Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - motor 1,8 8v - nelze nastartovat po výměně
Právě je čtv 28. bře 2024 22:07:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: úte 27. pro 2011 12:53:23 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 6:13:09
Příspěvky: 20
Bydliště: Orlické hory
Ahojte,
rozhodl jsem se vyměnit v autě motor, protože s tím starým "už se nedalo vydržet" a měl sjem k dispozici jinej. Výměna proběhla v pohodě, ale nový motor bohužel nejde nastartovat. Je z bouračky, ale před demontáží normálně šel. Je to naprosto stejný typ jako v autě byl (1,8 8v, vstřikování BOSCH 5.1) - starší asi o 1/2 roku, ale míň najeto.
Před montáží jsem měnil rozv.řemen, ale myslím že "odborně" - o zub jinde myslím není. Startér točí, ale motor ani neškytne.
Už zkontrolováno: zapalování (jiskru to hází), MF relé funkční - spíná (pal.čerpadlo i další výstupy jsou pod proudem), vstřikovače a dostupné snímače řídící jednotky proměřeny - jsou OK. Zkoušel jsem obě ŘJ, s kódovou klávesnicí a platným kódem, všecko ale marný.
Nenapadá už mě nic dalšího co zkontrolovat a kde by mohla být chyba, tak prosím o Vaše povánoční zamyšlení :-) Ještě mě napadlo zkontrolovat kompresi, ale při ručním protáčení motor klade odpor a jak jsem říkal, ve starém autě běžel, takže mechanicky by měl být v pořádku, aspoň natolik aby se rozběhl.
Jinak už jen asi odtáhnout někam do servisu na diagnostiku. Nebo se dá nějak rozvod (časování) aspoň orientačně zkontrolovat doma? (jiskru to při ručním protáčení nehází). Musí mít servis nějakou speciální diagnostiku nebo stačí nějakej lepší garážista?

Předem díky za vaše nápady

_________________
C1 1,0i SX 2009
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. pro 2011 15:13:38 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 113
Bydliště: Jindřichův Hradec
Nevím,ale kompresi bych v tomto případě něřešil,teda pokud je to jak píšeš,že motor před výměnou pracoval dobře!!Spíše kontrola rozvodů a poté :nikde nepíšeš zda jde palivo tam kde má jít.Takže nejen zda jde elitrika na čerpadlo,ali i zda dává dostatečný tlak (což by vzhledem k tomu,že bylo v chodu mělo být OK).Asi bych se asi zaměřil (pokud funguje doprava paliva) na IMO.

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 27. pro 2011 17:25:59 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 6:13:09
Příspěvky: 20
Bydliště: Orlické hory
Pal.čerpadlo je původní, tzn. bylo bez problému funkční. Pravda ale je, že jsem k motoru dal sání vč. vstřikovačů a regulátoru tlaku paliva z měněného motoru, asi tam zkusím dát opět osvědčené ze starého.
Imobilizér je nejspíš v pohodě, rozsvítí se zelená na klávesnici. Kontrolka "K" po zadání kódu reaguje - přestane blikat a svítí. Druhá ŘJ byla bez imobilizéru (klávesnice). Nestartuje to s oběma ŘJ úplně stejně... :evil:

_________________
C1 1,0i SX 2009
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 28. pro 2011 18:09:29 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
Skus to nastartovat na startovaci sprej....

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 10:55:16 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 113
Bydliště: Jindřichův Hradec
To Zhrado-pokud není snaha chytnout,tak ani startovací spray nepomůže.Nevím čím jsou plněny,ale o ampulích (jež se používaly v ČSLA) na usnadnění startu se říkalo,že jeden start s tímhle je jako ujetých 1000km v normálních podmínkách!
Řekl bych že tam bude mít něco špatné-a zřejmě s palivem,nejde asi tam kam má.

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 16:00:53 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
lenze je rozdiel startovat vetriesku eterovymi bombickami pri minus 25 a je rozdiel pouzit normalny start sprej pre benzinove motory.. tak ked sa bojis startovacieho spreja tak nalej trosku benzinu do sania a hned budes vediet ci je chyba v zapalovani alebo vo vstrekovani.......

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 17:15:02 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 06. pro 2009 20:47:14
Příspěvky: 101
Jen k těm sprejům. Nevím, zda se dnes dělají z něčeho jiného, ale co jsem vždy kupoval (před rokem naposled), tak vždy všechny obsahovaly éter. ;-)

_________________
Xantia X1, r.v. 1997, 1.9TD, klima


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 29. pro 2011 17:51:57 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 113
Bydliště: Jindřichův Hradec
To Zhrado-nebojím se,ale napsal jsem jen svůj názor a navíc i podložený zkušeností z ibizou-už už jakby chtěla chytnout a nic ,při použítí spreje pro obněnu totéž,taky nechytla ,pravda je trochu rozdíl mezi dehtem a benálem.
Toto mi přijde,že tam nejde benál,v případě jeho vstříknutí do sání by to snad mohlo potvrdit zda tam jde palivo či ne.

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 30. pro 2011 22:32:50 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 6:13:09
Příspěvky: 20
Bydliště: Orlické hory
Tak byl opravdu problém s benzínem - čerpadlo sice čerpalo, ale zřejmě byl nějak kouslý nebo prostě nefunkční regulátor u vstřiků a nedržel tlak. Když jsem tam dal druhý, rozdíl byl i ve zvuku, tamten jakoby stále protékal. Po záměně to hnedka jednou blaflo, pak teda nic, ale trochu jsem si pohrál s plynovým pedálem a asi po 5 desetivteřinových startech se motor rozběhl. Pomalu se to sbíralo, držel se i volnoběh a teď, po asi 10 dalších startováních v průběhu 2 dnů to chytá na první otočení i studený :D Tak asi nemusím popisovat, jak velkej kámen mi spad ze srdce. Stejně ještě zajedu k blízkému motorářovi na všeobecnou kontrolu motoru, ale zdá se že pacient-motor je životaschopný.

Tak díky za navedení na správnou cestu!

_________________
C1 1,0i SX 2009
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2011 0:25:10 
Offline

Registrován: sob 08. kvě 2010 19:17:37
Příspěvky: 399
Bydliště: Dřísy
Gratuluji, držel jsem ti palce :D :D :D

_________________
C5 2.2HDi,4HP20, kombi, Exclusive
C4 Grand Picasso 2.0Hdi AT Exclusive
Xsara Picasso 2.0HDi
C-Elysse 1.2Vti


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2011 14:10:10 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 113
Bydliště: Jindřichův Hradec
To Omnimor-tak gratuluji k úspěchu.

Ať se nám houpou (XANTIJKY)

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2011 16:17:08 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 6:13:09
Příspěvky: 20
Bydliště: Orlické hory
Děkuji, děkuji.

Xantie musí ještě pár let fungovat, většina lidí by se na akce podobného rázu asi vykašlala, ale mám to auto rád a taky jsem do něj v minulosti dost nasypal, tak prostě musí ještě jezdit. Ale pár let provozu je opravdu maximum, dýl ji v provozu neudržím. Na youngtimera to prostě nevypadá, ač je to škoda. Ale to je asi problém většiny současných aut.

Přeju všem vše nejlepčí v novém roce :!: :!:

_________________
C1 1,0i SX 2009
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 31. pro 2011 19:19:02 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 17:29:41
Příspěvky: 113
Bydliště: Jindřichův Hradec
No tak moje je sice o něco mladší (xantijka)-17.10.1996-ale potřeboval bych alespoň ještě 4x E a STK .Tam jsem byl 16.12 a prošel se 3.lehkými.
Ale vše je jen o penězích,kdoví zda na další STK budou prachy,to je asi největší problém.

_________________
Současnost :
C5 2,0i 16V 100kW LPG rv04
syn C-4 1,6HDi 16V 66kW 5d rv04
Mazda Premacy2,0 DiTD 66kW
minulost
X1-1,8i 16V ,rv96
syn P106 1,1 5d rv96
X2 - 2,0HDi 66kW
P-405GRD
BX14RE
Š-105
Seat Ibiza 1,7GLD
F-125P 1300


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz