Fórum Citroeny.cz http://forum.citroeny.cz/forum/ |
|
Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=99&t=4571 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Pavča [ pon 16. led 2012 1:04:41 ] |
Předmět příspěvku: | Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Zdravím všechny. Po měsících klidu, míru a překvapivě fungujících citroenů stroj mé ženy pocítil nutkavou potřebu se připomenout. Vybral si tuhnoucí a náhle zase odtuhnoucí posilovač, symptomy známé a i zde popsané. Stroj je 25TD, čerpadlo je dvouokruh. Tuhnutí probíhá v různých místech rejdu, někdy taky trvale, někdy vůbec, zdá se mi, že to spíš souvisí s aktivitou pérování - přejíždění přes nerovnosti při parkování, rozjezd, dobržďování. Závislost na otáčkách motoru nepozorována. Vyčistil jsem sítka, ověřil těsnost a průchodnost přívodní hadice (dokonce jsem ji dočasně nahradil 1/2" hadicí), vyměnil jsem čerpadlo zá jiné bez pozorovatelné změny (předpokládám možná optimisticky, že natrefit na vrakáči na stejně špatné čerpadlo není až tak pravděpodobné, trošku doufám, že by bylo špatné aspoň drobet jinak, ale zaručit to asi nejde). Pokud auto stojí a nechci po něm žádné další hydroaktivity, jako třeba pérování, já stojím vedle auta a otevřeným okýnkem točím volantem, posiluje to normálně, což mne drobet mate - kdyby to nebyl dvouokruh, řekl bych, že mám v čudu centrálku (neměřil jsem, po vyšroubování z ní nevytekl žádný žejdlík LHM, ale to ještě neznamená, že je v pořádku, ovšem před třemi lety byla namontována snad jakožto nová, původní prý byla K.O.). Auto brzdí a péruje vcelku normálně (s tím rozvrkočeným posilovačem jsem toho až tolik nenajezdil, ale zahoupu s autem ve všech "rozích" hezky), protipadací funkce zachována. A teď dotaz na Vás, zkušenější: 1) Jak je to s tou nezávislostí okruhů u dvouokruhových čerpadel? Je možné, aby mi ta dvoupístková část "kradla" tlak té šestipístkové posilovačové části? A pakliže ano, kdo je "pachatel"? 2) A když už jsem v tom ptaní, kde a za kolik nakupujete hydrokule? Centrálka 62bar by měla být stejná i pro BX19D, byla-li by chorá, ale nebyla by příčinou toho zlobení, což už by mělo za následek přetečení kalichu trpělivosti a následného ekologického zlikvidování XMa, byl bych pro ni měl dědice. Děkuji moc za případné rady |
Autor: | ondraxmd [ pát 03. úno 2012 20:55:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Ahoj, nejsou to problémy kvůli mrazu? Mě teď posilovač v celym rejdu funguje jen na volnoběh a nepoužitelný nízky otáčky, v cca 1600 otáčkách řízení ztuhne a jde s volantem normálně točit jen ve velmi malém rozmezí, otočení o třeba čtvrtinu otáčky volantu už jde extra ztuha. Opravdu super na zatáčkovitý silnice |
Autor: | 01mira01 [ sob 04. úno 2012 20:03:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Jo mě to v mrazu také tuhlo. |
Autor: | LebedaXM [ úte 21. úno 2012 12:35:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Co to je tuhnutí hydrauliky???? To neznám. Od jisté doby nepoužívám LHM ale AeroShell fluid 41 a nevím co to je tuhnutí kapaliny. |
Autor: | PATaMAT [ stř 22. úno 2012 0:28:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Pavčo, co se týká nezávislosti okruhů, opravdu jsou nezávislé, mají společné pouze sání z nádobky LHM. Každý okruh si tlačí do te svojí trubky uplně odděleně. Centrální koule u dvouokuhového čerpadla na řízení nemá ŽÁDNÝ vliv. Základem je mít čisté sítka v nádobce LHM a dobře promazaný a lehce ohebný KARDAN - kloub na řídící tyči od volantu, u XM je nad hardyspojkou , a jestli to stejně furt tuhne v mrazech, tak přetěsnit rozvodku posilovače, to je ta sada z Citroenu .... http://www.xantiaclub.cz/view.php?cislo ... 2006012501 Velmi často je špatná funkce řízení způsobena přisáváním vzduchu do LHM na sací hadici. Mrazem ta guma ztvrdne a když jsou tam prasklinky, saje to i vzduch. Je to poznat v nádobce LHM že to hodně pění, to je špatně. AeroShell fluid 41 má lepší parametry při -40°C a níž než LHM , je to "řidší" . Ale pokud hydraulický systém na autě je OK, tak i v mrazech funguje s LHM+ Total naprosto bezproblémů. I moje 20 let staré BX 1,7Td v mrazech šlape s LHM jak šwýcary hydrokoule I.F.H.S. kupuji za cca 1000,- kč bez rozdílu určení, jak by řekl žluťásek ze SAPA , tena tejna |
Autor: | ondraxmd [ pon 09. dub 2012 21:13:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Tak bylo přes noc -6 a zase se zrána objevilo to hrozný zatuhnutí volantu - prostě i do mírnej zatáčky nejde zatočit jinak než celkem velkou silou. Na volnoběh to ale funguje bez problému. Má to souvislost s mrazem a otáčkama |
Autor: | sveskaXM [ sob 09. čer 2012 14:00:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dvouokruhové čerpadlo a posilovač řízení |
Ahoj.Pokud jde o tuhnutí řízení v silnějších mrazech,dělali mi to všechny tři XM co jsem měl.Trvá to ale jen chvíli,po pár minutách to přestane.Přisuzoval jsem to mrazu a protože to nepusobilo žádné větší problémy,dál jsem se s tím nezabýval. Snad to není moc mimo téma,rád bych se vás zeptal,jestli je LHM s Aeroshell fluid 41 mísitelná a když,tak v jakém poměru?Zdá se mi taky že Aeroshell je malinko agresivní,ikdyz nijak moc a taky to nemusí být na škodu.Vidíte nějaké výhody v jejím používání oproti LHM? Díky. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |