Fórum Citroeny.cz • Zobrazit téma - EGR
Právě je ned 24. lis 2024 21:35:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EGR
PříspěvekNapsal: stř 18. lis 2009 17:29:40 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Ahoj, vim že EGR je venti i jak funguje,l ale co ho řídí jak se tomu nadává? Někdo mi psal, že nejde otáčkoměr když nefunguje EGR. Mě nemáká otáčkoměr, ale nedavno se měnil silemblok a motor mi vyvěšovali a čekám, že tam vypadl konektor na převodovce.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Naposledy upravil 01mira01 dne stř 25. lis 2009 23:21:30, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: čtv 19. lis 2009 10:55:16 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 12:21:15
Příspěvky: 315
Bydliště: Tábor
mysliš konektor na strvaku? snimač otaček ? .. .pochybuju že by se odpojil při vyvěšování motoru ... kvuli výměně silentbloku

_________________
XM Y4 2.1TD krása krás ale trápení plno ...pod ochranou ještě espace III 2.0 8V dobrej stehovak, ložnice. 10l/100km hrůza děs někam jet. abych si odpočinul mame s brachou ČZ 125/476 a Jawku 350/640.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: čtv 19. lis 2009 17:25:15 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Tak nevim ale už mi to řeklo několik lidí že se to stává dost často. Spíš mě zajímá co řídí egr ventil

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: čtv 19. lis 2009 19:09:46 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 17. říj 2009 16:11:08
Příspěvky: 7381
Bydliště: Kolín
01mira01 píše:
Spíš mě zajímá co řídí egr ventil


zpetne vedeni spalin

http://cs.wikipedia.org/wiki/EGR

_________________
bejvávalo: C4 1.6 HDi 66kw > C4 1.4i > Felicia 1.3 GLXi > Saxo 1.0i > Saxo 1.4i > Evasion 2.0i

současnost: Cecilka C4 1.6 HDi 80kW FAP - auto pro zenu hracka pro chlapa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: čtv 19. lis 2009 23:30:54 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
no to jak to fachá vim už dýl ale co to řídí na xm jak se ta řídící jednotka jmenuje by mě zajímalo?
(odpojit vyřadit z provozu nebo nechat??)

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 1:31:39 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Mel by s tim mit neco spolecnyho motor, kterej je umistenej v PP podbehu, pred kolem. EGR je dulezitej jenom pri volnobeznejch otackach... Ja ho mam nefunkcni, bo me desne sralo vrceni tohodle motoru do karoserie :-)

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 19:35:45 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
Takhle já bych ho chtěl nějak ekologicky odpojit ale nevim jak na to. Ucpat neřeší situaci. Mě nic nikde nevrčí.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 22:12:54 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
No, pred nedavnem, kdyz jsem vyblikaval zavady, jsem si vsiml, ze u kasliku ECU neco vrci, no rikal jsem si ejakej ventilatorek, bo co... Servisak mi vsak rekl, ze je v PP podbehu pred kolem motorek, a ma to neco spolecnyho s EGR. Odpojil to a uz to nevrci. Akorat to nedostanes pri volnobehu do emisi... A taky se to nijak neprojevi na vykonu, spotrebe, ani na jinejch pozitkovejch vecech :-)

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: pon 23. lis 2009 23:47:34 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No pokud jsem četl a ptal se správně tak pokud odpojiš egr má motor víc vzduchu možná větší spotřebu a je i svižnější.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2009 14:19:40 
Offline

Registrován: úte 20. říj 2009 0:04:22
Příspěvky: 226
Bydliště: Pragl
Asi, co servisak, to jinej nazor, no...
ja prodavam, jak jsem nakoupil... Je mozny, ze tomu muj servisak nerozumi a nebo ma taky zkresleny informace

_________________
Nyní: XM 2.1TD 12V automat r.v. asi 90? DAM 4988
Nyní: Xantia 1.8i manual r.v. 93
Nyní: BX 1.9RD manual r.v. 89 - 91, bude automat :-) asi ne, nejni casek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2009 18:14:43 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Zajímavé řešení od Oplů:

http://www.kadett.cz/technika/egr.htm

Vím že u nás asi tohle řešení jen tak snadno použít nepůjde, protože to na rozdíl od Oplů máme prošpikovaný elektronikou, jen jsem tím chtěl naznačit, že se tímto problémem zabývají ropáci všech značek. Při hledání na netu jsem našel množství podobných článků a vlastně všichni se shodují na tom, že těch pár gramů oxidů dusíku nevypuštěných do luftu nestojí za řeč a svorně EGRY zaslepujou a vyřazujou z činnosti.
Z toho množství článků mi jde až mráz po zádech. Ono totiž milionkrát pár gramů dá brzy pár tun. Asi jako když všichni odhodíme jednu PET láhev týdně do obrovského lesa. Nejdřív se taky nic neděje. Ale stokrát nic umořilo osla.
Buďme nad věcí a pro pár hodin práce za "X" let neprasme. Ono totiž aut rychle přibývá a dieselů možná ještě rychleji a když to takhle půjde dál, tak EGRY nebudou potřeba, protože těch spalin motor nasaje dost už s tzv. čistým vzduchem.
Určitě vám vadí, když teď v topném období projíždíte vesničkou a musíte přepínat topení na vnitřní okruh, aby jste se neudusili smradem z kamen vasničanů. A možná utrousíte i nějakou tu poznámku o vepřovém. A přitom jim svou jízdou taky nikdo z nás zrovna dvakrát neprospíváme.
Vím že nás EGR nespasí, ale ani nezabije.

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2009 20:10:02 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No princip byl i jinej než jen oxid dusíku nebo co vše za svinstva. Sistém hlavně měl zachytávat nespálené palivo jakož to třeba mikro kapky až vedlejší efekt byla cirkulace spalin. Jinak od toho je katalizátor. I motory HDI na nových autech mají EGR ale tam jde jednoduše vyndat a odprogramovat z PC. Něco v tom duchu bych chtěl také udělat a né jen zaslepit jak se to dělává. Ale asi mi nic jiného nezbude. udajně je otvor který se zaslepí na xm velký jako 50ti koruna a někteří ji tam taky dávají místo záslepky.

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2009 21:02:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Myslíš padesátikoruna jako odpustek za znečišťování ovzduší? :mrgreen:

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2009 21:13:17 
Offline

Registrován: sob 17. říj 2009 20:49:31
Příspěvky: 576
Bydliště: Plzeň
No třeba, jsou tam drahé kovy jako měď nebo mosaz,

_________________
Aktůálně: Citroen Jumper 2.8Hdi
dříve, X1, ZX, X2, C5, XM Y4 Break 2,1TD 12V - Musketier, ful palba včetně vyhřívané kůže, xenon atd..C5 Break 2,2 HDI Exclusive v kůži


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: EGR
PříspěvekNapsal: úte 24. lis 2009 21:34:33 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 18. říj 2009 11:17:48
Příspěvky: 1092
Bydliště: Velké Hamry
Oběžné mince České republiky 2009 - PROOF

1 Koruna - 20.0 mm 3.60 g Fe-Ni
2 Koruny - 21.5 mm 3.70 g Fe-Ni
5 Korun - 23.0 mm 4.80 g Fe-Ni
10 Korun - 24.5 mm 7.62 g Fe/Cu-Cu
20 Korun - 26.0 mm 8.43 g Fe/Cu Zn-Cu Zn

50 Korun - váha : 9,70 g
mezikruží : 27.5 mm Fe/Cu-Cu
střed: 17.0 mm Fe/Cu Zn

_________________
C5 II Break Exclusive 2.2HDi 128kW / Biturbo / navi / 2007 / Neskutečně pohodlná kára...


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz