Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Studené starty HDI 2,0 100 kW
Právě je sob 30. lis 2024 4:12:33

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009 13:01:47 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 10:56:01
Příspěvky: 2
Zdravím přátelé
Se svojí C5, r.v. 2005, motor HDI 2,0, 100 kW, 183 tis. km mám problém se startováním za nízkých venkovních teplot (kolem nuly a níže). Skoro bych řekl že platí přímá úměra počtu startů s venkovní teplotou. Motor točí, ale chytne až na podruhé, na potřetí... Při vyšších teplotách, nebo teplém motoru startuje bez problémů. Při startování při nižších teplotách svítí relativně dlouho kontrolka žhavení (několik sekund).
Po návštěvě servisu Citroen mohu konstatovat: Baterka OK, žhavení OK, vstřiky OK, diagnostika - bez závad, přehrán nový software pro řídící jednotku.
Vím že tento, či podobný problém zde byl již dříve řešen, avšak co bylo ve výsledku skutečnou příčinou již nebylo uvedeno.
Proto prosím o vaše zkušenosti při řešení tohoto problému a doporučení servisu (Praha a okolí, nebo Jižní Morava), kde budou vědět kam sáhnout a hlavně to nebude trvat dlouho.
Díky za všechny odpovědi
Lukáš


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: stř 16. pro 2009 19:17:33 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
to já mám zase jiný problém, po nastartovaní (teď když jsou teploty i pod nulou) motor vibruje a jde jako by nepravidelně, ale vše trvá cca max. do 30 vteřin, pak se uklidní a jede potichu a bez vibraci. Nedávno se měnil olej v motoru a filtr, vše originál u Citroenu.(Total Quartz 9000 ) V létě to nedělalo, až teď v zimě.... Je to normální ? Stává se to akorát když auto stojí celou noc a ráno ho studené startuju.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: čtv 17. pro 2009 0:54:39 
Offline

Registrován: čtv 17. pro 2009 0:38:33
Příspěvky: 7
problemy so studenym startom obycajne sposobuju zhavice. skus vymenit, nie je to velka investicia, ked to nekupujes priamo v citroene. oplati sa tiez menit vsetky naraz (ked odisli len jeden, alebo dva, coskoro odidu aj ostatne)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 14:16:54 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 11:12:54
Příspěvky: 88
můžeš doporučit kde a jaká je cena ? případně nějakej link ? díky Z.

_________________
Citroen C5 2,0HDi 100kW automat r.v.2007 Navi RT4 Hydractive III+


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: sob 23. led 2010 11:31:02 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 18:38:11
Příspěvky: 39
Bydliště: Holesov
Mam uplne ten stejnej problem jak popisuje nademnou. Zacal jsem zhavicema a je to porad stejne, ted si hraju s relatkem ale taky zadne odezvy. Vsechny zhavice co jsem vytahl byli OK ale kdyz byly venku dal jsem nove. Nema nekdo jiny napad ? Take 2.0 100kW HDI

_________________
Citroen C5 II Break 2.0 HDi 100kW 6 rychlosti,Exclusive, kůže,navigace,JBL,Bixenon atd. Prostě mazel !!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: pát 05. úno 2010 12:36:07 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 05. úno 2010 12:29:20
Příspěvky: 4
Bydliště: Ústí nad Labem
Mám 2,0 HDi 80kW a mám ten samý problém, motor nechce dlouho naskočit. Čím větší mráz, tím delší přemlouvání. Když už blafne, tak hned běží krásně plynule. Problém nastává při teplotách -7 a nižších...
Po výměně žhavících svíček (Champion u Auto Štangl - kus á 535,- Kč) žádné zlepšení. V extrémních mrazech jsem se pokoušel nažhavit spojením baterie a vodiče ke žhavícím svíčkám silným kabelem, ale promrzlý kov rychle odvedl teplo od svíček, takže než jsem doběhl ke klíčku, teplo bylo to tam. Možná motor chytil o chlup snadněji, ale nedokážu to říct na 100%.
Kde je vůbec relé žhavení a nějaké silné pojistky? (Počítám, že žhavení bude mít pojistku 80A a relé něco kolem 70A)...

