Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - ŘEMEN POHÁNĚJÍCÍ ALTÍK A KLIMU
Právě je pát 29. bře 2024 16:24:24

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 11. lis 2009 23:39:39 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 21:05:30
Příspěvky: 100
Bydliště: Písek
Takže - začnu třeba od klikovky: Klika - klima - alternátor - malá kladka - hydraulické čerpadlo - samonapínací kladka - klika - hotovo!

_________________
NOVĚ BX 1.9 r.v.91 ,88kW, 4WD, vytržen hrobníkovi z lopaty
Xantia 2.0HDi Exclusive r.v.99,80kW - prodám díly
XM 2.5TD r.v.95,95kW
BX 1.8D r.v.89,44kW měl poctivých 1 236 000km!
Tak dlouho jsme se hledali, až jsme na sebe zbyli...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 12. lis 2009 8:20:54 
Offline

Registrován: pon 19. říj 2009 7:37:04
Příspěvky: 21
Když už se píšete o té pružině jako o pružině s tlumičem - tak v té pružině je schovaný ještě malý tlumič?? To se mi při rozměrech té pružiny nezdá..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 28. lis 2009 12:11:11 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 7:33:50
Příspěvky: 86
Bydliště: Holetín
v té pružině je čůro, které se tře v gumové vagíně. Pokud se vagína vyvolní, je tlumení fuč a pak řemen plácá. Další problém u 25ek bývá silentblok motoru, ten boční šroubovaný pod rozvodama. Velmi často je utržený, motor je pak níže a řemen běhá moc blízko šasi a plácá o něj.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 12. pro 2009 15:20:29 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 17:43:13
Příspěvky: 17
Ahoj,

moje zkušenost (která mě mimochodem loni stála ve Francii 831 EUR :o ) je následující:

Ano, dělá to ten napínák (pružina s tlumičem). Další věci, jako je řemenice na klice (je dvouhmotová, má v sobě silentblok), vyběhané ložisko v napínací kladce či ten spodní silentblok motoru mohou spolupůsobit. A teď pozor! Na pohled stejný napínák se používá i u 2.1 TD a snad i u některých verzí 1.9 TD, ale NESMÍ se zaměnit. Vypadají stejně, dají se tam i bez problémů namontovat, ale ten na 2.5 má jinou charakteristiku. Údajně jediný poznávací znak je malý rozdíl v délce, ale musíte dát oba dva (nové) vedle sebe, aby jste to poznali.

Tomu servisu ve Francii (autorizovaný Citroën) se dokonce stalo, že jim pod číslem na 2.5 v originálním balení přišel ten na 2.1. Na autě vyměnili všechno včetně té řemenice, a pořád to nebylo dobré. Teprve po několika dnech bádání a telefonických konzultací s pařížskou centrálou přišli na to, kde je problém.

Ten napínák stojí asi 5000 a pokud s tím máte problém a dost jezdíte, tak asi stojí za to ho koupit - u Citroëna a nebo zkuste p. Gerlacha (mobil-service-chemnitz.de) - myslím, že by to mohl sehnat o něco levněji.

Mimochodem, pokud je to v pořádku, tak to nejen nehlučí, ale ta napínací kladka se při pohledu shora na motor běžící na volnoběh ani nehne.

Mirek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 04. črc 2012 20:15:16 
Offline

Registrován: úte 05. čer 2012 16:16:07
Příspěvky: 4
Dobrý den, měli jsme podobný problém. Vyměnili jsme kladku i pružinu, ale stále se řemen kmitá a při volnoběhu vybruje razantně. Při chodu motoru řemen nevibruje. Poradili nám vyměnit i servo čerpadlo na hydrauliku který při otáčení klade odpor ale jen určitý úsek a zbytek otočky jde snadno. Chtěl bych se zeptat na jakých autech i jiných modelech se vyskytuje stejné servo čerpadlo jako na 2.5 td? Díky moc


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2012 1:00:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 19:08:18
Příspěvky: 115
Na všech XM a Xantiich s dvouvyvodovym cerpadlem, lisi se pouze velikost remenicky. Ale vymenit hydrocerpadlo kvuli vibracim remenu?....... :roll:

_________________
BX 1.7D <--------> Xantia Break HDi 109
Obrázek Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2012 11:09:23 
Offline

Registrován: úte 05. čer 2012 16:16:07
Příspěvky: 4
Tak chyba bude v tom žew hydročerpadlo klade v jednom místě otočky větší vůli než v ostatních bodech a proto ten řemen při volnoběhu vibruje...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 05. črc 2012 14:54:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. pro 2009 15:46:01
Příspěvky: 228
Není to větší vůle ale odpor, protože pístek zrovna tlačí olej do hydraulického okruhu. Ale ten pístek tam není jenom jeden, třeba 5 nebo 6, podle typu. Tady bych chybu nehledal, ale ty naše auta jsou uplně kosmický a tak je možný, že to třeba pomůže. Logické to však není.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 30. srp 2012 21:21:33 
Offline

Registrován: pát 04. bře 2011 23:12:13
Příspěvky: 14
Mám ten istý problém. Namontoval som nový pružinový tlmič ale nepomohlo to. Čo sa týka kladky na ihlovom ložisku tá sa bude vždy otáčať volne,keby to malo presah , nedalo by sa to bežným spôsobom zmontovať a hlavne nebolo by to na nič dobré takže tam chyba nebude. Kontroloval som aj remenicu na kľuke , ta je ako nová takže zase nič. Vymenil som aj hydročerpadlo pretože mi tieklo ale absolútne bez vplyvu na vibrácie. Potom som vymenil remeň za kratší (originál má mať 1863mm, dal som 1855) chvíľu to bolo dobré ale za krátky čas sa vyťahal a zas to isté. Chcel som nahodiť remeň s dĺžkou 1850 mm ale to už nešlo pretiahnuť cez okraj remenice. Momentálne to už neriešim , vybruje to len pri určitých otáčkach okolo 1300-1400 ot/min takže sa vždy snažím mať vyššie otáčky aby som to stŕpanie nemusel počúvať. Zatiaľ som nekontroloval silentblok na boku motora (ten otočný) ale neviem ako by to súviselo so stŕpaním, remeň je od karosérie dosť ďaleko, nemôže sa dotýkať. Jediné čo by mohlo mať vplyv je kvalita toho tlmiča, jeho pružiaca charakteristika, tvrdosť tej pružiny a schopnosť rýchlo reagovať na uvolňovanie remeňa. Ja som pre zvýšenie tuhosti vylisoval z tlmiča tie gumenné krúžky cez ktoré sa tlmič šrobuje na kladku a vyvložkoval som to kovovými púzdrami, trošku to pomohlo tak preto si myslím že iný tlmič by možno pomohol,kupoval som najlacnejší , kvalita nemusí byť zrovnateľná s originálom. Ešte čo sa týka remeňa, nekupujte DAYCO,vyťahal sa naozaj rýchlo, Contitech vcelku drží.

_________________
XM 2,5 TD 99
XM 2,5 TD 95
XM 3.0 V6 96
XM 2,1 TD 94
XM 2,0 8V 92
XM 2,1 TD 90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31. srp 2012 9:55:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
nemo: Dodavatel řemenů příslušenství pro Citroën je DAYCO, tedy pokud koupíš ContiTech, bude to lepší, než originál. :-)

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31. srp 2012 23:01:39 
Offline

Registrován: pát 04. bře 2011 23:12:13
Příspěvky: 14
Dayco je prvovýbava? Ak áno, prečo by nemohol byť conti lepší než originál? V tomto prípade bola aj cena conti vyššia ako dayco čo by tiež mohlo odrážať kvalitu. Každopádne moja skúsenosť je taká že dayco(dĺžka1855) po cca 500 km vibroval viac ako conti (dĺžka 1863). Mne je vcelku jedno aký je na remeni nápis, dôležitá je funkčnosť.

_________________
XM 2,5 TD 99
XM 2,5 TD 95
XM 3.0 V6 96
XM 2,1 TD 94
XM 2,0 8V 92
XM 2,1 TD 90


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pát 31. srp 2012 23:59:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Já ale předchozím postem netvrdil, že druhovýroba nemůže být kvalitnější, než prvovýroba, jen říkám, že DAYCO dodává do Citroenu a tedy dle Tvých zkušeností s DAYCO zrovna prvovýroba asi za moc nestojí nebo to byl vadný kus (i když o tom pochybuji, že se jedná o vadný kus).

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: sob 01. zář 2012 11:32:51 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 10:43:06
Příspěvky: 436
Bydliště: Brno
Já tedy na ""starších"" vozech Citroen viděl jako prvovýrobu drážkovaný řemen pouze Hutchinson

Co se týče toho tlumiče na 2,5 popisováno výše ..

origo číslo na 2,5TD je : 6453 Y4, číslo INA 533009210 , DAYCO APV2525 , SNR GA359.09 ...

origo číslo na 2,1TD je : 5751 81, číslo INA 533001110, Febi 19072, GATES T38407 , SNR GA359.66 , HUTCHINSON TS1407, SKF VKM 33311 ...
ten na 2,1td je stejný i pro 1,9td Xa a pod

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 06. zář 2012 14:32:29 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak to se omlouvám za mylnou informaci, ten řemen, co jsem kupoval přímo z Citroënu na XMko je taky Hutchinson. Ty DAYCO byly až na novější modely (co jsem viděl, když jsem v Citroënu dělal).

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: čtv 28. bře 2013 10:48:26 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 14. lis 2010 21:14:08
Příspěvky: 417
Bydliště: střední Čechy
Tak mě to postihlo taky. Už znám příčinu mého "mlácení" (znělo to jak když něco klepe o kastli, ale při prolézání nikde nic neklepalo). Je to poskakování té kladky na pružině a řemen se třepe mezi klikou a AC kompresorem (až místy o nápravnici). Ale teď, abych něco blbě neobjednal... Ten tlumič kmitů je v pružině nebo v kladce? Ptám se proto, že když mrknu na obrázek té pružiny, tak se zdá, že "uvnitř" něco je nebo je to opravdu v té kladce? V tomto topicu to není jednoznačná odpověď. Sice "pružina" stojí cca 1100 a celá kladka cca 1300 Kč (Hutchinson - Febi je o něco málo levnější), ale proč zbytečně vyhazovat prachy... Řemen byl v září 2012 (cca 7 tisíc km) dávaný nový (Hutchinson 1726 mm). Přitažení přes excentrickou napínací kladku nepomohlo.

_________________
XeMo Berline SX “exclusive“ 2,1TD rv. 99 “Silver Shadow“ :-P
XeMo Berline Exclusive 3.0 V6 12V r.v. 95 "Deep Blue"
GS Confort Berline 1015 ccm rv.72 “Pekáč“ (probíhá renovace) :-P
Kdo se moc ptá, málo googlí. :-P


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz