Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - Xsara Picasso motor benzín 1,6 x diesel 1,6 HDi
Právě je ned 24. lis 2024 7:35:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 24. dub 2011 19:30:19 
Offline

Registrován: sob 10. dub 2010 18:35:28
Příspěvky: 22
Začal jsem plánovat výměnu mé Xsary Picasso r.v. 2000 za mladší model. Vzhledem k financím to bude Picasso r.v. 2005 nebo 2006.
Nejsem ještě rozhodnutý, jestli shánět benzín 1,6 nebo diesel 1,6 HDi a tak bych se chtěl poradit, jaké kdo máte zkušenosti s tím kterým motorem.
Vzhledem k výše uvedeným rokům výroby se dá očekávat, že auto by mohlo mít najeto min. kolem 150.000 km. Do jakého nájezdu km se dá očekávat, že diesel nebude dělat problémy? Nikdy jsem zatím diesel neměl, ale říká se, že opravy u dieselu jsou pro peněženku pohroma, tak bych případně nechtěl případně šlápnout vedle.
Budu vděčný za vaše rady.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,8i, 16V, 2000 - už je v nových rukách, doufám, že v dobrých
Citroen Xsara Picasso 1,6i, 16V, 2006
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi, 2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. dub 2011 19:57:45 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 27. úno 2010 20:04:38
Příspěvky: 221
Bydliště: Pardubice
Já mám 1.6 HDi, rv. prosinec 2004. Mělo nalítáno 130 000, tedka mám 137 000 a žádná vada, vůbec nic. Jenom problémy, která máš u jakéhokoli auta ( raději jsem udělal rozvody, čišt. klimatizace a pod. ) Jsem s ním nadmíru spokojený, spotřeba kolem 5 - 6 l, turbo zabírá náramně, spokojenost. Nevím, ale radil bych diesla, neřekl bych, že jsou opravy zase o tolik dražší, to bych netvrdil. Diesla jsem si koupil, protože cena nafty byla o něco levnější než benzinu, ale jak to tak sleduji, tak ono to bude za chvilku nastejno. Co bych ti poradil ? Kup si diesla !! Před Picassem jsem měl Seat Ibiza ( uplně nová ), Fabia Combi ( bazar ) a tedka Picasso ( bazar ). Koupil jsem ho za 150 000 + STK a pod. Už bych nikdy do benzinu nešel !! ;)

_________________
drugstore-onlinecatalog.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: ned 24. dub 2011 20:22:41 
Offline

Registrován: stř 29. zář 2010 21:02:56
Příspěvky: 180
Bydliště: Chotěboř
Nevim jak jezdí 1.6 HDI protože mám 2.0 HDI. U MPV bych však uvažoval raději o dieselu. Některé opravy jsou sice dražší ( comon reil ) než u benzínu ale spotřeba nafty to vynahradí. A na delší trasy je nafťák lepší než benzín.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: pon 25. dub 2011 18:07:58 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:51:03
Příspěvky: 74
Mam 2.0 HDi, 250t km. Jedina zavada bola nedavno, vymena remenice. Inak normalne veci, ktore sa robia aj na inych autach, olej, filtre, klima, chladic klimy, rozvody, nejake lozisko v kolese, Ostavam verny nafte.

_________________
Picasso 2.0HDi r.2001


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: úte 26. dub 2011 20:52:19 
Offline

Registrován: pon 07. bře 2011 19:43:34
Příspěvky: 118
Fanatik píše:
Nevim jak jezdí 1.6 HDI protože mám 2.0 HDI. U MPV bych však uvažoval raději o dieselu. Některé opravy jsou sice dražší ( comon reil ) než u benzínu ale spotřeba nafty to vynahradí. A na delší trasy je nafťák lepší než benzín.


to je diskutabilni
zalezi co nejedes...
kupujesli auto a najedes-li napr 15tis/km = za 8let najedes 120tis a jaksi pokud je autoi drazsi napr o 80tis tak se ti to nevyplati...
BA = 8l/100, DS=5,5l/100 = rozdil 2,5/100 = 75,- uspora = 80tis se ti vrati po ujeti 105tis km
a to jsi na limitech remenu atd a mas do naftaku zase vetsi investice

takze diesel se vyplati bud pri nizke cene porizeni auta (rozdil ceny auta s dieselem tak do 30tis) a nebo pri vyssim najezdu km napr tak 20tis jako minimum
jinak bych rekl ze je lepsi benzin a kdyz uz tak predelat na lpg s nadrzi v rezerve... (30tis)

tedy do dieselu se 150tis km bych ja uz nesel... daji se ocekavat problemy s ty budou drahe... radeji benzin a vrazit do toho lpg...

_________________
Xsara Picasso 1.6i SX Exclusive pack (rv2010, provoz2011), spotřeba (zima - 8.6l 20%mimo/80%město vs zima - 7,2l 80%mimo/20%mesto)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. dub 2011 12:49:59 
Offline

Registrován: čtv 21. led 2010 19:19:05
Příspěvky: 40
trtsoft píše:
Fanatik píše:
Nevim jak jezdí 1.6 HDI protože mám 2.0 HDI. U MPV bych však uvažoval raději o dieselu. Některé opravy jsou sice dražší ( comon reil ) než u benzínu ale spotřeba nafty to vynahradí. A na delší trasy je nafťák lepší než benzín.


to je diskutabilni
zalezi co nejedes...
kupujesli auto a najedes-li napr 15tis/km = za 8let najedes 120tis a jaksi pokud je autoi drazsi napr o 80tis tak se ti to nevyplati...
BA = 8l/100, DS=5,5l/100 = rozdil 2,5/100 = 75,- uspora = 80tis se ti vrati po ujeti 105tis km
a to jsi na limitech remenu atd a mas do naftaku zase vetsi investice

takze diesel se vyplati bud pri nizke cene porizeni auta (rozdil ceny auta s dieselem tak do 30tis) a nebo pri vyssim najezdu km napr tak 20tis jako minimum
jinak bych rekl ze je lepsi benzin a kdyz uz tak predelat na lpg s nadrzi v rezerve... (30tis)

tedy do dieselu se 150tis km bych ja uz nesel... daji se ocekavat problemy s ty budou drahe... radeji benzin a vrazit do toho lpg...


Ano, je to diskutabilní. Ze své vlastní zkušenosti, musíš se rozhodnout sám, jinak to nepůjde. On totiž každý z principu chválí to, co má sám.
Já bydlím ve větším městě, mám na větší vzdálenosti Pikaču 2.0HDi - původně, pro postrk ve městě jsme měli ještě Pažouta 206 1,1i (předtím jsem měl Feldu jednašestku). No, průměr léto/zima Pažout nebo Felda 6,5/8 v benzínu, Pikouš léto/zima 5,2/6,8 v naftě podle pp - jen ve městě. No a loni mě Pažouta zrušil jeden závodník, co do mě narazil zezadu. Tak jsme koupili jinýho, ale v naftě, manželka chtěla větší obsah, aby to víc jelo, navíc mě ho u Directu pojistili za 2960,-Kč, no a spotřeba, protože pažout nemá pp tak odhadem je to srovnatelné - spíš míň než Pikouš, páč je Pažout menší a lehčí (oba 2.0HDi). No a stěma opravama? Když nejsi ras, trhač asfaltu a o auto se staráš, tak ty řeči o masáži kapsy nejsou namístě.

_________________
Citroen C8 3.0.i V6 24V automat 2003 boží kára
Peugeot 206 2.0 HDi 2001 téměř Ferrari


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. dub 2011 13:09:27 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:55:05
Příspěvky: 140
Já už chci jen tohle! :D :D :D

Obrázek
Shot at 2011-04-27
Obrázek
Shot at 2011-04-27

_________________
Picasso 1,6 16V Exclusive lucifer r.2006


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. dub 2011 14:53:34 
Offline

Registrován: sob 10. dub 2010 18:35:28
Příspěvky: 22
Díky za názory. Je mně jasný, že každý bude chválit to své. Já mám teď Picasso s benzínem 1,8 16V a až na dolévání oleje jsem spokojený. Spíš mě zajímaly zkušenosti se spolehlivostí a provozem obou výše uvedených motorů.
Co se týká toho dieselu 1,6 HDi, tak u toho bych potřeboval znát váš názor, do kolika najetých kilometrů do toho ještě má smysl jít (tím myslím, do kolika km namotaných na tom motoru, ne kolik ujedu ročně) a od kolika zhruba kilometrů se dá čekat, že motor začne dělat problémy. Mluvím teď o reálně namotaných km, ne o tom, co ukazuje počítadlo na tachometru.

_________________
Citroen Xsara Picasso 1,8i, 16V, 2000 - už je v nových rukách, doufám, že v dobrých
Citroen Xsara Picasso 1,6i, 16V, 2006
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi, 2012


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. dub 2011 17:53:06 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 27. úno 2010 20:04:38
Příspěvky: 221
Bydliště: Pardubice
Hele, jak už jsem psal, mám 1.6 HDi, mělo nalítáno 130 000 km. Najel sem 7000 a bez problému. Při 120 000 km by se měli správně udělat rozvody > udělal jsem je ted, pri 137 000 a bez problému. Normoš olej, filtry a pod. Jak ty píšeš, od kolika kiláků to začně zlobit ... tak nemyslím si, pokud na tom jsou nové rozvody, že by to začlo zlobit. Víš co, jde o to, na jaký kousek zrovna narazíš no .. Ale osobně ti poručuji 1.6 HDi a neboj je více nejetých kiláků .. najednu stránku máš jistotu, že je to zajeté :D

_________________
drugstore-onlinecatalog.com


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 27. dub 2011 18:05:18 
Offline

Registrován: pon 07. bře 2011 19:43:34
Příspěvky: 118
mopic píše:
Díky za názory. Je mně jasný, že každý bude chválit to své. Já mám teď Picasso s benzínem 1,8 16V a až na dolévání oleje jsem spokojený. Spíš mě zajímaly zkušenosti se spolehlivostí a provozem obou výše uvedených motorů.
Co se týká toho dieselu 1,6 HDi, tak u toho bych potřeboval znát váš názor, do kolika najetých kilometrů do toho ještě má smysl jít (tím myslím, do kolika km namotaných na tom motoru, ne kolik ujedu ročně) a od kolika zhruba kilometrů se dá čekat, že motor začne dělat problémy. Mluvím teď o reálně namotaných km, ne o tom, co ukazuje počítadlo na tachometru.


jo to je jak kristalova koule...

pokud ma auto najeto 200tis km a bylo o nej starano bude vse ok, pokud to neumre diky casopojistce vyrobce :(
ale muzes natrefit na naftaka co mela firma a ma napr jen 100tis km a bude v pr.... protoze jim to bylo jedno jezdili hory/doly, tyrali to atd
kdyz jsem se ptal servismana co me opravuje auta co by na toto rekl - odpoved = diesel i benzin do 100tis km

_________________
Xsara Picasso 1.6i SX Exclusive pack (rv2010, provoz2011), spotřeba (zima - 8.6l 20%mimo/80%město vs zima - 7,2l 80%mimo/20%mesto)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz