Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - jaký h. olej?
Právě je sob 23. lis 2024 13:10:05

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: ned 11. pro 2011 0:14:08 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
Tak klucí, ani nafta není zrovna vhodná. Už někdy od léta mi přestávalo občas brát servo až úplně přestalo fungovat. Dva měsíce jsem jezdil bez něj a parkování bylo fakt utrpení. Do toho ještě začaly blbnout brzdy. Někdy zabraly až po dvou vteřinách, to už bylo i na mě moc. Ještě že mám ostrou ručku. Tak si předevčírem říkám, že kouknu na sítka. To byl ale hnus! Nafta naleptala zevnitř všechny hadičky a totálně zacpala sítka. Ale takovým způsobem že asfalt je proti tomu řídká břečka. Nešlo to ničím vyčistit, tak jsem dal nová sítka a počítám že budu muset sehnat další. Teď je konečně vše v pohodě, ale znovu vyměním LHM a naftu dám maximálně na proplach.

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: úte 13. pro 2011 11:33:59 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
No týjo,jak dlouho jsi na tu naftu jezdil? Nenapadlo by mně že to je tak škodlivý,z logiky věci vyplývá,že když ty hadice vydrží účinky LHM(a to je hodně agresivní kapalina),tak by podle mně nafta tomu neměla vůbec nic dělat :idea:

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: čtv 15. pro 2011 0:39:10 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
To jsem si říkal taky. No, asi 3 měsíce tam byla jen nafta :oops: , protože nebyl na opravu čas a navíc jsem za tu dobu musel najet kolem 25000km. Zase když tam byla prvně, pěkně to Xatii rozhoupalo, takže jen na proplach si myslím že je dobrá. Ale na delší dobu ne.

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: pon 19. pro 2011 9:56:02 
Offline

Registrován: stř 16. pro 2009 20:23:12
Příspěvky: 30
Proplach naftou........

No hlavně že ušetříš.

_________________
ex Xantia 2.0i RFX / Grand Cherokee 2,7CRD 2004 Limited


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: pát 23. pro 2011 8:47:42 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:38:43
Příspěvky: 19
Bydliště: okr. Přerov
Proplach naftou jo, ale maximálně na cestu k PAMovi .........
I on kdysi doporučil asi 1/2 hodiny proplachovat naftou, a výsledky prý jsou výborné.

................... ale 2 měsíce a 25tkm - to já považuju zapokus o vraždu hydraulického systému :shock:

_________________
Xsara II 1,6 16V Exclusive, automat AL4, klima, ABS, parkovací senzory, tažné, 2003 8,3 l / 100 km
Xantia II 2.0HDi 80kW Break Exclusive, Hydroactive 2, klima, ABS, kůže, 1999 5,8 l / 100 km
Už není : Favorit LSe ecotronic 1991 6,8 l / 100 km


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: pát 23. pro 2011 9:25:09 
Offline

Registrován: stř 16. pro 2009 20:23:12
Příspěvky: 30
Proplachovací kapalina není nijak drahá. Výrobce snad ví co doporučuje. Léta zkušeností a odpírání :lol: mě naučila neexperimentovat. Lidová tvořivost bývá ku škodě věci. Takže já nespekuluji a konám proplach po 5-ti letech (v mém případě cca 40kkm) a nezažívám horory. Po proplachu samozřejmě Total LHM+.
To je stejné jako jsem na Passatu by vyléčen z různých "opičích kapek" vylepšujících motorový olej.
Jen do benzínu leju VIF. Nemyslím že Eurohujerské biosračky prospívají palivové soustavě.

_________________
ex Xantia 2.0i RFX / Grand Cherokee 2,7CRD 2004 Limited


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: čtv 05. led 2012 10:31:48 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 23:44:07
Příspěvky: 278
tak to mlieko je fakt brutus :) To už rovno namontovať pod guľu ventil na čapovanie šľahačky :lol:
Inak je pravda, že keby mi výraznejšie začala miznúť LHM, tak jedine ľahko dostupná náhrada na núdzový dojazd je nafta...

PaM: udeľujem ti Rád mliečnej varešky za podelenie sa s neopakovateľným zážitkom ;)

_________________
Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 160 EAT8 SHINE Obrázek
C5 Tourer 2.0 HDi 143k Exclusive Obrázek - predané
C3 1.4i 54kW 2002 Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jaký h. olej?
PříspěvekNapsal: pon 30. dub 2012 9:50:25 
Offline

Registrován: úte 02. bře 2010 17:18:26
Příspěvky: 29
Bydliště: Kopřivnice
Já bych do auta nenalil nic jiného než LHM (LDS - C5). Pokud je únik ještě menší stačí mít s sebou litrovku LHM na dojetí. Když by to teklo víc, je asi lepší prdlou trubku ucvaknout a rozklepat aby netekla, když by to nešlo takhle, tak dojet i bez hydrauliky někam kde se dá auto aspoň provizorně opravit. Samozřejmě že po úniku hydrauliky auto sedne a nepéruje a po vyčerpání tlaku z akumulační koule pro okruh brzd je potřeba počítat i s tím, že by mohl vypadnout posilovač řízení a že by to mohlo přestat i brzdit - pak tedy řidič musí být připraven brzdit ručkou. To že se bez hydrauliky dá jet akorát po dobrých asfaltových cestách a jen velmi pomalu je asi všem jasné. Jednou mi prdla trubka ještě na BX-ku a můžu ubezpečit všechny, že i po dolití litru i více se nic nevyřeší. Litr vybryndáš asi tak za 500 metrů jízdy, ale stačí i stání na křižovatce na to aby skončil v kanále. Jel jsem s tím tehdy asi 7 Km do servisu, a uvažoval jsem i o tom, že sundám drážkový řemen abych chodem naprázdno nezlikvidoval hydraulické čerpadlo. Bez oleje není mazané. Těch 7 km jsem dojel ještě i s posilovačem a auto i brzdilo, ale byl jsem připraven s rukou na ručcena vše. Ale skákalo to jako klokan v pubertě. Ten doporučený náhradní olej jsem neměl, a myslím bylo jednodušší a rychlejší mířit výpadovkou z Ostravy do servisu přímo než se zdržovat po cestě na benzínkách kde by ten požadovaný olej taky nemuseli mít. Lít tam jiný olej nebo dokonce naftu bych nedoporučoval vzhledem k riziku možného poškození hydraulického těsnění. To že je zakázané do systému lít brzdovou kapalinu tady snad nemusím ani připomínat. Zelená brzdová kapalina sice na první pohled vypadá skoro stejně jako LHM, ale má naprosto jiné složení a chemické vlastnosti. Brzdovka po smíchání s LHM se srazí a vytvoří parádní želatinu a navíc jako ropný produkt narušuje těsnění které je odolné jen vůdči agresivitě LHM.

_________________
Citroën C5 Break 2.0 16V + LPG Exclusive 2002


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz