Fórum Citroeny.cz
http://forum.citroeny.cz/forum/

Napínací kladka drážkovaného řemene
http://forum.citroeny.cz/forum/viewtopic.php?f=95&t=8321
Stránka 1 z 1

Autor:  Lada XM [ stř 11. pro 2013 9:07:22 ]
Předmět příspěvku:  Napínací kladka drážkovaného řemene

Asi po 70 tkm se zase naklonila napínací kladka. Měnil jste někdo to jehličkové ložisko vní?
Jaký řemen používáte 1863, 1865, nebo jiný rozměr? Jakou značku doporučujete?
Děkuji za rady

Autor:  PATaMAT [ stř 11. pro 2013 9:54:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Napínací kladka drážkovaného řemene

Níže uvedené rozměry ložisek a čepu platí pro kladku na 2,1td. Kladka na 2,5 je trošku jiná, tu sem nepředělával, tak že je potřeba to proměřit !!!

Řek bych, že na 2,5 to budou jiné klece, jiné délky, než popisuji níže ...

Ano, měnil sem to na XM, Xa 2,1td a Xa 1,9td. Jde ale i o to, že bude vymačkanej ten čep, tak že musíš vyměnit i čep...
Klece s jehlama sem koupil delší, tuším, že origo jsou 18mma já koupil 20mm dlouhé klece. V pohodě to tam vejde a má to větší opěrnou plochu ...
Čep jde koupit samostatně velmi podobný co je tam použít. Jde tam pístní čep SKF , je pouze asi o 0,8mm delší, tak se musí zabrousit na správnou délku. Cena je závratných cca 65,- kč. Klece koupíš v ložiskárně .... Jinak se to taky opravuje tak, že se nechají udělat kluzné pouzdra místo jehel. Nová kladka od FEBI ty pouzdra má už z výroby místo jehel. na této kladce z hlediska funkce ty jehly nemají co dělat ...

čep sem kupoval tu: http://www.logup.cz/1392.01

1392.01 píst. čep pr. 20/13x63mm 85177

ložiska sem použil NTN, HK 2020 ... http://www.heureka.cz/?h%5Bfraze%5D=Lo% ... ko+HK+2020

dají se koupit i za 20,- kus ..... záleží na značce .. http://www.dimensor.cz/produkty/prumysl ... 21609.html

Je ale potřeba mít v dobrém stavu ten tlumič u kladky. Po čase se totiž vychodí a už pouze pruží ale netlumí. Má uvnitř "třecí tlumič" tam se to vyšolichá a je to špatně, kladka pak moc skáče ...


POZOR, na 2,5 td je jinej tlumič než na 2,1 TD


origo číslo na 2,5TD je : 6453 Y4, číslo INA 533009210 , DAYCO APV2525 , SNR GA359.09 , SASIC 1620073 ...
origo číslo na 2,1TD je : 5751 81, číslo INA 533001110, Febi 19072, GATES T38407 , SNR GA359.66 , HUTCHINSON TS1407, SKF VKM 33311 ...
ten na 2,1td je stejný i pro 1,9td Xa a pod


Velmi účině se to dá eliminovat montáží volnoběžky na altrnátor. použije se jakákoliv co tam prostě pasuje, to se pak kladka ani nehne a řemen je naprosto v klidu ...

Autor:  Lada XM [ stř 11. pro 2013 20:24:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Napínací kladka drážkovaného řemene

děkuju za odpověď

Koukal jsem na tu kladku co je na 2,1. Tam se dá ten čep podložka a šroub. Na 2,5 je hlava šroubu zapuštěná. Bohužel nemám auto u sebe. Abych se podíval jestli by se to tam vešlo a případně hlava šroubu nepřekážela řemenu. Kdyby to nešlo nevíte kde ho nechat vyrobit.

Autor:  PATaMAT [ stř 11. pro 2013 20:56:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Napínací kladka drážkovaného řemene

no podle mě systém je v podstatě stejný, pouze u 2,5 je spešl podložka pro zapuštění hlavy šroubu. Jestli máš tu starou kladku, tak kouknout jak to tam je - proměřit ...
Délka řemene je psaná origo 1862mm , Origo v prvovýroby se dávaly řemeny HUTCHINSON .

číslo kladky na 2,5 td je 6453Y3 , k dostání je dayco APV2376

Autor:  Lada XM [ stř 11. pro 2013 22:06:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Napínací kladka drážkovaného řemene

tam je právě podložka součást čepu
příští týden se dostanu k autu, tak kouknu jak to tam je

Autor:  Lada XM [ úte 11. úno 2014 12:52:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Napínací kladka drážkovaného řemene

Po zkoumání čím ten čep nahradit jsem koupil novou. Škoda, že to není řešené jako u 2,1td.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/