_________________
C5 Break 2002 2,0HDi 80kW
Obrázek
http://www.spotreby.cz/citro%EBn-c5-break-rhz-2,0-hdi-80-kw-109-hp-a2921/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: stř 03. bře 2010 19:43:33 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 19:50:49
Příspěvky: 42
Ještě bývá vypálený kontakt ve žhavícím relé - zkuste se na to mrknout. Může to být tím.

_________________
Citroën Berlingo 06/2012 1,6HDI 8V 55kW
Citroen Berlingo 04/2008 1,6HDI 16V - prodáno
Citroen C5 2,2HDI exklusiv 12/2002 (max. výbava)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: stř 03. bře 2010 22:35:40 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 21:24:16
Příspěvky: 35
Vyreseno.
Udelal jsem si chiptuning.
Mam ale Peugeot 407.Myslim ze je to to same.Patral jsem potom a chvili to trvalo.Zpusobovala to opozdena davka nafty.
Zatim super.A mejlepsi na tom je ze vykon je ted 127kW a spotreba do 6 litru :D

Doplnuji ..... pomohla taky vymena cerpadla :P

_________________
https://t.me/pump_upp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 10:49:34 
Offline

Registrován: pon 07. pro 2009 20:31:42
Příspěvky: 8
Zdravím všechny.
Sháním někoho šikovného, který by:

1. Zjistil, zda-li se u mé C5, uvedené níže, dá povolit tempovat v řídící jednotce a povolil ho.
2. Zjistil příčinu mizerného startování, které za teplého počasí nebo teplého motoru naskočí nejdříve na 4.otáčku, většinou až na 5. nebo 6. otáčku. V případě, že je teplota kolem nuly a nižší, tak se to výrazně zhoršuje, někdy mám dojem, že už nenastartuji. Druhý start už je stejný jako za teplého počasí.

Baterka nová, žhaviče nové, žhavení skutečně žhavý ( proud protéká ), vyzkoušeno vyčištění regulátoru tlaku paliva na CR pumpě, vyzkoušen jiný snímač otáček klikovky. Vše bez úspěchu. :-( Po zkoušenostech se šmouli v servisu, kteří pouze vyměňují díly a zkoušejí, zda-li to pomohlo, bych raději někoho, kdo zjistí příčinu.

Jsem z Kladna, takže někdo poblíž. Pokud by byl někdo, kdo by si byl jistý, že ví co s tím je a vyřešil by to, tak jsem ochoten jet i velmi daleko. Mockrát děkuji za jakoukoliv reakci.

_________________
Citroen C5 2.0HDi 80kW 2002
Citroen Xantia 1.9TD 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: pon 22. lis 2010 20:11:33 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 17:09:33
Příspěvky: 136
skusil by som pozret trysky. kolko tecu.. nemas napisane kolko mas km

_________________
C 5 I 2.0HDI bez +


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: čtv 25. lis 2010 17:50:19 
Offline

Registrován: pon 07. pro 2009 20:31:42
Příspěvky: 8
Podle tachometru má 153tKm. Ale tipuji, že bude mít tak 200tKm.

Jak má vyzkoušet, ty vstřiky? Už jsem někde četl, že můžou propouštět a pak je malý tlak, ale už jsem nepobral, jak to změřit. :-(

_________________
Citroen C5 2.0HDi 80kW 2002
Citroen Xantia 1.9TD 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: ned 28. lis 2010 9:57:40 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 7:33:50
Příspěvky: 86
Bydliště: Holetín
Víte pánové co je na dané závadě problém? Odchytnout nesrovnalost která zapříčiňuje špatný studený start. Když se tím zabývám, mám jen jeden pokus po ránu a protože sledovaných parametrů je hodně, nedá se to odchytnout napoprvé. Navíc jsou při tom mizerné pracovní podmínky. To jen na vysvětlení nereálného požadavku, aby byl servis rychlý (všichni chtějí všechno nejlépe na počkání, nebo opravit po telefonu)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: pát 31. pro 2010 1:55:54 
Offline

Registrován: úte 09. úno 2010 21:24:16
Příspěvky: 35
Robert píše:
Víte pánové co je na dané závadě problém? Odchytnout nesrovnalost která zapříčiňuje špatný studený start. Když se tím zabývám, mám jen jeden pokus po ránu a protože sledovaných parametrů je hodně, nedá se to odchytnout napoprvé. Navíc jsou při tom mizerné pracovní podmínky. To jen na vysvětlení nereálného požadavku, aby byl servis rychlý (všichni chtějí všechno nejlépe na počkání, nebo opravit po telefonu)



Ja se tomu venuji taky poradne dlouho na jednom aute(moje je odstraneno)ale po prvade,nezjistime to snad ani.Parametry nabihaji pomalu a nejde to stihnout zaregistrovat.Uvidim jak teda dopadnes ty.

_________________
https://t.me/pump_upp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: ned 13. úno 2011 19:04:49 
Offline

Registrován: ned 13. úno 2011 18:46:46
Příspěvky: 3
To je právě to, v čem se motám pořád dokola....

Mam C5 Break 2,0HDi 16V 100kW a spatne to startuje viz video: http://www.youtube.com/watch?v=RJQRWmMvQBE

Takže.:
-Všechny čtyři vstřikovače nové.
-Všechny čtyři žhaviče nové, včetně relé + změřený odběr ( po zapnutí klíčku berou 80Amper)
-Nový je i EGR ventil + přehrátí nového SW v ECU
-Nová váha vzduchu, nové filtry
-Jiné (nikoliv nové) vysokotlaké čerpadlo - beze změny
-Zmeřeny tlaky (25;24,5;25;27)
-Kontrola rozvodů, vše na značkach jak ma byt...
Behem 3000km na merce neubyl ani 0,5mm oleje. Pri otevrenem vicku oleje nic nefouka ven....

Auto má najeto 143000km. Dovezeno z Belgie při 140.000km
Na nové komponenty najeto cca. 2000km a situace je porad stejna.
Uz jsem zkousel VERVU, V-Power, OMV, liju VIF, zkousel jsem i Diesel cleanery (STP, TEC2000)
Delalo to na naftu z BE i na tu nasi...
Diagnostika samozrejme mlci...

Moje zoufalstvi je na stupni nejvyssim...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Studené starty HDI 2,0 100 kW
PříspěvekNapsal: pon 14. bře 2011 16:29:06 
Offline

Registrován: pon 07. pro 2009 20:31:42
Příspěvky: 8
Takže moje C5 2002 2.0HDi RHZ vyřešena. Byl to boj a trápení. Na konci roku 2009, když přišla zima, tak jsem začal baterkou, pak jsem měnil žhaviče. Vyzkoušel jsem čidlo otáček kliky, proměřil čidlo teploty ( vody, nafty, vzduchu - všechny dle naměřených ohmických hodnot v pořádku ). Nakonec mi zbývali už jen ty vstřiky, kterým jsem nechtěl věřit, páč po nastartování auto jelo normálně.
V létě startovalo slušně, asi od 0°C a čím déle auto stálo na mrazu, tím hůře startovalo. Klidně 15-20 vteřin točení startéru než chytlo. když jsem ráno někam jel, odpoledne jsem nastarotval jako v létě. Startér ( mitsubishi ) točil stejně jako v létě. Ale nakonec to byl on, vyndal se, stočil se na soustruhu, dostal nový uhlíky, promazal se a auto chytá jako divý i při mrazu.

Celý problém byl v tom, že startér točil o něco pomaleji, než by měl. Snad tento poznatek někomu pomůže. ;)

_________________
Citroen C5 2.0HDi 80kW 2002
Citroen Xantia 1.9TD 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz