Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Vibrace volantu
Právě je pon 25. lis 2024 13:49:21

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: čtv 05. kvě 2011 6:08:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
pepa6455 > milej pane nekdo si stezuje na original litaky ze mu hazi, nekdo si stezuje ze mu hazi zase neoriginalni takze sroubama to vazne nebude :-D
a navic pokud se jedna o litaky a srouby na dany vuz tak lite kola maji stredici diru presne na stredici krouzek na kolech a srouby i kdyz maji plochou hlavu tak jsou u hlavy zesilene a mely by tam byt celkem natesno :-D

takze se rozcilovat ze francouzi sou p**e jaksi nema smysl a pokud se vam to nahodou nelibi neni problem prece zabozrouta prodat a koupit si nemeckou kvalitu "Das Auto" ochcavku f Te De Icku :mrgreen:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: čtv 05. kvě 2011 13:45:33 
Offline

Registrován: čtv 17. pro 2009 18:45:20
Příspěvky: 136
Bydliště: Brno
Já mám liťáky originál i neooriginál a obojí mají šrouby s kónusem, jenom jedny jsou na 17 klíč a druhý na 19. Nikdy jsem s kmitáním kol problém neměl.

_________________
C4 Picasso, r. 2008, 1,6HDI, BMP6 prodán
C4 Picasso Technospace 2013, 1,6HDI exlusive, ETG 6


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: čtv 05. kvě 2011 15:41:13 
Offline

Registrován: úte 26. dub 2011 17:20:30
Příspěvky: 50
Bydliště: hradec králové
add.. pepa6455 jestli si to přečteš znovu tak tu pásku nemotám na šrouby ale na střed náby na kotouči jelikož nemám středící plastový podložky
na šroubech samozřejmě kónus mám ale vystředění dělá středící díra s podložkou a pokud je tam mezera tak vám šrouby nepomůžou
čau miloš

_________________
XM 3,0 i 12v 1991 super kára čest její památce
XM 2,5 td 1995 zklamání neuvěřitelná kasička
C4 picasso 1,8i 2008 no ujde no prostě to nemá koule
NEMO 1,4 i 2009 boží můj mazel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: ned 08. kvě 2011 21:35:06 
Offline

Registrován: stř 30. bře 2011 19:10:45
Příspěvky: 34
Další zkušenost s vibracemi. Opravdu si připadám jako v blbým filmu. Celkem jsem měl 4x přezuté pneu
v různých servisech. Vždy jsem se vracel a znovu a znovu se to předělávalo. Vypadá to tak, že naši chlapci
neumí vyvážit elektrony, buď špatně nalepí závaží nebo při nasazování to závaží nějak odclípnou, jinak si to nedovedu představit. Teď mi mechanici znovu převážili kola, nechtěl jsem tomu věřit , protože jsem byl vždy u vyvažovačky a
u konce byly 0 a stejně to vibrovalo. Prý je u toho vyvažování nějaká finta, kde je nějaké tlačítko, které vše upřesní.
Ujel jsem 150 km po vyškovském tankodromu, jakoby dálnici a v poho.Je to již čtvrtý servis v Brně . Celkem mě to stálo
1400,- Kč navíc , protože to bylo jinde a nejhorší je ztráta času. Snad jsem konečně našel ten pravý pneuservis.Tímto se taky citroenu omlouvám.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: ned 08. kvě 2011 21:57:23 
Offline

Registrován: stř 30. bře 2011 19:10:45
Příspěvky: 34
Pro pana Havlíčka , před C4 jsem měl opel Meriva, při bočním větru auto lítalo jak pes v síni a to při
120 km v h. Rozšířil jsem nápravy o 2cm na hodnoty Romstru. Auto sedělo jako přibitý. To zase
C4 picaso sedí super, co se týká oktávky, tak to je sporťák a nesrovnával bych to . Jinak souhlasím
, že německý auta jsou asi lepší, ale taky dražší a tvrdší . Kvůli našim silnicím jsem šel do měkého .
Mně jenom hrozně štvalo, že u vcelku zánovního auta mám takový problém, který se snad konečně vyřešil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: úte 17. kvě 2011 8:03:05 
Offline

Registrován: stř 30. bře 2011 19:10:45
Příspěvky: 34
Pro Lukase:
nad šrouby se nerozčiluji, ale je pro mě nepochoitelné , proč zrovna Citroen používá rovné šrouby , ze servisu
mi řekli , že je to jediná značka. V roce 1974 jsem měl škodovku , byly tam sice matky , ale do kónusu.
Ten kónus je tam z prostého důvodu, protože se kolo správně vycentruje. Kolo se má dotahovat napřed z lehka
do kříže a potom na zemi dostatečně dotáhnout. Proč si myslíte že některé značky mají 5 šroubů, myslíte si že je
to kvůli pevnosti, je to urřitě kvůli rozložení síly a správnému vycentrování.
Nicméně , jsem už někde napsal , že šíleně záleží na servisu. Vyzkušel jsem už asi pátý a vypadá to nadějně.
Jedna z možností také může být, že při nasazování zavadí mechanik o závaží, to se odloupne a pak je zde ta neplecha.
Nebo to prostě někteří neumí. C4 Pic. jsou dost citlivé na vyvážení.
Problémy u mně nastaly až jsem poprvé přezul a stále na stejné pneu a stejné disky.
Zdraví Pepa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 16:27:04 
Offline

Registrován: pon 27. čer 2011 12:09:54
Příspěvky: 5
K tematu vibrace citroen mohu ze zkusenosti rici tolik – vibrace do volantu jsou vždy zpusobeny rotující casti, vetsinou je problem v kolech – v komplexu tzn. kola + pneu. U Citroena se to seslo a problem je v al kolech 16“ + kolove srouby + pneu Michelin Primacy HP

1. AL kola 16“ originál citroen – sundate – li kolo z vozu a svůj pohled stocite ke stredove dire, zjistite, ze nejde o celistve „okruzi“, ale o ctyri dosedaci plochy v delce cca 3cm, al kolo tudiz nesedi celou plochou jak tomu je napr. u plechových kol. Další problem je, ze cele kolo sedi na naboji pouze plochou 0,5 mm - 1 mm, coz je zretelne dle otisteneho mista na nabehu stredu kola.
Vyvazit tento typ kol je pro nevybaveny pneuservis problem, tento typ kol, vzhledem k nizke dosedaci plose na naboj se musí vyvazovat kuzelem zevnitř a zvenku přípravek, který simuluje uchyceni na voze ( pozn. kolo lze vyvazit i bez přípravku, ale clovek, který to vyvazuje musí mit zkusenosti – musí vedet co dela) – proto měli problemy s vibracemi do volanrtu i 407 Peugeot, 207 Peugeot a to pouze s originálními al koly

2. Kolove sroubyHLAVNI VINIK VIBRACI – vysroubujete – li kolovy sroub z al kola, uvidite na tele sroubu kuzel , tento kuzel slouzi k vystredeni kola. Problem je, ze tento kuzel nedoseda na dosedaci plochu sroubu v al kole – vzdálenost mezi plochou podlozkou a kuzelem je kratka, nebo opacne dosedaci plocha sroubu v al kole - sedylko je nizko polozené. Zjistite to jednoduchym testem. Vezmete cerny fix, celou plochu kuzele pomalujte fixem a sroub zpatky zasroubujte do kola. Pokud by sroub spravne „sedel“, tak na kuzeli se Vam obtiskne presne dosedaci plocha sroubu v al kole.

Kolovy šroub je tudiz průchodný, bez dosedaci plochy a v kombinaci se stredem kola viz vyse dojde prave k tem hroznym vibracim, které vsichni popisujete, presto, ze kola jsou radne vyvazena a pneu vykazuji optimální hodnoty uniformity.

3. Michelin Primacy HP – tyto pneu, jedno jakeho rozmeru mají problem v nestejnosti pneu, tzn. zvyseny pritlak k vozovce. Pro vysvětlenou – představíte-li si na bocnici pneu sestavu pruzin, všechny pruziny musí klast stejny odpor – musí stejne pruzit, v pripade, ze jedna pruzina je tuzsi ( pozn. v pripade Michaelin je to zjevne šev gumy), to místo je nejtuzsi, klade nejvetsi odpor k vozovce a v miste styku problemove místo na pneu a vozovky dojde k vibraci.
Tuto vadu pneu odhalite pouze v pneuservise, kde mají diagnostiku pneu, obyčejná vyvazovacka zjisti max. ovalitu, nikoliv tento defekt od vyroby.

Vsichni majitele citroenu s vyse popsanym obutim, nenechávejte si proboha menit vsechno na nápravách, nesnizujte ani nezvysujte podvozek, stejne Vam to nepomuze, spise si zakladate na další problem.
Jako první odstrante zavadu v nevystredenych kolech – bohužel musite zakoupit nova al kola nejlepe s presne vrtanym stredem, protože stredici krouzky jsou také budouci problem. Ten kdo ma obuti Michelin, musí bohužel zakoupit i pneu ( ne Michelin, vymenou zbozi za stejnou znacku nemá smysl, Michelin tento problem ma jiz min. rok, co jsme to zjistili prave na diagnostice u AUDI A4 Quatro a na zaklade mericiho zarizeni radne reklamovali primo u Michelin a kladne)
Názor, ze vibrace u citroena jsou neodstranitelne zcela odmítám, protože po přečteni prispevků od majitelů inkriminovaných vozů nikdo nevymenil kola jako komplet – tzn., ze vymenil pouze pneu, které nechal na stavajicich discich, nebo vymenil pouze kola a zanechal si Michelin, PROTO SE STÁLE VSICHNI TREPETE!!!!! – ALE JEN U AL KOL U PLECHU Vam to nedela , protože stred rafku plny, kolove srouby také sedi a pneu mate jinou znacku nez Michelin.

Zvlast me zarazil jeden pripspevek, kdy v autorizovanem Citroenu byla provedena veskera mozna kontrola a nakonec se domluvili s prijimacim technikem na vymenu poloosy, a tak jednoduche veci jako presne upnuti kola na naboj to asi v Citroenu nikdo neresi, jsou to hlupaci, menici nahradnich dilu nic vic a vymena poloosy je toho ukazem :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 16:57:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
na novacka celkem vystizne podane vysvetleni i kdyz uz to tady bylo i psano ze original kola jsou nahovno jde videt ze pan je znalec v oboru pneuservis (http://www.ralpneu.cz/)

ale lobbovani zde jaksi neuspeje :lol:

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 17:41:05 
Offline

Registrován: pon 27. čer 2011 12:09:54
Příspěvky: 5
mily pane,
nelobuji a taky nač a proč. Jsem zena, vlastnim plne vybaveny pneuservis vcetne diagnostiky pneu a podvozků aut. Lide se ke mne sjizdi z cele republiky se stejnymi problemy. Svou prorizlou pusou a umenim prezouvat pneu jako zena mam dosti obdivovatelů a zakazniků.

Chtela jsem jen poradit, po preceni vsech prispevku jsem nezaregistrovala, ze by vubec nekdo vysvetlil cim to je, Vase chlapské nazory, ze kolovy sroub u Citroenu nema konus - kuzel a podobne technicke nesmysly, ze kolo je na hovno apod.

Jo a na zaver mily pane, priste se na Vas vykaslu a necham si to jako "obchodni tajemstvi" a Vy se trepejte dal, typickej Čech za dobrym skutkem - radou nekoho vidi hned prospecharstvi, ze on bude mit vic nez ja - ubohe!!!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 18:15:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 17. dub 2011 19:35:58
Příspěvky: 70
Bydliště: Rakovník
milá paní ralpneu,
děkuji za hodnotný příspěvek.
Mám své GP velmi rád a kmitání volantu mě opravdu ser... tak jsem žádostiv po každém novém nápadu.

_________________
C4GP 1,6 VTi 2008


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: pon 27. čer 2011 21:40:37 
Offline

Registrován: úte 26. dub 2011 17:20:30
Příspěvky: 50
Bydliště: hradec králové
tak po dovolené a najeto 2600 km
s těmi koly je to složité, já bych lukáši moc ralpneu neodsuzoval určitě je to moc hodná dívka a chtěla nám všem pomoc ,je to profík a ví o čem mluví a za každý kvalitní názor jsme tu rádi přece jenom má osobní zkušenosti a nevaří z vody
můj názor na moje kola
1. pneu origo je v pořádku najeto 60.000 km předek bude měnit, zadek ještě rok vydrží, koupim si zase stejné
2. ráfky neorigo kónus šrouby , ale bez plastové podložky a tady je kámen úrazu jakmile namotám papírovou páskou (dvakrát otočení) na nábu, kolo se nádherně vystředí
a konusové šrouby plynule a na sřídačku utáhnu a mám klid
3. myslim že šrouby s plochou jsou lepší než s kónusem alespoň kolo nevystřeďuje ke straně moje zkušenosti s XM
zatím čau milda

_________________
XM 3,0 i 12v 1991 super kára čest její památce
XM 2,5 td 1995 zklamání neuvěřitelná kasička
C4 picasso 1,8i 2008 no ujde no prostě to nemá koule
NEMO 1,4 i 2009 boží můj mazel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: úte 28. čer 2011 5:50:44 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
tak teda mila "pani" ten sroub se v kole bohuzel tim kuzelem vubec nikde neopira pouze svoji tloustkou vystreduje diru na sroub :-D a plechove kolo ma skoro ty same dosedaci plochy jako litak

4 kamaradi maji original litaky a zadne hazeni se nekona tak cim to potom teda je?

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: úte 28. čer 2011 15:22:23 
Offline

Registrován: pon 27. čer 2011 12:09:54
Příspěvky: 5
omotavat kolove srouby buhvi cim je cigansko rumunsky styl :lol: (pozn. neverila bych na co lide neprijdou), Stejne to Vas problem resi pouze kratkodobe a ne úplně, jakykoliv material, kterym se snazite vuli, ktera vznikla nedosednutim kuzele sroubu na dosedaci plochu v al kole se vymackne - od toho jsou kolove srouby kalene.

Druhe srouby nekoupite - nejsou vyrobeny, dalsi moznost je srouby si nechat vyrobit ( pozn. celkem se divim, ze tady pri tech metodach, ktere provadite to nikoho jeste nenapadlo :lol: :lol: :lol: ), tak tuhle moznost taky vylucuji, jiz z pohledu materialu

na dotaz proc to ostatnim kamaradum al kola nedelaji, nedokazi odpovedet, protoze nevim pane co mate za stavajici obuti a pokud jste si neudelal dle meho navodu "test dosedaci plochy sroub versus al kolo s cernym fixem, nejsem Vam na Vasi neurcitou otazku odpovedet


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: úte 28. čer 2011 17:17:16 
Offline

Registrován: úte 26. dub 2011 17:20:30
Příspěvky: 50
Bydliště: hradec králové
to - ralpneu nejlépe pořádně číst a až potom psát , pásku nemotám na šroub ale na nábu ,to je ta věc uprostřed co má středit kolo ,jelikož nemám origo kola a neorigo nemají středící plastový kroužek tím pádem tam je nepatrná vůle a pokud nechám vystředění na kónusových šroubech tak to vždy hází, páskou pouze vymezím tu nepatrnou vůli mezi elektronem a nábou a opatrně do kříže utáhnu mám naprosto klid ,někomu to může připadat jako rumunskej styl ale funguje na jedničku.
vono v pneu servisu to taky kolikrát není žádnej zázrak hodí tak kolo utáhne na jeden šroub a pak to tam namastí a až mi sežvejkali plastový podložky a volant mi vibroval i na XM .
hau domluvil jsem :mrgreen:
a děcka nehádejte se nám tady :shock:
čau milda

_________________
XM 3,0 i 12v 1991 super kára čest její památce
XM 2,5 td 1995 zklamání neuvěřitelná kasička
C4 picasso 1,8i 2008 no ujde no prostě to nemá koule
NEMO 1,4 i 2009 boží můj mazel


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Vibrace volantu
PříspěvekNapsal: úte 28. čer 2011 17:23:26 
Offline

Registrován: pon 27. čer 2011 12:09:54
Příspěvky: 5
pro Havlicka

omlouvam se, spatne jsem si precetla Vasi odpoved

pokud kolovy sroub s konusem - kuzelem se tedy nedotyka sedylka- kuzelove dosedaci plochy al kola, a tudiz sroub jak rikate vyplnuje pouze diru na kolovy sroub je to spatne!!!! to Vam zpusobuje vibrace, protoze kolo sice stredovou dirou sedi presne na naboji, jenze prave pouze plochou necely 1mm a v kombinaci se srouby, kde nesedi kuzele na sedylko tak dochazi k vuli. Je to velice podobny princip, kdyz Vam chybi stredici krouzky

Kolove srouby, ktere Vam pripadaji vsem jako nepovedene absurditum se vyrabi snad od citroenu BX, vzdy malinko v jine podobe, ale sve zakladni znaky maji stejne, neni to novinka.

Kamaradi asi problem nemaji, protoze maji jiny typ kol, jine pneu nebo jiny typ vozu, proto na zaver vsem chci rici, ze cela moje debata je pouze o originalnich al kola Citroen C4 Picasso 16" s hodnotami 7x16 ET26 5 der na kolove srouby dle TP s pneu 215/55/16 93V pneu Michelin Primacy HP.

I o pneu michelin nelze tvrdit, ze vsechny jsou spatne, mozna jsem se spatne vyjadrila, setkala jsem se v praxi zhruba s 10 sadama teto znacky kdy nebylo mozne pneu s disky zoptimalizovat tak, aby nedochazelo k vibracim, slo vetsinou o pneu 16 a výš. Konkretne u rozmeru 205/55/16 michelin primacy HP jsme se s tim nesetkali.

na plechovy rafek Vas kolovy sroub presne sedi, dale plechove kolo ma plne okruzi stredove diry, coz znamena ze sedi celou plochou na naboji s nabehem cca 2mm, proto s plechama nikdo nevibruje, tam je vse v poradku. Jedina vada preci, vsichni vedi, ze jede francoz - pri prejeti nerovnosti Vam cinkaji ploche podlozky :lol: , ktere jsou u plechovych kol navolno


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 117 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz