Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Vykuchal jsem bufík - oprava?
Právě je sob 23. lis 2024 4:12:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: čtv 17. lis 2011 19:44:09 
Offline

Registrován: úte 18. říj 2011 23:46:22
Příspěvky: 33
Bydliště: Havířov
Ahojte,

tak se mi dneska podařilo vykuchat bufik z auta. Bohužel jsem zjistil dost závad :-(

1) vyhořely dráty, které jsou zapuštěné v pryskyřici na AL víku - viz foto.CO to je a kde se to dá sehnat a kolik to stojí? Připadně byl bych schopen to opravit sám?

2) svíčka nefunguje 100226228 ale četl jsem, že bych tam mohl dát 0100226340 ta je o polovinu levnější

3) když jsem dal 12V na el. čerpadlo, tak jsem neslyšel žádný zvuk běžícího čerpadla. Dá se rozebrat a opravit? Zatím jsem ho nechal v autě. Druhé čerpadlo je pekelně drahé teda, pokud neexistuje nějaká náhrada.

4) turbína jede

5) na štítku je DW3 Z viz foto. Někde čtu, že to je přihřívač, ale já mám podle všeho nezávislé topení. Mám i ovladač k tomu, kde se nastavují tři časy spuštění a má to vlastí vodní čerpadlo. Byly dva druhy? Nebo to někdo předělával předemnou? Ten od koho jsem to auto koupil, tak říkal, že tam jednou něco zmáčknul a ráno měl horko v autě. Takže to fungovalo jako nezávislé topení. Akorát nevím jak je to s tím značením.

6) kde je pls řídící jednotka bufiku??

Diky moc za rady!


Přílohy:
Poznámka: Podle přívodu nafty by to mělo být bez sítka
DSCF6002.jpg [84.05 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: Co a na co to je??
DSCF6001.jpg [100.48 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: vodní čerpadlo
DSCF5994.jpg [87.96 KiB]
Zatím nestaženo
Poznámka: vyhořele dráty
DSCF5990.jpg [99.25 KiB]
Zatím nestaženo

_________________
XANTIA BREAK EXLUSIVE X2 HDI 80KW
LANCIA KAPPA 2.0 5V 107kw LPG
OPEL OMEGA 2,5TD 96kw AUTOMAT PLNÁ VÝBAVA
*****************************
"Všichni tam jednou musíme, ale ti rychlejší mají přednost... "


Naposledy upravil fastarrow dne čtv 17. lis 2011 19:53:34, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: čtv 17. lis 2011 19:48:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
fotky mas kde?
jinac:
D - diesel
W - water
3 - 3Kw
Z - nevim :-(

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: čtv 17. lis 2011 19:54:16 
Offline

Registrován: úte 18. říj 2011 23:46:22
Příspěvky: 33
Bydliště: Havířov
fotky jsem zmenšoval a uploadoval :-) :lol:

_________________
XANTIA BREAK EXLUSIVE X2 HDI 80KW
LANCIA KAPPA 2.0 5V 107kw LPG
OPEL OMEGA 2,5TD 96kw AUTOMAT PLNÁ VÝBAVA
*****************************
"Všichni tam jednou musíme, ale ti rychlejší mají přednost... "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: pát 18. lis 2011 22:44:35 
Offline

Registrován: ned 18. říj 2009 20:24:37
Příspěvky: 172
Bydliště: Praha
Ahoj,tak samozřejmě,všechno jde opravit,teď jde o to kolik do toho chceš investovat ;)
Ty vyhořelé dráty nevidím jako žádný problém,vyškubat a natáhnout normální izolovanou dvoulinkou v bužírce a je hotovo,žhavička taky no problem,s tím čerpadlem to bude horší,ale snad by ho někdo uměl sehnat za míň.

Nám bufík na HDI nikdy nechodil,a ani jsme se ho nesnažili nijak zprovozňovat,protožeje v tragickém stavu,navíc to není bufík jako takový,je to jen "přihřívač",beží jen při nastartovaném motoru ;) ,na tvém autě je to předělané na nezávislé.

Zatím jsem zakryl půlku chladiče kartonem a hned je větší teplo při couračkách po městě :lol:

_________________
Bývalý BXmen a Xantiák

Nyní Transit 2,0TDDi 63kw 04"


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: úte 22. lis 2011 12:56:21 
Offline

Registrován: úte 18. říj 2011 23:46:22
Příspěvky: 33
Bydliště: Havířov
Jak bych měl jakože se zbavit té pryskyřice abych nezničil to pod tim? To je jakože ŘJ?

_________________
XANTIA BREAK EXLUSIVE X2 HDI 80KW
LANCIA KAPPA 2.0 5V 107kw LPG
OPEL OMEGA 2,5TD 96kw AUTOMAT PLNÁ VÝBAVA
*****************************
"Všichni tam jednou musíme, ale ti rychlejší mají přednost... "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: úte 22. lis 2011 14:05:12 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj, ta zalita cast v hornim vicku je ridici jednotka. Tu musis IMHO koupit novou/pouzitou. Nova tu kdysi stala kolem 120 euro. Pokud bys chtel, mam doma pouzity D3WZ, ktery byl puvodne v me X2 HDi. Potrebuje jen novou spalovaci komoru, protoze je v ni propalene to dratene sitko kolem zhavici svicky, jinak je vse OK, vc. ridici jednotky i cidel.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: stř 23. lis 2011 1:17:12 
Offline

Registrován: úte 18. říj 2011 23:46:22
Příspěvky: 33
Bydliště: Havířov
diky za info. No bufet bych bral hned. Ted se hodi, ale ted musim spravit remenici, ktera klepe (btw kdyz to tak necham rozleti se? Nebo se s tim muze jezdit??) silentbloky a udelat geometrii a doufokat koule, takze mam nejake investice dulezitejsi :-(. BTw Kolik bys za nej chtel? Da se tam dat trebas spalovaci hrnek z toho mojeho? Nevim ted jestli tam mam sitko, ale podle vyvodu na naftu se mi zdalo, ze mam bez sitka. Dalo by se to nejak zkompletovat? Ptam se i na cenu orientacne, kdybych neco pozdeji naskrabal, tak at vim kolik :roll:

_________________
XANTIA BREAK EXLUSIVE X2 HDI 80KW
LANCIA KAPPA 2.0 5V 107kw LPG
OPEL OMEGA 2,5TD 96kw AUTOMAT PLNÁ VÝBAVA
*****************************
"Všichni tam jednou musíme, ale ti rychlejší mají přednost... "


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: stř 23. lis 2011 8:49:21 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj,
podle me ten Tvuj a muj bufik dohromady zkompletovat pujde. Nemci tu pri kazdem rozebrani spalovaci komory davaji nove azbestove tesneni, ale ja jsem to uz mel rozebrano nekolikrat a pouzivam stale tesneni puvodni. Sitko se nachazi zboku otvoru pro svicku. Je bohuzel soucasti spalovaci komory a neda se vymenit samostatne. Novejsi D3WZho maji uz vymenitelne, ale ty se zacaly vyrabet az po skonceni vyroby Xantii :-(

Sveho bufika nabizim v tomto stavu: spalovaci komora potrebuje vymenit, 2 roky nova ridici jednotka (porizovaci cena pres 3000,-), nyni bez konektoru na kabelu pro pripojeni na auto - nutno pripajet konektor s kusem kabelu ze Tveho bufika (+12V, kostra, + 2 dratky 0,75 mm2 - pokud chces, poslu Ti smrstovaci buzirky s lepidlem, at to muzes po sletovani dokonale zaizolovat proti vlhkosti), 2 roky stara zhavici svicka (puvodni vydrzela 8 let), oba senzory teploty OK. Turbina OK. K mani za 2000,- + postovne z D do CR (cca. 15€). Platba v Kc na ceske konto mozna. Pri teto cene nemohu nabidnout zadnou zaruku. Bufik vsak fungoval az do vymontovani z auta, cca pred rokem a provozoval jsem ho s filtrem vzduchu na vstupu, takze by nemel byt vevnitr zaneradeny jako jine D3WZ.

Pokud mas zajem, tak mi posli soukromou zpravu.

Kaja

PS: klepajici remenice na klice nejdrive posle kus gumy pod kryt rozvodoveho remene a ten se postara o vetsi skodu nez samotna rozpadla remenice, takze s vymenou neotalej :-)

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: čtv 27. lis 2014 19:07:35 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Zdravím všechny tak mi nějak umřel přihřívač bufík. Vůbec nic to nedělá napětí tam jde, ale ani tubínka se nerozběhne prostě nic.A nevím přesné zapojení konektoru. Snad 1. je + 12V, 2. -12V 3 a 4 nevím co tam mám naměřit nebo zda se dá nějak propojit a zapnul. Nemá ještě někdo fotky nebo popis jak rozebrat bufík DW 3Z. Děkuji Zdeněk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: čtv 27. lis 2014 21:26:08 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj Zdendo,
poslal jsem Ti maila.

Puvodni 4-pinovy stekr na bufiku ma tyto draty:
+12V: cervena 1,5 mm2
kostra: cerna 1,5 mm2
diag: modro/bila 0,5 mm2
start: modra 0,5mm2

Privedenim +12V na modry drat se bufik spousti. Nejdrive kratce protoci turbinku, pak az 90 sekund zhavi (podle okolni teploty) a pak zacne klepat podavaci naftove "cerpadlo" a za chvili naskoci plamen. Pokud nektery ze senzoru anebo naftove cerpadlo nemaji obvod, bufik nenabehne. Diagnostikou bych Ti mohl nacist chybovy kod, ale asi nebudes mit cestu do Kolina :-) Zkus rukou protocit turbinku, muze mit zadrena loziska.

MSF
Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: pát 28. lis 2014 14:42:46 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Ahoj Kájo
díky za radu právě, že to vůbec nic nedělá. Chci se ještě optat když zapojím napájení a na ten modrý 12V nemusím mít s autem propojený ten 4 drát diagnostiky nebo jo. A pak ještě otázka k té turbínce se dá dostat nebo musím rozdělat bufík jen, abych vyzkoušel jestli se točí.
Děkuji Zdeněk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: pát 28. lis 2014 17:09:19 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj Zdenku,
ten modro/bily drat diagnostiky musi zustat volne.

Na turbinku se mozna dostanes pres privod vzduchu, ale nejsem si jisty. Mozna to uvidis z tech vykresu, co jsem Ti poslal mailem. Jinak musis bufik vyndat ven a rozpulit. Abys mohl jezdit s autem i bez bufika, potrebujes propojit ty dve hadice s chladici kapalinou. JardaK tu na foru radil, ze se daji vzit medene instalacni trubky s vnejsim prumerem 19mm.

Pred demontazi zkus jeste ohmmetrem nebo jinak zmerit, jestli ma podavaci naftovy trkac obvod. To by byl dalsi mozny duvod, proc bufik nechce naskocit.

Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: ned 30. lis 2014 17:42:17 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Díky Kájo za radu, byla to zadřená turbínka povedlo se ji rozhýbat prostříknul jsem to olejem a už funguje :D. Prosím jestli mi pošleš ten výkres nějak to nepřišlo. email: dundacek@tiscali.cz děkuji Zdeněk


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: ned 30. lis 2014 23:31:26 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 14:45:44
Příspěvky: 267
Ahoj Zdenku,

gratuluju k resuscitaci! Jak ses na tu turbinku dostal? Pokud sezenes kus nejake flexi-hadice, tak ji nasad na saci privod bufiku a prostrc nekam do motoroveho prostoru, kde to bude v zime nasavat mene slanych brecek. Zrejme kvuli nim se ty turbinky zadiraji.

Mail jsem Ti poslal na uvedenou adresu. Kdyby nedosel, klidne se ozvi.

Zdravim
Kaja

_________________
X2 2.0 HDi kombi, 109PS+, 07/2000, 382 989 km (prodano 01/2022).
C5 3.0 HDi 240 kombi, 12/2013, 183 000km (02/2022).
C4 1.6 HDi 100, 08/2016, 55 000 km (02/2022)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vykuchal jsem bufík - oprava?
PříspěvekNapsal: úte 02. pro 2014 21:54:15 
Offline

Registrován: stř 28. říj 2009 8:27:21
Příspěvky: 42
Děkuji
nechtělo se mi rozpojovat hadice s topením, tak stačilo ho uvolnit aby nedržel na karoserii pak jsem vyšrouboval 4 šrouby plastového krytu a ještě sundal řídící jednotku prostříkal olejem a opatrně rozhýbal turbínku tím se uvolnila. Výhoda, že nemusel z auta ven. :D


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz