


Domů to ale dojelo...a co teď s tím? Házet ze skály to ještě nechci. Je možný, že by to mohla způsobit LHMka nateklá do alternátoru? U XM je asi všechno možný, hm? Je tma a hovno vidět, ale když sem na alternátor hráb rukou, měl sem ji od mazlavýho, černýho bordelu. Teda aspoň doufám, že to byl alternátor...ono v tý tmě :|


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2009 21:27:57 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No ja nevim ale těžko když si neposvítíš bat do motoru odkud to je. Muj názor je že to muže být LHM na altíku, ten pohání řemen co ti pak knourá a nějaké zvíšení napětí ti nemusí prorazit amperovou pojistku, ale muže mít vliv na vše včetně světel počítace a tak. Každopádně to co doutná je tekutina. Voda to nejspíš nebude. Koukni se na to s bat a prolez to kde co ti teče. Už jsem slyšel že kapající LHM způsobila smrt altíku.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2009 22:22:38 
Offline

Registrován: úte 15. pro 2009 19:18:51
Příspěvky: 79
S tím světlem je to výbornej nápad ( :mrgreen: ), jen tu v tom bordelu nějaký najít (přestavba baráku...).

Ve dne na to kouknu pořádně, no.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 15. pro 2009 22:50:49 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 14:01:54
Příspěvky: 73
ja som kvoli altiku daval pretesnit cerpadlo, az mu nepomaham k skorej smrti, rozmyslal som aj nad krytom altiku - pre istotu:-)

_________________
C6 2.7HDI Exclusive '06
ex:
XM 2.5TD Pallas '98
XM 2.1TD Prestige '00
XM 2.0i '90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 12:42:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
stopro tekouci čerpadlo na altik ...bud už je na něm tolik napalenyho bordelu nebo začlo tect čerpadlo nějak vic,..... sehnal bych novej altik nebo ten puvodni komplet rozebral, nevim jakej tam mas ani jakej mas motor .....a prvně prostě udělat to čerpadlo ... to ručička otačkoměru může s alt souviset .... je možná že si bere otačky z alternatoru ...

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 18:33:12 
Offline

Registrován: úte 15. pro 2009 19:18:51
Příspěvky: 79
Jo, tak čerpadlo teče kolem tý "matice", jak zkrz ní de trubka. Sou na to nějaký přetěsňovací sady? Alternátor je toho plnej. A chodci na to koukaj jak na Sentinel, když někde zastavím :| Motor je V6, r.v. 2000.

(Kdyby šlo nejezdit, tak s tím nejezdím... :roll: )


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 22:57:51 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No prvně u tý trubky je 0 krouže a ten bych zkusil vyměnit. Taky pišeš tak zmateně. Co takhle to dotáhnou Zkusil si to? Zkoušíš něco nebo jen doufáš, že vše vyřešíme písemě? Povolil si to a kouknul si do toho? Nechci rejpat, ale přijde mi že se na to bojiš sáhnout a hledat příčinu proč to teče. Kup hadici a pokud vim je to celej pavouk hadic. Máš dvou vívodové čerpadlo jedno vývodévé?

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 11:22:09 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 21:55:21
Příspěvky: 37
Já bych to viděl na gumokovou řemenici na klice. Takhle to dělá přesně jak popisuješ. Jak jde alternátor do zátěže pomocí světel tak začne prokluzovat řemenice (hořet) a allternátor má jiný otáčky a světla mění intenzitu. Řemenice je ze dvou částí spojená gumou která se vymáčká a jeden kus prokluzuje proti druhýmu.

_________________
XM 3.0 V6 12V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 11:23:15 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 21:55:21
Příspěvky: 37
Sleepy.664 píše:
:|

Stala se mi taková podivná věc. Sednu do auta, nastartuju, rozsvítím a koukám - jednou za čas mi světla jakoby "bliknou". Ne že by pohasínaly, ale na chvíli se rozsvítěj o něco intenzivnějc, jen tak na čtvrt sekundy. Myslel sem, že se mi to jen zdá, jak sem rozespalej...tak sem se na to soustředil a...nezdá. Po pár kilometrech to ale přešlo, tak sem to v tu chvíli dál neřešil.

Večer zastavím u baráku a u pravýho světla vidím obláček bílýho kouře :| Otevřu kapotu, de to někde od čerpadla na LHMku, někde z těch míst. Smrdí to trochu spáleně, možná jako když LHMka teče na něco horkýho, nebo tak.

No a dneska sem s tím zase jel a asi se to zhoršuje. Zastavil sem u přechodu a...kua, co to tady bliká? Diskoška je až v sobotu. Aha, světla mi blikaj. A přístrojovka mi bliká. Ale už ne jako předtím, tentokrát se to plynule zesiluje, aby to zase plynule pohaslo...a za pár sekund zase. Z venku sem musel vypadat jak nějakej tunér :| Panel klimatizace z toho zdechnul, displej zčernal a bylo to "mrtvý", naštěstí po dalším nastartování začal fungovat zase normálně.

No nic, jedu dál, musím tu věc nějak dotáhnout domů. Další přechod, zastavuju, předek mi zahaluje známej bílej kouř a motor "houpe" otáčkama mezi 500-1000 :| Trochu sem prošláp plyn a otáčky se vrátily na normál a už to "nehoupalo". Bílej kouř už pak taky nebyl tak intenzivní. Jen to při volnoběhu začalo docela divně kňourat. Zní to normálně, jen na volnoběhu mi to mňouká. Jo a ručička otáčkoměru se pohybuje malinko cukavě, ale to už dýl a čert ví, jestli to má souvislost.


Domů to ale dojelo...a co teď s tím? Házet ze skály to ještě nechci. Je možný, že by to mohla způsobit LHMka nateklá do alternátoru? U XM je asi všechno možný, hm? Je tma a hovno vidět, ale když sem na alternátor hráb rukou, měl sem ji od mazlavýho, černýho bordelu. Teda aspoň doufám, že to byl alternátor...ono v tý tmě :|

Napiš typ motoru.

_________________
XM 3.0 V6 12V r.v. 96


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 19. pro 2009 19:30:41 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 8:44:19
Příspěvky: 100
Bydliště: Hrotovice
Citace:
Motor je V6, r.v. 2000.

_________________
C2 1,4 HDI socka 2003
DS3 1,6 HDI Sport Chic 2011
C6 2,7 HDI Exclusive 2007
C4 1,6 16v Coupé VTS 2008
C4 Grand Picasso 2,0 HDI Shine 2017


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 27. bře 2010 14:53:15 
Offline

Registrován: úte 15. pro 2009 19:18:51
Příspěvky: 79
Úpe sem zapomenul sem dát výsledek, už je to spravený.

Takže:
Pohasínání světel - vinutí alternátoru v prdeli.
Kňourání - kožiska alternátoru v prdeli.
Kouř - tekla LHM (ale zespoda, tam sem fakt nedohlídnul)


Můj mechanik má už asi taky výpadky paměti, dneska sem si všim, že mi tam něco chybí...
http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=35&t=1160


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz